La Diputació de València ajudarà a les famílies més vulnerables del Racó d’Ademús

 

La Diputació de València i Creu Roja han posat en marxa enguany el projecte d’‘Acompanyament en processos d’inclusió’ a les comarques de la Vall d’Albaida, els Serrans i el Racó d’Ademús, amb l’objectiu d’ajudar a les famílies més vulnerables, reforçar els servicis socials existents i impulsar l’acció social en el marc de la pandèmia, especialment en municipis amb menys de 5.000 habitants.

 

Les activitats ja s’han iniciat en les comarques de la Vall d’Albaida i els Serrans amb un primer balanç de 642 intervencions individualitzades en 31 municipis. Esta setmana Creu Roja Espanyola ha començat les activitats en el Racó d’Ademús en una reunió que ha comptat amb la participació de màxims representants de les 7 localitats de la zona.

 

La reunió celebrada este dimarts en Casas Altas ha comptat amb l’alcaldessa de Torrebaja, Mª Carmen Villanueva, l’alcaldessa de Vallanca, Ruth Sánchez, l’alcalde de Castielfabib, Eduardo Aguilar, i la presidenta de l’Assemblea Veïnal de Puebla de San Miguel, Eva Mª Azcutia. Per part de Creu Roja, han assistit el president de Creu Roja Espanyola a Utiel, Ramón Díaz, la directora provincial d’Intervenció Social de Creu Roja a València, Cuca Cuadrado, la directora tècnica local de Creu Roja a Utiel, Lídia García, i la tècnica d’Intervenció Social i Ocupació, Paula Hernández.

 

També es faran tallers i activitats

Creu Roja Espanyola i Diputació de València tenen previst fer en el Racó d’Ademús activitats dirigides a persones majors, cuidadors i promoció del bon tracte cap a les persones amb edat. Un altre dels eixos fonamentals en esta comarca seran les accions dirigides a persones i famílies en situació de vulnerabilitat, a través de sessions a on abordaran estratègies d’estalvi domèstic, reducció de consum d’energia, a demés de potenciar l’activació social i personal. També està prevista la celebració d’una jornada d’assessorament als professionals municipals en matèria d’estrangeria, igualtat i violència de gènere.

 

El projecte de la Diputació de València i Creu Roja Espanyola es va formalitzar en agost per a impulsar l’acció social en el marc de la pandèmia. A demés de la intervenció personalitzada que ja s’ha iniciat en 31 municipis, està prevista l’organització d’un total de 313 tallers i activitats grupals a les comarques de Vall d’Albaida, els Serrans i el Racó d’Ademús.

Últimes notícies

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.