17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La Diputació de València ajudarà a les famílies més vulnerables del Racó d’Ademús

 

La Diputació de València i Creu Roja han posat en marxa enguany el projecte d’‘Acompanyament en processos d’inclusió’ a les comarques de la Vall d’Albaida, els Serrans i el Racó d’Ademús, amb l’objectiu d’ajudar a les famílies més vulnerables, reforçar els servicis socials existents i impulsar l’acció social en el marc de la pandèmia, especialment en municipis amb menys de 5.000 habitants.

 

Les activitats ja s’han iniciat en les comarques de la Vall d’Albaida i els Serrans amb un primer balanç de 642 intervencions individualitzades en 31 municipis. Esta setmana Creu Roja Espanyola ha començat les activitats en el Racó d’Ademús en una reunió que ha comptat amb la participació de màxims representants de les 7 localitats de la zona.

 

La reunió celebrada este dimarts en Casas Altas ha comptat amb l’alcaldessa de Torrebaja, Mª Carmen Villanueva, l’alcaldessa de Vallanca, Ruth Sánchez, l’alcalde de Castielfabib, Eduardo Aguilar, i la presidenta de l’Assemblea Veïnal de Puebla de San Miguel, Eva Mª Azcutia. Per part de Creu Roja, han assistit el president de Creu Roja Espanyola a Utiel, Ramón Díaz, la directora provincial d’Intervenció Social de Creu Roja a València, Cuca Cuadrado, la directora tècnica local de Creu Roja a Utiel, Lídia García, i la tècnica d’Intervenció Social i Ocupació, Paula Hernández.

 

També es faran tallers i activitats

Creu Roja Espanyola i Diputació de València tenen previst fer en el Racó d’Ademús activitats dirigides a persones majors, cuidadors i promoció del bon tracte cap a les persones amb edat. Un altre dels eixos fonamentals en esta comarca seran les accions dirigides a persones i famílies en situació de vulnerabilitat, a través de sessions a on abordaran estratègies d’estalvi domèstic, reducció de consum d’energia, a demés de potenciar l’activació social i personal. També està prevista la celebració d’una jornada d’assessorament als professionals municipals en matèria d’estrangeria, igualtat i violència de gènere.

 

El projecte de la Diputació de València i Creu Roja Espanyola es va formalitzar en agost per a impulsar l’acció social en el marc de la pandèmia. A demés de la intervenció personalitzada que ja s’ha iniciat en 31 municipis, està prevista l’organització d’un total de 313 tallers i activitats grupals a les comarques de Vall d’Albaida, els Serrans i el Racó d’Ademús.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.