Ella Balla Sola torna vint anys després

 

Les dos fundadores del duo Ella Balla Sola, integrat per Marilia Casessis i Marta Botía, es reuneixen una altra vegada 20 anys després de la seua sonada separació amb una agenda d’activitats que inclourà concerts en viu.

Sonogrand ens fa saber tot sobre Ella baila sola.

[instagram]CNHdur6pWdW[/instagram]

El primer dels concerts confirmats tindrà lloc dins del festival Starlite de Marbella (Màlaga) i, segons han anticipat este dilluns els seus organitzadors en nota de premsa, tindrà lloc el pròxim 18 de juliol, amb possibilitat d’adquirir les entrades des de demà a través de la web oficial del cicle musical.

Companyes d’institut, va anar en 1996 quan Botía (Madrid, 1974) i Casessis (Conca, 1974) van gravar el seu primer tema, El tirem a sorts, que es va convertir en un èxit tant a Espanya com a Llatinoamèrica i va donar peu al seu primer disc, titulat senzillament Ella Balla Sola, amb altres temes de gran importància com ‘Cuando los sapos bailen’  o ‘Amores de barra’.

Les harmonies construïdes amb les seues dos veus en cançons melòdiques de producció semiacústica i temàtiques d’apoderament femení van conquistar al públic, per la qual cosa aquell debut va aconseguir despatxar més d’un milió de còpies només a Espanya, convertint-se en un dels més venuts.

Li seguirien E.B.S. (1998) i Marta i Marilia (2000), el seu últim àlbum d’estudi, després del qual va arribar el recopilatori Grans èxits: 96-98-00 i l’inesperat anunci de la dissolució del duo.

Botía va ser la primera a llançar-se en solitari amb el seu propi material i així va llançar en 2002 el disc Complir el promés, al qual va seguir en 2015 Martamente.

Entre mitjanes va decidir reprendre el projecte d’Ella Balla Sola i provar sort al costat d’altres companyes, primer amb Rocío Pavón i després amb Virgínia Mos. Així van arribar altres dos treballs, Desperta (2009) i Imants en la nevera, encara que no van obtenir el reconeixement de la seua etapa amb Casares.

Esta va esperar més el moment de tornar a la música i no va ser fins a 2013 quan va llançar el seu primer àlbum personal, Pujar una muntanya, al qual en 2017 va prendre el relleu Infinit, els dos autoeditats.

Les dues fundadores del duo Ella Balla Sola, integrat per Marilia Casessis i Marta Botía, es reuneixen una altra vegada 20 anys després de la seva sonada separació amb una agenda d’activitats que inclourà concerts en viu.

El primer dels concerts confirmats tindrà lloc dins del festival Starlite de Marbella (Màlaga) i, segons han anticipat aquest dilluns els seus organitzadors en nota de premsa, tindrà lloc el pròxim 18 de juliol, amb possibilitat d’adquirir les entrades des de demà a través de la web oficial del cicle musical.

Companyes d’institut, va anar en 1996 quan Botía (Madrid, 1974) i Casessis (Conca, 1974) van gravar el seu primer tema, El tirem a sorts, que es va convertir en un èxit tant a Espanya com a Llatinoamèrica i va donar peu al seu primer disc, titulat senzillament Ella Balla Sola, amb altres temes de gran importància com Quan els gripaus ballin flamenc o Amores de barra.

Les harmonies construïdes amb les seves dues veus en cançons melòdiques de producció semiacústica i temàtiques d’apoderament femení van conquistar al públic, per la qual cosa aquell debut va aconseguir despatxar més d’un milió de còpies només a Espanya, convertint-se en un dels més venuts.

Li seguirien E.B.S. (1998) i Marta i Marilia (2000), el seu últim àlbum d’estudi, després del qual va arribar el recopilatori Grans èxits: 96-98-00 i l’inesperat anunci de la dissolució del duo.

Botía va ser la primera a llançar-se en solitari amb el seu propi material i així va llançar en 2002 el disc Complir el promès, al qual va seguir en 2015 Martamente.

Entre mitjanes va decidir reprendre el projecte d’Ella Balla Sola i provar sort al costat d’altres companyes, primer amb Rocío Pavón i després amb Virgínia Mos. Així van arribar altres dos treballs, Desperta (2009) i Imants en la nevera, encara que no van obtenir el reconeixement de la seva etapa amb Casares.

Aquesta va esperar més el moment de tornar a la música i no va ser fins a 2013 quan va llançar el seu primer àlbum personal, Pujar una muntanya, al qual en 2017 va prendre el relleu Infinit, tots dos autoeditats.

«(Quan es va acabar Ella Balla Sola) vaig triar la música, vaig vendre la meva casa i li vaig dir que no a contractes amb molts zeros. No vaig veure clar posar tot al servei de mantenir la vida com l’estava vivint en aquest moment. Vaig preferir esperar, trobar la meva veu i les meves cançons després d’un cicle important per a iniciar un altre igual», va comptar l’artista a Efe després del seu retorn al mercat discogràfic.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.