La Diputació i la AECC s’uneixen per a convertir les platges de Castelló en espais lliures de fum

 

La Diputació de Castelló, a través del Patronat Provincial de Turisme, impulsarà de manera conjunta amb l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) un programa de sensibilització dirigit a ajuntaments de municipis turístics de la província perquè amplien els espais i platges lliures de fum.

La diputada de Turisme, Virginia Martí, està treballant estretament amb la AECC per a «formalitzar en el més breu espai de temps» este programa «perquè puga implementar-se este mateix estiu». Així ho va manifestar la mateixa responsable del Patronat de Turisme en la reunió que va mantenir esta mateixa setmana amb la gerent de la AECC Castelló, Salomé Esteller.

Segons l’acord, la Diputació serà qui assumirà la direcció d’esta iniciativa, aprofitant la seva relació directa amb els ajuntaments, mentre que la AECC s’encarregarà del desplegament de la campanya de sensibilització a través del seu personal tècnic.

La finalitat de tot això és que els ens locals facen seu el missatge que «hem d’avançar en la promoció dels espais lliures de fum no sols per a evitar la propagació de la Covid-19, sinó també per a prevenir el tabaquisme i els seus efectes negatius en les persones», ha afegit la diputada. El focus d’esta acció posarà a les platges i recursos turístics, places, parcs i espais públics en general.

Esteller ha explicat que «gràcies a l’impuls d’este programa, els tècnics de l’associació oferiran als municipis turístics de la província un servei de formació i capacitació que els donarà les claus per a desenvolupar el pla, material divulgatiu de referència i el benefici de participar en les accions de comunicació que des de l’associació i el patronat es puguen dur a terme».

Virginia Martí ha afirmat que «la sensibilitat social en esta matèria ha crescut en els últims temps degut, en gran manera, a la pandèmia de coronavirus, però també pel desenvolupament de nous hàbits saludables entre la nostra societat». Per això, ha prosseguit, «fa falta que els nostres destins s’adapten i milloren la gestió dels espais públics en esta qüestió».

Reunió amb la vicepresidència Patrícia Porta

A més de l’àrea de Turisme, este pla també involucrarà a la Vicepresidència de Benestar Social. Esta col·laboració s’ha tancat esta mateixa setmana en una reunió entre Salomé Esteller i la vicepresidenta Patrícia Porta, qui s’ha compromés a fer de nexe d’unió entre municipis i associacions i la AECC perquè gradualment s’elimine el fum del tabac dels espais públics.

Últimes notícies

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.