La Diputació de Castelló demanarà declarar Zona Greument Afectada per Emergències

 

 

El ple de la Diputació corresponent al mes d’agost ha procedit a l’aprovació d’una declaració institucional secundada per tots els grups i llegida pel president José Martí en la qual s’insta el Govern d’Espanya a declarar Zona Greument afectada per Emergències de Protecció Civil als municipis més afectats pels episodis meteorològics ocorreguts en durant l’estiu, especialment Benicàssim, Vinaròs i Càlig.

En el text també se sol·licita una línia d’ajudes o actuacions directes del Govern d’Espanya i la Generalitat per a estos municipis, així com ajudes fiscals en l’IBI de les parcel·les cultivades i les construccions lligades a estes.

El text fa referència als danys causats per la forta calamarsada del 31 de juliol a Benicarló, Càlig, Peníscola, Vinaròs, Almassora, Castelló, Vila-real i Borriana.

Finalment, s’insta la concessió d’ajudes urgents per part de la pròpia Diputació als municipis que van registrar els danys materials més importants.

 

Suport a les entitats locals

 

El president ha procedit igualment a la lectura d’una segona declaració institucional consensuada per tots els grups en la qual es demana al Govern d’Espanya que pose en marxa mesures per a eliminar el deute que les entitats locals han contret amb la Hisenda Pública de manera automàtica per la liquidació negativa de la participació en els ingressos de l’Estat corresponents a l’any 2020, a causa de la pandèmia de la covid-19.

Si finalment esta decisió no es portara a efecte, el text proposa que el Govern ajorne dos anys la devolució del deute i possibilite el pagament de la mateixa en 120 mensualitats (deu anys), ampliables a 120 si existiren problemes de liquiditat.

 

Minuts de silenci

 

Al començament de la sessió, el president Martí va sol·licitar la celebració d’un minut de silenci en record de les dos persones mortes en l’ensulsiada d’un edifici a Peníscola durant l’estiu, en senyal de duel per les defuncions registrades per la Covid-19 i com a respectuós homenatge a l’assessor de Compromís en la Diputació, Joan Antoni Ginés, mort de manera sobtada durant el període vacacional.

El president va agrair al Consorci Provincial de Bombers la labor desenvolupada al juliol i agost per a fer front a les emergències causades per l’al·ludida ensulsiada, així com pels incendis i inundacions.

La sessió plenària s’ha interromput a les 13.00 hores perquè les persones participants i assistents pogueren baixar a la plaça de les Aules a secundar el minut de silenci convocat amb motiu de l’últim assassinat masclista ocorregut a la Vila Joiosa.
 

Últimes notícies

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.

Desarticulada a Elx una xarxa que ocultava droga en cotxes amb doble fons: nou detinguts

La Policia Nacional i l'Agència Tributària detenen a Elx a nou persones acusades de transportar droga en vehicles amb dobles fons i de blanquejar beneficis mitjançant béns i efectiu.

La Comunitat Valenciana encapçala l’augment de turistes estrangers amb un 10,4% més al febrer

La Comunitat Valenciana lidera al febrer el creixement del turisme estranger a Espanya, amb un augment interanual del 10,4% i 740.365 visitants que van gastar 920 milions d'euros. La regió consolida estades més llargues i un gasto mitjà per turista de 1.243 euros.

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.