Un estudi apunta que la immunitat al coronavirus dura com a mínim 8 mesos

 

Huit mesos després de la infecció per SARS-CoV-2, el virus que provoca la Covid-19, la majoria de les persones que s’han recuperat encara tenen prou cèl·lules immunes per a previndre la malaltia, segons un estudi d’investigadors de La Jolla Institute for Immunology (Estats Units).

 

La recerca, que encara no han revisat altres científics ni s’ha publicat en cap revista científica, és fins ara l’estudi més complet i de llarg abast sobre la memòria immune al coronavirus. A demés, apunta que la durada d’estes cèl·lules podria durar fins i tot anys, perquè els supervivents d’un coronavirus anterior, la SARS, encara tenen prou cèl·lules immunes 17 anys després de recuperar-se.

 

Es van investigar 185 casos de Covid-19

La comprensió de la memòria immunològica del SARS-CoV-2 és fonamental per a millorar les proves diagnòstiques i els vaccins, i per avaluar el curs de la pandèmia. Els investigadors van analitzar alguns compartiments de la memòria immune en 185 casos de Covid-19, incloent 41 casos 6 mesos després de la infecció i el pic d’anticossos IgG i de les cèl·lules B va ser relativament estable.

 

Els humans produixen anticossos específics, cèl·lules T CD4+ i cèl·lules T CD8+ en resposta a la infecció. En estudis d’alguns pacients aguts i convalescents s’ha observat que la resposta de les cèl·lules T s’associa amb una millora de la malaltia, el que fa pensar que la resposta de les cèl·lules T CD4+ i CD8+ específiques del SARS-CoV-2 són importants per a controlar i resoldre la infecció primària.

 

Esta immunitat s’ha associat amb la falta de control de la infecció primària per SARS-CoV-2 i un alt risc de Covid-19 mortal. Els anticossos neutralitzants generalment no s’han correlacionat amb una millora de la malaltia, el que també es va observar en la síndrome respiratòria de l’Orient Mitjà (MERS), que causa la infecció del coronavirus humà MERS-CoV.

 

Tot i que la immunitat contra els virus només es pot conseguir amb anticossos neutralitzants d’alt nivell, la protecció contra la malaltia es pot assolir a través d’altres escenaris de memòria immunològica adaptativa. Els investigadors destaquen que els possibles mecanismes de protecció immunològica poden variar en funció de la cinètica de les respostes de la memòria immunològica i la infecció.

 

Per exemple, l’hepatitis clínica després de la infecció pel virus de l’hepatitis B (VHB) es preveu amb la memòria immunològica que activa el vaccí, fins i tot quan no hi ha anticossos circulants, a causa del curs relativament lent de la malaltia del VHB. L’estudi va analitzar 185 persones amb COVID-19, 43% homes i 57% dones, que representaven un rang de casos asimptomàtics, lleus, moderats i greus de la malaltia, i es van atendre en diferents centres sanitaris dels Estats Units. La majoria tenia un cas lleu, que no requeria hospitalització.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU