La Diputació conclou la recuperació del marge dret del riu Magre en l’Alcúdia

 

L’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València ha fet les obres de recuperació paisatgística del marge dret del riu Magre en el terme municipal de l’Alcúdia, en la Ribera (València), dins del programa de recuperació d’espais degradats de la institució provincial.

 

La vicepresidenta i responsable de l’àrea de Medi Ambient, Maria Josep Amigó, ha visitat les actuacions fetes en la zona verda, que han comptat amb un pressupost de 48.399,659 euros, dels que la Diputació ha subvencionat 30.394,98 euros que suposen el 80% del total, mentres que l’Ajuntament ha assumit el 20% restant amb 7.598,94 euros.

 

Els treballs han consistit, principalment, en recuperar i netejar un passeig d’aproximadament 2.700 metres pel marge dret del riu Magre i, com explica Maria Josep Amigó «amb les actuacions fetes s’ha recuperat una zona verda de gran potencial paisatgístic per a integrar-la en l’entorn natural i urbà. Es tracta d’un projecte de recuperació mediambiental paisatgística i de posada en valor d’uns actius naturals fins ara desaprofitats, plantejant una sèrie d’actuacions integrades en el paisatge, recuperant les espècies autòctones existents i usant materials de l’entorn».

 

Millores en la senda del riu

Les actuacions s’han centrat en dos àrees. D’una banda, la relativa a les actuacions necessàries per a la materialització de la senda per als vianants orientades a configurar un camí amb continuïtat, còmode i segur. I per un altre, les actuacions centrades en la zona de la ribera del riu limítrofa a la senda, a on les faenes han sigut destinades a afavorir l’accés al camí, recuperar els espais degradats i millorar la qualitat visual del recorregut que configura la mateixa senda, amb faenes de neteja i condicionament de la via i accessos al riu, a demés de l’eliminació de plantes invasores en l’entorn.

 

Amb la recuperació paisatgística s‘incrementen les possibilitats d’ús lúdic de la zona, millorant l’estat de la senda i possibilitant les vistes a la làmina d’aigua. Este paratge comunica amb una zona d’oci situada en el límit del riu, també en el marge dret, i ha permés crear una xarxa d’espais d’esplai per a la població del municipi de l’Alcúdia i voltants.

Últimes notícies

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.