95 dies d’espera a l’abril per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat 

El temps d’espera per a sotmetre’s a una intervenció quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana se situa en 95 dies a l’abril, enfront dels 88 del mes anterior i els 127 d’abril de 2021. Aquesta variació interanual coincideix en el temps amb la Setmana Santa, període en el qual tradicionalment es redueix l’activitat per les vacances laborals.

D’altra banda, el nombre de sol·licituds per a sotmetre’s a una operació quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana s’ha reduït en quasi 600 persones a l’abril respecte a març (62.381 enfront de 61.783 del mes anterior).

«És especialment meritori l’esforç que realitza el personal sanitari per a anar recuperant els nivells previs a la pandèmia i continuar acurtant tant els temps d’espera com la xifra de persones que està pendent d’una intervenció quirúrgica. En aquest sentit, el nombre de pacients pendents d’operar s’ha reduït en l’últim mes«, en paraules de la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

La millora en la xifra de sol·licituds actives s’observa en més de la meitat dels departaments de salut i és especialment destacada en el Consorci de l’Hospital General de València (-269 operacions pendents), Sagunt (-227) i Sant Joan (-274). Per especialitats, sobreïx la reducció d’intervencions pendents (-445) en Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia, una àrea mèdica que, al costat d’Oftalmologia, tradicionalment concentra el gruix de les sol·licituds. A nivell de patologies, el nombre d’operacions de pròtesi de genoll que hi ha pendents ha caigut en 265, per posar un exemple.

La llista d’espera quirúrgica en cap cas afecta intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de manera preferent, també en pandèmia.

Tota la informació sobre llista d’espera quirúrgica en la Comunitat Valenciana: consultar ací

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.