La Diputació d’Alacant crea una llista de reproducció en Youtube per a «fer més suportable» l’aïllament

 

La Diputació d’Alacant ha creat una llista de reproducció en el seu canal de YouTube amb 60 hores de continguts per a què els usuaris puguen vore de manera gratuïta els documentals i reportatges culturals de la institució provincial i «fer més suportable l’aïllament domiciliari» que ha propiciat la propagació del coronavirus. La llista de reproducció compta amb l’etiqueta #yomequedoencasaconladipu.

 

En total, hi ha més de 60 hores de reproducció dividides en tres blocs -Grans Documentals, Festa a Festa i Museus– que inclouen reportatges en castellà, valencià i anglés de diferents temàtica.

 

Per exemple, ‘La catedral de les sis cordes’ oferix un complet recorregut per la història i evolució d’este instrument; ‘Azorín. La imatge i la paraula’ repassa la vida i obra d’un dels millors escriptors de la literatura espanyola; o, ‘Alacant Herència Mediterrània. Paisatges infinits en el plat’ destaca la qualitat de la gastronomia de la província.

 

Vore les festes típiques d’Alacant

A demés, #yomequedoencasaconladipu inclou una sèrie dedicada a les festes populars del territori, amb celebracions tan significatives com els Moros i Cristians d’Alcoi, Crevillent i Calp, i una altra amb reportatges sobre el Museu Arqueològic d’Alacant -MARQ- i el Museu de Belles arts Gravina -MUBAG-.

 

L’Àrea d’Imatge i Promoció de la Diputació d’Alacant ha sigut l’encarregada d’elaborar tots els treballs audiovisuals que integren esta atractiva proposada que periòdicament s’actualitzarà amb la incorporació de nous continguts de reproducció.

 

Els centres culturals i museus dependents de la Diputació d’Alacant també desenvolupen a través de les seues xarxes socials diferents iniciatives per a oferir als ciutadans una forma alternativa d’oci. En este sentit, destaca l’activitat online que ha iniciat el MUBAG en les seues xarxes socials per a mostrar i comentar diàriament, de dilluns a divendres, les obres de la seua col·lecció permanent. El MARQ també està inserint contingut en les seues xarxes socials de caràcter divulgatiu.

 

Per la seua part, l’ADDA va iniciar el diumenge l’emissió d’un cicle de vídeo-concerts d’estrena d’accés gratuït a través de les xarxes socials. La selecció, interpretada per l’orquestra ADDA·Simfònica dirigida per Josep Vicent, inclou una peça musical de Manuel de Falla, dedicada a tot el personal sanitari, i un fragment de ‘Pavana’, de Maurice Ravel, en homenatge als afectats pel coronavirus, disponible des de fa un parell de dies.

Últimes notícies

On farà més calor hui a la Comunitat Valenciana: fins a 40 °C en zones de València i Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts una jornada molt calorosa, amb cels poc nuvolosos i màximes que poden superar els 40 graus al prelitoral de València i punts d’Alacant.

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.