10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Un estiu amb platges per torns, parcel·les i amb reserva prèvia

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Benidorm | Visit Benidorm

 

Si fins al màxim organisme científic del país es preocupa d’aclarir que resulta molt difícil contagiar-se de COVID-19 per banyar-se en la mar, és que les ganes de platja dels espanyols pareixen ja irrefrenables. Mentres molts es pregunten quan arribarà el dia, centenars d’ajuntaments treballen ja en el com disfrutaran sense aglomerar-se.

 

Amb més de 3.500 platges repartides en 8.000 quilòmetres de costa, Espanya té arenals quilomètrics a on qualsevol podrà seguir  tenint un poc de soledat, sense creuar-se quasi amb ningú. Des d’este dilluns, molts ajuntaments del país han obert altra volta les seues platges per a que la gent passege i faja deport (el que inclou nadar o fer surf). Però per a poder disfrutar d’elles en estiu, sense pretensions deportives, caldrà esperar fins a la fase 3 de la desescalada, l’última abans de la «nova normalitat».

 

Eixe moment encara no té data, però sí algunes directrius generals: fins que es descobrisca una vacuna per al coronavirus, les autoritats remarquen que haurem de canviar molts hàbits i ser disciplinats en guardar una distància de seguretat amb aquelles persones amb les que no convisquem en casa. També en la platja: l’aigua de la mar no suposa un risc, les aglomeracions, sí.

 

Mesures de les platges valencianes

Canet d’en Berenguer, en el Camp de Morvedre (València), dividirà la seua platja en xicotetes parcel·les que mantindran la distància de seguretat i a les que es podrà accedir després de reservar a través d’una aplicació informàtica i obtindre un codi QR que s’ensenyarà per a accedir al lloc adjudicat. Hi haurà torn de matí o de vesprada, i s’establiran unes passarel·les d’entrada i eixida a l’arena.

 

També en Oliva, la Safor (València), estudia optar per solucions informàtiques: si cal , una aplicació que determine quanta gent hi ha en cada platja i que el banyista puga consultar abans de desplaçar-se. Sense canviar de província, en Cullera, en la Ribera, se sospesa reforçar el servici de socorrisme, per si és necessari recordar a la gent que mantinga la distància de seguretat o prendre la temperatura, i estudia la possibilitat d’usar drons per a vigilar els límits d’aforament. I Peníscola, el Baix Maestrat (Castelló), crearà equips d’informadors que explicaran a peu de platja les mesures a complir.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.