6.3 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

La Diputació de València ajudarà a les famílies més vulnerables del Racó d’Ademús

 

La Diputació de València i Creu Roja han posat en marxa enguany el projecte d’‘Acompanyament en processos d’inclusió’ a les comarques de la Vall d’Albaida, els Serrans i el Racó d’Ademús, amb l’objectiu d’ajudar a les famílies més vulnerables, reforçar els servicis socials existents i impulsar l’acció social en el marc de la pandèmia, especialment en municipis amb menys de 5.000 habitants.

 

Les activitats ja s’han iniciat en les comarques de la Vall d’Albaida i els Serrans amb un primer balanç de 642 intervencions individualitzades en 31 municipis. Esta setmana Creu Roja Espanyola ha començat les activitats en el Racó d’Ademús en una reunió que ha comptat amb la participació de màxims representants de les 7 localitats de la zona.

 

La reunió celebrada este dimarts en Casas Altas ha comptat amb l’alcaldessa de Torrebaja, Mª Carmen Villanueva, l’alcaldessa de Vallanca, Ruth Sánchez, l’alcalde de Castielfabib, Eduardo Aguilar, i la presidenta de l’Assemblea Veïnal de Puebla de San Miguel, Eva Mª Azcutia. Per part de Creu Roja, han assistit el president de Creu Roja Espanyola a Utiel, Ramón Díaz, la directora provincial d’Intervenció Social de Creu Roja a València, Cuca Cuadrado, la directora tècnica local de Creu Roja a Utiel, Lídia García, i la tècnica d’Intervenció Social i Ocupació, Paula Hernández.

 

També es faran tallers i activitats

Creu Roja Espanyola i Diputació de València tenen previst fer en el Racó d’Ademús activitats dirigides a persones majors, cuidadors i promoció del bon tracte cap a les persones amb edat. Un altre dels eixos fonamentals en esta comarca seran les accions dirigides a persones i famílies en situació de vulnerabilitat, a través de sessions a on abordaran estratègies d’estalvi domèstic, reducció de consum d’energia, a demés de potenciar l’activació social i personal. També està prevista la celebració d’una jornada d’assessorament als professionals municipals en matèria d’estrangeria, igualtat i violència de gènere.

 

El projecte de la Diputació de València i Creu Roja Espanyola es va formalitzar en agost per a impulsar l’acció social en el marc de la pandèmia. A demés de la intervenció personalitzada que ja s’ha iniciat en 31 municipis, està prevista l’organització d’un total de 313 tallers i activitats grupals a les comarques de Vall d’Albaida, els Serrans i el Racó d’Ademús.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.