La Diputació d’Alacant crea una llista de reproducció en Youtube per a «fer més suportable» l’aïllament

 

La Diputació d’Alacant ha creat una llista de reproducció en el seu canal de YouTube amb 60 hores de continguts per a què els usuaris puguen vore de manera gratuïta els documentals i reportatges culturals de la institució provincial i «fer més suportable l’aïllament domiciliari» que ha propiciat la propagació del coronavirus. La llista de reproducció compta amb l’etiqueta #yomequedoencasaconladipu.

 

En total, hi ha més de 60 hores de reproducció dividides en tres blocs -Grans Documentals, Festa a Festa i Museus– que inclouen reportatges en castellà, valencià i anglés de diferents temàtica.

 

Per exemple, ‘La catedral de les sis cordes’ oferix un complet recorregut per la història i evolució d’este instrument; ‘Azorín. La imatge i la paraula’ repassa la vida i obra d’un dels millors escriptors de la literatura espanyola; o, ‘Alacant Herència Mediterrània. Paisatges infinits en el plat’ destaca la qualitat de la gastronomia de la província.

 

Vore les festes típiques d’Alacant

A demés, #yomequedoencasaconladipu inclou una sèrie dedicada a les festes populars del territori, amb celebracions tan significatives com els Moros i Cristians d’Alcoi, Crevillent i Calp, i una altra amb reportatges sobre el Museu Arqueològic d’Alacant -MARQ- i el Museu de Belles arts Gravina -MUBAG-.

 

L’Àrea d’Imatge i Promoció de la Diputació d’Alacant ha sigut l’encarregada d’elaborar tots els treballs audiovisuals que integren esta atractiva proposada que periòdicament s’actualitzarà amb la incorporació de nous continguts de reproducció.

 

Els centres culturals i museus dependents de la Diputació d’Alacant també desenvolupen a través de les seues xarxes socials diferents iniciatives per a oferir als ciutadans una forma alternativa d’oci. En este sentit, destaca l’activitat online que ha iniciat el MUBAG en les seues xarxes socials per a mostrar i comentar diàriament, de dilluns a divendres, les obres de la seua col·lecció permanent. El MARQ també està inserint contingut en les seues xarxes socials de caràcter divulgatiu.

 

Per la seua part, l’ADDA va iniciar el diumenge l’emissió d’un cicle de vídeo-concerts d’estrena d’accés gratuït a través de les xarxes socials. La selecció, interpretada per l’orquestra ADDA·Simfònica dirigida per Josep Vicent, inclou una peça musical de Manuel de Falla, dedicada a tot el personal sanitari, i un fragment de ‘Pavana’, de Maurice Ravel, en homenatge als afectats pel coronavirus, disponible des de fa un parell de dies.

Últimes notícies

Castro inicia la pretemporada del Levante amb matins a Buñol i un amistós contra el Leganés

El Levante ha arrancat la pretemporada amb entrenaments només al matí a Buñol per a evitar la calor i un amistós dissabte contra el Leganés a porta tancada, retransmés per YouTube.

La ciutat esportiva del Villarreal creix amb 10.000 m² nous i més camps de futbol base

El Villarreal ha comprat 10.000 m² a Miralcamp per ampliar la ciutat esportiva José Manuel Llaneza amb nous camps de futbol base i iniciar una reforma integral per fases, mentre continua la modernització de l’Estadio de la Cerámica.

Danny Ocean donarà la recaptació de la seua gira a ONG per a les víctimes del terratrémol a Veneçuela

Danny Ocean ha anunciat als Concerts de Vivers de València que donarà tota la recaptació de la seua gira a ONG que ajuden les víctimes del terratrémol de Veneçuela, mentre els Concerts de Vivers viuen una edició amb plens absoluts i grans noms internacionals.

El professorat valencià tindrà sis dies retribuïts de lliure disposició per curs des de 2026-2027

Educació ha regulat per primera vegada els assumptes particulars retribuïts del professorat no universitari i implantarà sis dies de lliure disposició per curs a partir de 2026-2027, amb fortes restriccions que han sigut criticades pels sindicats.

Tallada la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló per un incendi pròxim a les vies

Un incendi en un camp al terme de Villanueva de Castellón ha obligat a tallar la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló i a posar autobusos alternatius.

Brancou Badio, a un pas de deixar el València Basket rumb a Panathinaikos

Brancou Badio ja és a Atenes per a passar el reconeixement mèdic amb el Panathinaikos, que preveu pagar la seua clàusula d’eixida del València Basket.

L’IVAM mostra l’evolució de l’Albufera amb Sorolla, fotos i vídeos en una gran exposició

L’IVAM exhibix fins al 18 de juliol més de 200 obres sobre l’Albufera, amb peces de Sorolla, fotografia històrica i projectes artístics actuals.

Anna rebrà 200.000 € per a recuperar la seua illa a l’Albufera

La Diputació de València invertirà 200.000 euros en la recuperació de l’illa de l’Albufera d’Anna i finançarà també una sala multiusos amb més d’1,1 milions d’euros del Pla Obert.