Eliminades totes les restriccions per a eixides i visites en residències de persones majors

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha eliminat totes les restriccions per COVID-19 que existien per a les eixides de les persones usuàries de les residències de majors, que a partir d’ara també podran rebre visites sense cap mena de limitacions, més enllà de les establides per la normativa sanitària.

Així ho recull la resolució de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives per la qual s’estableix el pla d’actuació en les residències de persones majors dependents, els centres de dia, els habitatges tutelats i els centres d’atenció a persones majors (CEAM/CIM), en el context de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

El text, que entrarà en vigor després de la seua publicació hui en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), elimina les limitacions d’horari i nombre de persones que podien visitar als seus familiars i afins en les residències, i estableix que s’haurà de seguir el que es preveu en el reglament de règim interior dels centres i sempre garantint un mínim de 2 hores a la setmana de visites per persona resident.

Les visites hauran de fer-se, en la mesura que siga possible, evitant les zones de pas comú i amb les degudes mesures de seguretat, higiene i prevenció de la COVID-19 establides tant per a les persones professionals com per a les persones residents i visitants.

La nova normativa també permetrà a les famílies i persones reunides accedir a les habitacions dels i les usuàries en aquells casos en els quals tinguen una situació de gran dependència que els obligue a estar enllitats, o per a ajudar-los en la revisió de roba o estris que puguen necessitar en els canvis de temporada.

Aquestes noves normes són aplicables per a totes aquelles residències que tenen alta cobertura de vacunació (per damunt del 80%), igual que les que eliminen totes les restriccions anteriors que afectaven les eixides amb pernoctació dels centres.

Així, només en els centres amb baixa cobertura de vacunació es prohibirà l’eixida de les persones no vacunades quan el lloc al qual vulguen anar es trobe en nivell d’alerta 2 o 3.

Elimina el 5% de reserva

Una altra de les novetats és que s’elimina l’obligatorietat de reservar un 5% les places per a possibles aïllaments en cas de detectar-se casos COVID-19 en un centre residencial i, únicament, es demana que hi haja almenys una habitació individual disponible amb bany d’ús exclusiu per a potencials aïllaments individuals regulats per les autoritats sanitàries.

Les restriccions també s’eliminen en els centres d’atenció diürna, que a partir d’ara podran obrir al cent per cent en totes les modalitats amb grups bambolla, i d’aquesta manera s’eliminen els torns rotatoris. En el cas d’estades de dia en centres residencials, s’incorporen les persones usuàries del centre de dia a unitats convivencials de persones residents estables.

Quan no es puga mantenir la distància de seguretat entre grups bambolla en els centres de dia, s’assegurarà l’ús de la màscara. A les persones usuàries del mateix grup bambolla se’ls considerarà unitats de convivència estables i se’ls aplicarà la normativa que regeix per a la població en general.

Els centres d’atenció a persones majors (CEAM) assimilen tots els nivells d’alerta, de manera que poden realitzar-se totes les activitats amb independència del nivell de transmissió comunitària en el qual es trobe la població, i s’elimina la cita prèvia i l’exigència d’anar desproveïts d’anells i estris personals.

L’actual resolució deroga les resolucions anteriors de centres i recursos de diversitat funcional i salut mental, de les llars, residències i serveis d’atenció a la infància i adolescència, dels albergs i recursos dirigits a persones sense llar, persones en situació d’exclusió social i als centres d’atenció temporal d’emergència (CATE) i dels centres i recursos dirigits a les víctimes de violència de gènere i masclista.

Aquests recursos passaran a regular-se exclusivament per les normes i resolucions establides des de les autoritats sanitàries, cosa que significa un avanç en la normalització de la convivència en centres i serveis dirigits a persones en situació de vulnerabilitat.

Últimes notícies

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.

Detinguda a Borriana per furtar 20.000 euros i joies de la vivenda on l’havien acollida

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana una dona de 34 anys acusada de furtar 20.000 euros en efectiu i joies de la vivenda on estava acollida. Part de les joies sostretes s'haurien venut posteriorment en establiments de compravenda d'or de la mateixa localitat.