95 dies d’espera a l’abril per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat 

El temps d’espera per a sotmetre’s a una intervenció quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana se situa en 95 dies a l’abril, enfront dels 88 del mes anterior i els 127 d’abril de 2021. Aquesta variació interanual coincideix en el temps amb la Setmana Santa, període en el qual tradicionalment es redueix l’activitat per les vacances laborals.

D’altra banda, el nombre de sol·licituds per a sotmetre’s a una operació quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana s’ha reduït en quasi 600 persones a l’abril respecte a març (62.381 enfront de 61.783 del mes anterior).

És especialment meritori l’esforç que realitza el personal sanitari per a anar recuperant els nivells previs a la pandèmia i continuar acurtant tant els temps d’espera com la xifra de persones que està pendent d’una intervenció quirúrgica. En aquest sentit, el nombre de pacients pendents d’operar s’ha reduït en l’últim mes“, en paraules de la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

La millora en la xifra de sol·licituds actives s’observa en més de la meitat dels departaments de salut i és especialment destacada en el Consorci de l’Hospital General de València (-269 operacions pendents), Sagunt (-227) i Sant Joan (-274). Per especialitats, sobreïx la reducció d’intervencions pendents (-445) en Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia, una àrea mèdica que, al costat d’Oftalmologia, tradicionalment concentra el gruix de les sol·licituds. A nivell de patologies, el nombre d’operacions de pròtesi de genoll que hi ha pendents ha caigut en 265, per posar un exemple.

La llista d’espera quirúrgica en cap cas afecta intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de manera preferent, també en pandèmia.

Tota la informació sobre llista d’espera quirúrgica en la Comunitat Valenciana: consultar ací

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.