La Diputació de Castelló efectua la neteja del castell de Xivert i invertix 40.000 euros

 

La Diputació de Castelló ha fet una profunda neteja del recinte fortificat de Xivert, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), datat del segle X, amb la finalitat d’afavorir la seua conservació i per a que ho disfruten part dels veïns del municipi. Els treballs han estat fets per la brigada d’obres del Parc Mòbil i s’han prolongat durant quatre setmanes.

 

Esta campanya de neteja es duu a terme abans de la primavera per a deixar a punt la fortalesa per a l’arribada de visitants, que se sol vore incrementada de forma notable durant els mesos de calor. Perquè la naturalesa no torne a envair el recinte es faran diferents actuacions de manteniment al llarg de l’any.

 

On s’ha posat més atenció ha sigut en la neteja dels peus dels murs i els seus voltants, amb l’objectiu d’evitar que el creixement d’espècies naturals que danyen les centenàries estructures de pedra. El diputat del Parc Mòbil, Abel Ibáñez, ha afirmat que esta intervenció s’ha consensuat amb l’àrea provincial de Patrimoni històric, la que s’encarrega de la gestió d’este castell propietat de la Diputació de Castelló.

 

40.000 euros d’inversió en 2021

La neteja i condicionament de l’entorn del castell no serà l’única actuació que la Diputació portarà a terme este 2021 al fortí de Xivert. Tal i com ha recordat la diputada de Patrimoni històric, Ruth Sanz, enguany s’han pressupostat 40.000 euros en millores per a tot el conjunt històric. La major part de la inversió es destinarà a la consolidació d’un tram del mur de l’Albacar del castell, que s’ha vist recentment afectat per despreniments. A demés, també es renovaran i es repintaran les baranes de protecció.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.