La Diputació de Castelló efectua la neteja del castell de Xivert i invertix 40.000 euros

 

La Diputació de Castelló ha fet una profunda neteja del recinte fortificat de Xivert, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), datat del segle X, amb la finalitat d’afavorir la seua conservació i per a que ho disfruten part dels veïns del municipi. Els treballs han estat fets per la brigada d’obres del Parc Mòbil i s’han prolongat durant quatre setmanes.

 

Esta campanya de neteja es duu a terme abans de la primavera per a deixar a punt la fortalesa per a l’arribada de visitants, que se sol vore incrementada de forma notable durant els mesos de calor. Perquè la naturalesa no torne a envair el recinte es faran diferents actuacions de manteniment al llarg de l’any.

 

On s’ha posat més atenció ha sigut en la neteja dels peus dels murs i els seus voltants, amb l’objectiu d’evitar que el creixement d’espècies naturals que danyen les centenàries estructures de pedra. El diputat del Parc Mòbil, Abel Ibáñez, ha afirmat que esta intervenció s’ha consensuat amb l’àrea provincial de Patrimoni històric, la que s’encarrega de la gestió d’este castell propietat de la Diputació de Castelló.

 

40.000 euros d’inversió en 2021

La neteja i condicionament de l’entorn del castell no serà l’única actuació que la Diputació portarà a terme este 2021 al fortí de Xivert. Tal i com ha recordat la diputada de Patrimoni històric, Ruth Sanz, enguany s’han pressupostat 40.000 euros en millores per a tot el conjunt històric. La major part de la inversió es destinarà a la consolidació d’un tram del mur de l’Albacar del castell, que s’ha vist recentment afectat per despreniments. A demés, també es renovaran i es repintaran les baranes de protecció.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.