12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Una dona de 90 anys és la primera persona del món en rebre la vacuna de Pfizer

 

Una dona de 90 anys ha sigut la primera persona en el Regne Unit i el món en rebre la vacuna contra el Covid-19 creada per la farmacèutica estatunidenca Pfizer i el seu soci alemany BioNTech, han informat este dimarts els mitjans. Margaret Keenan, de 90 anys, ha sigut filmada i fotografiada mentres se li administrava la vacuna -entorn de les 06.30 GMT- en l’Hospital Universitari de Coventry, en el centre d’Anglaterra.

 

Els reguladors britànics van donar la setmana passada llum verda a esta vacuna, que a partir d’este dimarts començarà a ser subministrada per als grups més vulnerables del Regne Unit. Keenan, a qui els seus amics i família anomenen ‘Maggie’, ha rebut la primera de les dos dosis de la vacuna de la infermera May Parsons, enmig d’una gran atenció mediàtica en marcar el començament del que el Govern del Regne Unit ha denominat el ‘V-Day’ (Dia de la V o vacunació).

 

Keenan, que complirà 91 anys la setmana que ve i és de la localitat nord-irlandesa d’Enniskillen, és una antiga empleada d’una joieria, té una filla, un fill i quatre nets. «Em sent tan privilegiada de ser la primera persona vacunada contra el Covid-19. És el millor regal d’aniversari, avançat, i perquè significa que finalment podré passar temps amb la meua família i els meus amics en Any Nou després d’haver estat pràcticament soles tot l’any», ha declarat Keenan als mitjans.

 

La dona ha agraït al Servici Nacional de Salut per la forma en què l’han atesa i ha aconsellat a la gent vacunarse. «Si jo la puc rebre als 90 anys, vosté també pot rebre-la», ha dit. Keenan, que ha viscut en Coventry durant més de 60 anys, rebrà la segona dosi en 21 dies.

Últimes notícies

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.