12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Una dona de 90 anys és la primera persona del món en rebre la vacuna de Pfizer

 

Una dona de 90 anys ha sigut la primera persona en el Regne Unit i el món en rebre la vacuna contra el Covid-19 creada per la farmacèutica estatunidenca Pfizer i el seu soci alemany BioNTech, han informat este dimarts els mitjans. Margaret Keenan, de 90 anys, ha sigut filmada i fotografiada mentres se li administrava la vacuna -entorn de les 06.30 GMT- en l’Hospital Universitari de Coventry, en el centre d’Anglaterra.

 

Els reguladors britànics van donar la setmana passada llum verda a esta vacuna, que a partir d’este dimarts començarà a ser subministrada per als grups més vulnerables del Regne Unit. Keenan, a qui els seus amics i família anomenen ‘Maggie’, ha rebut la primera de les dos dosis de la vacuna de la infermera May Parsons, enmig d’una gran atenció mediàtica en marcar el començament del que el Govern del Regne Unit ha denominat el ‘V-Day’ (Dia de la V o vacunació).

 

Keenan, que complirà 91 anys la setmana que ve i és de la localitat nord-irlandesa d’Enniskillen, és una antiga empleada d’una joieria, té una filla, un fill i quatre nets. «Em sent tan privilegiada de ser la primera persona vacunada contra el Covid-19. És el millor regal d’aniversari, avançat, i perquè significa que finalment podré passar temps amb la meua família i els meus amics en Any Nou després d’haver estat pràcticament soles tot l’any», ha declarat Keenan als mitjans.

 

La dona ha agraït al Servici Nacional de Salut per la forma en què l’han atesa i ha aconsellat a la gent vacunarse. «Si jo la puc rebre als 90 anys, vosté també pot rebre-la», ha dit. Keenan, que ha viscut en Coventry durant més de 60 anys, rebrà la segona dosi en 21 dies.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.