La Diputació de Castelló combatrà la despoblació ajudant als majors

 

La vicepresidenta de la Diputació de Castelló, Patricia Puerta, s’ha desplaçat fins a Albocàsser, localitat en la qual al costat de l’alcaldessa, María Isabel Albalat, i la regidora de Benestar Social i Igualtat, Alina Covaci, ha visitat els terrenys de la futura residència i el centre de dia de persones majors que la Generalitat Valenciana ha inclòs en el Pla Convivint d’infraestructures de serveis socials per al període 2021-2025.

 

En paraules de Puerta “és una gran notícia per a este poble i per a la comarca de l’Alt Maestrat”, a més “d’una satisfacció per a l’equip de govern de la Diputació progressista de Castelló, que ha treballat braç a braç amb la Conselleria de Polítiques Inclusives, reivindicant la necessitat d’escometre la construcció d’esta mena de recursos en el Departament 1 Els Ports-Maestrat”.

 

Puerta i Albalat també han coincidit en assenyalar que la residència i el centre de dia seran fonamentals “i suposen una eficaç eina per a combatre el despoblament i millorar la qualitat de vida d’una àrea geogràfica amb una població envellida”. Ambdues han visitat les instal·lacions del Centre de Desenvolupament Rural, el Centre Cedes de la Diputació, el club de la tercera edat i el Servei de Promoció de l’Autonomia Personal (antiga unitat de respir).

La vicepresidenta ha explicat que ha sigut una visita “molt productiva, en la qual s’ha fet un repàs a les necessitats existents al poble” i s’ha incidit “en la voluntat de continuar aprofundint en la col·laboració entre les dos institucions”, que es va substanciar en 2020 amb l’aprovació per part de la Diputació de subvencions per a Albocàsser per valor de 236.556,97 euros, la major part dels quals, 209.216,98 euros, es van destinar a les arques de l’ajuntament per a la realització d’obres i prestació de serveis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.