La Diputació de Castelló activa un tractament aeri de xoc antimosquits en la província

 

 

La Diputació de Castelló ha iniciat hui les fumigacions en les marjals d’Almenara, la Llosa, Xilxes, Moncofa, Nules, Orpesa, Torreblanca, Cabanes i Peníscola per a reforçar els tractaments aeris en les zones susceptibles de convertir-se en vivers de mosquits després dels episodis de fortes pluges de les últimes setmanes.

Així ho ha explicat a primera hora del matí la diputada de Medi Natural, María Jiménez, moments abans que l’helicòpter de l’empresa concessionària Lokímica S. A. iniciara des del Parc de Bombers de la Plana Baixa a Nules les sessions de vols programades per a les jornades de hui i demà, autoritzades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Es va actuar sobre una superfície aproximada de 1.700 hectàrees, sent la previsió treballar durant la jornada de hui en les poblacions de la Plana Baixa i demà en la zona nord, arribant fins al municipi de Peníscola.

María Jiménez ha indicat que encara que el tractament habitual terrestre és el correcte i resulta molt eficaç, en una situació com l’actual, «amb grans extensions d’aigua estancada després de les pluges torrencials registrades a la província i amb molt altes temperatures, s’ha considerat convenient recórrer al tractament aeri perquè es pot escometre amb molta major rapidesa, arribant a zones de difícil accés amb el tractament terrestre».

Ha afegit que «com sempre, actuem seguint els criteris tècnics que marca el director del contracte del Pla Provincial Antimosquits, el catedràtic Ricardo Jiménez, qui ha considerat que era necessària una actuació aèria de xoc perquè es donen les condicions perfectes perquè es produïsca una gran proliferació de mosquits».

La diputada també ha informat que «des de la Diputació realitzem tractaments al llarg de tot l’any, encara que s’intensifiquen entre els mesos de març i octubre per a frenar l’expansió d’estos molestos vectors«.

També ha demanat la col·laboració de la ciutadania, recordant que «és important evitar acumulacions d’aigua i mantindre netes i clorades les piscines i basses, així com llavar cada dos dies els bevedors d’animals i practicar un bon drenatge en les zones d’horts urbans».

Per part seua, el biòleg director tècnic de l’empresa Lokímica S.A., Rubén Bueno, ha explicat que «estes actuacions larvicides aèries s’executen amb un bacteri selectiu que resulta eficaç contra els mosquits però és innòcua per a la resta de la fauna«.

L’objectiu és «avançar-se, per a evitar la proliferació de mosquits adults, que són els que piquen i causen molèsties a la ciutadania».

Cal recordar que la Diputació invertirà al llarg d’este 2021 un milió d’euros en el desplegament del Pla Provincial contra els Mosquits, que té un doble vessant: d’una banda s’elaboren estudis periòdics de cada municipi i s’assessora els ajuntaments perquè actuen amb celeritat davant la presència de focus, i d’altra banda es duen a terme fumigacions terrestres i aèries en zones humides o d’aigua estancada en el medi natural, que és l’àrea que li correspon tractar a la institució provincial.

Últimes notícies

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.

Pérez Llorca resta importància a quan triarà el PP el candidat a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca afirma que no està gens preocupat per quan designarà el PP el candidat a la presidència de la Generalitat i defensa que el que importa és continuar aplicant els pressupostos i les inversions en sanitat i polítiques socials a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.