Una espanyola dona positiu en coronavirus i ningú l’avisa

 

Si alguna cosa ens ha ensenyat la pandèmia del coronavirus, és a valorar més que mai la bona salut. El virus preocupa, en especial en localitats a on s’estan donant brots que s’escampen en qüestió de dies i obliguen les autoritats a organitzar cribratges per a saber, amb les PCR, qui està contagiat.

 

Molts dels afectats pel coronavirus són asimptomàtics, de manera que el perill de contagiar els qui ens rodegen es multiplica. Per això, fer tests a la població pren més sentit que mai, sempre que se n’obtinga resultat. Pareix una obvietat, però no sempre és d’eixa manera.

 

Ningú li va comunicar que havia donat positiu en coronavirus

Vanessa, una dona de Barcelona, es va fer la PCR a principis d’agost i n’havia de rebre els resultats dos dies després. Li tocarien, li van dir, en cas que el resultat fora positiu. Però mai li van tocar i ella va continuar fent vida normal, explica l’iSabadell’. 

 

Mai s’hauria pogut imaginar que, en realitat, sí que tenia coronavirus. Se’n va enterar dos setmanes després quan, en fer-se mal en el turmell, va voler visitar el metge en el seu ambulatori corresponent i no va poder: no l’atendrien perquè la seua prova de Covid havia donat positiu.

 

Vanessa, evidentment, no s’havia aïllat ni havia complit cap classe de confinament, tot i ser portadora del virus, perquè ningú del centre a on es va fer la prova li ho va comunicar, explica el seu fill de 22 anys, Nil Monró, al mitjà citat. És asimptomàtica, però pot haver transmés la malaltia, que ha sabut que tenia per pura casualitat. De fet, Nil té dos germans (un d’ells amb síndrome de Down), que per sort estaven de vacacions i no han estat en contacte amb sa mare.

 

Salut es disculpa per l’«error tècnic»

L’ambulatori ha posat en marxa el protocol i s’ha posat en contacte amb tots aquells a qui s’havia acostat l’afectada per a que facen la quarantena corresponent, que ella no ha fet per un error del sistema sanitari.

 

A demés, esta setmana Salut s’ha posat en contacte amb la família per a demanar-los disculpes per l’«error tècnic». «Em preocupa que això puga passar-li a altres persones. És un error molt greu i és important que es posen les piles», diu el fill, que no ha denunciat per negligència per falta d’informació de com procedir.

 

El xic explica que Salut té la intenció de comunicar els resultats de les proves sempre, siguen positius o negatius, solució que segurament evitarà errors com el viscut en la província de Barcelona. És de veres que el resultat es pot verificar per l’aplicació, però no és segur que es deixe a decisió dels pacients la consulta d’eixa informació.  

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.