La Diputació de Castelló estudiarà deduccions fiscals al sector de la ceràmica

 

L’equip de govern de la Diputació de Castelló valorarà una possible baixada del tram provincial de l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) a les empreses taulelleres. És el compromís adquirit pel president, José Martí, amb la cúpula de les patronals ceràmiques, amb qui s’ha reunit al Palau per a abordar les necessitats del sector de cara al futur.

En la trobada ha estat present el representat jurídic d’Ascer, Óscar Gaspar, el secretari general d’Anffecc, Manolo Breva, i el secretari general d’Asebec, Juan José Martínez, i el diputat d’Hisenda, Santiago Agustí.

Esta proposta de rebaixa del tipus impositiu és una exigència de la indústria taulellera a causa de l’escalada contínua dels preus de la llum i el gas i l’encariment dels costos de transport per via marítima. Des de la Diputació, José Martí ha recollit el guant de la patronal i ha assegurat que «s’estudiarà la seua inclusió en els pressupostos de 2022».

Per al president es tracta «d’un gest de confiança» davant el sector «que està tirant del carro de la recuperació econòmica a Castelló». Si es parla de xifres, el dia de hui només la ceràmica ocupa més de 15 mil persones de forma directa i 80 mil indirectament i representa el 40 per cent del PIB provincial.

El responsable d’Hisenda ha explicat que s’analitzaran tots els números perquè esta mateixa deducció, que suposarà una minva dels ingressos de la Diputació, no siga incompatible amb la posada en marxa dels projectes que queden pendents d’ací a final de la legislatura.

Últimes notícies

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.