L’ERTE de Ford en la planta d’Almussafes es prorroga un mes més, fins a gener

 

L’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTE) de Ford en la planta d’Almussafes, en la Ribera (València), es prorrogarà un mes més, fins al 31 de gener de 2021, i contempla catorze dies d’atur en fabricació de cotxes repartits en els mesos de novembre, desembre i gener.

 

L’acord per a eixa extensió de l’ERTE que està en vigor en la planta, només signat pel sindicat majoritari UGT, recull tres dies d’atur este mes (9, 16 i 23) i traslladar els dies de suspensió previstos en muntatge de motors per al 20 i 27 a les jornades del 16 i 23 per a fer-les coincidir, segons informen fonts sindicals. La resta de dies afectats seran el 7, 21, 22 i 23 de desembre, i 4, 5, 11, 12, 18, 19 i 25 de gener de 2021.

 

El president del Comité d’empresa, Carlos Faubel, ha manifestat a EFE que la situació «comença a ser bastant preocupant», ja que l’actual ERTE ha conclòs els dies d’aplicació en la planta de fabricació de vehicles -encara queden dies d’atur per a la planta de motors- però es prorroga, i s’acaba de liquidar un ERE per a 350 treballadors.

 

UGT ha demanat a l’empresa que trasllade els plans de producció per a 2021 dins de la conjuntura complexa que s’està vivint, i l’empresa s’ha compromés a presentar la planificació abans que finalitze el primer trimestre de l’any després d’estudiar l’impacte de la pandèmia, la situació econòmica i del mercat, ha assenyalat Faubel.

Últimes notícies

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.