Una dona de 90 anys és la primera persona del món en rebre la vacuna de Pfizer

 

Una dona de 90 anys ha sigut la primera persona en el Regne Unit i el món en rebre la vacuna contra el Covid-19 creada per la farmacèutica estatunidenca Pfizer i el seu soci alemany BioNTech, han informat este dimarts els mitjans. Margaret Keenan, de 90 anys, ha sigut filmada i fotografiada mentres se li administrava la vacuna -entorn de les 06.30 GMT- en l’Hospital Universitari de Coventry, en el centre d’Anglaterra.

 

Els reguladors britànics van donar la setmana passada llum verda a esta vacuna, que a partir d’este dimarts començarà a ser subministrada per als grups més vulnerables del Regne Unit. Keenan, a qui els seus amics i família anomenen ‘Maggie’, ha rebut la primera de les dos dosis de la vacuna de la infermera May Parsons, enmig d’una gran atenció mediàtica en marcar el començament del que el Govern del Regne Unit ha denominat el ‘V-Day’ (Dia de la V o vacunació).

 

Keenan, que complirà 91 anys la setmana que ve i és de la localitat nord-irlandesa d’Enniskillen, és una antiga empleada d’una joieria, té una filla, un fill i quatre nets. «Em sent tan privilegiada de ser la primera persona vacunada contra el Covid-19. És el millor regal d’aniversari, avançat, i perquè significa que finalment podré passar temps amb la meua família i els meus amics en Any Nou després d’haver estat pràcticament soles tot l’any», ha declarat Keenan als mitjans.

 

La dona ha agraït al Servici Nacional de Salut per la forma en què l’han atesa i ha aconsellat a la gent vacunarse. «Si jo la puc rebre als 90 anys, vosté també pot rebre-la», ha dit. Keenan, que ha viscut en Coventry durant més de 60 anys, rebrà la segona dosi en 21 dies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.