Ella Balla Sola torna vint anys després

 

Les dos fundadores del duo Ella Balla Sola, integrat per Marilia Casessis i Marta Botía, es reuneixen una altra vegada 20 anys després de la seua sonada separació amb una agenda d’activitats que inclourà concerts en viu.

Sonogrand ens fa saber tot sobre Ella baila sola.

[instagram]CNHdur6pWdW[/instagram]

El primer dels concerts confirmats tindrà lloc dins del festival Starlite de Marbella (Màlaga) i, segons han anticipat este dilluns els seus organitzadors en nota de premsa, tindrà lloc el pròxim 18 de juliol, amb possibilitat d’adquirir les entrades des de demà a través de la web oficial del cicle musical.

Companyes d’institut, va anar en 1996 quan Botía (Madrid, 1974) i Casessis (Conca, 1974) van gravar el seu primer tema, El tirem a sorts, que es va convertir en un èxit tant a Espanya com a Llatinoamèrica i va donar peu al seu primer disc, titulat senzillament Ella Balla Sola, amb altres temes de gran importància com ‘Cuando los sapos bailen’  o ‘Amores de barra’.

Les harmonies construïdes amb les seues dos veus en cançons melòdiques de producció semiacústica i temàtiques d’apoderament femení van conquistar al públic, per la qual cosa aquell debut va aconseguir despatxar més d’un milió de còpies només a Espanya, convertint-se en un dels més venuts.

Li seguirien E.B.S. (1998) i Marta i Marilia (2000), el seu últim àlbum d’estudi, després del qual va arribar el recopilatori Grans èxits: 96-98-00 i l’inesperat anunci de la dissolució del duo.

Botía va ser la primera a llançar-se en solitari amb el seu propi material i així va llançar en 2002 el disc Complir el promés, al qual va seguir en 2015 Martamente.

Entre mitjanes va decidir reprendre el projecte d’Ella Balla Sola i provar sort al costat d’altres companyes, primer amb Rocío Pavón i després amb Virgínia Mos. Així van arribar altres dos treballs, Desperta (2009) i Imants en la nevera, encara que no van obtenir el reconeixement de la seua etapa amb Casares.

Esta va esperar més el moment de tornar a la música i no va ser fins a 2013 quan va llançar el seu primer àlbum personal, Pujar una muntanya, al qual en 2017 va prendre el relleu Infinit, els dos autoeditats.

Les dues fundadores del duo Ella Balla Sola, integrat per Marilia Casessis i Marta Botía, es reuneixen una altra vegada 20 anys després de la seva sonada separació amb una agenda d’activitats que inclourà concerts en viu.

El primer dels concerts confirmats tindrà lloc dins del festival Starlite de Marbella (Màlaga) i, segons han anticipat aquest dilluns els seus organitzadors en nota de premsa, tindrà lloc el pròxim 18 de juliol, amb possibilitat d’adquirir les entrades des de demà a través de la web oficial del cicle musical.

Companyes d’institut, va anar en 1996 quan Botía (Madrid, 1974) i Casessis (Conca, 1974) van gravar el seu primer tema, El tirem a sorts, que es va convertir en un èxit tant a Espanya com a Llatinoamèrica i va donar peu al seu primer disc, titulat senzillament Ella Balla Sola, amb altres temes de gran importància com Quan els gripaus ballin flamenc o Amores de barra.

Les harmonies construïdes amb les seves dues veus en cançons melòdiques de producció semiacústica i temàtiques d’apoderament femení van conquistar al públic, per la qual cosa aquell debut va aconseguir despatxar més d’un milió de còpies només a Espanya, convertint-se en un dels més venuts.

Li seguirien E.B.S. (1998) i Marta i Marilia (2000), el seu últim àlbum d’estudi, després del qual va arribar el recopilatori Grans èxits: 96-98-00 i l’inesperat anunci de la dissolució del duo.

Botía va ser la primera a llançar-se en solitari amb el seu propi material i així va llançar en 2002 el disc Complir el promès, al qual va seguir en 2015 Martamente.

Entre mitjanes va decidir reprendre el projecte d’Ella Balla Sola i provar sort al costat d’altres companyes, primer amb Rocío Pavón i després amb Virgínia Mos. Així van arribar altres dos treballs, Desperta (2009) i Imants en la nevera, encara que no van obtenir el reconeixement de la seva etapa amb Casares.

Aquesta va esperar més el moment de tornar a la música i no va ser fins a 2013 quan va llançar el seu primer àlbum personal, Pujar una muntanya, al qual en 2017 va prendre el relleu Infinit, tots dos autoeditats.

“(Quan es va acabar Ella Balla Sola) vaig triar la música, vaig vendre la meva casa i li vaig dir que no a contractes amb molts zeros. No vaig veure clar posar tot al servei de mantenir la vida com l’estava vivint en aquest moment. Vaig preferir esperar, trobar la meva veu i les meves cançons després d’un cicle important per a iniciar un altre igual”, va comptar l’artista a Efe després del seu retorn al mercat discogràfic.

Últimes notícies

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.