Una espanyola dona positiu en coronavirus i ningú l’avisa

 

Si alguna cosa ens ha ensenyat la pandèmia del coronavirus, és a valorar més que mai la bona salut. El virus preocupa, en especial en localitats a on s’estan donant brots que s’escampen en qüestió de dies i obliguen les autoritats a organitzar cribratges per a saber, amb les PCR, qui està contagiat.

 

Molts dels afectats pel coronavirus són asimptomàtics, de manera que el perill de contagiar els qui ens rodegen es multiplica. Per això, fer tests a la població pren més sentit que mai, sempre que se n’obtinga resultat. Pareix una obvietat, però no sempre és d’eixa manera.

 

Ningú li va comunicar que havia donat positiu en coronavirus

Vanessa, una dona de Barcelona, es va fer la PCR a principis d’agost i n’havia de rebre els resultats dos dies després. Li tocarien, li van dir, en cas que el resultat fora positiu. Però mai li van tocar i ella va continuar fent vida normal, explica l’iSabadell’. 

 

Mai s’hauria pogut imaginar que, en realitat, sí que tenia coronavirus. Se’n va enterar dos setmanes després quan, en fer-se mal en el turmell, va voler visitar el metge en el seu ambulatori corresponent i no va poder: no l’atendrien perquè la seua prova de Covid havia donat positiu.

 

Vanessa, evidentment, no s’havia aïllat ni havia complit cap classe de confinament, tot i ser portadora del virus, perquè ningú del centre a on es va fer la prova li ho va comunicar, explica el seu fill de 22 anys, Nil Monró, al mitjà citat. És asimptomàtica, però pot haver transmés la malaltia, que ha sabut que tenia per pura casualitat. De fet, Nil té dos germans (un d’ells amb síndrome de Down), que per sort estaven de vacacions i no han estat en contacte amb sa mare.

 

Salut es disculpa per l’«error tècnic»

L’ambulatori ha posat en marxa el protocol i s’ha posat en contacte amb tots aquells a qui s’havia acostat l’afectada per a que facen la quarantena corresponent, que ella no ha fet per un error del sistema sanitari.

 

A demés, esta setmana Salut s’ha posat en contacte amb la família per a demanar-los disculpes per l’«error tècnic». «Em preocupa que això puga passar-li a altres persones. És un error molt greu i és important que es posen les piles», diu el fill, que no ha denunciat per negligència per falta d’informació de com procedir.

 

El xic explica que Salut té la intenció de comunicar els resultats de les proves sempre, siguen positius o negatius, solució que segurament evitarà errors com el viscut en la província de Barcelona. És de veres que el resultat es pot verificar per l’aplicació, però no és segur que es deixe a decisió dels pacients la consulta d’eixa informació.  

Últimes notícies

Cap de setmana quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats i fins a 30 graus

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb temps estable, cels buidats i temperatures que s'acosten als 30 graus en diversos punts del litoral i de l'interior.

El conseller de Sanitat porta al Suprem la seua querella contra Diana Morant per calúmnies

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha formalitzat davant el Tribunal Suprem una querella contra la ministra Diana Morant per acusacions de corrupció vinculades a la privatització sanitària i a la seua relació amb Ribera Salut.

Rescatada una pastera amb 19 migrants magrebins enfront de la costa d’Alacant

Una pastera amb 19 migrants magrebins va ser interceptada de matinada a unes 44 milles de la costa d'Alacant i els seus ocupants van ser traslladats al port de la ciutat.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.