Euskadi tanca perimetralment 26 municipis per la incidència del coronavirus

Euskadi ha pres una dràstica decisió davant la situació actual de la pandèmia del coronavirus. Així, el territori d’Àlaba en el seu conjunt quedarà, a partir d’este dimecres, sota confinament perimetral, igual que la seua capital, Vitòria, i altres 25 municipis bascos més, en els quals també s’aplicaran restriccions en l’hostaleria, segons la nova llista dels municipis amb alta taxa d’incidència publicada este dimarts pel Govern Basc sobre la base de la resolució del 27 de març de Salut Pública, que va entrar en vigor el passat 29 de març a Euskadi.

Diverses mesures en les zones amb més incidència de la Covid

Esta resolució del Govern Basc es va adoptar després de la reunió del Consell Assessor del Pla de Protecció Civil d’Euskadi (LABI) del passat 26 de març, en la qual es va acordar establir confinaments perimetrals municipals i per territori històric en zones amb una taxa d’incidència acumulada de coronavirus de 400 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

En els llocs que es troben en esta situació, també es redueix l’horari dels espais interiors dels establiments hostalers, que només es podran utilitzar entre les 6.30 i les 9.30 hores, i entre les 13.00 i les 16.30 hores. Estes mesures es refereixen i afecten també a l’esport i als locals de jocs i apostes.

Àlaba presenta este dilluns una taxa d’incidència acumulada de 407,62, però ja va entrar en zona roja divendres passat, 2 abril, amb una incidència de 407,92 casos per 100.000 habitants en 14 dies.

La llista de municipis afectats pel confinament

Els municipis de més de 5.000 habitants amb una taxa d’incidència acumulada de casos positius per Covid-19 en els últims 14 dies iguala o supera la xifra de 400 per cada 100.000 habitants són els guipuscoans d’Arrasate/Mondragón, Beasain, Lazkao, Legazpi, Lezo, Oiartzun, Oñati, Ordizia, Tolosa, Urretxu, Vitòria i Zumarraga, la capital alabesa, Vitòria, i els biscaïns d’Ermua i Ondarroa. Respecte a l’anterior resolució, surten de la llista els municipis biscaïns d’Elorrio i Muskiz.

Per part seua, la relació de municipis amb una població inferior a 5.000 habitants i la situació epidemiològica dels quals requereix l’aplicació de les mesures establertes en el Decret 16/2021, del 26 de març del Lehendakari són Berriatua, Berriz, Elciego, Idiazabal, Iruña de Oca, Labastida, Legutio, Ormaiztegi, Segura, Zaldibar, Zaldibia i Zegama.

Ixen del llistat, respecte a l’última relació de municipis confinats, Ataun, Elvillar, Idiazabal, Olaberria, Urkabustaiz i Zigoitia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dimarts estable en la Comunitat Valenciana amb augment de núvols a la vesprada

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts d'ambient estable, cels poc nuvolosos al matí i augment de la nuvolositat a la vesprada, amb temperatures sense grans canvis i vents fluixos de component este.

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.