Una espanyola dona positiu en coronavirus i ningú l’avisa

 

Si alguna cosa ens ha ensenyat la pandèmia del coronavirus, és a valorar més que mai la bona salut. El virus preocupa, en especial en localitats a on s’estan donant brots que s’escampen en qüestió de dies i obliguen les autoritats a organitzar cribratges per a saber, amb les PCR, qui està contagiat.

 

Molts dels afectats pel coronavirus són asimptomàtics, de manera que el perill de contagiar els qui ens rodegen es multiplica. Per això, fer tests a la població pren més sentit que mai, sempre que se n’obtinga resultat. Pareix una obvietat, però no sempre és d’eixa manera.

 

Ningú li va comunicar que havia donat positiu en coronavirus

Vanessa, una dona de Barcelona, es va fer la PCR a principis d’agost i n’havia de rebre els resultats dos dies després. Li tocarien, li van dir, en cas que el resultat fora positiu. Però mai li van tocar i ella va continuar fent vida normal, explica l’iSabadell’. 

 

Mai s’hauria pogut imaginar que, en realitat, sí que tenia coronavirus. Se’n va enterar dos setmanes després quan, en fer-se mal en el turmell, va voler visitar el metge en el seu ambulatori corresponent i no va poder: no l’atendrien perquè la seua prova de Covid havia donat positiu.

 

Vanessa, evidentment, no s’havia aïllat ni havia complit cap classe de confinament, tot i ser portadora del virus, perquè ningú del centre a on es va fer la prova li ho va comunicar, explica el seu fill de 22 anys, Nil Monró, al mitjà citat. És asimptomàtica, però pot haver transmés la malaltia, que ha sabut que tenia per pura casualitat. De fet, Nil té dos germans (un d’ells amb síndrome de Down), que per sort estaven de vacacions i no han estat en contacte amb sa mare.

 

Salut es disculpa per l’«error tècnic»

L’ambulatori ha posat en marxa el protocol i s’ha posat en contacte amb tots aquells a qui s’havia acostat l’afectada per a que facen la quarantena corresponent, que ella no ha fet per un error del sistema sanitari.

 

A demés, esta setmana Salut s’ha posat en contacte amb la família per a demanar-los disculpes per l’«error tècnic». «Em preocupa que això puga passar-li a altres persones. És un error molt greu i és important que es posen les piles», diu el fill, que no ha denunciat per negligència per falta d’informació de com procedir.

 

El xic explica que Salut té la intenció de comunicar els resultats de les proves sempre, siguen positius o negatius, solució que segurament evitarà errors com el viscut en la província de Barcelona. És de veres que el resultat es pot verificar per l’aplicació, però no és segur que es deixe a decisió dels pacients la consulta d’eixa informació.  

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.