La Diputació de València obri les portes dels seus palaus per la festivitat del 9 d’Octubre

 

La Diputació de València ha programat entre el divendres i el diumenge jornades de portes obertes amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre. La corporació provincial acosta a la ciutadania el ric patrimoni que guarden els palaus de la Batlia i els Scala, seu central de la Diputació en Plaça Manises.

El divendres, de 16 a 20 hores, i el dissabte i diumenge de 10 a 14 i de 16 a 20 hores, els visitants podran descobrir la història dels patis gòtics dels dos palaus i recórrer estades com la sala 9 d’Octubre, el despatx del president, l’escala imperial i el saló de plens, que durant el cap de setmana exhibirà la Senyera de Blasco Ibáñez, una rèplica de la bandera custodiada per l’Ajuntament de València elaborada en 1928 per encàrrec del llavors alcalde, el Marqués de Sotelo.

La bandera amb la qual es va cobrir el fèretre de Vicente Blasco Ibáñez en el trasllat de les seues restes a València presidirà un saló de plens d’estil modern, dissenyat en 2007 per Salvador Vila, i que compta amb altres joies patrimonials com el tríptic monoteista de Manuel Boix, Artur Heras i Rafael Armengol, companys en l’Escola de Belles Arts de Sant Carles. L’obra, que va marcar l’inici d’una nova generació d’artistes valencians d’avantguarda, utilitza l’art com a instrument de denúncia, solidaritat i crida a l’acció.

La visita arranca al pati de la Batlia, declarat Monument Històric Nacional i, després del pas per l’àrea presidencial, on es recullen els retrats dels presidents de la institució al llarg dels seus més de dos segles d’història, el saló de plens i el Saló de Respecte, convertit en sala d’exposicions, finalitza en la mansió senyorial del Marqués de la Scala, Bé d’Interés Cultural.

 

La Senyera i el Guerrer

 

La Real Senyera no serà l’únic emblema del patrimoni valencià que els visitants poden descobrir en les jornades de portes obertes de la Diputació. Ens detenim en el Saló de Respecte, una de les parades del recorregut per la seu provincial, per a endinsar-nos en la història i la repercussió social del Guerrer de Moixent, la xicoteta figura de bronze trobada en 1931 en La Bastida de les Alcusses.

L’exposició, organitzada pel Museu de Prehistòria i l’OFITEC de la Diputació, ofereix imatges de les troballes en el poblat iber de Moixent i l’evolució arqueològica de la icona de la ruta dels ibers a la província, amb la peça original del Guerrer com a eix d’una mostra molt visual que podrà visitar-se fins a gener del pròxim any.
 

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.