Espanya s’assegura el subministrament de gas a través d’Algèria este hivern

 

Algèria complirà amb el subministrament de gas natural en els termes ja pactats i està preparat per a augmentar els volums d’exportació en cas que Espanya demane quantitats addicionals, a pesar de l’abandonament diumenge que ve de l’enviament a través del Gasoducte Magrib Europa (GME), van afirmar hui el ministre algerià d’Energia, Mohammad Arkab, i la vicepresidenta tercera espanyola i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera.

En declaracions a la premsa després de reunir-se a Alger, Ribero va revelar que el govern algerià té preparat un pla per a compensar qualsevol descens o contingència a través del transport marítim de gas liquat.

«Hem tranquil·litzat els nostres socis espanyols i els hem dit que complirem amb el nostre subministrament de gas natural en les quantitats pactades al marc dels contractes subscrits entre Sonatrach i les empreses espanyoles», va afirmar.

«Hem promés que tots estos subministraments estan garantits per contracte i hem assegurat al nostre soci que estem a punt per a parlar sobre volums suplementaris per tal de subministrar totes les quantitats addicionals que necessiten», va afirmar.

La incertesa sobre el subministrament de gas algerià, clau per a la indústria espanyola i europea, havia crescut des que el mes d’agost passat Algèria trenqués les relacions diplomàtiques amb el Marroc i anunciés la seua decisió de no utilitzar el GME, que neix a Europa i arriba a Espanya a través del Marroc, un cop expire el contracte el pròxim 31 d’octubre.

Dies enrere, el president algerià, Abdelemedjid Tebboune, ja va advertir que el subministrament a Espanya només es faria a través del gasoducte Medgaz, que uneix Algèria i Espanya sense passar pel territori marroquí, però no va aclarir que passaria amb els contractes del GME.

Últimes notícies

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.