Anuncios

La Diputació conclou la recuperació del marge dret del riu Magre en l’Alcúdia

 

L’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València ha fet les obres de recuperació paisatgística del marge dret del riu Magre en el terme municipal de l’Alcúdia, en la Ribera (València), dins del programa de recuperació d’espais degradats de la institució provincial.

 

La vicepresidenta i responsable de l’àrea de Medi Ambient, Maria Josep Amigó, ha visitat les actuacions fetes en la zona verda, que han comptat amb un pressupost de 48.399,659 euros, dels que la Diputació ha subvencionat 30.394,98 euros que suposen el 80% del total, mentres que l’Ajuntament ha assumit el 20% restant amb 7.598,94 euros.

Anuncios

 

Els treballs han consistit, principalment, en recuperar i netejar un passeig d’aproximadament 2.700 metres pel marge dret del riu Magre i, com explica Maria Josep Amigó «amb les actuacions fetes s’ha recuperat una zona verda de gran potencial paisatgístic per a integrar-la en l’entorn natural i urbà. Es tracta d’un projecte de recuperació mediambiental paisatgística i de posada en valor d’uns actius naturals fins ara desaprofitats, plantejant una sèrie d’actuacions integrades en el paisatge, recuperant les espècies autòctones existents i usant materials de l’entorn».

 

Millores en la senda del riu

Les actuacions s’han centrat en dos àrees. D’una banda, la relativa a les actuacions necessàries per a la materialització de la senda per als vianants orientades a configurar un camí amb continuïtat, còmode i segur. I per un altre, les actuacions centrades en la zona de la ribera del riu limítrofa a la senda, a on les faenes han sigut destinades a afavorir l’accés al camí, recuperar els espais degradats i millorar la qualitat visual del recorregut que configura la mateixa senda, amb faenes de neteja i condicionament de la via i accessos al riu, a demés de l’eliminació de plantes invasores en l’entorn.

 

Amb la recuperació paisatgística s‘incrementen les possibilitats d’ús lúdic de la zona, millorant l’estat de la senda i possibilitant les vistes a la làmina d’aigua. Este paratge comunica amb una zona d’oci situada en el límit del riu, també en el marge dret, i ha permés crear una xarxa d’espais d’esplai per a la població del municipi de l’Alcúdia i voltants.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.
Anuncios