Educació dona pautes d’acompanyament emocional a l’alumnat davant del Covid-19

 

La Conselleria d’Educació ha elaborat una guia d’acompanyament emocional a l’alumnat davant del Covid19, en la que orienta als equips docents en la detecció i la superació de les barreres emocionals que hagen pogut eixir entre la població escolar durant el confinament. La guia es pot descarregar en l’apartat de publicacions de la web d’Inclusió Educativa.

 

La por, la tristesa, la ira o el duel són algunes de les emocions derivades de la pandèmia, i aprendre a gestionar-les permet una adaptació superior al context i facilita fer front a les situacions quotidianes amb èxit, assenyala el document. La guia establix la importància que l’aula siga un espai obert per a parlar sobre la pandèmia, a on s’anime a expressar els dubtes, els temors i tota classe d’emocions i sentiments que es vagen suscitant.

 

També es busca que siga un espai que fomente l’acolliment de tot l’alumnat, a on hi haja un clima de confiança i seguretat per a disminuir, d’esta manera, el nivell d’estrés de l’alumnat i de les famílies, segons un comunicat de la Generalitat.

 

Les aules han de ser espais de confiança

El document recomana d’eixa manera introduir l’alfabetització mediàtica, per a facilitar en els xiquets de les diferents etapes educatives l’esperit crític davant de la informació que oferixen els mitjans de comunicació o la de rumors i notícies falses. A demés, també es donen indicacions perquè els centres educatius incloguen accions d’acompanyament emocional a l’alumnat tant en el Pla d’atenció a la diversitat i inclusió educativa (Padie) com en el Pla d’acció tutorial (PAT).

 

En la guia, que ha sigut possible gràcies a la implicació directa del Servici Psicopedagògic Escolar V16 d’Alberic, en la Ribera (València), es donen pautes per a crear, a través de l’acció tutorial, la competència emocional en l’alumnat, a demés de la resiliència davant del Covid-19.

 

La directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, ha afirmat que la tornada a l’escola és «una bona oportunitat per a detectar les barreres emocionals que han aparegut durant el confinament i trobar les actuacions necessàries per a enderrocar-les i contribuir, d’esta manera, en l’adaptació progressiva de l’alumnat a la ‘nova normalitat’».

Últimes notícies

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.