La Diputació de Castelló activa un tractament aeri de xoc antimosquits en la província

 

 

La Diputació de Castelló ha iniciat hui les fumigacions en les marjals d’Almenara, la Llosa, Xilxes, Moncofa, Nules, Orpesa, Torreblanca, Cabanes i Peníscola per a reforçar els tractaments aeris en les zones susceptibles de convertir-se en vivers de mosquits després dels episodis de fortes pluges de les últimes setmanes.

Així ho ha explicat a primera hora del matí la diputada de Medi Natural, María Jiménez, moments abans que l’helicòpter de l’empresa concessionària Lokímica S. A. iniciara des del Parc de Bombers de la Plana Baixa a Nules les sessions de vols programades per a les jornades de hui i demà, autoritzades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Es va actuar sobre una superfície aproximada de 1.700 hectàrees, sent la previsió treballar durant la jornada de hui en les poblacions de la Plana Baixa i demà en la zona nord, arribant fins al municipi de Peníscola.

María Jiménez ha indicat que encara que el tractament habitual terrestre és el correcte i resulta molt eficaç, en una situació com l’actual, «amb grans extensions d’aigua estancada després de les pluges torrencials registrades a la província i amb molt altes temperatures, s’ha considerat convenient recórrer al tractament aeri perquè es pot escometre amb molta major rapidesa, arribant a zones de difícil accés amb el tractament terrestre».

Ha afegit que «com sempre, actuem seguint els criteris tècnics que marca el director del contracte del Pla Provincial Antimosquits, el catedràtic Ricardo Jiménez, qui ha considerat que era necessària una actuació aèria de xoc perquè es donen les condicions perfectes perquè es produïsca una gran proliferació de mosquits».

La diputada també ha informat que «des de la Diputació realitzem tractaments al llarg de tot l’any, encara que s’intensifiquen entre els mesos de març i octubre per a frenar l’expansió d’estos molestos vectors«.

També ha demanat la col·laboració de la ciutadania, recordant que «és important evitar acumulacions d’aigua i mantindre netes i clorades les piscines i basses, així com llavar cada dos dies els bevedors d’animals i practicar un bon drenatge en les zones d’horts urbans».

Per part seua, el biòleg director tècnic de l’empresa Lokímica S.A., Rubén Bueno, ha explicat que «estes actuacions larvicides aèries s’executen amb un bacteri selectiu que resulta eficaç contra els mosquits però és innòcua per a la resta de la fauna«.

L’objectiu és «avançar-se, per a evitar la proliferació de mosquits adults, que són els que piquen i causen molèsties a la ciutadania».

Cal recordar que la Diputació invertirà al llarg d’este 2021 un milió d’euros en el desplegament del Pla Provincial contra els Mosquits, que té un doble vessant: d’una banda s’elaboren estudis periòdics de cada municipi i s’assessora els ajuntaments perquè actuen amb celeritat davant la presència de focus, i d’altra banda es duen a terme fumigacions terrestres i aèries en zones humides o d’aigua estancada en el medi natural, que és l’àrea que li correspon tractar a la institució provincial.

Últimes notícies

Suspeses les classes a Carcaixent, l’Alcúdia, Alberic i les pedanies del sud de València per l’alerta taronja

Els ajuntaments de Carcaixent, l’Alcúdia, Alberic i València, en les pedanies del sud, han suspés les classes per l’alerta taronja per pluges. A la província d’Alacant també hi ha suspensions parcials i tancament de parcs en diversos municipis.

Xàfecs torrencials descarreguen fins a 71 l/m² en mitja hora a Torrent

Torrent ha patit una intensa tempesta amb quasi 96 l/m² en poques hores, 71 dels quals han caigut en només 30 minuts. Diversos municipis de l’Horta i voltants de València han superat també els 50 l/m², amb molta activitat elèctrica i ratxes de vent fortes.

Paiporta i Aldaia reviuen la por amb 60 l/m² en una hora però eviten danys greus

Paiporta i Aldaia han vist caure 60 l/m² en una hora en una nova jornada de tempestes, que ha reactivat la por de la dana de 2024 però sense causar incidències greus. Les obres en barrancs i clavegueram han funcionat, tot i alguns baixos i carrers puntualment inundats.

Metrovalencia para totes les línies per les fortes pluges i tanca les estacions

Metrovalencia ha tallat este dimecres la circulació en totes les línies de metro i tramvia i ha tancat les estacions per les fortes pluges a València i l’àrea metropolitana, mentre que les línies C1, C2 i C3 de Rodalies també patixen greus incidències.

Una tromba històrica col·lapsa València: aeroport tancat, talls al metro i 95 l/m² a Torrent

Una fortíssima tempesta ha descarregat fins a 95 l/m² a Torrent i ha obligat a tancar l’aeroport de València, activar el Pla d’Inundacions i suspendre el Levante-Athletic, amb nombrosos talls de trànsit i del metro però sense incidents greus personals.

Un aiguat torrencial inunda Torrent i obliga a desallotjar quinze persones

Un aiguat de més de 95 l/m2 en menys d’una hora ha col·lapsat Torrent, amb carrers i vivendes inundades i quinze persones desallotjades d’un local de menjar ràpid. L’alcaldessa reclama actuacions urgents al barranc de l’Horteta després d’una nit molt complicada a l’Horta.

Risc d’inundacions a València: situació 1 activada per la tromba d’aigua

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial davant les fortes pluges a València i l’àrea metropolitana, amb un Es-Alert a tota la província i retards en tren i metro.

Els bombers de València atenen 25 servicis per la forta tromba d’aigua

Els bombers del Consorci Provincial de València han atés uns 25 servicis per la tromba d’aigua d’esta vesprada, sobretot al Camp de Túria i l’Horta, sense incidents greus. L’Ajuntament ha tancat la majoria de túnels i la Generalitat ha activat la preemergència hidrològica nivell groc al Baix Túria.