14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La Diputació conclou la recuperació del marge dret del riu Magre en l’Alcúdia

 

L’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València ha fet les obres de recuperació paisatgística del marge dret del riu Magre en el terme municipal de l’Alcúdia, en la Ribera (València), dins del programa de recuperació d’espais degradats de la institució provincial.

 

La vicepresidenta i responsable de l’àrea de Medi Ambient, Maria Josep Amigó, ha visitat les actuacions fetes en la zona verda, que han comptat amb un pressupost de 48.399,659 euros, dels que la Diputació ha subvencionat 30.394,98 euros que suposen el 80% del total, mentres que l’Ajuntament ha assumit el 20% restant amb 7.598,94 euros.

 

Els treballs han consistit, principalment, en recuperar i netejar un passeig d’aproximadament 2.700 metres pel marge dret del riu Magre i, com explica Maria Josep Amigó «amb les actuacions fetes s’ha recuperat una zona verda de gran potencial paisatgístic per a integrar-la en l’entorn natural i urbà. Es tracta d’un projecte de recuperació mediambiental paisatgística i de posada en valor d’uns actius naturals fins ara desaprofitats, plantejant una sèrie d’actuacions integrades en el paisatge, recuperant les espècies autòctones existents i usant materials de l’entorn».

 

Millores en la senda del riu

Les actuacions s’han centrat en dos àrees. D’una banda, la relativa a les actuacions necessàries per a la materialització de la senda per als vianants orientades a configurar un camí amb continuïtat, còmode i segur. I per un altre, les actuacions centrades en la zona de la ribera del riu limítrofa a la senda, a on les faenes han sigut destinades a afavorir l’accés al camí, recuperar els espais degradats i millorar la qualitat visual del recorregut que configura la mateixa senda, amb faenes de neteja i condicionament de la via i accessos al riu, a demés de l’eliminació de plantes invasores en l’entorn.

 

Amb la recuperació paisatgística s‘incrementen les possibilitats d’ús lúdic de la zona, millorant l’estat de la senda i possibilitant les vistes a la làmina d’aigua. Este paratge comunica amb una zona d’oci situada en el límit del riu, també en el marge dret, i ha permés crear una xarxa d’espais d’esplai per a la població del municipi de l’Alcúdia i voltants.

Últimes notícies

El València ha descartat una lesió greu de César Tárrega i ha estimat un parell de setmanes de baixa

El club ha confirmat que el central no patix una lesió de gravetat després de passar proves este dilluns a Paterna. La baixa s'ha estimat entorn de dos setmanes.

El Llevant-Vila-real ajornat per la pluja es jugarà el 18 de febrer

El partit de la jornada 16, suspés per alerta roja el 14 de desembre de 2025, es jugarà el dimecres 18 de febrer a les 20.00 en el Ciutat de València. LaLiga va confirmar la data després de la petició dels dos clubs per a assegurar la presència dels seus jugadors africans.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El sorteig de quarts de la Copa del Rei va aparellar al València amb l'Athletic a Mestalla, a partit únic entre el 3 i el 5 de febrer. La resta de creus: Albacete-Barcelona, Alabés-Reial Societat i Betis-Atlètic.

Bernabé afirma que el poble valencià se suma al dolor per la tragèdia ferroviària de Adamuz

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha expressat el suport de la ciutadania a les víctimes del sinistre amb almenys 39 morts. Va haver-hi minut de silenci a València i reconeixement a emergències, seguretat i sanitaris.

Mor un menor de 15 anys en un accident de moto a la Vila Joiosa

Un jove de 15 anys ha mort després d'un accident de moto en una partida de la Vila Joiosa. L'avís va entrar a les 0.50 del dissabte i el Samu no va poder reanimar-lo.

Reforcen la vigilància en la costa de València davant l’alerta taronja

Reforçaran la vigilància en la façana marítima de València per l'alerta taronja per fenòmens costaners. Gandia i Cullera apliquen tancaments i mesures preventives.

El Vila-real s’acomiada de la Champions en La Ceràmica davant un Ajax encara amb vida

Vila-real, ja eliminat després de no guanyar en sis jornades, rep a un Ajax que encara conserva opcions d'avançar. Els grocs busquen orgull i premi econòmic.

Detingut a València un pare per maltractament després de sacsar al seu bebé des d’un balcó

La Policia Local de València ha detingut a un home que va sacsar al seu bebé de pocs mesos i el va apuntar diverses vegades per un balcó a la Torre. Després de negociar, el menor va ser entregat a la seua mare i el sospitós va quedar arrestat per presumptes maltractaments.