La Diputació de Castelló estudiarà deduccions fiscals al sector de la ceràmica

 

L’equip de govern de la Diputació de Castelló valorarà una possible baixada del tram provincial de l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) a les empreses taulelleres. És el compromís adquirit pel president, José Martí, amb la cúpula de les patronals ceràmiques, amb qui s’ha reunit al Palau per a abordar les necessitats del sector de cara al futur.

En la trobada ha estat present el representat jurídic d’Ascer, Óscar Gaspar, el secretari general d’Anffecc, Manolo Breva, i el secretari general d’Asebec, Juan José Martínez, i el diputat d’Hisenda, Santiago Agustí.

Esta proposta de rebaixa del tipus impositiu és una exigència de la indústria taulellera a causa de l’escalada contínua dels preus de la llum i el gas i l’encariment dels costos de transport per via marítima. Des de la Diputació, José Martí ha recollit el guant de la patronal i ha assegurat que “s’estudiarà la seua inclusió en els pressupostos de 2022”.

Per al president es tracta “d’un gest de confiança” davant el sector “que està tirant del carro de la recuperació econòmica a Castelló”. Si es parla de xifres, el dia de hui només la ceràmica ocupa més de 15 mil persones de forma directa i 80 mil indirectament i representa el 40 per cent del PIB provincial.

El responsable d’Hisenda ha explicat que s’analitzaran tots els números perquè esta mateixa deducció, que suposarà una minva dels ingressos de la Diputació, no siga incompatible amb la posada en marxa dels projectes que queden pendents d’ací a final de la legislatura.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.