95 dies d’espera a l’abril per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat 

El temps d’espera per a sotmetre’s a una intervenció quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana se situa en 95 dies a l’abril, enfront dels 88 del mes anterior i els 127 d’abril de 2021. Aquesta variació interanual coincideix en el temps amb la Setmana Santa, període en el qual tradicionalment es redueix l’activitat per les vacances laborals.

D’altra banda, el nombre de sol·licituds per a sotmetre’s a una operació quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana s’ha reduït en quasi 600 persones a l’abril respecte a març (62.381 enfront de 61.783 del mes anterior).

És especialment meritori l’esforç que realitza el personal sanitari per a anar recuperant els nivells previs a la pandèmia i continuar acurtant tant els temps d’espera com la xifra de persones que està pendent d’una intervenció quirúrgica. En aquest sentit, el nombre de pacients pendents d’operar s’ha reduït en l’últim mes“, en paraules de la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

La millora en la xifra de sol·licituds actives s’observa en més de la meitat dels departaments de salut i és especialment destacada en el Consorci de l’Hospital General de València (-269 operacions pendents), Sagunt (-227) i Sant Joan (-274). Per especialitats, sobreïx la reducció d’intervencions pendents (-445) en Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia, una àrea mèdica que, al costat d’Oftalmologia, tradicionalment concentra el gruix de les sol·licituds. A nivell de patologies, el nombre d’operacions de pròtesi de genoll que hi ha pendents ha caigut en 265, per posar un exemple.

La llista d’espera quirúrgica en cap cas afecta intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de manera preferent, també en pandèmia.

Tota la informació sobre llista d’espera quirúrgica en la Comunitat Valenciana: consultar ací

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.

La mare de Marta Calvo promet no parar fins a estendre la presó permanent revisable a l’ocultació d’un cadàver

Marisol Burón ha lamentat que el Congrés vaja a rebutjar la proposta per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cos i ha promés seguir fins a canviar el Codi Penal.

El Congrés rebutjarà ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El PP va proposar estendre esta pena als qui facen desaparéixer el cos o no informen del parador i endurir-la per a reincidents; la majoria ja ha anunciat el seu rebuig. Vox i UPN van donar suport a la mesura; familiars de víctimes, com la mare de Marta Calvo, van reclamar canvis.

Milers de flors comencen a dibuixar el mantell de la Verge en una Ofrena fallera solejada

El primer dia de l'Ofrena de les Falles arranca amb milers de clavells que ja perfilen el mantell de la Verge dels Desemparats. Més de 72.200 rams i prop de 130.000 participants protagonitzen l'acte més emotiu de les festes.

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.