La Diputació de Castelló activa un tractament aeri de xoc antimosquits en la província

 

 

La Diputació de Castelló ha iniciat hui les fumigacions en les marjals d’Almenara, la Llosa, Xilxes, Moncofa, Nules, Orpesa, Torreblanca, Cabanes i Peníscola per a reforçar els tractaments aeris en les zones susceptibles de convertir-se en vivers de mosquits després dels episodis de fortes pluges de les últimes setmanes.

Així ho ha explicat a primera hora del matí la diputada de Medi Natural, María Jiménez, moments abans que l’helicòpter de l’empresa concessionària Lokímica S. A. iniciara des del Parc de Bombers de la Plana Baixa a Nules les sessions de vols programades per a les jornades de hui i demà, autoritzades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Es va actuar sobre una superfície aproximada de 1.700 hectàrees, sent la previsió treballar durant la jornada de hui en les poblacions de la Plana Baixa i demà en la zona nord, arribant fins al municipi de Peníscola.

María Jiménez ha indicat que encara que el tractament habitual terrestre és el correcte i resulta molt eficaç, en una situació com l’actual, “amb grans extensions d’aigua estancada després de les pluges torrencials registrades a la província i amb molt altes temperatures, s’ha considerat convenient recórrer al tractament aeri perquè es pot escometre amb molta major rapidesa, arribant a zones de difícil accés amb el tractament terrestre”.

Ha afegit que “com sempre, actuem seguint els criteris tècnics que marca el director del contracte del Pla Provincial Antimosquits, el catedràtic Ricardo Jiménez, qui ha considerat que era necessària una actuació aèria de xoc perquè es donen les condicions perfectes perquè es produïsca una gran proliferació de mosquits”.

La diputada també ha informat que “des de la Diputació realitzem tractaments al llarg de tot l’any, encara que s’intensifiquen entre els mesos de març i octubre per a frenar l’expansió d’estos molestos vectors“.

També ha demanat la col·laboració de la ciutadania, recordant que “és important evitar acumulacions d’aigua i mantindre netes i clorades les piscines i basses, així com llavar cada dos dies els bevedors d’animals i practicar un bon drenatge en les zones d’horts urbans”.

Per part seua, el biòleg director tècnic de l’empresa Lokímica S.A., Rubén Bueno, ha explicat que “estes actuacions larvicides aèries s’executen amb un bacteri selectiu que resulta eficaç contra els mosquits però és innòcua per a la resta de la fauna“.

L’objectiu és “avançar-se, per a evitar la proliferació de mosquits adults, que són els que piquen i causen molèsties a la ciutadania”.

Cal recordar que la Diputació invertirà al llarg d’este 2021 un milió d’euros en el desplegament del Pla Provincial contra els Mosquits, que té un doble vessant: d’una banda s’elaboren estudis periòdics de cada municipi i s’assessora els ajuntaments perquè actuen amb celeritat davant la presència de focus, i d’altra banda es duen a terme fumigacions terrestres i aèries en zones humides o d’aigua estancada en el medi natural, que és l’àrea que li correspon tractar a la institució provincial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.