La Diputació de València ajudarà a les famílies més vulnerables del Racó d’Ademús

 

La Diputació de València i Creu Roja han posat en marxa enguany el projecte d’‘Acompanyament en processos d’inclusió’ a les comarques de la Vall d’Albaida, els Serrans i el Racó d’Ademús, amb l’objectiu d’ajudar a les famílies més vulnerables, reforçar els servicis socials existents i impulsar l’acció social en el marc de la pandèmia, especialment en municipis amb menys de 5.000 habitants.

 

Les activitats ja s’han iniciat en les comarques de la Vall d’Albaida i els Serrans amb un primer balanç de 642 intervencions individualitzades en 31 municipis. Esta setmana Creu Roja Espanyola ha començat les activitats en el Racó d’Ademús en una reunió que ha comptat amb la participació de màxims representants de les 7 localitats de la zona.

 

La reunió celebrada este dimarts en Casas Altas ha comptat amb l’alcaldessa de Torrebaja, Mª Carmen Villanueva, l’alcaldessa de Vallanca, Ruth Sánchez, l’alcalde de Castielfabib, Eduardo Aguilar, i la presidenta de l’Assemblea Veïnal de Puebla de San Miguel, Eva Mª Azcutia. Per part de Creu Roja, han assistit el president de Creu Roja Espanyola a Utiel, Ramón Díaz, la directora provincial d’Intervenció Social de Creu Roja a València, Cuca Cuadrado, la directora tècnica local de Creu Roja a Utiel, Lídia García, i la tècnica d’Intervenció Social i Ocupació, Paula Hernández.

 

També es faran tallers i activitats

Creu Roja Espanyola i Diputació de València tenen previst fer en el Racó d’Ademús activitats dirigides a persones majors, cuidadors i promoció del bon tracte cap a les persones amb edat. Un altre dels eixos fonamentals en esta comarca seran les accions dirigides a persones i famílies en situació de vulnerabilitat, a través de sessions a on abordaran estratègies d’estalvi domèstic, reducció de consum d’energia, a demés de potenciar l’activació social i personal. També està prevista la celebració d’una jornada d’assessorament als professionals municipals en matèria d’estrangeria, igualtat i violència de gènere.

 

El projecte de la Diputació de València i Creu Roja Espanyola es va formalitzar en agost per a impulsar l’acció social en el marc de la pandèmia. A demés de la intervenció personalitzada que ja s’ha iniciat en 31 municipis, està prevista l’organització d’un total de 313 tallers i activitats grupals a les comarques de Vall d’Albaida, els Serrans i el Racó d’Ademús.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.