EUA completa l’evacuació de l’Afganistan posant fi a 20 anys de presència militar

EUA completa l’evacuació de l’Afganistan i d’aquesta manera es posa fi a 20 anys de presència militar. El Pentàgon va comunicar ahir que l’últim avió militar nord-americà havia enlairat des de Kabul, posant fi a l’evacuació de civils i de les tropes que romanien fins al moment a l’Afganistan.

En un comunicat, el cap del Comandament Central dels Estats Units, el general Frank McKenzie, ha precisat que “la retirada d’aquesta nit significa tan al final del component militar de l’evacuació com el final de la missió de gairebé 20 anys que va començar a Afganistan poc després de l’11 de setembre de 2001”.

L’últim avió militar nord-americà va enlairar de l’aeroport a les 23.59 hores abans que vencés el termini establert pel president dels Estats Units, Joe Biden, per a la retirada de país del 31 d’agost.

Els talibans celebren la sortida dels EUA i declaren la “independència total” de l’Afganistan. Després de la sortida dels militars amb l’últim avió nord-americà de la missió, els talibans han proclamat aquest dimarts la “independència total” de l’Afganistan.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Eurolliga obri expedient a l’amo del Panathinaikos pels seus gestos a València

L'Eurolliga ha obert expedient disciplinari al propietari del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, després dels seus gestos irats en el segon partit davant València Basket. La sanció pot incloure diversos partits de veto d'accés a més d'una multa econòmica.

L’Eurolliga obri expedient al propietari del Panathinaikos per la seua conducta a València

L'Eurolliga ha obert expedient disciplinari a Dimitris Giannakopoulos pel seu comportament en el segon partit de quarts davant València Basket i s'exposa a una sanció de diversos partits i multa econòmica.

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.