La Diputació de Castelló activa un tractament aeri de xoc antimosquits en la província

 

 

La Diputació de Castelló ha iniciat hui les fumigacions en les marjals d’Almenara, la Llosa, Xilxes, Moncofa, Nules, Orpesa, Torreblanca, Cabanes i Peníscola per a reforçar els tractaments aeris en les zones susceptibles de convertir-se en vivers de mosquits després dels episodis de fortes pluges de les últimes setmanes.

Així ho ha explicat a primera hora del matí la diputada de Medi Natural, María Jiménez, moments abans que l’helicòpter de l’empresa concessionària Lokímica S. A. iniciara des del Parc de Bombers de la Plana Baixa a Nules les sessions de vols programades per a les jornades de hui i demà, autoritzades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Es va actuar sobre una superfície aproximada de 1.700 hectàrees, sent la previsió treballar durant la jornada de hui en les poblacions de la Plana Baixa i demà en la zona nord, arribant fins al municipi de Peníscola.

María Jiménez ha indicat que encara que el tractament habitual terrestre és el correcte i resulta molt eficaç, en una situació com l’actual, «amb grans extensions d’aigua estancada després de les pluges torrencials registrades a la província i amb molt altes temperatures, s’ha considerat convenient recórrer al tractament aeri perquè es pot escometre amb molta major rapidesa, arribant a zones de difícil accés amb el tractament terrestre».

Ha afegit que «com sempre, actuem seguint els criteris tècnics que marca el director del contracte del Pla Provincial Antimosquits, el catedràtic Ricardo Jiménez, qui ha considerat que era necessària una actuació aèria de xoc perquè es donen les condicions perfectes perquè es produïsca una gran proliferació de mosquits».

La diputada també ha informat que «des de la Diputació realitzem tractaments al llarg de tot l’any, encara que s’intensifiquen entre els mesos de març i octubre per a frenar l’expansió d’estos molestos vectors«.

També ha demanat la col·laboració de la ciutadania, recordant que «és important evitar acumulacions d’aigua i mantindre netes i clorades les piscines i basses, així com llavar cada dos dies els bevedors d’animals i practicar un bon drenatge en les zones d’horts urbans».

Per part seua, el biòleg director tècnic de l’empresa Lokímica S.A., Rubén Bueno, ha explicat que «estes actuacions larvicides aèries s’executen amb un bacteri selectiu que resulta eficaç contra els mosquits però és innòcua per a la resta de la fauna«.

L’objectiu és «avançar-se, per a evitar la proliferació de mosquits adults, que són els que piquen i causen molèsties a la ciutadania».

Cal recordar que la Diputació invertirà al llarg d’este 2021 un milió d’euros en el desplegament del Pla Provincial contra els Mosquits, que té un doble vessant: d’una banda s’elaboren estudis periòdics de cada municipi i s’assessora els ajuntaments perquè actuen amb celeritat davant la presència de focus, i d’altra banda es duen a terme fumigacions terrestres i aèries en zones humides o d’aigua estancada en el medi natural, que és l’àrea que li correspon tractar a la institució provincial.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.