22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Un estiu amb platges per torns, parcel·les i amb reserva prèvia

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Benidorm | Visit Benidorm

 

Si fins al màxim organisme científic del país es preocupa d’aclarir que resulta molt difícil contagiar-se de COVID-19 per banyar-se en la mar, és que les ganes de platja dels espanyols pareixen ja irrefrenables. Mentres molts es pregunten quan arribarà el dia, centenars d’ajuntaments treballen ja en el com disfrutaran sense aglomerar-se.

 

Amb més de 3.500 platges repartides en 8.000 quilòmetres de costa, Espanya té arenals quilomètrics a on qualsevol podrà seguir  tenint un poc de soledat, sense creuar-se quasi amb ningú. Des d’este dilluns, molts ajuntaments del país han obert altra volta les seues platges per a que la gent passege i faja deport (el que inclou nadar o fer surf). Però per a poder disfrutar d’elles en estiu, sense pretensions deportives, caldrà esperar fins a la fase 3 de la desescalada, l’última abans de la «nova normalitat».

 

Eixe moment encara no té data, però sí algunes directrius generals: fins que es descobrisca una vacuna per al coronavirus, les autoritats remarquen que haurem de canviar molts hàbits i ser disciplinats en guardar una distància de seguretat amb aquelles persones amb les que no convisquem en casa. També en la platja: l’aigua de la mar no suposa un risc, les aglomeracions, sí.

 

Mesures de les platges valencianes

Canet d’en Berenguer, en el Camp de Morvedre (València), dividirà la seua platja en xicotetes parcel·les que mantindran la distància de seguretat i a les que es podrà accedir després de reservar a través d’una aplicació informàtica i obtindre un codi QR que s’ensenyarà per a accedir al lloc adjudicat. Hi haurà torn de matí o de vesprada, i s’establiran unes passarel·les d’entrada i eixida a l’arena.

 

També en Oliva, la Safor (València), estudia optar per solucions informàtiques: si cal , una aplicació que determine quanta gent hi ha en cada platja i que el banyista puga consultar abans de desplaçar-se. Sense canviar de província, en Cullera, en la Ribera, se sospesa reforçar el servici de socorrisme, per si és necessari recordar a la gent que mantinga la distància de seguretat o prendre la temperatura, i estudia la possibilitat d’usar drons per a vigilar els límits d’aforament. I Peníscola, el Baix Maestrat (Castelló), crearà equips d’informadors que explicaran a peu de platja les mesures a complir.

Últimes notícies

RTVE i TelevisaUnivision confirmen plans més enllà de Benidorm Fest per a bastir ponts amb Amèrica

RTVE i TelevisaUnivision han confirmat que treballen en nous projectes conjunts per a acostar el festival al mercat americà. L'estratègia es recolza en premis amb Miami i Estocolm i en l'aliança amb Spotify.

Baldoví lliga Aragó a l’avanç de l’esquerra arrelada i obri la porta a aliances en la Comunitat

El síndic de Compromís ha vinculat el resultat a Aragó amb la força de les esquerres pegades al territori i ha obert a aliances si prioritzen problemes valencians.

Feijóo es mostra ‘raonablement satisfet’ amb el resultat a Aragó i advertix de la polarització

Feijóo ha valorat el 34% i la major distància amb el PSOE a Aragó i ha assenyalat que no sap si eixe patró és extrapolable. Ha alertat de la polarització.

El PP assenyala a Miguel Polo com a responsable polític de les morts del barranc de Poio

El PP ha acusat a Miguel Polo, president de la CHJ, de ser responsable polític de les morts del barranc de Poio. Polo ha defés que la CHJ va informar Emergències i ha qüestionat la gestió i interpretació dels avisos durant la DANA.

Una dona dona a llum a València amb assistència telefònica del CICU

Una embarassada de 37 setmanes ha donat a llum en el seu domicili de València guiada per una metge del CICU per telèfon. Mare i bebé estan en bon estat.

L’Ajuntament d’Alacant anuncia que exclourà a regidors, càrrecs i assessors dels processos de VPP

L'equip de govern ha comunicat que restringirà a regidors, càrrecs i personal de confiança concórrer a les VPP. La decisió arriba després de la crisi dels Naus.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

L'Executiu ha aprovat un decret llei que limita pujades en béns i servicis durant emergències. La mesura fixa referències de 30 dies i obliga a informar.

Dimarts amb pluges febles, mínimes a l’alça i vent molt fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts amb cels nuvolosos, pluges febles ocasionals i un ascens notable de les mínimes. El vent d'oest bufarà fort amb ratxes molt fortes a l'interior.