9.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La Diputació d’Alacant crea una llista de reproducció en Youtube per a «fer més suportable» l’aïllament

 

La Diputació d’Alacant ha creat una llista de reproducció en el seu canal de YouTube amb 60 hores de continguts per a què els usuaris puguen vore de manera gratuïta els documentals i reportatges culturals de la institució provincial i «fer més suportable l’aïllament domiciliari» que ha propiciat la propagació del coronavirus. La llista de reproducció compta amb l’etiqueta #yomequedoencasaconladipu.

 

En total, hi ha més de 60 hores de reproducció dividides en tres blocs -Grans Documentals, Festa a Festa i Museus– que inclouen reportatges en castellà, valencià i anglés de diferents temàtica.

 

Per exemple, ‘La catedral de les sis cordes’ oferix un complet recorregut per la història i evolució d’este instrument; ‘Azorín. La imatge i la paraula’ repassa la vida i obra d’un dels millors escriptors de la literatura espanyola; o, ‘Alacant Herència Mediterrània. Paisatges infinits en el plat’ destaca la qualitat de la gastronomia de la província.

 

Vore les festes típiques d’Alacant

A demés, #yomequedoencasaconladipu inclou una sèrie dedicada a les festes populars del territori, amb celebracions tan significatives com els Moros i Cristians d’Alcoi, Crevillent i Calp, i una altra amb reportatges sobre el Museu Arqueològic d’Alacant -MARQ- i el Museu de Belles arts Gravina -MUBAG-.

 

L’Àrea d’Imatge i Promoció de la Diputació d’Alacant ha sigut l’encarregada d’elaborar tots els treballs audiovisuals que integren esta atractiva proposada que periòdicament s’actualitzarà amb la incorporació de nous continguts de reproducció.

 

Els centres culturals i museus dependents de la Diputació d’Alacant també desenvolupen a través de les seues xarxes socials diferents iniciatives per a oferir als ciutadans una forma alternativa d’oci. En este sentit, destaca l’activitat online que ha iniciat el MUBAG en les seues xarxes socials per a mostrar i comentar diàriament, de dilluns a divendres, les obres de la seua col·lecció permanent. El MARQ també està inserint contingut en les seues xarxes socials de caràcter divulgatiu.

 

Per la seua part, l’ADDA va iniciar el diumenge l’emissió d’un cicle de vídeo-concerts d’estrena d’accés gratuït a través de les xarxes socials. La selecció, interpretada per l’orquestra ADDA·Simfònica dirigida per Josep Vicent, inclou una peça musical de Manuel de Falla, dedicada a tot el personal sanitari, i un fragment de ‘Pavana’, de Maurice Ravel, en homenatge als afectats pel coronavirus, disponible des de fa un parell de dies.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.