La Diputació de Castelló efectua la neteja del castell de Xivert i invertix 40.000 euros

 

La Diputació de Castelló ha fet una profunda neteja del recinte fortificat de Xivert, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), datat del segle X, amb la finalitat d’afavorir la seua conservació i per a que ho disfruten part dels veïns del municipi. Els treballs han estat fets per la brigada d’obres del Parc Mòbil i s’han prolongat durant quatre setmanes.

 

Esta campanya de neteja es duu a terme abans de la primavera per a deixar a punt la fortalesa per a l’arribada de visitants, que se sol vore incrementada de forma notable durant els mesos de calor. Perquè la naturalesa no torne a envair el recinte es faran diferents actuacions de manteniment al llarg de l’any.

 

On s’ha posat més atenció ha sigut en la neteja dels peus dels murs i els seus voltants, amb l’objectiu d’evitar que el creixement d’espècies naturals que danyen les centenàries estructures de pedra. El diputat del Parc Mòbil, Abel Ibáñez, ha afirmat que esta intervenció s’ha consensuat amb l’àrea provincial de Patrimoni històric, la que s’encarrega de la gestió d’este castell propietat de la Diputació de Castelló.

 

40.000 euros d’inversió en 2021

La neteja i condicionament de l’entorn del castell no serà l’única actuació que la Diputació portarà a terme este 2021 al fortí de Xivert. Tal i com ha recordat la diputada de Patrimoni històric, Ruth Sanz, enguany s’han pressupostat 40.000 euros en millores per a tot el conjunt històric. La major part de la inversió es destinarà a la consolidació d’un tram del mur de l’Albacar del castell, que s’ha vist recentment afectat per despreniments. A demés, també es renovaran i es repintaran les baranes de protecció.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU