Euskadi tanca perimetralment 26 municipis per la incidència del coronavirus

Ejemplo de shortcode con estilo
Euskadi ha pres una dràstica decisió davant la situació actual de la pandèmia del coronavirus. Així, el territori d’Àlaba en el seu conjunt quedarà, a partir d’este dimecres, sota confinament perimetral, igual que la seua capital, Vitòria, i altres 25 municipis bascos més, en els quals també s’aplicaran restriccions en l’hostaleria, segons la nova llista dels municipis amb […]

Euskadi ha pres una dràstica decisió davant la situació actual de la pandèmia del coronavirus. Així, el territori d’Àlaba en el seu conjunt quedarà, a partir d’este dimecres, sota confinament perimetral, igual que la seua capital, Vitòria, i altres 25 municipis bascos més, en els quals també s’aplicaran restriccions en l’hostaleria, segons la nova llista dels municipis amb alta taxa d’incidència publicada este dimarts pel Govern Basc sobre la base de la resolució del 27 de març de Salut Pública, que va entrar en vigor el passat 29 de març a Euskadi.

Diverses mesures en les zones amb més incidència de la Covid

Esta resolució del Govern Basc es va adoptar després de la reunió del Consell Assessor del Pla de Protecció Civil d’Euskadi (LABI) del passat 26 de març, en la qual es va acordar establir confinaments perimetrals municipals i per territori històric en zones amb una taxa d’incidència acumulada de coronavirus de 400 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

En els llocs que es troben en esta situació, també es redueix l’horari dels espais interiors dels establiments hostalers, que només es podran utilitzar entre les 6.30 i les 9.30 hores, i entre les 13.00 i les 16.30 hores. Estes mesures es refereixen i afecten també a l’esport i als locals de jocs i apostes.

Àlaba presenta este dilluns una taxa d’incidència acumulada de 407,62, però ja va entrar en zona roja divendres passat, 2 abril, amb una incidència de 407,92 casos per 100.000 habitants en 14 dies.

La llista de municipis afectats pel confinament

Els municipis de més de 5.000 habitants amb una taxa d’incidència acumulada de casos positius per Covid-19 en els últims 14 dies iguala o supera la xifra de 400 per cada 100.000 habitants són els guipuscoans d’Arrasate/Mondragón, Beasain, Lazkao, Legazpi, Lezo, Oiartzun, Oñati, Ordizia, Tolosa, Urretxu, Vitòria i Zumarraga, la capital alabesa, Vitòria, i els biscaïns d’Ermua i Ondarroa. Respecte a l’anterior resolució, surten de la llista els municipis biscaïns d’Elorrio i Muskiz.

Per part seua, la relació de municipis amb una població inferior a 5.000 habitants i la situació epidemiològica dels quals requereix l’aplicació de les mesures establertes en el Decret 16/2021, del 26 de març del Lehendakari són Berriatua, Berriz, Elciego, Idiazabal, Iruña de Oca, Labastida, Legutio, Ormaiztegi, Segura, Zaldibar, Zaldibia i Zegama.

Ixen del llistat, respecte a l’última relació de municipis confinats, Ataun, Elvillar, Idiazabal, Olaberria, Urkabustaiz i Zigoitia.

Últimes notícies

Moleiro demana perdó després del 0-6 del Villarreal

Moleiro ha demanat perdó a l’afició després de la derrota per 0-6 del Villarreal davant del París Saint-Germain en la Lliga de Campions. El migcampista ha assenyalat la falta d’actitud i ha demanat aprendre del partit abans del compromís de diumenge.

El Villarreal cau per 0-6 davant el París Saint-Germain

El París Saint-Germain ha golejat el Villarreal per 0-6 en la Liga de Campeones, amb un 0-4 al descans. Fabián Ruiz ha sigut el jugador més destacat del conjunt francés.

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.