Anuncios

La Diputació de València obri les portes dels seus palaus per la festivitat del 9 d’Octubre

 

La Diputació de València ha programat entre el divendres i el diumenge jornades de portes obertes amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre. La corporació provincial acosta a la ciutadania el ric patrimoni que guarden els palaus de la Batlia i els Scala, seu central de la Diputació en Plaça Manises.

El divendres, de 16 a 20 hores, i el dissabte i diumenge de 10 a 14 i de 16 a 20 hores, els visitants podran descobrir la història dels patis gòtics dels dos palaus i recórrer estades com la sala 9 d’Octubre, el despatx del president, l’escala imperial i el saló de plens, que durant el cap de setmana exhibirà la Senyera de Blasco Ibáñez, una rèplica de la bandera custodiada per l’Ajuntament de València elaborada en 1928 per encàrrec del llavors alcalde, el Marqués de Sotelo.

Anuncios

La bandera amb la qual es va cobrir el fèretre de Vicente Blasco Ibáñez en el trasllat de les seues restes a València presidirà un saló de plens d’estil modern, dissenyat en 2007 per Salvador Vila, i que compta amb altres joies patrimonials com el tríptic monoteista de Manuel Boix, Artur Heras i Rafael Armengol, companys en l’Escola de Belles Arts de Sant Carles. L’obra, que va marcar l’inici d’una nova generació d’artistes valencians d’avantguarda, utilitza l’art com a instrument de denúncia, solidaritat i crida a l’acció.

La visita arranca al pati de la Batlia, declarat Monument Històric Nacional i, després del pas per l’àrea presidencial, on es recullen els retrats dels presidents de la institució al llarg dels seus més de dos segles d’història, el saló de plens i el Saló de Respecte, convertit en sala d’exposicions, finalitza en la mansió senyorial del Marqués de la Scala, Bé d’Interés Cultural.

 

La Senyera i el Guerrer

 

La Real Senyera no serà l’únic emblema del patrimoni valencià que els visitants poden descobrir en les jornades de portes obertes de la Diputació. Ens detenim en el Saló de Respecte, una de les parades del recorregut per la seu provincial, per a endinsar-nos en la història i la repercussió social del Guerrer de Moixent, la xicoteta figura de bronze trobada en 1931 en La Bastida de les Alcusses.

L’exposició, organitzada pel Museu de Prehistòria i l’OFITEC de la Diputació, ofereix imatges de les troballes en el poblat iber de Moixent i l’evolució arqueològica de la icona de la ruta dels ibers a la província, amb la peça original del Guerrer com a eix d’una mostra molt visual que podrà visitar-se fins a gener del pròxim any.
 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

PLD Space ultima el debut del coet Miura 5 entre nervis i ambició global

PLD Space es prepara per al primer vol demostratiu de Miura 5 en el segon semestre de l'any des de Kurú, un examen clau per al seu salt comercial i la seua ambició global.

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.
Anuncios