La Diputació de Castelló efectua la neteja del castell de Xivert i invertix 40.000 euros

 

La Diputació de Castelló ha fet una profunda neteja del recinte fortificat de Xivert, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), datat del segle X, amb la finalitat d’afavorir la seua conservació i per a que ho disfruten part dels veïns del municipi. Els treballs han estat fets per la brigada d’obres del Parc Mòbil i s’han prolongat durant quatre setmanes.

 

Esta campanya de neteja es duu a terme abans de la primavera per a deixar a punt la fortalesa per a l’arribada de visitants, que se sol vore incrementada de forma notable durant els mesos de calor. Perquè la naturalesa no torne a envair el recinte es faran diferents actuacions de manteniment al llarg de l’any.

 

On s’ha posat més atenció ha sigut en la neteja dels peus dels murs i els seus voltants, amb l’objectiu d’evitar que el creixement d’espècies naturals que danyen les centenàries estructures de pedra. El diputat del Parc Mòbil, Abel Ibáñez, ha afirmat que esta intervenció s’ha consensuat amb l’àrea provincial de Patrimoni històric, la que s’encarrega de la gestió d’este castell propietat de la Diputació de Castelló.

 

40.000 euros d’inversió en 2021

La neteja i condicionament de l’entorn del castell no serà l’única actuació que la Diputació portarà a terme este 2021 al fortí de Xivert. Tal i com ha recordat la diputada de Patrimoni històric, Ruth Sanz, enguany s’han pressupostat 40.000 euros en millores per a tot el conjunt històric. La major part de la inversió es destinarà a la consolidació d’un tram del mur de l’Albacar del castell, que s’ha vist recentment afectat per despreniments. A demés, també es renovaran i es repintaran les baranes de protecció.

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.