Educació proposa que el pròxim curs arranque el 8 de setembre per a l’alumnat

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport proposa a la comunitat educativa que el dimecres 8 de setembre s’inicie el curs escolar 2021-2022 per a l’alumnat d’Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional Bàsica i cicles de grau mitjà i superior d’FP.

En esta proposta, les classes del curs 2021-2022 finalitzaran el divendres 17 de juny de 2022, en ESO, Batxillerat i FP; i el dimarts 21 de juny, en el cas d’Infantil i Primària.

Pel que fa al calendari de la resta d’ensenyaments, tant l’alumnat dels programes formatius de qualificació bàsica com també el de Formació Professional Bàsica de segona oportunitat començaran les classes el dimecres 15 de setembre. En el primer cas, acabaran el curs el 17 de juny i en el segon cas, el dimecres 22 de juny.

En Formació de Persones Adultes es proposa l’inici de curs el 20 de setembre i la finalització el 17 de juny. En ensenyaments esportius i artístics de Règim Especial es proposa l’inici de les classes el dimecres 22 de setembre i la finalització el 16 de juny. En les EOI les classes arrancaran el dilluns 27 de setembre i finalitzaran el dilluns 27 de juny.

Dies festius

Les vacances de Nadal per al professorat i l’alumnat s’estableixen del dijous 23 de desembre fins al divendres 7 de gener, ambdós dies inclosos; i les de Pasqua, del dijous 14 al dilluns 25 d’abril, també els dos inclosos.

El pròxim curs 2021-2022 tindrà estos dies festius autonòmics: el dimarts 12 d’octubre, el dilluns 1 de novembre, el dilluns 6 i el dimecres 8 de desembre, i també el divendres 24 de juny.

Cal tindre present que este és el calendari escolar comú per a tot el territori en l’àmbit autonòmic. A partir d’este, cada ajuntament incorpora tres dies no lectius locals, així com els festius locals en el cas que, un o els dos dies que els pertoca a cada municipi, se celebren en jornada lectiva.

Per tant, una vegada es publique en el ‘Diari Oficial de la Generalitat Valenciana’ el calendari escolar del curs 2021-2022, els consells escolars municipals (CEM), que són el màxim òrgan de participació de la comunitat educativa d’un municipi, o els ajuntaments pel que fa als pobles menuts que no disposen de CEM, acabaran de definir el calendari amb els festius i dies no lectius locals en cada poble o ciutat.

A més, els CEM poden sol·licitar un quart dia no lectiu de caràcter recuperable, però en este últim cas es tracta d’una modificació del calendari escolar que ha d’autoritzar la Direcció General de Centres Docents. Este dia recuperable de classes, en cas que se sol·licite, sol establir-se allargant un dia més el final del curs o bé acurtant un dia les vacances de Nadal o Pasqua.
 

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.