Un estiu amb platges per torns, parcel·les i amb reserva prèvia

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Benidorm | Visit Benidorm

 

Si fins al màxim organisme científic del país es preocupa d’aclarir que resulta molt difícil contagiar-se de COVID-19 per banyar-se en la mar, és que les ganes de platja dels espanyols pareixen ja irrefrenables. Mentres molts es pregunten quan arribarà el dia, centenars d’ajuntaments treballen ja en el com disfrutaran sense aglomerar-se.

 

Amb més de 3.500 platges repartides en 8.000 quilòmetres de costa, Espanya té arenals quilomètrics a on qualsevol podrà seguir  tenint un poc de soledat, sense creuar-se quasi amb ningú. Des d’este dilluns, molts ajuntaments del país han obert altra volta les seues platges per a que la gent passege i faja deport (el que inclou nadar o fer surf). Però per a poder disfrutar d’elles en estiu, sense pretensions deportives, caldrà esperar fins a la fase 3 de la desescalada, l’última abans de la «nova normalitat».

 

Eixe moment encara no té data, però sí algunes directrius generals: fins que es descobrisca una vacuna per al coronavirus, les autoritats remarquen que haurem de canviar molts hàbits i ser disciplinats en guardar una distància de seguretat amb aquelles persones amb les que no convisquem en casa. També en la platja: l’aigua de la mar no suposa un risc, les aglomeracions, sí.

 

Mesures de les platges valencianes

Canet d’en Berenguer, en el Camp de Morvedre (València), dividirà la seua platja en xicotetes parcel·les que mantindran la distància de seguretat i a les que es podrà accedir després de reservar a través d’una aplicació informàtica i obtindre un codi QR que s’ensenyarà per a accedir al lloc adjudicat. Hi haurà torn de matí o de vesprada, i s’establiran unes passarel·les d’entrada i eixida a l’arena.

 

També en Oliva, la Safor (València), estudia optar per solucions informàtiques: si cal , una aplicació que determine quanta gent hi ha en cada platja i que el banyista puga consultar abans de desplaçar-se. Sense canviar de província, en Cullera, en la Ribera, se sospesa reforçar el servici de socorrisme, per si és necessari recordar a la gent que mantinga la distància de seguretat o prendre la temperatura, i estudia la possibilitat d’usar drons per a vigilar els límits d’aforament. I Peníscola, el Baix Maestrat (Castelló), crearà equips d’informadors que explicaran a peu de platja les mesures a complir.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.

Munilla equipara avortament i guerra i acusa la política de calcigar l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament i de la guerra i critica que es pretenga blindar l'avortament en la Constitució en un context que definix com de politica que calciga l'ètica.