La Diputació de Castelló demanarà declarar Zona Greument Afectada per Emergències

 

 

El ple de la Diputació corresponent al mes d’agost ha procedit a l’aprovació d’una declaració institucional secundada per tots els grups i llegida pel president José Martí en la qual s’insta el Govern d’Espanya a declarar Zona Greument afectada per Emergències de Protecció Civil als municipis més afectats pels episodis meteorològics ocorreguts en durant l’estiu, especialment Benicàssim, Vinaròs i Càlig.

En el text també se sol·licita una línia d’ajudes o actuacions directes del Govern d’Espanya i la Generalitat per a estos municipis, així com ajudes fiscals en l’IBI de les parcel·les cultivades i les construccions lligades a estes.

El text fa referència als danys causats per la forta calamarsada del 31 de juliol a Benicarló, Càlig, Peníscola, Vinaròs, Almassora, Castelló, Vila-real i Borriana.

Finalment, s’insta la concessió d’ajudes urgents per part de la pròpia Diputació als municipis que van registrar els danys materials més importants.

 

Suport a les entitats locals

 

El president ha procedit igualment a la lectura d’una segona declaració institucional consensuada per tots els grups en la qual es demana al Govern d’Espanya que pose en marxa mesures per a eliminar el deute que les entitats locals han contret amb la Hisenda Pública de manera automàtica per la liquidació negativa de la participació en els ingressos de l’Estat corresponents a l’any 2020, a causa de la pandèmia de la covid-19.

Si finalment esta decisió no es portara a efecte, el text proposa que el Govern ajorne dos anys la devolució del deute i possibilite el pagament de la mateixa en 120 mensualitats (deu anys), ampliables a 120 si existiren problemes de liquiditat.

 

Minuts de silenci

 

Al començament de la sessió, el president Martí va sol·licitar la celebració d’un minut de silenci en record de les dos persones mortes en l’ensulsiada d’un edifici a Peníscola durant l’estiu, en senyal de duel per les defuncions registrades per la Covid-19 i com a respectuós homenatge a l’assessor de Compromís en la Diputació, Joan Antoni Ginés, mort de manera sobtada durant el període vacacional.

El president va agrair al Consorci Provincial de Bombers la labor desenvolupada al juliol i agost per a fer front a les emergències causades per l’al·ludida ensulsiada, així com pels incendis i inundacions.

La sessió plenària s’ha interromput a les 13.00 hores perquè les persones participants i assistents pogueren baixar a la plaça de les Aules a secundar el minut de silenci convocat amb motiu de l’últim assassinat masclista ocorregut a la Vila Joiosa.
 

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.