10 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

La Diputació conclou la recuperació del marge dret del riu Magre en l’Alcúdia

 

L’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València ha fet les obres de recuperació paisatgística del marge dret del riu Magre en el terme municipal de l’Alcúdia, en la Ribera (València), dins del programa de recuperació d’espais degradats de la institució provincial.

 

La vicepresidenta i responsable de l’àrea de Medi Ambient, Maria Josep Amigó, ha visitat les actuacions fetes en la zona verda, que han comptat amb un pressupost de 48.399,659 euros, dels que la Diputació ha subvencionat 30.394,98 euros que suposen el 80% del total, mentres que l’Ajuntament ha assumit el 20% restant amb 7.598,94 euros.

 

Els treballs han consistit, principalment, en recuperar i netejar un passeig d’aproximadament 2.700 metres pel marge dret del riu Magre i, com explica Maria Josep Amigó «amb les actuacions fetes s’ha recuperat una zona verda de gran potencial paisatgístic per a integrar-la en l’entorn natural i urbà. Es tracta d’un projecte de recuperació mediambiental paisatgística i de posada en valor d’uns actius naturals fins ara desaprofitats, plantejant una sèrie d’actuacions integrades en el paisatge, recuperant les espècies autòctones existents i usant materials de l’entorn».

 

Millores en la senda del riu

Les actuacions s’han centrat en dos àrees. D’una banda, la relativa a les actuacions necessàries per a la materialització de la senda per als vianants orientades a configurar un camí amb continuïtat, còmode i segur. I per un altre, les actuacions centrades en la zona de la ribera del riu limítrofa a la senda, a on les faenes han sigut destinades a afavorir l’accés al camí, recuperar els espais degradats i millorar la qualitat visual del recorregut que configura la mateixa senda, amb faenes de neteja i condicionament de la via i accessos al riu, a demés de l’eliminació de plantes invasores en l’entorn.

 

Amb la recuperació paisatgística s‘incrementen les possibilitats d’ús lúdic de la zona, millorant l’estat de la senda i possibilitant les vistes a la làmina d’aigua. Este paratge comunica amb una zona d’oci situada en el límit del riu, també en el marge dret, i ha permés crear una xarxa d’espais d’esplai per a la població del municipi de l’Alcúdia i voltants.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.