13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Les empreses podran negar-se a contractar a qui no es vacune

 

La presidenta del Comité Econòmic i Social Europeu (CESSAMENT), Christa Schweng, diu que «evidentment és possible» que les empreses eviten contractar a un treballador si no vol vacunar-se contra el Covid-19. «Com a empresari, puc decidir amb qui signe un contracte», diu la presidenta d’este òrgan consultiu de la Unió Europea, que emet dictàmens a les institucions comunitàries en representació d’empresaris, treballadors i organitzacions de la societat civil.

 

«El treballador -diu Schweng- pot decidir si vol treballar (per a l’empresa) o no» en cas que s’exigisca la vacuna per a signar un contracte, encara que «s’hauria de vore si un empresari vol només a persones vacunades en la seua empresa.”No sé el que faran», comenta.

 

Davant de les campanyes de vacunació que comencen a presentar els governs europeus, la presidenta del CESSAMENT no creu que la injecció haja de ser obligatòria, «perquè una vacuna és un atac i cada un ha de decidir individualment si el vol o no per a si mateix».

 

I opina que els primers que han de rebre-la són el personal sanitari, «perquè és qui més fàcilment està en contacte amb els pacients», i la població de risc d’edat avançada.

 

Contractes amb les farmacèutiques

Schweng diu que «els contractes de la Comissió Europea (CE) amb les farmacèutiques per a garantir vacunes per a tota Europa» han sigut «una bona idea, perquè amb l’actuació individual dels Estats membres mai haguera funcionat tan bé». Brussel·les ha tancat acords amb Pfizer i BioNTech, AstraZeneca, Sanofi-GSK i Johnson & Johnson i ha conclòs converses amb CureVac i Moderna.

 

Totes les vacunes hauran de rebre abans l’aprovació de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), que ja ha dit que no preveu avaluar-les, com prompte, abans de cap d’any.

 

«Esta crisi ha demostrat l’important que és Europa i (…) la cooperació europea» i «és ací a on diem que es necessita una Unió Europea de la Salut», comenta Schweng, just un mes després d’assumir el lloc en CESSAMENT, després de 22 anys en l’organització.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.