La Diputació de Castelló activa un tractament aeri de xoc antimosquits en la província

 

 

La Diputació de Castelló ha iniciat hui les fumigacions en les marjals d’Almenara, la Llosa, Xilxes, Moncofa, Nules, Orpesa, Torreblanca, Cabanes i Peníscola per a reforçar els tractaments aeris en les zones susceptibles de convertir-se en vivers de mosquits després dels episodis de fortes pluges de les últimes setmanes.

Així ho ha explicat a primera hora del matí la diputada de Medi Natural, María Jiménez, moments abans que l’helicòpter de l’empresa concessionària Lokímica S. A. iniciara des del Parc de Bombers de la Plana Baixa a Nules les sessions de vols programades per a les jornades de hui i demà, autoritzades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Es va actuar sobre una superfície aproximada de 1.700 hectàrees, sent la previsió treballar durant la jornada de hui en les poblacions de la Plana Baixa i demà en la zona nord, arribant fins al municipi de Peníscola.

María Jiménez ha indicat que encara que el tractament habitual terrestre és el correcte i resulta molt eficaç, en una situació com l’actual, “amb grans extensions d’aigua estancada després de les pluges torrencials registrades a la província i amb molt altes temperatures, s’ha considerat convenient recórrer al tractament aeri perquè es pot escometre amb molta major rapidesa, arribant a zones de difícil accés amb el tractament terrestre”.

Ha afegit que “com sempre, actuem seguint els criteris tècnics que marca el director del contracte del Pla Provincial Antimosquits, el catedràtic Ricardo Jiménez, qui ha considerat que era necessària una actuació aèria de xoc perquè es donen les condicions perfectes perquè es produïsca una gran proliferació de mosquits”.

La diputada també ha informat que “des de la Diputació realitzem tractaments al llarg de tot l’any, encara que s’intensifiquen entre els mesos de març i octubre per a frenar l’expansió d’estos molestos vectors“.

També ha demanat la col·laboració de la ciutadania, recordant que “és important evitar acumulacions d’aigua i mantindre netes i clorades les piscines i basses, així com llavar cada dos dies els bevedors d’animals i practicar un bon drenatge en les zones d’horts urbans”.

Per part seua, el biòleg director tècnic de l’empresa Lokímica S.A., Rubén Bueno, ha explicat que “estes actuacions larvicides aèries s’executen amb un bacteri selectiu que resulta eficaç contra els mosquits però és innòcua per a la resta de la fauna“.

L’objectiu és “avançar-se, per a evitar la proliferació de mosquits adults, que són els que piquen i causen molèsties a la ciutadania”.

Cal recordar que la Diputació invertirà al llarg d’este 2021 un milió d’euros en el desplegament del Pla Provincial contra els Mosquits, que té un doble vessant: d’una banda s’elaboren estudis periòdics de cada municipi i s’assessora els ajuntaments perquè actuen amb celeritat davant la presència de focus, i d’altra banda es duen a terme fumigacions terrestres i aèries en zones humides o d’aigua estancada en el medi natural, que és l’àrea que li correspon tractar a la institució provincial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Educació ultima una proposta per a respondre a les reivindicacions del professorat davant la vaga indefinida

Educació i Hisenda treballen en una proposta per a donar resposta a les reivindicacions del professorat que prepara una vaga indefinida des de l'11 de maig, amb especial atenció a l'impacte en l'alumnat i a les PAU.

CaixaBank preveu una moderació del ritme de noves hipoteques malgrat el creixement del crèdit

CaixaBank anticipa que la producció de noves hipoteques es frenarà en els pròxims trimestres, malgrat que el crèdit per a vivenda continua creixent i manté taxes positives en balanç.

Les Corts tomben recuperar el Dia de la institució i blindar per sempre les VPO

El ple de Les Corts, amb la majoria de PP i Vox, rebutja recuperar el 25 d'abril com a Dia de la institució i descarta que les VPO siguen permanents i s'adjudiquen per sorteig, mentres recolza mesures per al calçat i la ceràmica valenciana.

El Centre de Tecnificació serà la nova seu de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

La fase final de la Copa del Rei d'handbol es disputarà del 5 al 7 de juny en el Centre de Tecnificació d'Alacant, que substituïx al pavelló Pitiu Rochel i reforça el seu paper com a escenari esportiu clau a la ciutat.

Avís groc per fortes tempestes i graníssol este divendres a l’interior de València

La Aemet activa per a este divendres l'avís groc a l'interior de la província de València per tempestes fortes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibles pedregades.

València defén que hi ha menys trànsit que en 2019 enfront de les crítiques del PSPV

L'Ajuntament de València assegura que el trànsit és hui inferior al de 2019 i que més de la mitat dels cotxes arriben de fora, mentres el PSPV denuncia una ciutat embossada per la política procotxe.

Marcelino vol certificar davant l’afició la classificació del Vila-real per a la Champions

Marcelino dona per virtualment aconseguit la passada del Vila-real a la Lliga de Campions per segon any seguit, però aspira a segellar-ho ja en La Ceràmica enfront del Llevant.

L’ensenyança concertada exigix a Educació desbloquejar una negociació que seguix paralitzada

Docents i personal de l'ensenyança concertada en la Comunitat Valenciana es concentren per a denunciar el bloqueig de la negociació amb la Conselleria d'Educació i reclamar avanços reals en les seues condicions laborals.