Neguen l’entrada de Puigdemont al Parlament europeu

Neguen l'entrada de Puigdemont i Comín al Parlament Europeu

Neguen l’entrada de Puigdemont en el Parlament Europeu | València Diari

 

Segons avança el diari francés ‘Libération’ i confirma ‘El Nacional’, el Parlament europeu ha impedit esta vesprada a l’expresident català Carles Puigdemont i al conseller Toni Comín accedir a l’hemicicle. La decisió ha sigut atribuïda al Partit Popular Europeu, en el que hi ha el PP. 

 

Jean Quatremer, periodista del ‘Libértion’ i un dels degans de la informació europea deia: «Urgent: El Parlament europeu acaba de rebutjar l’accés dels independentistes catalans Carles Puigdemont i Toni Comín, elegits en les eleccions europees. Argument: no han prestat jurament sobre la Constitució espanyola. Però cap dels electes espanyols l’ha prestada». El periodista ha acabat el seu tuit afirmant: «El PPE en acció».

 

D’esta manera pot impedir la JEC que Puigdemont s’assente en l’Eurocambra

Mentres fonts del partit de Puigdemont intenten explicar que no caldrà que vinga a Espanya per a constituir-se com a eurodiputat, la Junta Electoral Central assegura poder evitar que ho siga. L’òrgan és qui s’encarrega d’enviar a les institucions europees el llistat d’eurodiputats definitius que representaran a Espanya els següents cinc anys en Europa. I assegura que exclourà els noms de Puigdemont i Comín si no es presenten en Madrid a arreplegar l’acta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.