La Diputació de Castelló estudiarà deduccions fiscals al sector de la ceràmica

 

L’equip de govern de la Diputació de Castelló valorarà una possible baixada del tram provincial de l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) a les empreses taulelleres. És el compromís adquirit pel president, José Martí, amb la cúpula de les patronals ceràmiques, amb qui s’ha reunit al Palau per a abordar les necessitats del sector de cara al futur.

En la trobada ha estat present el representat jurídic d’Ascer, Óscar Gaspar, el secretari general d’Anffecc, Manolo Breva, i el secretari general d’Asebec, Juan José Martínez, i el diputat d’Hisenda, Santiago Agustí.

Esta proposta de rebaixa del tipus impositiu és una exigència de la indústria taulellera a causa de l’escalada contínua dels preus de la llum i el gas i l’encariment dels costos de transport per via marítima. Des de la Diputació, José Martí ha recollit el guant de la patronal i ha assegurat que «s’estudiarà la seua inclusió en els pressupostos de 2022».

Per al president es tracta «d’un gest de confiança» davant el sector «que està tirant del carro de la recuperació econòmica a Castelló». Si es parla de xifres, el dia de hui només la ceràmica ocupa més de 15 mil persones de forma directa i 80 mil indirectament i representa el 40 per cent del PIB provincial.

El responsable d’Hisenda ha explicat que s’analitzaran tots els números perquè esta mateixa deducció, que suposarà una minva dels ingressos de la Diputació, no siga incompatible amb la posada en marxa dels projectes que queden pendents d’ací a final de la legislatura.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.