Espanya s’assegura el subministrament de gas a través d’Algèria este hivern

 

Algèria complirà amb el subministrament de gas natural en els termes ja pactats i està preparat per a augmentar els volums d’exportació en cas que Espanya demane quantitats addicionals, a pesar de l’abandonament diumenge que ve de l’enviament a través del Gasoducte Magrib Europa (GME), van afirmar hui el ministre algerià d’Energia, Mohammad Arkab, i la vicepresidenta tercera espanyola i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera.

En declaracions a la premsa després de reunir-se a Alger, Ribero va revelar que el govern algerià té preparat un pla per a compensar qualsevol descens o contingència a través del transport marítim de gas liquat.

«Hem tranquil·litzat els nostres socis espanyols i els hem dit que complirem amb el nostre subministrament de gas natural en les quantitats pactades al marc dels contractes subscrits entre Sonatrach i les empreses espanyoles», va afirmar.

«Hem promés que tots estos subministraments estan garantits per contracte i hem assegurat al nostre soci que estem a punt per a parlar sobre volums suplementaris per tal de subministrar totes les quantitats addicionals que necessiten», va afirmar.

La incertesa sobre el subministrament de gas algerià, clau per a la indústria espanyola i europea, havia crescut des que el mes d’agost passat Algèria trenqués les relacions diplomàtiques amb el Marroc i anunciés la seua decisió de no utilitzar el GME, que neix a Europa i arriba a Espanya a través del Marroc, un cop expire el contracte el pròxim 31 d’octubre.

Dies enrere, el president algerià, Abdelemedjid Tebboune, ja va advertir que el subministrament a Espanya només es faria a través del gasoducte Medgaz, que uneix Algèria i Espanya sense passar pel territori marroquí, però no va aclarir que passaria amb els contractes del GME.

Últimes notícies

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.