Una espanyola dona positiu en coronavirus i ningú l’avisa

 

Si alguna cosa ens ha ensenyat la pandèmia del coronavirus, és a valorar més que mai la bona salut. El virus preocupa, en especial en localitats a on s’estan donant brots que s’escampen en qüestió de dies i obliguen les autoritats a organitzar cribratges per a saber, amb les PCR, qui està contagiat.

 

Molts dels afectats pel coronavirus són asimptomàtics, de manera que el perill de contagiar els qui ens rodegen es multiplica. Per això, fer tests a la població pren més sentit que mai, sempre que se n’obtinga resultat. Pareix una obvietat, però no sempre és d’eixa manera.

 

Ningú li va comunicar que havia donat positiu en coronavirus

Vanessa, una dona de Barcelona, es va fer la PCR a principis d’agost i n’havia de rebre els resultats dos dies després. Li tocarien, li van dir, en cas que el resultat fora positiu. Però mai li van tocar i ella va continuar fent vida normal, explica l’iSabadell’. 

 

Mai s’hauria pogut imaginar que, en realitat, sí que tenia coronavirus. Se’n va enterar dos setmanes després quan, en fer-se mal en el turmell, va voler visitar el metge en el seu ambulatori corresponent i no va poder: no l’atendrien perquè la seua prova de Covid havia donat positiu.

 

Vanessa, evidentment, no s’havia aïllat ni havia complit cap classe de confinament, tot i ser portadora del virus, perquè ningú del centre a on es va fer la prova li ho va comunicar, explica el seu fill de 22 anys, Nil Monró, al mitjà citat. És asimptomàtica, però pot haver transmés la malaltia, que ha sabut que tenia per pura casualitat. De fet, Nil té dos germans (un d’ells amb síndrome de Down), que per sort estaven de vacacions i no han estat en contacte amb sa mare.

 

Salut es disculpa per l’«error tècnic»

L’ambulatori ha posat en marxa el protocol i s’ha posat en contacte amb tots aquells a qui s’havia acostat l’afectada per a que facen la quarantena corresponent, que ella no ha fet per un error del sistema sanitari.

 

A demés, esta setmana Salut s’ha posat en contacte amb la família per a demanar-los disculpes per l’«error tècnic». «Em preocupa que això puga passar-li a altres persones. És un error molt greu i és important que es posen les piles», diu el fill, que no ha denunciat per negligència per falta d’informació de com procedir.

 

El xic explica que Salut té la intenció de comunicar els resultats de les proves sempre, siguen positius o negatius, solució que segurament evitarà errors com el viscut en la província de Barcelona. És de veres que el resultat es pot verificar per l’aplicació, però no és segur que es deixe a decisió dels pacients la consulta d’eixa informació.  

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.