Un estiu amb platges per torns, parcel·les i amb reserva prèvia

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Benidorm | Visit Benidorm

 

Si fins al màxim organisme científic del país es preocupa d’aclarir que resulta molt difícil contagiar-se de COVID-19 per banyar-se en la mar, és que les ganes de platja dels espanyols pareixen ja irrefrenables. Mentres molts es pregunten quan arribarà el dia, centenars d’ajuntaments treballen ja en el com disfrutaran sense aglomerar-se.

 

Amb més de 3.500 platges repartides en 8.000 quilòmetres de costa, Espanya té arenals quilomètrics a on qualsevol podrà seguir  tenint un poc de soledat, sense creuar-se quasi amb ningú. Des d’este dilluns, molts ajuntaments del país han obert altra volta les seues platges per a que la gent passege i faja deport (el que inclou nadar o fer surf). Però per a poder disfrutar d’elles en estiu, sense pretensions deportives, caldrà esperar fins a la fase 3 de la desescalada, l’última abans de la «nova normalitat».

 

Eixe moment encara no té data, però sí algunes directrius generals: fins que es descobrisca una vacuna per al coronavirus, les autoritats remarquen que haurem de canviar molts hàbits i ser disciplinats en guardar una distància de seguretat amb aquelles persones amb les que no convisquem en casa. També en la platja: l’aigua de la mar no suposa un risc, les aglomeracions, sí.

 

Mesures de les platges valencianes

Canet d’en Berenguer, en el Camp de Morvedre (València), dividirà la seua platja en xicotetes parcel·les que mantindran la distància de seguretat i a les que es podrà accedir després de reservar a través d’una aplicació informàtica i obtindre un codi QR que s’ensenyarà per a accedir al lloc adjudicat. Hi haurà torn de matí o de vesprada, i s’establiran unes passarel·les d’entrada i eixida a l’arena.

 

També en Oliva, la Safor (València), estudia optar per solucions informàtiques: si cal , una aplicació que determine quanta gent hi ha en cada platja i que el banyista puga consultar abans de desplaçar-se. Sense canviar de província, en Cullera, en la Ribera, se sospesa reforçar el servici de socorrisme, per si és necessari recordar a la gent que mantinga la distància de seguretat o prendre la temperatura, i estudia la possibilitat d’usar drons per a vigilar els límits d’aforament. I Peníscola, el Baix Maestrat (Castelló), crearà equips d’informadors que explicaran a peu de platja les mesures a complir.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.