Anuncios

La Diputació conclou la recuperació del marge dret del riu Magre en l’Alcúdia

 

L’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València ha fet les obres de recuperació paisatgística del marge dret del riu Magre en el terme municipal de l’Alcúdia, en la Ribera (València), dins del programa de recuperació d’espais degradats de la institució provincial.

 

La vicepresidenta i responsable de l’àrea de Medi Ambient, Maria Josep Amigó, ha visitat les actuacions fetes en la zona verda, que han comptat amb un pressupost de 48.399,659 euros, dels que la Diputació ha subvencionat 30.394,98 euros que suposen el 80% del total, mentres que l’Ajuntament ha assumit el 20% restant amb 7.598,94 euros.

Anuncios

 

Els treballs han consistit, principalment, en recuperar i netejar un passeig d’aproximadament 2.700 metres pel marge dret del riu Magre i, com explica Maria Josep Amigó «amb les actuacions fetes s’ha recuperat una zona verda de gran potencial paisatgístic per a integrar-la en l’entorn natural i urbà. Es tracta d’un projecte de recuperació mediambiental paisatgística i de posada en valor d’uns actius naturals fins ara desaprofitats, plantejant una sèrie d’actuacions integrades en el paisatge, recuperant les espècies autòctones existents i usant materials de l’entorn».

 

Millores en la senda del riu

Les actuacions s’han centrat en dos àrees. D’una banda, la relativa a les actuacions necessàries per a la materialització de la senda per als vianants orientades a configurar un camí amb continuïtat, còmode i segur. I per un altre, les actuacions centrades en la zona de la ribera del riu limítrofa a la senda, a on les faenes han sigut destinades a afavorir l’accés al camí, recuperar els espais degradats i millorar la qualitat visual del recorregut que configura la mateixa senda, amb faenes de neteja i condicionament de la via i accessos al riu, a demés de l’eliminació de plantes invasores en l’entorn.

 

Amb la recuperació paisatgística s‘incrementen les possibilitats d’ús lúdic de la zona, millorant l’estat de la senda i possibilitant les vistes a la làmina d’aigua. Este paratge comunica amb una zona d’oci situada en el límit del riu, també en el marge dret, i ha permés crear una xarxa d’espais d’esplai per a la població del municipi de l’Alcúdia i voltants.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios