9.4 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Dreamhack, una de les trobades de videojocs més importants del món se celebrarà a València

Dreamhack

Fira València acollirà del dia 1 al 3 de juliol una nova edició de Dreamhack, una de les fires de videojocs i jocs en línia més importants del món. Enguany se celebra de nou en format presencial després de les edicions de 2020 i 2021, que van ser en línia.

 

 

La regidora d’Esports, Pilar Bernabé, ha explicat que “per a la ciutat de València és absolutament important tindre un esdeveniment com este, que segueix el relat en el qual vol treballar esta ciutat per a posicionar-se a nivell nacional i internacional com un pol de referència en els videojocs i en els jocs en línia”.

La regidora ha afirmat que “esta és la gran notícia que rebran este cap de setmana tots els seguidors i seguidores de Dreamhack i, evidentment, també esta ciutat”.

Bernabé creu que “el model econòmic que ve treballant este govern, en col·laboració amb la Generalitat, marca una línia estratègica que va molt lligada amb la innovació econòmica i amb la tecnologia”. A més, segons la regidora, “gaudim d’un sector productiu i un ecosistema vinculat a este sector que està exportant talent a tot el món. Per això, nosaltres, des de l’Ajuntament, en eixa voluntat de col·laboració, volem afavorir que la ciutat servisca com a escenari per a posar en valor tot el talent”.

El director comercial de Fira València, Jorge Fombellida, ha explicat que per a “Fira València és un esdeveniment d’enorme rellevància que cada any comporta un repte i la sensació de trencar una barrera perquè, en estos moments, hi ha molt pocs llocs en el món que puguen acollir este festival”.

Per la seua banda, el responsable de l’empresa ENCOM, que organitza l’esdeveniment, espera una “participació massiva perquè enguany estem desitjant tornar als actes presencials i són una gran alegria”.

Dreamhack és la major xarxa de festivals de videojocs i oci digital del món, que es va celebrar a Suècia per primera vegada en 1994. A més de València, anualment es celebra en altres 12 ciutats com Dallas, Leipzig, Jönköping, Malmö, Austin, Montreal, Atlanta, Denver i també en els Països Baixos. L’any 2019, l’últim any en format presencial, hi van acudir a València unes 65.000 persones.

Per obrir boca, demà es celebra ja a València la primera edició d’Esports City València, una lliga amateur d’esports en línia entre ciutats. La trobada tindrà lloc al centre esportiu i cultural la Petxina de 10 hores del matí a 21 hores de la nit ininterrompudament.

 

 

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.