Educació crea una guia perquè els docents elaboren continguts digitals accessibles per a tot l’alumnat

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Conselleria d’Educació ha publicat, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, una guia d’accessibilitat a les TIC amb recomanacions i consells, tant per a l’elaboració de continguts digitals, com per a l’ús de les opcions d’accessibilitat més comunes que els diferents sistemes operatius posen al nostre abast.   El titular […]

 

La Conselleria d’Educació ha publicat, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, una guia d’accessibilitat a les TIC amb recomanacions i consells, tant per a l’elaboració de continguts digitals, com per a l’ús de les opcions d’accessibilitat més comunes que els diferents sistemes operatius posen al nostre abast.

 

El titular d’eixe departament de la Generalitat, Vicent Marzà, ha comentat que «l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació forma part del dret universal que ha de garantir l’escola valenciana equitativa i inclusiva que estem construint, en el que cap alumne ha de tindre impediments per a usar estes eines educatives de treball».

 

El document ha sigut elaborat per la Direcció General d’Inclusió Educativa i orienta als equips docents en les múltiples possibilitats de transformació, interconnexió, representació i expressió que oferixen les TIC perquè tot l’alumnat, tinga les característiques que tinga, puga accedir a elles.

 

Com i a on adquirir la guia

D’esta forma, d’una banda, presenta una sèrie de consells per a l’elaboració de continguts digitals accessibles; i per l’altra, les opcions d’accessibilitat més comunes dels diferents sistemes operatius. «La combinació dels dos –explica la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés– pot millorar notablement l’experiència d’ús: per a una part de l’alumnat resulten imprescindibles, per uns altres, major confortabilitat».

 

«El disseny de continguts digitals accessibles i l’ús de les opcions d’accessibilitat dels sistemes operatius poden contribuir al fet que les persones usuàries del ‘programari’ específic i/o productes de suport participen i aprenguen amb major autonomia», recalca Andrés en un comunicat.

 

La guia, que és d’accés lliure per a tota la comunitat educativa, es pot descarregar en l’apartat de publicacions del web d’Inclusió Educativa.

Últimes notícies

La compravenda de vivendes creix un 5,7% a l’agost a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 7.571 compravendes de vivendes a l’agost, un 5,7% més que un any abans. En comparació amb juliol, les operacions han caigut un 19,7% a Espanya.

La desinformació de la dana va provocar emocions diferents en X i TikTok

Un estudi de la UPV ha analitzat 650 publicacions sobre la dana de 2024 i ha detectat respostes emocionals diferents segons la xarxa social i l’experiència de cada persona.

Les hipoteques sobre vivendes creixen un 11,8 % a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 4.291 hipoteques sobre vivendes en agost, un 11,8 % més que un any abans. El capital prestat ha arribat als 612,8 milions d’euros.

Tres detinguts per quatre robatoris en cases de la Foia de Bunyol

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, de nacionalitat espanyola, per presumptes robatoris en vivendes de la Foia de Bunyol. Els investigadors els atribuïxen quatre delictes de robatori amb força.

Un accident provoca nou quilòmetres de retenció a l’A-7 a Loriguilla

Un accident sense víctimes ha generat nou quilòmetres de retenció a l’A-7, a Loriguilla, en sentit Barcelona. Un altre sinistre ha afectat la V-31 a Sedaví.

Així farà l’oratge a la Comunitat Valenciana este dilluns i dimarts

Les temperatures es mantindran estables este dilluns, amb màximes lleugerament més altes dimarts. El cel estarà poc nuvolós, amb canvis al final de la jornada.

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.