Educació crea una guia perquè els docents elaboren continguts digitals accessibles per a tot l’alumnat

 

La Conselleria d’Educació ha publicat, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, una guia d’accessibilitat a les TIC amb recomanacions i consells, tant per a l’elaboració de continguts digitals, com per a l’ús de les opcions d’accessibilitat més comunes que els diferents sistemes operatius posen al nostre abast.

 

El titular d’eixe departament de la Generalitat, Vicent Marzà, ha comentat que «l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació forma part del dret universal que ha de garantir l’escola valenciana equitativa i inclusiva que estem construint, en el que cap alumne ha de tindre impediments per a usar estes eines educatives de treball».

 

El document ha sigut elaborat per la Direcció General d’Inclusió Educativa i orienta als equips docents en les múltiples possibilitats de transformació, interconnexió, representació i expressió que oferixen les TIC perquè tot l’alumnat, tinga les característiques que tinga, puga accedir a elles.

 

Com i a on adquirir la guia

D’esta forma, d’una banda, presenta una sèrie de consells per a l’elaboració de continguts digitals accessibles; i per l’altra, les opcions d’accessibilitat més comunes dels diferents sistemes operatius. «La combinació dels dos –explica la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés– pot millorar notablement l’experiència d’ús: per a una part de l’alumnat resulten imprescindibles, per uns altres, major confortabilitat».

 

«El disseny de continguts digitals accessibles i l’ús de les opcions d’accessibilitat dels sistemes operatius poden contribuir al fet que les persones usuàries del ‘programari’ específic i/o productes de suport participen i aprenguen amb major autonomia», recalca Andrés en un comunicat.

 

La guia, que és d’accés lliure per a tota la comunitat educativa, es pot descarregar en l’apartat de publicacions del web d’Inclusió Educativa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.