L’ERTE de Ford en la planta d’Almussafes es prorroga un mes més, fins a gener

 

L’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTE) de Ford en la planta d’Almussafes, en la Ribera (València), es prorrogarà un mes més, fins al 31 de gener de 2021, i contempla catorze dies d’atur en fabricació de cotxes repartits en els mesos de novembre, desembre i gener.

 

L’acord per a eixa extensió de l’ERTE que està en vigor en la planta, només signat pel sindicat majoritari UGT, recull tres dies d’atur este mes (9, 16 i 23) i traslladar els dies de suspensió previstos en muntatge de motors per al 20 i 27 a les jornades del 16 i 23 per a fer-les coincidir, segons informen fonts sindicals. La resta de dies afectats seran el 7, 21, 22 i 23 de desembre, i 4, 5, 11, 12, 18, 19 i 25 de gener de 2021.

 

El president del Comité d’empresa, Carlos Faubel, ha manifestat a EFE que la situació «comença a ser bastant preocupant», ja que l’actual ERTE ha conclòs els dies d’aplicació en la planta de fabricació de vehicles -encara queden dies d’atur per a la planta de motors- però es prorroga, i s’acaba de liquidar un ERE per a 350 treballadors.

 

UGT ha demanat a l’empresa que trasllade els plans de producció per a 2021 dins de la conjuntura complexa que s’està vivint, i l’empresa s’ha compromés a presentar la planificació abans que finalitze el primer trimestre de l’any després d’estudiar l’impacte de la pandèmia, la situació econòmica i del mercat, ha assenyalat Faubel.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.