La Diputació de València obri les portes dels seus palaus per la festivitat del 9 d’Octubre

 

La Diputació de València ha programat entre el divendres i el diumenge jornades de portes obertes amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre. La corporació provincial acosta a la ciutadania el ric patrimoni que guarden els palaus de la Batlia i els Scala, seu central de la Diputació en Plaça Manises.

El divendres, de 16 a 20 hores, i el dissabte i diumenge de 10 a 14 i de 16 a 20 hores, els visitants podran descobrir la història dels patis gòtics dels dos palaus i recórrer estades com la sala 9 d’Octubre, el despatx del president, l’escala imperial i el saló de plens, que durant el cap de setmana exhibirà la Senyera de Blasco Ibáñez, una rèplica de la bandera custodiada per l’Ajuntament de València elaborada en 1928 per encàrrec del llavors alcalde, el Marqués de Sotelo.

La bandera amb la qual es va cobrir el fèretre de Vicente Blasco Ibáñez en el trasllat de les seues restes a València presidirà un saló de plens d’estil modern, dissenyat en 2007 per Salvador Vila, i que compta amb altres joies patrimonials com el tríptic monoteista de Manuel Boix, Artur Heras i Rafael Armengol, companys en l’Escola de Belles Arts de Sant Carles. L’obra, que va marcar l’inici d’una nova generació d’artistes valencians d’avantguarda, utilitza l’art com a instrument de denúncia, solidaritat i crida a l’acció.

La visita arranca al pati de la Batlia, declarat Monument Històric Nacional i, després del pas per l’àrea presidencial, on es recullen els retrats dels presidents de la institució al llarg dels seus més de dos segles d’història, el saló de plens i el Saló de Respecte, convertit en sala d’exposicions, finalitza en la mansió senyorial del Marqués de la Scala, Bé d’Interés Cultural.

 

La Senyera i el Guerrer

 

La Real Senyera no serà l’únic emblema del patrimoni valencià que els visitants poden descobrir en les jornades de portes obertes de la Diputació. Ens detenim en el Saló de Respecte, una de les parades del recorregut per la seu provincial, per a endinsar-nos en la història i la repercussió social del Guerrer de Moixent, la xicoteta figura de bronze trobada en 1931 en La Bastida de les Alcusses.

L’exposició, organitzada pel Museu de Prehistòria i l’OFITEC de la Diputació, ofereix imatges de les troballes en el poblat iber de Moixent i l’evolució arqueològica de la icona de la ruta dels ibers a la província, amb la peça original del Guerrer com a eix d’una mostra molt visual que podrà visitar-se fins a gener del pròxim any.
 

Últimes notícies

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.