12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La Diputació d’Alacant crea una llista de reproducció en Youtube per a «fer més suportable» l’aïllament

 

La Diputació d’Alacant ha creat una llista de reproducció en el seu canal de YouTube amb 60 hores de continguts per a què els usuaris puguen vore de manera gratuïta els documentals i reportatges culturals de la institució provincial i «fer més suportable l’aïllament domiciliari» que ha propiciat la propagació del coronavirus. La llista de reproducció compta amb l’etiqueta #yomequedoencasaconladipu.

 

En total, hi ha més de 60 hores de reproducció dividides en tres blocs -Grans Documentals, Festa a Festa i Museus– que inclouen reportatges en castellà, valencià i anglés de diferents temàtica.

 

Per exemple, ‘La catedral de les sis cordes’ oferix un complet recorregut per la història i evolució d’este instrument; ‘Azorín. La imatge i la paraula’ repassa la vida i obra d’un dels millors escriptors de la literatura espanyola; o, ‘Alacant Herència Mediterrània. Paisatges infinits en el plat’ destaca la qualitat de la gastronomia de la província.

 

Vore les festes típiques d’Alacant

A demés, #yomequedoencasaconladipu inclou una sèrie dedicada a les festes populars del territori, amb celebracions tan significatives com els Moros i Cristians d’Alcoi, Crevillent i Calp, i una altra amb reportatges sobre el Museu Arqueològic d’Alacant -MARQ- i el Museu de Belles arts Gravina -MUBAG-.

 

L’Àrea d’Imatge i Promoció de la Diputació d’Alacant ha sigut l’encarregada d’elaborar tots els treballs audiovisuals que integren esta atractiva proposada que periòdicament s’actualitzarà amb la incorporació de nous continguts de reproducció.

 

Els centres culturals i museus dependents de la Diputació d’Alacant també desenvolupen a través de les seues xarxes socials diferents iniciatives per a oferir als ciutadans una forma alternativa d’oci. En este sentit, destaca l’activitat online que ha iniciat el MUBAG en les seues xarxes socials per a mostrar i comentar diàriament, de dilluns a divendres, les obres de la seua col·lecció permanent. El MARQ també està inserint contingut en les seues xarxes socials de caràcter divulgatiu.

 

Per la seua part, l’ADDA va iniciar el diumenge l’emissió d’un cicle de vídeo-concerts d’estrena d’accés gratuït a través de les xarxes socials. La selecció, interpretada per l’orquestra ADDA·Simfònica dirigida per Josep Vicent, inclou una peça musical de Manuel de Falla, dedicada a tot el personal sanitari, i un fragment de ‘Pavana’, de Maurice Ravel, en homenatge als afectats pel coronavirus, disponible des de fa un parell de dies.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.