La Diputació de Castelló combatrà la despoblació ajudant als majors

 

La vicepresidenta de la Diputació de Castelló, Patricia Puerta, s’ha desplaçat fins a Albocàsser, localitat en la qual al costat de l’alcaldessa, María Isabel Albalat, i la regidora de Benestar Social i Igualtat, Alina Covaci, ha visitat els terrenys de la futura residència i el centre de dia de persones majors que la Generalitat Valenciana ha inclòs en el Pla Convivint d’infraestructures de serveis socials per al període 2021-2025.

 

En paraules de Puerta “és una gran notícia per a este poble i per a la comarca de l’Alt Maestrat”, a més “d’una satisfacció per a l’equip de govern de la Diputació progressista de Castelló, que ha treballat braç a braç amb la Conselleria de Polítiques Inclusives, reivindicant la necessitat d’escometre la construcció d’esta mena de recursos en el Departament 1 Els Ports-Maestrat”.

 

Puerta i Albalat també han coincidit en assenyalar que la residència i el centre de dia seran fonamentals “i suposen una eficaç eina per a combatre el despoblament i millorar la qualitat de vida d’una àrea geogràfica amb una població envellida”. Ambdues han visitat les instal·lacions del Centre de Desenvolupament Rural, el Centre Cedes de la Diputació, el club de la tercera edat i el Servei de Promoció de l’Autonomia Personal (antiga unitat de respir).

La vicepresidenta ha explicat que ha sigut una visita “molt productiva, en la qual s’ha fet un repàs a les necessitats existents al poble” i s’ha incidit “en la voluntat de continuar aprofundint en la col·laboració entre les dos institucions”, que es va substanciar en 2020 amb l’aprovació per part de la Diputació de subvencions per a Albocàsser per valor de 236.556,97 euros, la major part dels quals, 209.216,98 euros, es van destinar a les arques de l’ajuntament per a la realització d’obres i prestació de serveis.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.