Educació crea una guia perquè els docents elaboren continguts digitals accessibles per a tot l’alumnat

 

La Conselleria d’Educació ha publicat, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, una guia d’accessibilitat a les TIC amb recomanacions i consells, tant per a l’elaboració de continguts digitals, com per a l’ús de les opcions d’accessibilitat més comunes que els diferents sistemes operatius posen al nostre abast.

 

El titular d’eixe departament de la Generalitat, Vicent Marzà, ha comentat que «l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació forma part del dret universal que ha de garantir l’escola valenciana equitativa i inclusiva que estem construint, en el que cap alumne ha de tindre impediments per a usar estes eines educatives de treball».

 

El document ha sigut elaborat per la Direcció General d’Inclusió Educativa i orienta als equips docents en les múltiples possibilitats de transformació, interconnexió, representació i expressió que oferixen les TIC perquè tot l’alumnat, tinga les característiques que tinga, puga accedir a elles.

 

Com i a on adquirir la guia

D’esta forma, d’una banda, presenta una sèrie de consells per a l’elaboració de continguts digitals accessibles; i per l’altra, les opcions d’accessibilitat més comunes dels diferents sistemes operatius. «La combinació dels dos –explica la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés– pot millorar notablement l’experiència d’ús: per a una part de l’alumnat resulten imprescindibles, per uns altres, major confortabilitat».

 

«El disseny de continguts digitals accessibles i l’ús de les opcions d’accessibilitat dels sistemes operatius poden contribuir al fet que les persones usuàries del ‘programari’ específic i/o productes de suport participen i aprenguen amb major autonomia», recalca Andrés en un comunicat.

 

La guia, que és d’accés lliure per a tota la comunitat educativa, es pot descarregar en l’apartat de publicacions del web d’Inclusió Educativa.

Últimes notícies

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.