L’ERTE de Ford en la planta d’Almussafes es prorroga un mes més, fins a gener

 

L’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTE) de Ford en la planta d’Almussafes, en la Ribera (València), es prorrogarà un mes més, fins al 31 de gener de 2021, i contempla catorze dies d’atur en fabricació de cotxes repartits en els mesos de novembre, desembre i gener.

 

L’acord per a eixa extensió de l’ERTE que està en vigor en la planta, només signat pel sindicat majoritari UGT, recull tres dies d’atur este mes (9, 16 i 23) i traslladar els dies de suspensió previstos en muntatge de motors per al 20 i 27 a les jornades del 16 i 23 per a fer-les coincidir, segons informen fonts sindicals. La resta de dies afectats seran el 7, 21, 22 i 23 de desembre, i 4, 5, 11, 12, 18, 19 i 25 de gener de 2021.

 

El president del Comité d’empresa, Carlos Faubel, ha manifestat a EFE que la situació «comença a ser bastant preocupant», ja que l’actual ERTE ha conclòs els dies d’aplicació en la planta de fabricació de vehicles -encara queden dies d’atur per a la planta de motors- però es prorroga, i s’acaba de liquidar un ERE per a 350 treballadors.

 

UGT ha demanat a l’empresa que trasllade els plans de producció per a 2021 dins de la conjuntura complexa que s’està vivint, i l’empresa s’ha compromés a presentar la planificació abans que finalitze el primer trimestre de l’any després d’estudiar l’impacte de la pandèmia, la situació econòmica i del mercat, ha assenyalat Faubel.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.