Educació crea una guia perquè els docents elaboren continguts digitals accessibles per a tot l’alumnat

 

La Conselleria d’Educació ha publicat, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, una guia d’accessibilitat a les TIC amb recomanacions i consells, tant per a l’elaboració de continguts digitals, com per a l’ús de les opcions d’accessibilitat més comunes que els diferents sistemes operatius posen al nostre abast.

 

El titular d’eixe departament de la Generalitat, Vicent Marzà, ha comentat que «l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació forma part del dret universal que ha de garantir l’escola valenciana equitativa i inclusiva que estem construint, en el que cap alumne ha de tindre impediments per a usar estes eines educatives de treball».

 

El document ha sigut elaborat per la Direcció General d’Inclusió Educativa i orienta als equips docents en les múltiples possibilitats de transformació, interconnexió, representació i expressió que oferixen les TIC perquè tot l’alumnat, tinga les característiques que tinga, puga accedir a elles.

 

Com i a on adquirir la guia

D’esta forma, d’una banda, presenta una sèrie de consells per a l’elaboració de continguts digitals accessibles; i per l’altra, les opcions d’accessibilitat més comunes dels diferents sistemes operatius. «La combinació dels dos –explica la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés– pot millorar notablement l’experiència d’ús: per a una part de l’alumnat resulten imprescindibles, per uns altres, major confortabilitat».

 

«El disseny de continguts digitals accessibles i l’ús de les opcions d’accessibilitat dels sistemes operatius poden contribuir al fet que les persones usuàries del ‘programari’ específic i/o productes de suport participen i aprenguen amb major autonomia», recalca Andrés en un comunicat.

 

La guia, que és d’accés lliure per a tota la comunitat educativa, es pot descarregar en l’apartat de publicacions del web d’Inclusió Educativa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.