Una espanyola dona positiu en coronavirus i ningú l’avisa

 

Si alguna cosa ens ha ensenyat la pandèmia del coronavirus, és a valorar més que mai la bona salut. El virus preocupa, en especial en localitats a on s’estan donant brots que s’escampen en qüestió de dies i obliguen les autoritats a organitzar cribratges per a saber, amb les PCR, qui està contagiat.

 

Molts dels afectats pel coronavirus són asimptomàtics, de manera que el perill de contagiar els qui ens rodegen es multiplica. Per això, fer tests a la població pren més sentit que mai, sempre que se n’obtinga resultat. Pareix una obvietat, però no sempre és d’eixa manera.

 

Ningú li va comunicar que havia donat positiu en coronavirus

Vanessa, una dona de Barcelona, es va fer la PCR a principis d’agost i n’havia de rebre els resultats dos dies després. Li tocarien, li van dir, en cas que el resultat fora positiu. Però mai li van tocar i ella va continuar fent vida normal, explica l’iSabadell’. 

 

Mai s’hauria pogut imaginar que, en realitat, sí que tenia coronavirus. Se’n va enterar dos setmanes després quan, en fer-se mal en el turmell, va voler visitar el metge en el seu ambulatori corresponent i no va poder: no l’atendrien perquè la seua prova de Covid havia donat positiu.

 

Vanessa, evidentment, no s’havia aïllat ni havia complit cap classe de confinament, tot i ser portadora del virus, perquè ningú del centre a on es va fer la prova li ho va comunicar, explica el seu fill de 22 anys, Nil Monró, al mitjà citat. És asimptomàtica, però pot haver transmés la malaltia, que ha sabut que tenia per pura casualitat. De fet, Nil té dos germans (un d’ells amb síndrome de Down), que per sort estaven de vacacions i no han estat en contacte amb sa mare.

 

Salut es disculpa per l’«error tècnic»

L’ambulatori ha posat en marxa el protocol i s’ha posat en contacte amb tots aquells a qui s’havia acostat l’afectada per a que facen la quarantena corresponent, que ella no ha fet per un error del sistema sanitari.

 

A demés, esta setmana Salut s’ha posat en contacte amb la família per a demanar-los disculpes per l’«error tècnic». «Em preocupa que això puga passar-li a altres persones. És un error molt greu i és important que es posen les piles», diu el fill, que no ha denunciat per negligència per falta d’informació de com procedir.

 

El xic explica que Salut té la intenció de comunicar els resultats de les proves sempre, siguen positius o negatius, solució que segurament evitarà errors com el viscut en la província de Barcelona. És de veres que el resultat es pot verificar per l’aplicació, però no és segur que es deixe a decisió dels pacients la consulta d’eixa informació.  

Últimes notícies

El Valencia afronta contra l Eldense el segon amistós de la pretemporada a Paterna

El Valencia disputa este dimecres a les 20.00 hores, a l Estadi Antonio Puchades de Paterna, el segon amistós de la pretemporada contra l Eldense, nou equip de Segona Divisió.

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.

L’ocupació turística puja un 4,3 % en juny a la Comunitat Valenciana amb 9.556 afiliats més

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al juny l’augment d’afiliació turística a Espanya, amb 9.556 treballadors més i un creixement del 4,3 %. A nivell estatal, el sector suma ja més de tres milions d’afiliats i representa el 13,7 % de l’ocupació total.

El primer mes d’estiu deixa 238 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des de 2015

El Sistema MoMo ha estimat 238 morts atribuïbles a la calor entre el 21 de juny i el 20 de juliol a la Comunitat Valenciana, el registre més alt des que hi ha dades (2015), amb especial impacte a la província d’Alacant.

Ferrán Torres fa història i bat tots els rècords valencians amb Espanya al Mundial 2026

Ferrán Torres, autor del gol decisiu en la final del Mundial 2026 davant l’Argentina, s’ha convertit en el futbolista valencià amb més partits, gols i fites assolides amb la selecció espanyola.

L’Escut d’Or de les Habaneras reconeix Francisco Andréu com a memòria viva del certamen de Torrevieja

El Certamen Coral Internacional de Habaneras i Polifonia de Torrevieja ha lliurat l’Escut d’Or a Francisco Andréu, participant de la primera edició i nebot del compositor de la popular habanera 'Torrevieja'. La segona vetlada ha reunit sis corals locals i ha servit també per anunciar la creació de dues noves places de jutges al partit judicial de Torrevieja.