Eliminades totes les restriccions per a eixides i visites en residències de persones majors

Ejemplo de shortcode con estilo
La nova resolució elimina també la reserva de places del 5% i la limita a una sola habitació individual amb bany propi

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha eliminat totes les restriccions per COVID-19 que existien per a les eixides de les persones usuàries de les residències de majors, que a partir d’ara també podran rebre visites sense cap mena de limitacions, més enllà de les establides per la normativa sanitària.

Així ho recull la resolució de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives per la qual s’estableix el pla d’actuació en les residències de persones majors dependents, els centres de dia, els habitatges tutelats i els centres d’atenció a persones majors (CEAM/CIM), en el context de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

El text, que entrarà en vigor després de la seua publicació hui en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), elimina les limitacions d’horari i nombre de persones que podien visitar als seus familiars i afins en les residències, i estableix que s’haurà de seguir el que es preveu en el reglament de règim interior dels centres i sempre garantint un mínim de 2 hores a la setmana de visites per persona resident.

Les visites hauran de fer-se, en la mesura que siga possible, evitant les zones de pas comú i amb les degudes mesures de seguretat, higiene i prevenció de la COVID-19 establides tant per a les persones professionals com per a les persones residents i visitants.

La nova normativa també permetrà a les famílies i persones reunides accedir a les habitacions dels i les usuàries en aquells casos en els quals tinguen una situació de gran dependència que els obligue a estar enllitats, o per a ajudar-los en la revisió de roba o estris que puguen necessitar en els canvis de temporada.

Aquestes noves normes són aplicables per a totes aquelles residències que tenen alta cobertura de vacunació (per damunt del 80%), igual que les que eliminen totes les restriccions anteriors que afectaven les eixides amb pernoctació dels centres.

Així, només en els centres amb baixa cobertura de vacunació es prohibirà l’eixida de les persones no vacunades quan el lloc al qual vulguen anar es trobe en nivell d’alerta 2 o 3.

Elimina el 5% de reserva

Una altra de les novetats és que s’elimina l’obligatorietat de reservar un 5% les places per a possibles aïllaments en cas de detectar-se casos COVID-19 en un centre residencial i, únicament, es demana que hi haja almenys una habitació individual disponible amb bany d’ús exclusiu per a potencials aïllaments individuals regulats per les autoritats sanitàries.

Les restriccions també s’eliminen en els centres d’atenció diürna, que a partir d’ara podran obrir al cent per cent en totes les modalitats amb grups bambolla, i d’aquesta manera s’eliminen els torns rotatoris. En el cas d’estades de dia en centres residencials, s’incorporen les persones usuàries del centre de dia a unitats convivencials de persones residents estables.

Quan no es puga mantenir la distància de seguretat entre grups bambolla en els centres de dia, s’assegurarà l’ús de la màscara. A les persones usuàries del mateix grup bambolla se’ls considerarà unitats de convivència estables i se’ls aplicarà la normativa que regeix per a la població en general.

Els centres d’atenció a persones majors (CEAM) assimilen tots els nivells d’alerta, de manera que poden realitzar-se totes les activitats amb independència del nivell de transmissió comunitària en el qual es trobe la població, i s’elimina la cita prèvia i l’exigència d’anar desproveïts d’anells i estris personals.

L’actual resolució deroga les resolucions anteriors de centres i recursos de diversitat funcional i salut mental, de les llars, residències i serveis d’atenció a la infància i adolescència, dels albergs i recursos dirigits a persones sense llar, persones en situació d’exclusió social i als centres d’atenció temporal d’emergència (CATE) i dels centres i recursos dirigits a les víctimes de violència de gènere i masclista.

Aquests recursos passaran a regular-se exclusivament per les normes i resolucions establides des de les autoritats sanitàries, cosa que significa un avanç en la normalització de la convivència en centres i serveis dirigits a persones en situació de vulnerabilitat.

Últimes notícies

L’escriptor valencià Sergio Hernández, finalista del Planeta amb una novel·la que rescata Machado

L’escriptor valencià Sergio Hernández ha resultat finalista del Premi Planeta 2026 amb La añoranza, una ficció històrica que ret homenatge a Antonio Machado i revisita les ferides de la Guerra Civil des de la Barcelona de 1959.

El Valencia Basket cau davant el Maccabi en un final ajustat al Roig Arena

El Valencia Basket ha perdut 88-91 contra el Maccabi Tel Aviv en un duel marcat per la falta de duresa defensiva i l’herència anímica de la derrota prèvia davant l’Olympiacos, segons ha admés Xavi Albert.

Cal un nou decàleg pel valencià, però transversal

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment

Les pluges més adverses es preveuen el 18 i 19 d’octubre, sobretot a Alacant

El Centre de Coordinació d’Emergències alerta que diumenge 18 i dilluns 19 d’octubre poden ser els dies de més afectació del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència al litoral nord d’Alacant i l’entorn del cap de la Nau.

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.