95 dies d’espera a l’abril per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat 

El temps d’espera per a sotmetre’s a una intervenció quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana se situa en 95 dies a l’abril, enfront dels 88 del mes anterior i els 127 d’abril de 2021. Aquesta variació interanual coincideix en el temps amb la Setmana Santa, període en el qual tradicionalment es redueix l’activitat per les vacances laborals.

D’altra banda, el nombre de sol·licituds per a sotmetre’s a una operació quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana s’ha reduït en quasi 600 persones a l’abril respecte a març (62.381 enfront de 61.783 del mes anterior).

«És especialment meritori l’esforç que realitza el personal sanitari per a anar recuperant els nivells previs a la pandèmia i continuar acurtant tant els temps d’espera com la xifra de persones que està pendent d’una intervenció quirúrgica. En aquest sentit, el nombre de pacients pendents d’operar s’ha reduït en l’últim mes«, en paraules de la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

La millora en la xifra de sol·licituds actives s’observa en més de la meitat dels departaments de salut i és especialment destacada en el Consorci de l’Hospital General de València (-269 operacions pendents), Sagunt (-227) i Sant Joan (-274). Per especialitats, sobreïx la reducció d’intervencions pendents (-445) en Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia, una àrea mèdica que, al costat d’Oftalmologia, tradicionalment concentra el gruix de les sol·licituds. A nivell de patologies, el nombre d’operacions de pròtesi de genoll que hi ha pendents ha caigut en 265, per posar un exemple.

La llista d’espera quirúrgica en cap cas afecta intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de manera preferent, també en pandèmia.

Tota la informació sobre llista d’espera quirúrgica en la Comunitat Valenciana: consultar ací

Últimes notícies

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’exalcalde de Turís assegura que ningú va avisar del risc abans de la dana

L’exalcalde de Turís Ismael Corell ha explicat davant la jutgessa de Catarroja que el 29 d’octubre de 2024 no va rebre cap avís oficial de risc per la dana, malgrat acumular-se més de 700 litres per metre quadrat al municipi.

La família d’un viver arrasat a la Vilavella demana ajuda per tornar a començar

Els propietaris del viver familiar EsVi, destruït per l’incendi forestal de la Vall d'Uixó, reclamen suport de les administracions per poder reprendre la faena i mantindre la tradició familiar.
FILMOTECA D'ESTIU