La Diputació de Castelló demanarà declarar Zona Greument Afectada per Emergències

 

 

El ple de la Diputació corresponent al mes d’agost ha procedit a l’aprovació d’una declaració institucional secundada per tots els grups i llegida pel president José Martí en la qual s’insta el Govern d’Espanya a declarar Zona Greument afectada per Emergències de Protecció Civil als municipis més afectats pels episodis meteorològics ocorreguts en durant l’estiu, especialment Benicàssim, Vinaròs i Càlig.

En el text també se sol·licita una línia d’ajudes o actuacions directes del Govern d’Espanya i la Generalitat per a estos municipis, així com ajudes fiscals en l’IBI de les parcel·les cultivades i les construccions lligades a estes.

El text fa referència als danys causats per la forta calamarsada del 31 de juliol a Benicarló, Càlig, Peníscola, Vinaròs, Almassora, Castelló, Vila-real i Borriana.

Finalment, s’insta la concessió d’ajudes urgents per part de la pròpia Diputació als municipis que van registrar els danys materials més importants.

 

Suport a les entitats locals

 

El president ha procedit igualment a la lectura d’una segona declaració institucional consensuada per tots els grups en la qual es demana al Govern d’Espanya que pose en marxa mesures per a eliminar el deute que les entitats locals han contret amb la Hisenda Pública de manera automàtica per la liquidació negativa de la participació en els ingressos de l’Estat corresponents a l’any 2020, a causa de la pandèmia de la covid-19.

Si finalment esta decisió no es portara a efecte, el text proposa que el Govern ajorne dos anys la devolució del deute i possibilite el pagament de la mateixa en 120 mensualitats (deu anys), ampliables a 120 si existiren problemes de liquiditat.

 

Minuts de silenci

 

Al començament de la sessió, el president Martí va sol·licitar la celebració d’un minut de silenci en record de les dos persones mortes en l’ensulsiada d’un edifici a Peníscola durant l’estiu, en senyal de duel per les defuncions registrades per la Covid-19 i com a respectuós homenatge a l’assessor de Compromís en la Diputació, Joan Antoni Ginés, mort de manera sobtada durant el període vacacional.

El president va agrair al Consorci Provincial de Bombers la labor desenvolupada al juliol i agost per a fer front a les emergències causades per l’al·ludida ensulsiada, així com pels incendis i inundacions.

La sessió plenària s’ha interromput a les 13.00 hores perquè les persones participants i assistents pogueren baixar a la plaça de les Aules a secundar el minut de silenci convocat amb motiu de l’últim assassinat masclista ocorregut a la Vila Joiosa.
 

Últimes notícies

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.

Rototom Benicàssim es consolida com una miniciutat vacacional amb mil formes de viure el festival

El Rototom Sunsplash de Benicàssim, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost, ha convertit el recinte en una miniciutat mediterrània on conviuen música reggae, benestar, activisme social, gastronomia del món i espais adaptats a totes les edats.

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.

Onze arrestats a València per una estafa piramidal amb falses inversions

La Policia Nacional ha detingut 11 persones a València per integrar suposadament un grup criminal que ha comés una estafa piramidal amb falses inversions, amb un perjuí estimat de més de 50.000 euros i almenys 16 víctimes identificades.

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.