Dreamhack, una de les trobades de videojocs més importants del món se celebrarà a València

Dreamhack

Fira València acollirà del dia 1 al 3 de juliol una nova edició de Dreamhack, una de les fires de videojocs i jocs en línia més importants del món. Enguany se celebra de nou en format presencial després de les edicions de 2020 i 2021, que van ser en línia.

 

 

La regidora d’Esports, Pilar Bernabé, ha explicat que “per a la ciutat de València és absolutament important tindre un esdeveniment com este, que segueix el relat en el qual vol treballar esta ciutat per a posicionar-se a nivell nacional i internacional com un pol de referència en els videojocs i en els jocs en línia”.

La regidora ha afirmat que “esta és la gran notícia que rebran este cap de setmana tots els seguidors i seguidores de Dreamhack i, evidentment, també esta ciutat”.

Bernabé creu que “el model econòmic que ve treballant este govern, en col·laboració amb la Generalitat, marca una línia estratègica que va molt lligada amb la innovació econòmica i amb la tecnologia”. A més, segons la regidora, “gaudim d’un sector productiu i un ecosistema vinculat a este sector que està exportant talent a tot el món. Per això, nosaltres, des de l’Ajuntament, en eixa voluntat de col·laboració, volem afavorir que la ciutat servisca com a escenari per a posar en valor tot el talent”.

El director comercial de Fira València, Jorge Fombellida, ha explicat que per a “Fira València és un esdeveniment d’enorme rellevància que cada any comporta un repte i la sensació de trencar una barrera perquè, en estos moments, hi ha molt pocs llocs en el món que puguen acollir este festival”.

Per la seua banda, el responsable de l’empresa ENCOM, que organitza l’esdeveniment, espera una “participació massiva perquè enguany estem desitjant tornar als actes presencials i són una gran alegria”.

Dreamhack és la major xarxa de festivals de videojocs i oci digital del món, que es va celebrar a Suècia per primera vegada en 1994. A més de València, anualment es celebra en altres 12 ciutats com Dallas, Leipzig, Jönköping, Malmö, Austin, Montreal, Atlanta, Denver i també en els Països Baixos. L’any 2019, l’últim any en format presencial, hi van acudir a València unes 65.000 persones.

Per obrir boca, demà es celebra ja a València la primera edició d’Esports City València, una lliga amateur d’esports en línia entre ciutats. La trobada tindrà lloc al centre esportiu i cultural la Petxina de 10 hores del matí a 21 hores de la nit ininterrompudament.

 

 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.