La Diputació de València obri les portes dels seus palaus per la festivitat del 9 d’Octubre

 

La Diputació de València ha programat entre el divendres i el diumenge jornades de portes obertes amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre. La corporació provincial acosta a la ciutadania el ric patrimoni que guarden els palaus de la Batlia i els Scala, seu central de la Diputació en Plaça Manises.

El divendres, de 16 a 20 hores, i el dissabte i diumenge de 10 a 14 i de 16 a 20 hores, els visitants podran descobrir la història dels patis gòtics dels dos palaus i recórrer estades com la sala 9 d’Octubre, el despatx del president, l’escala imperial i el saló de plens, que durant el cap de setmana exhibirà la Senyera de Blasco Ibáñez, una rèplica de la bandera custodiada per l’Ajuntament de València elaborada en 1928 per encàrrec del llavors alcalde, el Marqués de Sotelo.

La bandera amb la qual es va cobrir el fèretre de Vicente Blasco Ibáñez en el trasllat de les seues restes a València presidirà un saló de plens d’estil modern, dissenyat en 2007 per Salvador Vila, i que compta amb altres joies patrimonials com el tríptic monoteista de Manuel Boix, Artur Heras i Rafael Armengol, companys en l’Escola de Belles Arts de Sant Carles. L’obra, que va marcar l’inici d’una nova generació d’artistes valencians d’avantguarda, utilitza l’art com a instrument de denúncia, solidaritat i crida a l’acció.

La visita arranca al pati de la Batlia, declarat Monument Històric Nacional i, després del pas per l’àrea presidencial, on es recullen els retrats dels presidents de la institució al llarg dels seus més de dos segles d’història, el saló de plens i el Saló de Respecte, convertit en sala d’exposicions, finalitza en la mansió senyorial del Marqués de la Scala, Bé d’Interés Cultural.

 

La Senyera i el Guerrer

 

La Real Senyera no serà l’únic emblema del patrimoni valencià que els visitants poden descobrir en les jornades de portes obertes de la Diputació. Ens detenim en el Saló de Respecte, una de les parades del recorregut per la seu provincial, per a endinsar-nos en la història i la repercussió social del Guerrer de Moixent, la xicoteta figura de bronze trobada en 1931 en La Bastida de les Alcusses.

L’exposició, organitzada pel Museu de Prehistòria i l’OFITEC de la Diputació, ofereix imatges de les troballes en el poblat iber de Moixent i l’evolució arqueològica de la icona de la ruta dels ibers a la província, amb la peça original del Guerrer com a eix d’una mostra molt visual que podrà visitar-se fins a gener del pròxim any.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.