La Diputació i la AECC s’uneixen per a convertir les platges de Castelló en espais lliures de fum

 

La Diputació de Castelló, a través del Patronat Provincial de Turisme, impulsarà de manera conjunta amb l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) un programa de sensibilització dirigit a ajuntaments de municipis turístics de la província perquè amplien els espais i platges lliures de fum.

La diputada de Turisme, Virginia Martí, està treballant estretament amb la AECC per a «formalitzar en el més breu espai de temps» este programa «perquè puga implementar-se este mateix estiu». Així ho va manifestar la mateixa responsable del Patronat de Turisme en la reunió que va mantenir esta mateixa setmana amb la gerent de la AECC Castelló, Salomé Esteller.

Segons l’acord, la Diputació serà qui assumirà la direcció d’esta iniciativa, aprofitant la seva relació directa amb els ajuntaments, mentre que la AECC s’encarregarà del desplegament de la campanya de sensibilització a través del seu personal tècnic.

La finalitat de tot això és que els ens locals facen seu el missatge que «hem d’avançar en la promoció dels espais lliures de fum no sols per a evitar la propagació de la Covid-19, sinó també per a prevenir el tabaquisme i els seus efectes negatius en les persones», ha afegit la diputada. El focus d’esta acció posarà a les platges i recursos turístics, places, parcs i espais públics en general.

Esteller ha explicat que «gràcies a l’impuls d’este programa, els tècnics de l’associació oferiran als municipis turístics de la província un servei de formació i capacitació que els donarà les claus per a desenvolupar el pla, material divulgatiu de referència i el benefici de participar en les accions de comunicació que des de l’associació i el patronat es puguen dur a terme».

Virginia Martí ha afirmat que «la sensibilitat social en esta matèria ha crescut en els últims temps degut, en gran manera, a la pandèmia de coronavirus, però també pel desenvolupament de nous hàbits saludables entre la nostra societat». Per això, ha prosseguit, «fa falta que els nostres destins s’adapten i milloren la gestió dels espais públics en esta qüestió».

Reunió amb la vicepresidència Patrícia Porta

A més de l’àrea de Turisme, este pla també involucrarà a la Vicepresidència de Benestar Social. Esta col·laboració s’ha tancat esta mateixa setmana en una reunió entre Salomé Esteller i la vicepresidenta Patrícia Porta, qui s’ha compromés a fer de nexe d’unió entre municipis i associacions i la AECC perquè gradualment s’elimine el fum del tabac dels espais públics.

Últimes notícies

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.