La Diputació de Castelló estudiarà deduccions fiscals al sector de la ceràmica

 

L’equip de govern de la Diputació de Castelló valorarà una possible baixada del tram provincial de l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) a les empreses taulelleres. És el compromís adquirit pel president, José Martí, amb la cúpula de les patronals ceràmiques, amb qui s’ha reunit al Palau per a abordar les necessitats del sector de cara al futur.

En la trobada ha estat present el representat jurídic d’Ascer, Óscar Gaspar, el secretari general d’Anffecc, Manolo Breva, i el secretari general d’Asebec, Juan José Martínez, i el diputat d’Hisenda, Santiago Agustí.

Esta proposta de rebaixa del tipus impositiu és una exigència de la indústria taulellera a causa de l’escalada contínua dels preus de la llum i el gas i l’encariment dels costos de transport per via marítima. Des de la Diputació, José Martí ha recollit el guant de la patronal i ha assegurat que «s’estudiarà la seua inclusió en els pressupostos de 2022».

Per al president es tracta «d’un gest de confiança» davant el sector «que està tirant del carro de la recuperació econòmica a Castelló». Si es parla de xifres, el dia de hui només la ceràmica ocupa més de 15 mil persones de forma directa i 80 mil indirectament i representa el 40 per cent del PIB provincial.

El responsable d’Hisenda ha explicat que s’analitzaran tots els números perquè esta mateixa deducció, que suposarà una minva dels ingressos de la Diputació, no siga incompatible amb la posada en marxa dels projectes que queden pendents d’ací a final de la legislatura.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.