Un estudi apunta que la immunitat al coronavirus dura com a mínim 8 mesos

 

Huit mesos després de la infecció per SARS-CoV-2, el virus que provoca la Covid-19, la majoria de les persones que s’han recuperat encara tenen prou cèl·lules immunes per a previndre la malaltia, segons un estudi d’investigadors de La Jolla Institute for Immunology (Estats Units).

 

La recerca, que encara no han revisat altres científics ni s’ha publicat en cap revista científica, és fins ara l’estudi més complet i de llarg abast sobre la memòria immune al coronavirus. A demés, apunta que la durada d’estes cèl·lules podria durar fins i tot anys, perquè els supervivents d’un coronavirus anterior, la SARS, encara tenen prou cèl·lules immunes 17 anys després de recuperar-se.

 

Es van investigar 185 casos de Covid-19

La comprensió de la memòria immunològica del SARS-CoV-2 és fonamental per a millorar les proves diagnòstiques i els vaccins, i per avaluar el curs de la pandèmia. Els investigadors van analitzar alguns compartiments de la memòria immune en 185 casos de Covid-19, incloent 41 casos 6 mesos després de la infecció i el pic d’anticossos IgG i de les cèl·lules B va ser relativament estable.

 

Els humans produixen anticossos específics, cèl·lules T CD4+ i cèl·lules T CD8+ en resposta a la infecció. En estudis d’alguns pacients aguts i convalescents s’ha observat que la resposta de les cèl·lules T s’associa amb una millora de la malaltia, el que fa pensar que la resposta de les cèl·lules T CD4+ i CD8+ específiques del SARS-CoV-2 són importants per a controlar i resoldre la infecció primària.

 

Esta immunitat s’ha associat amb la falta de control de la infecció primària per SARS-CoV-2 i un alt risc de Covid-19 mortal. Els anticossos neutralitzants generalment no s’han correlacionat amb una millora de la malaltia, el que també es va observar en la síndrome respiratòria de l’Orient Mitjà (MERS), que causa la infecció del coronavirus humà MERS-CoV.

 

Tot i que la immunitat contra els virus només es pot conseguir amb anticossos neutralitzants d’alt nivell, la protecció contra la malaltia es pot assolir a través d’altres escenaris de memòria immunològica adaptativa. Els investigadors destaquen que els possibles mecanismes de protecció immunològica poden variar en funció de la cinètica de les respostes de la memòria immunològica i la infecció.

 

Per exemple, l’hepatitis clínica després de la infecció pel virus de l’hepatitis B (VHB) es preveu amb la memòria immunològica que activa el vaccí, fins i tot quan no hi ha anticossos circulants, a causa del curs relativament lent de la malaltia del VHB. L’estudi va analitzar 185 persones amb COVID-19, 43% homes i 57% dones, que representaven un rang de casos asimptomàtics, lleus, moderats i greus de la malaltia, i es van atendre en diferents centres sanitaris dels Estats Units. La majoria tenia un cas lleu, que no requeria hospitalització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda impulsarà reunions amb les comunitats per a tancar un finançament molt beneficiós

Hisenda anuncia una ronda de reunions amb totes les comunitats autònomes per a explicar la seua proposta de finançament, que considera extremadament beneficiosa per a l'estat del benestar i, especialment, per a la Comunitat Valenciana.

Castro avisa abans de visitar al Vila-real: No és fàcil, però tampoc és fàcil guanyar-nos

Luís Castro reconeix la dificultat de visitar al Vila-real en La Ceràmica, però reivindica el moment competitiu del Llevant i la solidesa defensiva de les últimes jornades.

Arcadi España defén la contundència del PSOE enfront del juí a José Luis Ábalos

Arcadi España assegura que el PSOE ha actuat amb celeritat i contundència davant el cas Ábalos i marca distàncies amb altres partits, als quals retrau homenatges i falta de resposta. Diana Morant subratlla que el partit esperarà al moment processal adequat per a personar-se en la causa.

Rescatat després de deu hores perdut en una zona boscosa de Millares

La Guàrdia Civil ha localitzat amb vida a un home de 69 anys després de passar deu hores desaparegut en una zona boscosa i escarpada de Millares, a València. En l'operatiu van participar mitjans terrestres, aeris, bombers i brigades forestals.

Divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats i baixada de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i València i un descens de les temperatures màximes, mentres les mínimes pugen lleugerament.

Detingut a Benidorm un fugitiu britànic reclamat per narcotràfic i blanqueig

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un britànic de 32 anys buscat pel Regne Unit per integrar una xarxa de drogues i blanqueig entre 2022 i 2024, que podria enfrontar-se a cadena perpètua.

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.