Un estudi apunta que la immunitat al coronavirus dura com a mínim 8 mesos

 

Huit mesos després de la infecció per SARS-CoV-2, el virus que provoca la Covid-19, la majoria de les persones que s’han recuperat encara tenen prou cèl·lules immunes per a previndre la malaltia, segons un estudi d’investigadors de La Jolla Institute for Immunology (Estats Units).

 

La recerca, que encara no han revisat altres científics ni s’ha publicat en cap revista científica, és fins ara l’estudi més complet i de llarg abast sobre la memòria immune al coronavirus. A demés, apunta que la durada d’estes cèl·lules podria durar fins i tot anys, perquè els supervivents d’un coronavirus anterior, la SARS, encara tenen prou cèl·lules immunes 17 anys després de recuperar-se.

 

Es van investigar 185 casos de Covid-19

La comprensió de la memòria immunològica del SARS-CoV-2 és fonamental per a millorar les proves diagnòstiques i els vaccins, i per avaluar el curs de la pandèmia. Els investigadors van analitzar alguns compartiments de la memòria immune en 185 casos de Covid-19, incloent 41 casos 6 mesos després de la infecció i el pic d’anticossos IgG i de les cèl·lules B va ser relativament estable.

 

Els humans produixen anticossos específics, cèl·lules T CD4+ i cèl·lules T CD8+ en resposta a la infecció. En estudis d’alguns pacients aguts i convalescents s’ha observat que la resposta de les cèl·lules T s’associa amb una millora de la malaltia, el que fa pensar que la resposta de les cèl·lules T CD4+ i CD8+ específiques del SARS-CoV-2 són importants per a controlar i resoldre la infecció primària.

 

Esta immunitat s’ha associat amb la falta de control de la infecció primària per SARS-CoV-2 i un alt risc de Covid-19 mortal. Els anticossos neutralitzants generalment no s’han correlacionat amb una millora de la malaltia, el que també es va observar en la síndrome respiratòria de l’Orient Mitjà (MERS), que causa la infecció del coronavirus humà MERS-CoV.

 

Tot i que la immunitat contra els virus només es pot conseguir amb anticossos neutralitzants d’alt nivell, la protecció contra la malaltia es pot assolir a través d’altres escenaris de memòria immunològica adaptativa. Els investigadors destaquen que els possibles mecanismes de protecció immunològica poden variar en funció de la cinètica de les respostes de la memòria immunològica i la infecció.

 

Per exemple, l’hepatitis clínica després de la infecció pel virus de l’hepatitis B (VHB) es preveu amb la memòria immunològica que activa el vaccí, fins i tot quan no hi ha anticossos circulants, a causa del curs relativament lent de la malaltia del VHB. L’estudi va analitzar 185 persones amb COVID-19, 43% homes i 57% dones, que representaven un rang de casos asimptomàtics, lleus, moderats i greus de la malaltia, i es van atendre en diferents centres sanitaris dels Estats Units. La majoria tenia un cas lleu, que no requeria hospitalització.

Últimes notícies

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.