Ella Balla Sola torna vint anys després

 

Les dos fundadores del duo Ella Balla Sola, integrat per Marilia Casessis i Marta Botía, es reuneixen una altra vegada 20 anys després de la seua sonada separació amb una agenda d’activitats que inclourà concerts en viu.

Sonogrand ens fa saber tot sobre Ella baila sola.

[instagram]CNHdur6pWdW[/instagram]

El primer dels concerts confirmats tindrà lloc dins del festival Starlite de Marbella (Màlaga) i, segons han anticipat este dilluns els seus organitzadors en nota de premsa, tindrà lloc el pròxim 18 de juliol, amb possibilitat d’adquirir les entrades des de demà a través de la web oficial del cicle musical.

Companyes d’institut, va anar en 1996 quan Botía (Madrid, 1974) i Casessis (Conca, 1974) van gravar el seu primer tema, El tirem a sorts, que es va convertir en un èxit tant a Espanya com a Llatinoamèrica i va donar peu al seu primer disc, titulat senzillament Ella Balla Sola, amb altres temes de gran importància com ‘Cuando los sapos bailen’  o ‘Amores de barra’.

Les harmonies construïdes amb les seues dos veus en cançons melòdiques de producció semiacústica i temàtiques d’apoderament femení van conquistar al públic, per la qual cosa aquell debut va aconseguir despatxar més d’un milió de còpies només a Espanya, convertint-se en un dels més venuts.

Li seguirien E.B.S. (1998) i Marta i Marilia (2000), el seu últim àlbum d’estudi, després del qual va arribar el recopilatori Grans èxits: 96-98-00 i l’inesperat anunci de la dissolució del duo.

Botía va ser la primera a llançar-se en solitari amb el seu propi material i així va llançar en 2002 el disc Complir el promés, al qual va seguir en 2015 Martamente.

Entre mitjanes va decidir reprendre el projecte d’Ella Balla Sola i provar sort al costat d’altres companyes, primer amb Rocío Pavón i després amb Virgínia Mos. Així van arribar altres dos treballs, Desperta (2009) i Imants en la nevera, encara que no van obtenir el reconeixement de la seua etapa amb Casares.

Esta va esperar més el moment de tornar a la música i no va ser fins a 2013 quan va llançar el seu primer àlbum personal, Pujar una muntanya, al qual en 2017 va prendre el relleu Infinit, els dos autoeditats.

Les dues fundadores del duo Ella Balla Sola, integrat per Marilia Casessis i Marta Botía, es reuneixen una altra vegada 20 anys després de la seva sonada separació amb una agenda d’activitats que inclourà concerts en viu.

El primer dels concerts confirmats tindrà lloc dins del festival Starlite de Marbella (Màlaga) i, segons han anticipat aquest dilluns els seus organitzadors en nota de premsa, tindrà lloc el pròxim 18 de juliol, amb possibilitat d’adquirir les entrades des de demà a través de la web oficial del cicle musical.

Companyes d’institut, va anar en 1996 quan Botía (Madrid, 1974) i Casessis (Conca, 1974) van gravar el seu primer tema, El tirem a sorts, que es va convertir en un èxit tant a Espanya com a Llatinoamèrica i va donar peu al seu primer disc, titulat senzillament Ella Balla Sola, amb altres temes de gran importància com Quan els gripaus ballin flamenc o Amores de barra.

Les harmonies construïdes amb les seves dues veus en cançons melòdiques de producció semiacústica i temàtiques d’apoderament femení van conquistar al públic, per la qual cosa aquell debut va aconseguir despatxar més d’un milió de còpies només a Espanya, convertint-se en un dels més venuts.

Li seguirien E.B.S. (1998) i Marta i Marilia (2000), el seu últim àlbum d’estudi, després del qual va arribar el recopilatori Grans èxits: 96-98-00 i l’inesperat anunci de la dissolució del duo.

Botía va ser la primera a llançar-se en solitari amb el seu propi material i així va llançar en 2002 el disc Complir el promès, al qual va seguir en 2015 Martamente.

Entre mitjanes va decidir reprendre el projecte d’Ella Balla Sola i provar sort al costat d’altres companyes, primer amb Rocío Pavón i després amb Virgínia Mos. Així van arribar altres dos treballs, Desperta (2009) i Imants en la nevera, encara que no van obtenir el reconeixement de la seva etapa amb Casares.

Aquesta va esperar més el moment de tornar a la música i no va ser fins a 2013 quan va llançar el seu primer àlbum personal, Pujar una muntanya, al qual en 2017 va prendre el relleu Infinit, tots dos autoeditats.

“(Quan es va acabar Ella Balla Sola) vaig triar la música, vaig vendre la meva casa i li vaig dir que no a contractes amb molts zeros. No vaig veure clar posar tot al servei de mantenir la vida com l’estava vivint en aquest moment. Vaig preferir esperar, trobar la meva veu i les meves cançons després d’un cicle important per a iniciar un altre igual”, va comptar l’artista a Efe després del seu retorn al mercat discogràfic.

ÚLTIMES NOTÍCIES