Una empresa valenciana distribuirà un nou test ràpid de saliva que detecta antígens en menys de 15 minuts

 

L’empresa Safadifarma distribuirà des dels seus magatzems de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), un nou test ràpid d’antigen a partir de mostres de saliva amb un sistema ràpid (resultat en menys de 15 minuts), eficaç (més del 97% de sensibilitat clínica) i més econòmic que les PCR (menys de cinc euros cada unitat).

 

Encara que només es distribuirà com a producte in vitro de categoria 1 (per a professionals sanitaris, hospitals, residències i centres públics i privats d’atenció mèdica), podria arribar a «usar-se de manera massiva com autotest o ser dispensat en farmàcies si la legislació ho permetera», ressalta la companyia en un comunicat.
 

El nou test, amb certificació de la UE, es comercialitzarà a 4,95 euros la unitat a través de la web, en caixes de 25 unitats que inclouen un recipient per a la mostra de saliva, un bastó per a obtindre la mostra, un tub amb els reactius necessaris i un dispositiu en forma de casset que analitza en qüestió de minuts la possible presència de proteïnes de la Covid-19.

 

En concret, es presenta amb una precisió del 98,1%, especificitat de 99% i sensibilitat del 97,3%, i pot minimitzar el contagi entre sanitaris i pacients en substituir l’extracció nasal per un sistema menys invasiu i més senzill.

 

Amb estes dades, la signatura està convençuda de l’eficàcia del seu nou test de saliva com a diagnòstic previ per als desplaçaments i trobades de particulars, famílies o col·lectius professionals en vespres del Nadal.

Últimes notícies

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.