La Diputació de Castelló combatrà la despoblació ajudant als majors

 

La vicepresidenta de la Diputació de Castelló, Patricia Puerta, s’ha desplaçat fins a Albocàsser, localitat en la qual al costat de l’alcaldessa, María Isabel Albalat, i la regidora de Benestar Social i Igualtat, Alina Covaci, ha visitat els terrenys de la futura residència i el centre de dia de persones majors que la Generalitat Valenciana ha inclòs en el Pla Convivint d’infraestructures de serveis socials per al període 2021-2025.

 

En paraules de Puerta «és una gran notícia per a este poble i per a la comarca de l’Alt Maestrat», a més «d’una satisfacció per a l’equip de govern de la Diputació progressista de Castelló, que ha treballat braç a braç amb la Conselleria de Polítiques Inclusives, reivindicant la necessitat d’escometre la construcció d’esta mena de recursos en el Departament 1 Els Ports-Maestrat».

 

Puerta i Albalat també han coincidit en assenyalar que la residència i el centre de dia seran fonamentals «i suposen una eficaç eina per a combatre el despoblament i millorar la qualitat de vida d’una àrea geogràfica amb una població envellida». Ambdues han visitat les instal·lacions del Centre de Desenvolupament Rural, el Centre Cedes de la Diputació, el club de la tercera edat i el Servei de Promoció de l’Autonomia Personal (antiga unitat de respir).

La vicepresidenta ha explicat que ha sigut una visita «molt productiva, en la qual s’ha fet un repàs a les necessitats existents al poble» i s’ha incidit «en la voluntat de continuar aprofundint en la col·laboració entre les dos institucions», que es va substanciar en 2020 amb l’aprovació per part de la Diputació de subvencions per a Albocàsser per valor de 236.556,97 euros, la major part dels quals, 209.216,98 euros, es van destinar a les arques de l’ajuntament per a la realització d’obres i prestació de serveis.

Últimes notícies

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.

PSPV i Compromís exigixen a la Generalitat arxivar definitivament el macroabocador de Zarra

PSPV-PSOE i Compromís han demanat a la Generalitat que retire i arxive de manera definitiva el macroabocador projectat a Zarra, davant el rebuig generalitzat al Valle de Ayora-Cofrentes.

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.
FILMOTECA D'ESTIU