Educació proposa que el pròxim curs arranque el 8 de setembre per a l’alumnat

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport proposa a la comunitat educativa que el dimecres 8 de setembre s’inicie el curs escolar 2021-2022 per a l’alumnat d’Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional Bàsica i cicles de grau mitjà i superior d’FP.

En esta proposta, les classes del curs 2021-2022 finalitzaran el divendres 17 de juny de 2022, en ESO, Batxillerat i FP; i el dimarts 21 de juny, en el cas d’Infantil i Primària.

Pel que fa al calendari de la resta d’ensenyaments, tant l’alumnat dels programes formatius de qualificació bàsica com també el de Formació Professional Bàsica de segona oportunitat començaran les classes el dimecres 15 de setembre. En el primer cas, acabaran el curs el 17 de juny i en el segon cas, el dimecres 22 de juny.

En Formació de Persones Adultes es proposa l’inici de curs el 20 de setembre i la finalització el 17 de juny. En ensenyaments esportius i artístics de Règim Especial es proposa l’inici de les classes el dimecres 22 de setembre i la finalització el 16 de juny. En les EOI les classes arrancaran el dilluns 27 de setembre i finalitzaran el dilluns 27 de juny.

Dies festius

Les vacances de Nadal per al professorat i l’alumnat s’estableixen del dijous 23 de desembre fins al divendres 7 de gener, ambdós dies inclosos; i les de Pasqua, del dijous 14 al dilluns 25 d’abril, també els dos inclosos.

El pròxim curs 2021-2022 tindrà estos dies festius autonòmics: el dimarts 12 d’octubre, el dilluns 1 de novembre, el dilluns 6 i el dimecres 8 de desembre, i també el divendres 24 de juny.

Cal tindre present que este és el calendari escolar comú per a tot el territori en l’àmbit autonòmic. A partir d’este, cada ajuntament incorpora tres dies no lectius locals, així com els festius locals en el cas que, un o els dos dies que els pertoca a cada municipi, se celebren en jornada lectiva.

Per tant, una vegada es publique en el ‘Diari Oficial de la Generalitat Valenciana’ el calendari escolar del curs 2021-2022, els consells escolars municipals (CEM), que són el màxim òrgan de participació de la comunitat educativa d’un municipi, o els ajuntaments pel que fa als pobles menuts que no disposen de CEM, acabaran de definir el calendari amb els festius i dies no lectius locals en cada poble o ciutat.

A més, els CEM poden sol·licitar un quart dia no lectiu de caràcter recuperable, però en este últim cas es tracta d’una modificació del calendari escolar que ha d’autoritzar la Direcció General de Centres Docents. Este dia recuperable de classes, en cas que se sol·licite, sol establir-se allargant un dia més el final del curs o bé acurtant un dia les vacances de Nadal o Pasqua.
 

Últimes notícies

La vivenda es dispara un 14,3 % fins a març en la Comunitat Valenciana

El preu de la vivenda augmenta un 12,9 % a Espanya en el primer trimestre de 2026 i arriba al 14,3 % en la Comunitat Valenciana, encadenant 44 trimestres seguits a l’alça i agreujant els problemes d’accés a l’habitatge.

La Unió de Consumidors reclama la devolució total de les entrades del Festival de Les Arts

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana exigix a l’organització del Festival de Les Arts que torne el 100 % de les entrades i abonaments, i que compense també els gastos de transport i allotjament de les persones afectades per la cancel·lació de la segona jornada i les incidències del primer dia.

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.