La Diputació de Castelló combatrà la despoblació ajudant als majors

 

La vicepresidenta de la Diputació de Castelló, Patricia Puerta, s’ha desplaçat fins a Albocàsser, localitat en la qual al costat de l’alcaldessa, María Isabel Albalat, i la regidora de Benestar Social i Igualtat, Alina Covaci, ha visitat els terrenys de la futura residència i el centre de dia de persones majors que la Generalitat Valenciana ha inclòs en el Pla Convivint d’infraestructures de serveis socials per al període 2021-2025.

 

En paraules de Puerta «és una gran notícia per a este poble i per a la comarca de l’Alt Maestrat», a més «d’una satisfacció per a l’equip de govern de la Diputació progressista de Castelló, que ha treballat braç a braç amb la Conselleria de Polítiques Inclusives, reivindicant la necessitat d’escometre la construcció d’esta mena de recursos en el Departament 1 Els Ports-Maestrat».

 

Puerta i Albalat també han coincidit en assenyalar que la residència i el centre de dia seran fonamentals «i suposen una eficaç eina per a combatre el despoblament i millorar la qualitat de vida d’una àrea geogràfica amb una població envellida». Ambdues han visitat les instal·lacions del Centre de Desenvolupament Rural, el Centre Cedes de la Diputació, el club de la tercera edat i el Servei de Promoció de l’Autonomia Personal (antiga unitat de respir).

La vicepresidenta ha explicat que ha sigut una visita «molt productiva, en la qual s’ha fet un repàs a les necessitats existents al poble» i s’ha incidit «en la voluntat de continuar aprofundint en la col·laboració entre les dos institucions», que es va substanciar en 2020 amb l’aprovació per part de la Diputació de subvencions per a Albocàsser per valor de 236.556,97 euros, la major part dels quals, 209.216,98 euros, es van destinar a les arques de l’ajuntament per a la realització d’obres i prestació de serveis.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.