Un estudi apunta que la immunitat al coronavirus dura com a mínim 8 mesos

 

Huit mesos després de la infecció per SARS-CoV-2, el virus que provoca la Covid-19, la majoria de les persones que s’han recuperat encara tenen prou cèl·lules immunes per a previndre la malaltia, segons un estudi d’investigadors de La Jolla Institute for Immunology (Estats Units).

 

La recerca, que encara no han revisat altres científics ni s’ha publicat en cap revista científica, és fins ara l’estudi més complet i de llarg abast sobre la memòria immune al coronavirus. A demés, apunta que la durada d’estes cèl·lules podria durar fins i tot anys, perquè els supervivents d’un coronavirus anterior, la SARS, encara tenen prou cèl·lules immunes 17 anys després de recuperar-se.

 

Es van investigar 185 casos de Covid-19

La comprensió de la memòria immunològica del SARS-CoV-2 és fonamental per a millorar les proves diagnòstiques i els vaccins, i per avaluar el curs de la pandèmia. Els investigadors van analitzar alguns compartiments de la memòria immune en 185 casos de Covid-19, incloent 41 casos 6 mesos després de la infecció i el pic d’anticossos IgG i de les cèl·lules B va ser relativament estable.

 

Els humans produixen anticossos específics, cèl·lules T CD4+ i cèl·lules T CD8+ en resposta a la infecció. En estudis d’alguns pacients aguts i convalescents s’ha observat que la resposta de les cèl·lules T s’associa amb una millora de la malaltia, el que fa pensar que la resposta de les cèl·lules T CD4+ i CD8+ específiques del SARS-CoV-2 són importants per a controlar i resoldre la infecció primària.

 

Esta immunitat s’ha associat amb la falta de control de la infecció primària per SARS-CoV-2 i un alt risc de Covid-19 mortal. Els anticossos neutralitzants generalment no s’han correlacionat amb una millora de la malaltia, el que també es va observar en la síndrome respiratòria de l’Orient Mitjà (MERS), que causa la infecció del coronavirus humà MERS-CoV.

 

Tot i que la immunitat contra els virus només es pot conseguir amb anticossos neutralitzants d’alt nivell, la protecció contra la malaltia es pot assolir a través d’altres escenaris de memòria immunològica adaptativa. Els investigadors destaquen que els possibles mecanismes de protecció immunològica poden variar en funció de la cinètica de les respostes de la memòria immunològica i la infecció.

 

Per exemple, l’hepatitis clínica després de la infecció pel virus de l’hepatitis B (VHB) es preveu amb la memòria immunològica que activa el vaccí, fins i tot quan no hi ha anticossos circulants, a causa del curs relativament lent de la malaltia del VHB. L’estudi va analitzar 185 persones amb COVID-19, 43% homes i 57% dones, que representaven un rang de casos asimptomàtics, lleus, moderats i greus de la malaltia, i es van atendre en diferents centres sanitaris dels Estats Units. La majoria tenia un cas lleu, que no requeria hospitalització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.