16.1 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Dreamhack, una de les trobades de videojocs més importants del món se celebrarà a València

Dreamhack

Fira València acollirà del dia 1 al 3 de juliol una nova edició de Dreamhack, una de les fires de videojocs i jocs en línia més importants del món. Enguany se celebra de nou en format presencial després de les edicions de 2020 i 2021, que van ser en línia.

 

 

La regidora d’Esports, Pilar Bernabé, ha explicat que “per a la ciutat de València és absolutament important tindre un esdeveniment com este, que segueix el relat en el qual vol treballar esta ciutat per a posicionar-se a nivell nacional i internacional com un pol de referència en els videojocs i en els jocs en línia”.

La regidora ha afirmat que “esta és la gran notícia que rebran este cap de setmana tots els seguidors i seguidores de Dreamhack i, evidentment, també esta ciutat”.

Bernabé creu que “el model econòmic que ve treballant este govern, en col·laboració amb la Generalitat, marca una línia estratègica que va molt lligada amb la innovació econòmica i amb la tecnologia”. A més, segons la regidora, “gaudim d’un sector productiu i un ecosistema vinculat a este sector que està exportant talent a tot el món. Per això, nosaltres, des de l’Ajuntament, en eixa voluntat de col·laboració, volem afavorir que la ciutat servisca com a escenari per a posar en valor tot el talent”.

El director comercial de Fira València, Jorge Fombellida, ha explicat que per a “Fira València és un esdeveniment d’enorme rellevància que cada any comporta un repte i la sensació de trencar una barrera perquè, en estos moments, hi ha molt pocs llocs en el món que puguen acollir este festival”.

Per la seua banda, el responsable de l’empresa ENCOM, que organitza l’esdeveniment, espera una “participació massiva perquè enguany estem desitjant tornar als actes presencials i són una gran alegria”.

Dreamhack és la major xarxa de festivals de videojocs i oci digital del món, que es va celebrar a Suècia per primera vegada en 1994. A més de València, anualment es celebra en altres 12 ciutats com Dallas, Leipzig, Jönköping, Malmö, Austin, Montreal, Atlanta, Denver i també en els Països Baixos. L’any 2019, l’últim any en format presencial, hi van acudir a València unes 65.000 persones.

Per obrir boca, demà es celebra ja a València la primera edició d’Esports City València, una lliga amateur d’esports en línia entre ciutats. La trobada tindrà lloc al centre esportiu i cultural la Petxina de 10 hores del matí a 21 hores de la nit ininterrompudament.

 

 

Últimes notícies

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.

Quatre ferits, entre ells un bebé, en un xoc entre cotxe i furgoneta a València

Quatre persones han resultat ferides amb policontusiones després del xoc entre un cotxe i una furgoneta a València. L'avís va entrar a les 11.20 i els afectats van ser traslladats al Doctor Peset i al Clínic.