15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

La Diputació de Castelló efectua la neteja del castell de Xivert i invertix 40.000 euros

 

La Diputació de Castelló ha fet una profunda neteja del recinte fortificat de Xivert, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), datat del segle X, amb la finalitat d’afavorir la seua conservació i per a que ho disfruten part dels veïns del municipi. Els treballs han estat fets per la brigada d’obres del Parc Mòbil i s’han prolongat durant quatre setmanes.

 

Esta campanya de neteja es duu a terme abans de la primavera per a deixar a punt la fortalesa per a l’arribada de visitants, que se sol vore incrementada de forma notable durant els mesos de calor. Perquè la naturalesa no torne a envair el recinte es faran diferents actuacions de manteniment al llarg de l’any.

 

On s’ha posat més atenció ha sigut en la neteja dels peus dels murs i els seus voltants, amb l’objectiu d’evitar que el creixement d’espècies naturals que danyen les centenàries estructures de pedra. El diputat del Parc Mòbil, Abel Ibáñez, ha afirmat que esta intervenció s’ha consensuat amb l’àrea provincial de Patrimoni històric, la que s’encarrega de la gestió d’este castell propietat de la Diputació de Castelló.

 

40.000 euros d’inversió en 2021

La neteja i condicionament de l’entorn del castell no serà l’única actuació que la Diputació portarà a terme este 2021 al fortí de Xivert. Tal i com ha recordat la diputada de Patrimoni històric, Ruth Sanz, enguany s’han pressupostat 40.000 euros en millores per a tot el conjunt històric. La major part de la inversió es destinarà a la consolidació d’un tram del mur de l’Albacar del castell, que s’ha vist recentment afectat per despreniments. A demés, també es renovaran i es repintaran les baranes de protecció.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.