9.2 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Educació crea una guia perquè els docents elaboren continguts digitals accessibles per a tot l’alumnat

 

La Conselleria d’Educació ha publicat, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, una guia d’accessibilitat a les TIC amb recomanacions i consells, tant per a l’elaboració de continguts digitals, com per a l’ús de les opcions d’accessibilitat més comunes que els diferents sistemes operatius posen al nostre abast.

 

El titular d’eixe departament de la Generalitat, Vicent Marzà, ha comentat que «l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació forma part del dret universal que ha de garantir l’escola valenciana equitativa i inclusiva que estem construint, en el que cap alumne ha de tindre impediments per a usar estes eines educatives de treball».

 

El document ha sigut elaborat per la Direcció General d’Inclusió Educativa i orienta als equips docents en les múltiples possibilitats de transformació, interconnexió, representació i expressió que oferixen les TIC perquè tot l’alumnat, tinga les característiques que tinga, puga accedir a elles.

 

Com i a on adquirir la guia

D’esta forma, d’una banda, presenta una sèrie de consells per a l’elaboració de continguts digitals accessibles; i per l’altra, les opcions d’accessibilitat més comunes dels diferents sistemes operatius. «La combinació dels dos –explica la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés– pot millorar notablement l’experiència d’ús: per a una part de l’alumnat resulten imprescindibles, per uns altres, major confortabilitat».

 

«El disseny de continguts digitals accessibles i l’ús de les opcions d’accessibilitat dels sistemes operatius poden contribuir al fet que les persones usuàries del ‘programari’ específic i/o productes de suport participen i aprenguen amb major autonomia», recalca Andrés en un comunicat.

 

La guia, que és d’accés lliure per a tota la comunitat educativa, es pot descarregar en l’apartat de publicacions del web d’Inclusió Educativa.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.