La Diputació i la AECC s’uneixen per a convertir les platges de Castelló en espais lliures de fum

 

La Diputació de Castelló, a través del Patronat Provincial de Turisme, impulsarà de manera conjunta amb l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) un programa de sensibilització dirigit a ajuntaments de municipis turístics de la província perquè amplien els espais i platges lliures de fum.

La diputada de Turisme, Virginia Martí, està treballant estretament amb la AECC per a “formalitzar en el més breu espai de temps” este programa “perquè puga implementar-se este mateix estiu”. Així ho va manifestar la mateixa responsable del Patronat de Turisme en la reunió que va mantenir esta mateixa setmana amb la gerent de la AECC Castelló, Salomé Esteller.

Segons l’acord, la Diputació serà qui assumirà la direcció d’esta iniciativa, aprofitant la seva relació directa amb els ajuntaments, mentre que la AECC s’encarregarà del desplegament de la campanya de sensibilització a través del seu personal tècnic.

La finalitat de tot això és que els ens locals facen seu el missatge que “hem d’avançar en la promoció dels espais lliures de fum no sols per a evitar la propagació de la Covid-19, sinó també per a prevenir el tabaquisme i els seus efectes negatius en les persones”, ha afegit la diputada. El focus d’esta acció posarà a les platges i recursos turístics, places, parcs i espais públics en general.

Esteller ha explicat que “gràcies a l’impuls d’este programa, els tècnics de l’associació oferiran als municipis turístics de la província un servei de formació i capacitació que els donarà les claus per a desenvolupar el pla, material divulgatiu de referència i el benefici de participar en les accions de comunicació que des de l’associació i el patronat es puguen dur a terme”.

Virginia Martí ha afirmat que “la sensibilitat social en esta matèria ha crescut en els últims temps degut, en gran manera, a la pandèmia de coronavirus, però també pel desenvolupament de nous hàbits saludables entre la nostra societat”. Per això, ha prosseguit, “fa falta que els nostres destins s’adapten i milloren la gestió dels espais públics en esta qüestió”.

Reunió amb la vicepresidència Patrícia Porta

A més de l’àrea de Turisme, este pla també involucrarà a la Vicepresidència de Benestar Social. Esta col·laboració s’ha tancat esta mateixa setmana en una reunió entre Salomé Esteller i la vicepresidenta Patrícia Porta, qui s’ha compromés a fer de nexe d’unió entre municipis i associacions i la AECC perquè gradualment s’elimine el fum del tabac dels espais públics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.