9.7 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

La Diputació de Castelló demanarà declarar Zona Greument Afectada per Emergències

 

 

El ple de la Diputació corresponent al mes d’agost ha procedit a l’aprovació d’una declaració institucional secundada per tots els grups i llegida pel president José Martí en la qual s’insta el Govern d’Espanya a declarar Zona Greument afectada per Emergències de Protecció Civil als municipis més afectats pels episodis meteorològics ocorreguts en durant l’estiu, especialment Benicàssim, Vinaròs i Càlig.

En el text també se sol·licita una línia d’ajudes o actuacions directes del Govern d’Espanya i la Generalitat per a estos municipis, així com ajudes fiscals en l’IBI de les parcel·les cultivades i les construccions lligades a estes.

El text fa referència als danys causats per la forta calamarsada del 31 de juliol a Benicarló, Càlig, Peníscola, Vinaròs, Almassora, Castelló, Vila-real i Borriana.

Finalment, s’insta la concessió d’ajudes urgents per part de la pròpia Diputació als municipis que van registrar els danys materials més importants.

 

Suport a les entitats locals

 

El president ha procedit igualment a la lectura d’una segona declaració institucional consensuada per tots els grups en la qual es demana al Govern d’Espanya que pose en marxa mesures per a eliminar el deute que les entitats locals han contret amb la Hisenda Pública de manera automàtica per la liquidació negativa de la participació en els ingressos de l’Estat corresponents a l’any 2020, a causa de la pandèmia de la covid-19.

Si finalment esta decisió no es portara a efecte, el text proposa que el Govern ajorne dos anys la devolució del deute i possibilite el pagament de la mateixa en 120 mensualitats (deu anys), ampliables a 120 si existiren problemes de liquiditat.

 

Minuts de silenci

 

Al començament de la sessió, el president Martí va sol·licitar la celebració d’un minut de silenci en record de les dos persones mortes en l’ensulsiada d’un edifici a Peníscola durant l’estiu, en senyal de duel per les defuncions registrades per la Covid-19 i com a respectuós homenatge a l’assessor de Compromís en la Diputació, Joan Antoni Ginés, mort de manera sobtada durant el període vacacional.

El president va agrair al Consorci Provincial de Bombers la labor desenvolupada al juliol i agost per a fer front a les emergències causades per l’al·ludida ensulsiada, així com pels incendis i inundacions.

La sessió plenària s’ha interromput a les 13.00 hores perquè les persones participants i assistents pogueren baixar a la plaça de les Aules a secundar el minut de silenci convocat amb motiu de l’últim assassinat masclista ocorregut a la Vila Joiosa.
 

Últimes notícies

L’excap de gabinet de Mazón ha negat que els seus wasaps a Salomé Pradas foren instruccions del president

José Manuel Cuenca ha negat davant la jutgessa que els wasaps enviats a la llavors consellera Salomé Pradas foren instruccions del president. Ha defés que mancava de capacitat per a ordenar i que el debat sobre el confinament es va traslladar als servicis jurídics.

Pérez Llorca reivindica el seu cor municipalista al capdavant de la Generalitat

El president ha defés un lideratge de proximitat i una línia continuista, amb exemples de gestió en sanitat, educació infantil i suport a sectors productius.

La Guàrdia Civil incauta 32 peces d’ivori a València i el mal a la fauna s’estima en 3,6 milions

La Guàrdia Civil ha confiscat 32 peces d'ivori tallat a la venda en internet sense certificats CITES. Una dona de 71 anys ha quedat investigada per delictes contra la fauna i contraban.

L’IPC puja al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana i els aliments repunten al 2,9%

La Comunitat Valenciana va registrar al novembre un IPC del 3,4%, entre els més alts autonòmics, amb aliments al 2,9%. A Espanya l'índex va ser del 3% i la subjacent del 2,6%.

L’IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana i els aliments van repuntar al 2,9%

L'IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana, un dels més alts per comunitats. A Espanya, l'índex general va quedar en el 3% i la subjacent en el 2,6%.

Alcón (CRUE) alerta: sense finançament no hi ha investigació en la universitat pública

La presidenta de la CRUE ha advertit d'una falta de finançament generalitzat i ha defés que investigar costa diners i no es pot renunciar a això. Reclama beques-salari, urgix els sexennis de transferència i alerta de l'impacte del nou estatut del becari i de la vivenda en l'accés a la universitat.

El València Basket sotmet a l’Efes (94-82) i s’aferma a dalt amb la seua quarta victòria seguida

El València Basket va controlar al Anadolu Efes amb un partit seriós i va encadenar el seu quart triomf seguit en Eurolliga. Taylor i Pradilla van liderar un 94-82 que consolida als taronja en la zona alta.

La col·lisió de tres camions talla l’AP-7 a Castelló des de la matinada i deixa dos ferits

Un xoc entre tres camions talla l'AP-7 al seu pas per Castelló des de la 1 de la matinada. El trànsit es desvia per la N-340 i hi ha dos ferits.