Les empreses podran negar-se a contractar a qui no es vacune

 

La presidenta del Comité Econòmic i Social Europeu (CESSAMENT), Christa Schweng, diu que «evidentment és possible» que les empreses eviten contractar a un treballador si no vol vacunar-se contra el Covid-19. «Com a empresari, puc decidir amb qui signe un contracte», diu la presidenta d’este òrgan consultiu de la Unió Europea, que emet dictàmens a les institucions comunitàries en representació d’empresaris, treballadors i organitzacions de la societat civil.

 

«El treballador -diu Schweng- pot decidir si vol treballar (per a l’empresa) o no» en cas que s’exigisca la vacuna per a signar un contracte, encara que «s’hauria de vore si un empresari vol només a persones vacunades en la seua empresa.»No sé el que faran», comenta.

 

Davant de les campanyes de vacunació que comencen a presentar els governs europeus, la presidenta del CESSAMENT no creu que la injecció haja de ser obligatòria, «perquè una vacuna és un atac i cada un ha de decidir individualment si el vol o no per a si mateix».

 

I opina que els primers que han de rebre-la són el personal sanitari, «perquè és qui més fàcilment està en contacte amb els pacients», i la població de risc d’edat avançada.

 

Contractes amb les farmacèutiques

Schweng diu que «els contractes de la Comissió Europea (CE) amb les farmacèutiques per a garantir vacunes per a tota Europa» han sigut «una bona idea, perquè amb l’actuació individual dels Estats membres mai haguera funcionat tan bé». Brussel·les ha tancat acords amb Pfizer i BioNTech, AstraZeneca, Sanofi-GSK i Johnson & Johnson i ha conclòs converses amb CureVac i Moderna.

 

Totes les vacunes hauran de rebre abans l’aprovació de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que ja ha dit que no preveu avaluar-les, com prompte, abans de cap d’any.

 

«Esta crisi ha demostrat l’important que és Europa i (…) la cooperació europea» i «és ací a on diem que es necessita una Unió Europea de la Salut», comenta Schweng, just un mes després d’assumir el lloc en CESSAMENT, després de 22 anys en l’organització.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.