9.7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

La Diputació treballa en la redefinició de ‘Castelló Ruta de Sabor’ com a reclam turístic gastronòmic

 

La Diputació de Castelló assentarà este 2021 les bases del que serà el nou model de gestió de la marca gastronòmica per excel·lència de la província: ‘Castelló Ruta de Sabor’. Des del Patronat Provincial de Turisme s’està treballant en la seua redefinició «perquè no només siga entés com un segell de qualitat alimentària, sinó també com un producte turístic atractiu a nivell nacional i internacional que cree riquesa i ocupació a les nostres comarques».

 

Ho ha afirmat la diputada provincial de Turisme, Virginia Martí, qui ha assegurat que esta decisió de reforçar ‘Castelló Ruta de Sabor’ «ve presa per la voluntat d’esta Nova Diputació de treballar i aprofundir, a través de les gastroexperiències, en la diferenciació del nostre producte turístic perquè puguem competir amb millors garanties davant d’altres destinacions».

 

Per a portar endavant esta missió, el Patronat Provincial de Turisme contractarà al llarg dels mesos els servicis d’assistència que plasmaran sobre paper el que serà el nou ‘Castelló Ruta de Sabor’. En el pressupost de 2021 s’ha reservat una partida de 175.000 euros per a esta finalitat.

 

Tres línies d’actuació

Tot i que l’estudi encara està en una etapa preliminar, Virginia Martí ha anunciat que esta renovació comptarà amb tres plans principals que serviran de guia per a materialitzar el canvi a la marca. El primer d’ells serà un pla director de turisme gastronòmic, que posarà l’accent en la millora de la comunicació tant interna com externa i del màrqueting digital perquè ‘Castelló Ruta de Sabor’ entre amb força en el llistat de destins turístics de referència en gastronomia.

 

A este document se sumarà un altre per a sensibilitzar i fomentar l’adhesió de noves empreses i entitats i s’elaborarà un programa d’assessorament i assistència tècnica per a recolzar a les empreses adherides en els seus processos de creixement.

 

Reforç de la presència en Internet

Per un altra banda, de manera conjunta, les àrees de Desenvolupament Rural i Turisme estan treballant en la creació d’una potent plataforma de comercialització en línia que ajude a posicionar en el mercat digital els productes i experiències de turisme gastronòmic de Castelló, impulsant la digitalització dels dos sectors i ajudant el sector agroalimentari a penetrar en els mercats globals de distribució i comercialització.

 

El pas a turisme, un èxit

Virginia Martí s’ha mostrat convençuda que esta mutació de ‘Castelló Ruta de Sabor’ serà tot un èxit, com ja ho està sent des que esta marca fora assumida per Turisme coincidint amb l’inici de la nova legislatura. Des d’aleshores el augment de l’interés per formar part de la marca s’ha incrementat de forma notable. Martí ha recordat que el turisme és una de les potes essencials de l’economia provincial i que «des de la Diputació farem tot el possible perquè torne a donar-nos alegries com abans».

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.