Anuncios

Educació dona pautes d’acompanyament emocional a l’alumnat davant del Covid-19

 

La Conselleria d’Educació ha elaborat una guia d’acompanyament emocional a l’alumnat davant del Covid19, en la que orienta als equips docents en la detecció i la superació de les barreres emocionals que hagen pogut eixir entre la població escolar durant el confinament. La guia es pot descarregar en l’apartat de publicacions de la web d’Inclusió Educativa.

 

La por, la tristesa, la ira o el duel són algunes de les emocions derivades de la pandèmia, i aprendre a gestionar-les permet una adaptació superior al context i facilita fer front a les situacions quotidianes amb èxit, assenyala el document. La guia establix la importància que l’aula siga un espai obert per a parlar sobre la pandèmia, a on s’anime a expressar els dubtes, els temors i tota classe d’emocions i sentiments que es vagen suscitant.

 

També es busca que siga un espai que fomente l’acolliment de tot l’alumnat, a on hi haja un clima de confiança i seguretat per a disminuir, d’esta manera, el nivell d’estrés de l’alumnat i de les famílies, segons un comunicat de la Generalitat.

 

Les aules han de ser espais de confiança

El document recomana d’eixa manera introduir l’alfabetització mediàtica, per a facilitar en els xiquets de les diferents etapes educatives l’esperit crític davant de la informació que oferixen els mitjans de comunicació o la de rumors i notícies falses. A demés, també es donen indicacions perquè els centres educatius incloguen accions d’acompanyament emocional a l’alumnat tant en el Pla d’atenció a la diversitat i inclusió educativa (Padie) com en el Pla d’acció tutorial (PAT).

 

En la guia, que ha sigut possible gràcies a la implicació directa del Servici Psicopedagògic Escolar V16 d’Alberic, en la Ribera (València), es donen pautes per a crear, a través de l’acció tutorial, la competència emocional en l’alumnat, a demés de la resiliència davant del Covid-19.

 

La directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, ha afirmat que la tornada a l’escola és «una bona oportunitat per a detectar les barreres emocionals que han aparegut durant el confinament i trobar les actuacions necessàries per a enderrocar-les i contribuir, d’esta manera, en l’adaptació progressiva de l’alumnat a la ‘nova normalitat’».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.

El PP exigix a Diana Morant que done explicacions després del processament del germà de Ximo Puig

El PP en Les Corts reclama a Diana Morant que trenque el seu silenci després del processament de Francis Puig per presumpte ús irregular de subvencions de la Generalitat i aclarisca la seua posició política.