Les empreses podran negar-se a contractar a qui no es vacune

 

La presidenta del Comité Econòmic i Social Europeu (CESSAMENT), Christa Schweng, diu que «evidentment és possible» que les empreses eviten contractar a un treballador si no vol vacunar-se contra el Covid-19. «Com a empresari, puc decidir amb qui signe un contracte», diu la presidenta d’este òrgan consultiu de la Unió Europea, que emet dictàmens a les institucions comunitàries en representació d’empresaris, treballadors i organitzacions de la societat civil.

 

«El treballador -diu Schweng- pot decidir si vol treballar (per a l’empresa) o no» en cas que s’exigisca la vacuna per a signar un contracte, encara que «s’hauria de vore si un empresari vol només a persones vacunades en la seua empresa.»No sé el que faran», comenta.

 

Davant de les campanyes de vacunació que comencen a presentar els governs europeus, la presidenta del CESSAMENT no creu que la injecció haja de ser obligatòria, «perquè una vacuna és un atac i cada un ha de decidir individualment si el vol o no per a si mateix».

 

I opina que els primers que han de rebre-la són el personal sanitari, «perquè és qui més fàcilment està en contacte amb els pacients», i la població de risc d’edat avançada.

 

Contractes amb les farmacèutiques

Schweng diu que «els contractes de la Comissió Europea (CE) amb les farmacèutiques per a garantir vacunes per a tota Europa» han sigut «una bona idea, perquè amb l’actuació individual dels Estats membres mai haguera funcionat tan bé». Brussel·les ha tancat acords amb Pfizer i BioNTech, AstraZeneca, Sanofi-GSK i Johnson & Johnson i ha conclòs converses amb CureVac i Moderna.

 

Totes les vacunes hauran de rebre abans l’aprovació de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que ja ha dit que no preveu avaluar-les, com prompte, abans de cap d’any.

 

«Esta crisi ha demostrat l’important que és Europa i (…) la cooperació europea» i «és ací a on diem que es necessita una Unió Europea de la Salut», comenta Schweng, just un mes després d’assumir el lloc en CESSAMENT, després de 22 anys en l’organització.

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.