La Diputació i la AECC s’uneixen per a convertir les platges de Castelló en espais lliures de fum

 

La Diputació de Castelló, a través del Patronat Provincial de Turisme, impulsarà de manera conjunta amb l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) un programa de sensibilització dirigit a ajuntaments de municipis turístics de la província perquè amplien els espais i platges lliures de fum.

La diputada de Turisme, Virginia Martí, està treballant estretament amb la AECC per a «formalitzar en el més breu espai de temps» este programa «perquè puga implementar-se este mateix estiu». Així ho va manifestar la mateixa responsable del Patronat de Turisme en la reunió que va mantenir esta mateixa setmana amb la gerent de la AECC Castelló, Salomé Esteller.

Segons l’acord, la Diputació serà qui assumirà la direcció d’esta iniciativa, aprofitant la seva relació directa amb els ajuntaments, mentre que la AECC s’encarregarà del desplegament de la campanya de sensibilització a través del seu personal tècnic.

La finalitat de tot això és que els ens locals facen seu el missatge que «hem d’avançar en la promoció dels espais lliures de fum no sols per a evitar la propagació de la Covid-19, sinó també per a prevenir el tabaquisme i els seus efectes negatius en les persones», ha afegit la diputada. El focus d’esta acció posarà a les platges i recursos turístics, places, parcs i espais públics en general.

Esteller ha explicat que «gràcies a l’impuls d’este programa, els tècnics de l’associació oferiran als municipis turístics de la província un servei de formació i capacitació que els donarà les claus per a desenvolupar el pla, material divulgatiu de referència i el benefici de participar en les accions de comunicació que des de l’associació i el patronat es puguen dur a terme».

Virginia Martí ha afirmat que «la sensibilitat social en esta matèria ha crescut en els últims temps degut, en gran manera, a la pandèmia de coronavirus, però també pel desenvolupament de nous hàbits saludables entre la nostra societat». Per això, ha prosseguit, «fa falta que els nostres destins s’adapten i milloren la gestió dels espais públics en esta qüestió».

Reunió amb la vicepresidència Patrícia Porta

A més de l’àrea de Turisme, este pla també involucrarà a la Vicepresidència de Benestar Social. Esta col·laboració s’ha tancat esta mateixa setmana en una reunió entre Salomé Esteller i la vicepresidenta Patrícia Porta, qui s’ha compromés a fer de nexe d’unió entre municipis i associacions i la AECC perquè gradualment s’elimine el fum del tabac dels espais públics.

Últimes notícies

Robatori al MUVI: sostreuen gran part del llegendari Tresor de Villena

Gran part del mític Tresor de Villena, un conjunt únic d’orfebreria de l’Edat del Bronze descobert en 1963, ha sigut robat del Museu de Villena (MUVI). La col·lecció inclou 59 peces, majoritàriament d’or, considerades de les més importants d’Europa.

Roben el Tresor de Villena: 66 joies úniques amb quasi 10 quilos d’or

Un robatori al museu de Villena s’ha saldat amb la desaparició de les 66 peces del Tresor, un conjunt únic de quasi 10 quilos d’or i dues peces amb ferro d’origen meteòric, considerat un dels grans símbols arqueològics de la península Ibèrica.

La DGT calcula més de 908.000 viatges per carretera en el retorn de l’estiu a la Comunitat

La DGT ha previst 908.160 desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana en l’operació especial Retorn 2026, activa des de divendres fins dilluns 31 d’agost, amb punts conflictius destacats en les tres províncies.

PLD Space dissenyarà la nova generació de llançadors privats europeus

PLD Space, amb seu a Elx, ha sigut escollida per l’Agència Espacial Europea per desenvolupar la pròxima generació de llançadors privats, amb un contracte de quasi 159 milions d’euros.

Roben en minuts gran part del Tresor de Villena del museu MUVI

Uns lladres han sostret en pocs minuts la major part de les peces del Tresor de Villena exposades al MUVI, en un assalt nocturn que ha activat les alarmes del museu i del poliesportiu municipal.

València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.