La Diputació i la AECC s’uneixen per a convertir les platges de Castelló en espais lliures de fum

 

La Diputació de Castelló, a través del Patronat Provincial de Turisme, impulsarà de manera conjunta amb l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) un programa de sensibilització dirigit a ajuntaments de municipis turístics de la província perquè amplien els espais i platges lliures de fum.

La diputada de Turisme, Virginia Martí, està treballant estretament amb la AECC per a “formalitzar en el més breu espai de temps” este programa “perquè puga implementar-se este mateix estiu”. Així ho va manifestar la mateixa responsable del Patronat de Turisme en la reunió que va mantenir esta mateixa setmana amb la gerent de la AECC Castelló, Salomé Esteller.

Segons l’acord, la Diputació serà qui assumirà la direcció d’esta iniciativa, aprofitant la seva relació directa amb els ajuntaments, mentre que la AECC s’encarregarà del desplegament de la campanya de sensibilització a través del seu personal tècnic.

La finalitat de tot això és que els ens locals facen seu el missatge que “hem d’avançar en la promoció dels espais lliures de fum no sols per a evitar la propagació de la Covid-19, sinó també per a prevenir el tabaquisme i els seus efectes negatius en les persones”, ha afegit la diputada. El focus d’esta acció posarà a les platges i recursos turístics, places, parcs i espais públics en general.

Esteller ha explicat que “gràcies a l’impuls d’este programa, els tècnics de l’associació oferiran als municipis turístics de la província un servei de formació i capacitació que els donarà les claus per a desenvolupar el pla, material divulgatiu de referència i el benefici de participar en les accions de comunicació que des de l’associació i el patronat es puguen dur a terme”.

Virginia Martí ha afirmat que “la sensibilitat social en esta matèria ha crescut en els últims temps degut, en gran manera, a la pandèmia de coronavirus, però també pel desenvolupament de nous hàbits saludables entre la nostra societat”. Per això, ha prosseguit, “fa falta que els nostres destins s’adapten i milloren la gestió dels espais públics en esta qüestió”.

Reunió amb la vicepresidència Patrícia Porta

A més de l’àrea de Turisme, este pla també involucrarà a la Vicepresidència de Benestar Social. Esta col·laboració s’ha tancat esta mateixa setmana en una reunió entre Salomé Esteller i la vicepresidenta Patrícia Porta, qui s’ha compromés a fer de nexe d’unió entre municipis i associacions i la AECC perquè gradualment s’elimine el fum del tabac dels espais públics.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.