95 dies d’espera a l’abril per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat 

El temps d’espera per a sotmetre’s a una intervenció quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana se situa en 95 dies a l’abril, enfront dels 88 del mes anterior i els 127 d’abril de 2021. Aquesta variació interanual coincideix en el temps amb la Setmana Santa, període en el qual tradicionalment es redueix l’activitat per les vacances laborals.

D’altra banda, el nombre de sol·licituds per a sotmetre’s a una operació quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana s’ha reduït en quasi 600 persones a l’abril respecte a març (62.381 enfront de 61.783 del mes anterior).

«És especialment meritori l’esforç que realitza el personal sanitari per a anar recuperant els nivells previs a la pandèmia i continuar acurtant tant els temps d’espera com la xifra de persones que està pendent d’una intervenció quirúrgica. En aquest sentit, el nombre de pacients pendents d’operar s’ha reduït en l’últim mes«, en paraules de la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

La millora en la xifra de sol·licituds actives s’observa en més de la meitat dels departaments de salut i és especialment destacada en el Consorci de l’Hospital General de València (-269 operacions pendents), Sagunt (-227) i Sant Joan (-274). Per especialitats, sobreïx la reducció d’intervencions pendents (-445) en Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia, una àrea mèdica que, al costat d’Oftalmologia, tradicionalment concentra el gruix de les sol·licituds. A nivell de patologies, el nombre d’operacions de pròtesi de genoll que hi ha pendents ha caigut en 265, per posar un exemple.

La llista d’espera quirúrgica en cap cas afecta intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de manera preferent, també en pandèmia.

Tota la informació sobre llista d’espera quirúrgica en la Comunitat Valenciana: consultar ací

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.