La Diputació d’Alacant crea una llista de reproducció en Youtube per a «fer més suportable» l’aïllament

 

La Diputació d’Alacant ha creat una llista de reproducció en el seu canal de YouTube amb 60 hores de continguts per a què els usuaris puguen vore de manera gratuïta els documentals i reportatges culturals de la institució provincial i «fer més suportable l’aïllament domiciliari» que ha propiciat la propagació del coronavirus. La llista de reproducció compta amb l’etiqueta #yomequedoencasaconladipu.

 

En total, hi ha més de 60 hores de reproducció dividides en tres blocs -Grans Documentals, Festa a Festa i Museus– que inclouen reportatges en castellà, valencià i anglés de diferents temàtica.

 

Per exemple, ‘La catedral de les sis cordes’ oferix un complet recorregut per la història i evolució d’este instrument; ‘Azorín. La imatge i la paraula’ repassa la vida i obra d’un dels millors escriptors de la literatura espanyola; o, ‘Alacant Herència Mediterrània. Paisatges infinits en el plat’ destaca la qualitat de la gastronomia de la província.

 

Vore les festes típiques d’Alacant

A demés, #yomequedoencasaconladipu inclou una sèrie dedicada a les festes populars del territori, amb celebracions tan significatives com els Moros i Cristians d’Alcoi, Crevillent i Calp, i una altra amb reportatges sobre el Museu Arqueològic d’Alacant -MARQ- i el Museu de Belles arts Gravina -MUBAG-.

 

L’Àrea d’Imatge i Promoció de la Diputació d’Alacant ha sigut l’encarregada d’elaborar tots els treballs audiovisuals que integren esta atractiva proposada que periòdicament s’actualitzarà amb la incorporació de nous continguts de reproducció.

 

Els centres culturals i museus dependents de la Diputació d’Alacant també desenvolupen a través de les seues xarxes socials diferents iniciatives per a oferir als ciutadans una forma alternativa d’oci. En este sentit, destaca l’activitat online que ha iniciat el MUBAG en les seues xarxes socials per a mostrar i comentar diàriament, de dilluns a divendres, les obres de la seua col·lecció permanent. El MARQ també està inserint contingut en les seues xarxes socials de caràcter divulgatiu.

 

Per la seua part, l’ADDA va iniciar el diumenge l’emissió d’un cicle de vídeo-concerts d’estrena d’accés gratuït a través de les xarxes socials. La selecció, interpretada per l’orquestra ADDA·Simfònica dirigida per Josep Vicent, inclou una peça musical de Manuel de Falla, dedicada a tot el personal sanitari, i un fragment de ‘Pavana’, de Maurice Ravel, en homenatge als afectats pel coronavirus, disponible des de fa un parell de dies.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.