Els Estats Units crea un dia festiu nacional per a reflexionar sobre l’esclavitud

+

 

El president dels Estats Units, Joe Biden, ha signat este dijous una llei que declara el 19 de juny, conegut com a “Juneteenth”, com un nou dia festiu nacional per a reflexionar sobre la data de 1865 en la qual els últims esclaus negres van saber que eren lliures.

“Este és un dia d’un profund pes i d’un profund poder, un dia en què recordem la taca moral i el terrible preu que l’esclavitud ha costat al país i que li continua costant. El que he anomenat durant molt de temps el pecat original dels EUA”, va manifestar Biden en un discurs a la Casa Blanca.

Davant desenes d’activistes i legisladors, el mandatari va destacar la importància històrica que té la declaració com a festiu nacional del “Juneteenth”, un joc de paraules amb el mes de juny i la pronunciació de 19 en anglés i que ja era una data de celebració per a la comunitat afroestatunidenc.

“Les grans nacions no ignoren els seus moments més dolorosos, no ignoren eixos moments del passat. Els reben amb els braços oberts, les grans nacions no fugen, entenen els errors que s’han comés. I en recordar eixos moments comencem a sanar i a créixer més forts”, va afirmar Biden.

Esclaus que no sabien que eren lliures

 

Abans de Biden, ha parlat la vicepresidenta dels EUA, Kamala Harris, la primera persona afroestatunidenc a ocupar eixe lloc i que s’ha encarregat de narrar la història darrere del nou festiu.

El “Juneteenth”, va explicar, commemora la data en la qual més de 250.000 esclaus negres van rebre per primera vegada la notícia que eren lliures.

En concret, el que va ocórrer va ser que el general de la Unió, Gordon Granger va entrar en el port de Galveston (Texas) per a anunciar la derrota de la Confederació en la Guerra Civil dos mesos abans i per a proclamar que “tots els esclaus” eren lliures.

Fins llavors, els esclaus no sabien que havien sigut alliberats perquè els esclavistes de Texas s’havien negat a acceptar l’ordre que havia donat dos anys abans el llavors president Abraham Lincoln per a abolir l’esclavitud.

“Durant dos anys, la gent de Texas va seguir esclavitzada. Durant més de dos anys intencionalment es va restringir la seua llibertat. Durant dos anys!”, va destacar Harris.

No obstant això, segons va recordar la vicepresidenta, malgrat la intervenció de Granger, alguns estats meridionals van continuar tenint esclaus durant sis mesos més fins que el desembre de 1865 es va ratificar la 13a esmena de la Constitució per a formalment prohibir eixa pràctica inhumana.

Últimes notícies

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.