Un estiu amb platges per torns, parcel·les i amb reserva prèvia

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Benidorm | Visit Benidorm

 

Si fins al màxim organisme científic del país es preocupa d’aclarir que resulta molt difícil contagiar-se de COVID-19 per banyar-se en la mar, és que les ganes de platja dels espanyols pareixen ja irrefrenables. Mentres molts es pregunten quan arribarà el dia, centenars d’ajuntaments treballen ja en el com disfrutaran sense aglomerar-se.

 

Amb més de 3.500 platges repartides en 8.000 quilòmetres de costa, Espanya té arenals quilomètrics a on qualsevol podrà seguir  tenint un poc de soledat, sense creuar-se quasi amb ningú. Des d’este dilluns, molts ajuntaments del país han obert altra volta les seues platges per a que la gent passege i faja deport (el que inclou nadar o fer surf). Però per a poder disfrutar d’elles en estiu, sense pretensions deportives, caldrà esperar fins a la fase 3 de la desescalada, l’última abans de la «nova normalitat».

 

Eixe moment encara no té data, però sí algunes directrius generals: fins que es descobrisca una vacuna per al coronavirus, les autoritats remarquen que haurem de canviar molts hàbits i ser disciplinats en guardar una distància de seguretat amb aquelles persones amb les que no convisquem en casa. També en la platja: l’aigua de la mar no suposa un risc, les aglomeracions, sí.

 

Mesures de les platges valencianes

Canet d’en Berenguer, en el Camp de Morvedre (València), dividirà la seua platja en xicotetes parcel·les que mantindran la distància de seguretat i a les que es podrà accedir després de reservar a través d’una aplicació informàtica i obtindre un codi QR que s’ensenyarà per a accedir al lloc adjudicat. Hi haurà torn de matí o de vesprada, i s’establiran unes passarel·les d’entrada i eixida a l’arena.

 

També en Oliva, la Safor (València), estudia optar per solucions informàtiques: si cal , una aplicació que determine quanta gent hi ha en cada platja i que el banyista puga consultar abans de desplaçar-se. Sense canviar de província, en Cullera, en la Ribera, se sospesa reforçar el servici de socorrisme, per si és necessari recordar a la gent que mantinga la distància de seguretat o prendre la temperatura, i estudia la possibilitat d’usar drons per a vigilar els límits d’aforament. I Peníscola, el Baix Maestrat (Castelló), crearà equips d’informadors que explicaran a peu de platja les mesures a complir.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.