La Diputació de Castelló combatrà la despoblació ajudant als majors

 

La vicepresidenta de la Diputació de Castelló, Patricia Puerta, s’ha desplaçat fins a Albocàsser, localitat en la qual al costat de l’alcaldessa, María Isabel Albalat, i la regidora de Benestar Social i Igualtat, Alina Covaci, ha visitat els terrenys de la futura residència i el centre de dia de persones majors que la Generalitat Valenciana ha inclòs en el Pla Convivint d’infraestructures de serveis socials per al període 2021-2025.

 

En paraules de Puerta “és una gran notícia per a este poble i per a la comarca de l’Alt Maestrat”, a més “d’una satisfacció per a l’equip de govern de la Diputació progressista de Castelló, que ha treballat braç a braç amb la Conselleria de Polítiques Inclusives, reivindicant la necessitat d’escometre la construcció d’esta mena de recursos en el Departament 1 Els Ports-Maestrat”.

 

Puerta i Albalat també han coincidit en assenyalar que la residència i el centre de dia seran fonamentals “i suposen una eficaç eina per a combatre el despoblament i millorar la qualitat de vida d’una àrea geogràfica amb una població envellida”. Ambdues han visitat les instal·lacions del Centre de Desenvolupament Rural, el Centre Cedes de la Diputació, el club de la tercera edat i el Servei de Promoció de l’Autonomia Personal (antiga unitat de respir).

La vicepresidenta ha explicat que ha sigut una visita “molt productiva, en la qual s’ha fet un repàs a les necessitats existents al poble” i s’ha incidit “en la voluntat de continuar aprofundint en la col·laboració entre les dos institucions”, que es va substanciar en 2020 amb l’aprovació per part de la Diputació de subvencions per a Albocàsser per valor de 236.556,97 euros, la major part dels quals, 209.216,98 euros, es van destinar a les arques de l’ajuntament per a la realització d’obres i prestació de serveis.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.