Neguen l’entrada de Puigdemont al Parlament europeu

Neguen l'entrada de Puigdemont i Comín al Parlament Europeu

Neguen l’entrada de Puigdemont en el Parlament Europeu | València Diari

 

Segons avança el diari francés ‘Libération’ i confirma ‘El Nacional’, el Parlament europeu ha impedit esta vesprada a l’expresident català Carles Puigdemont i al conseller Toni Comín accedir a l’hemicicle. La decisió ha sigut atribuïda al Partit Popular Europeu, en el que hi ha el PP. 

 

Jean Quatremer, periodista del ‘Libértion’ i un dels degans de la informació europea deia: «Urgent: El Parlament europeu acaba de rebutjar l’accés dels independentistes catalans Carles Puigdemont i Toni Comín, elegits en les eleccions europees. Argument: no han prestat jurament sobre la Constitució espanyola. Però cap dels electes espanyols l’ha prestada». El periodista ha acabat el seu tuit afirmant: «El PPE en acció».

 

D’esta manera pot impedir la JEC que Puigdemont s’assente en l’Eurocambra

Mentres fonts del partit de Puigdemont intenten explicar que no caldrà que vinga a Espanya per a constituir-se com a eurodiputat, la Junta Electoral Central assegura poder evitar que ho siga. L’òrgan és qui s’encarrega d’enviar a les institucions europees el llistat d’eurodiputats definitius que representaran a Espanya els següents cinc anys en Europa. I assegura que exclourà els noms de Puigdemont i Comín si no es presenten en Madrid a arreplegar l’acta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.