Eliminades totes les restriccions per a eixides i visites en residències de persones majors

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha eliminat totes les restriccions per COVID-19 que existien per a les eixides de les persones usuàries de les residències de majors, que a partir d’ara també podran rebre visites sense cap mena de limitacions, més enllà de les establides per la normativa sanitària.

Així ho recull la resolució de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives per la qual s’estableix el pla d’actuació en les residències de persones majors dependents, els centres de dia, els habitatges tutelats i els centres d’atenció a persones majors (CEAM/CIM), en el context de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

El text, que entrarà en vigor després de la seua publicació hui en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), elimina les limitacions d’horari i nombre de persones que podien visitar als seus familiars i afins en les residències, i estableix que s’haurà de seguir el que es preveu en el reglament de règim interior dels centres i sempre garantint un mínim de 2 hores a la setmana de visites per persona resident.

Les visites hauran de fer-se, en la mesura que siga possible, evitant les zones de pas comú i amb les degudes mesures de seguretat, higiene i prevenció de la COVID-19 establides tant per a les persones professionals com per a les persones residents i visitants.

La nova normativa també permetrà a les famílies i persones reunides accedir a les habitacions dels i les usuàries en aquells casos en els quals tinguen una situació de gran dependència que els obligue a estar enllitats, o per a ajudar-los en la revisió de roba o estris que puguen necessitar en els canvis de temporada.

Aquestes noves normes són aplicables per a totes aquelles residències que tenen alta cobertura de vacunació (per damunt del 80%), igual que les que eliminen totes les restriccions anteriors que afectaven les eixides amb pernoctació dels centres.

Així, només en els centres amb baixa cobertura de vacunació es prohibirà l’eixida de les persones no vacunades quan el lloc al qual vulguen anar es trobe en nivell d’alerta 2 o 3.

Elimina el 5% de reserva

Una altra de les novetats és que s’elimina l’obligatorietat de reservar un 5% les places per a possibles aïllaments en cas de detectar-se casos COVID-19 en un centre residencial i, únicament, es demana que hi haja almenys una habitació individual disponible amb bany d’ús exclusiu per a potencials aïllaments individuals regulats per les autoritats sanitàries.

Les restriccions també s’eliminen en els centres d’atenció diürna, que a partir d’ara podran obrir al cent per cent en totes les modalitats amb grups bambolla, i d’aquesta manera s’eliminen els torns rotatoris. En el cas d’estades de dia en centres residencials, s’incorporen les persones usuàries del centre de dia a unitats convivencials de persones residents estables.

Quan no es puga mantenir la distància de seguretat entre grups bambolla en els centres de dia, s’assegurarà l’ús de la màscara. A les persones usuàries del mateix grup bambolla se’ls considerarà unitats de convivència estables i se’ls aplicarà la normativa que regeix per a la població en general.

Els centres d’atenció a persones majors (CEAM) assimilen tots els nivells d’alerta, de manera que poden realitzar-se totes les activitats amb independència del nivell de transmissió comunitària en el qual es trobe la població, i s’elimina la cita prèvia i l’exigència d’anar desproveïts d’anells i estris personals.

L’actual resolució deroga les resolucions anteriors de centres i recursos de diversitat funcional i salut mental, de les llars, residències i serveis d’atenció a la infància i adolescència, dels albergs i recursos dirigits a persones sense llar, persones en situació d’exclusió social i als centres d’atenció temporal d’emergència (CATE) i dels centres i recursos dirigits a les víctimes de violència de gènere i masclista.

Aquests recursos passaran a regular-se exclusivament per les normes i resolucions establides des de les autoritats sanitàries, cosa que significa un avanç en la normalització de la convivència en centres i serveis dirigits a persones en situació de vulnerabilitat.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.