Euskadi tanca perimetralment 26 municipis per la incidència del coronavirus

Euskadi ha pres una dràstica decisió davant la situació actual de la pandèmia del coronavirus. Així, el territori d’Àlaba en el seu conjunt quedarà, a partir d’este dimecres, sota confinament perimetral, igual que la seua capital, Vitòria, i altres 25 municipis bascos més, en els quals també s’aplicaran restriccions en l’hostaleria, segons la nova llista dels municipis amb alta taxa d’incidència publicada este dimarts pel Govern Basc sobre la base de la resolució del 27 de març de Salut Pública, que va entrar en vigor el passat 29 de març a Euskadi.

Diverses mesures en les zones amb més incidència de la Covid

Esta resolució del Govern Basc es va adoptar després de la reunió del Consell Assessor del Pla de Protecció Civil d’Euskadi (LABI) del passat 26 de març, en la qual es va acordar establir confinaments perimetrals municipals i per territori històric en zones amb una taxa d’incidència acumulada de coronavirus de 400 casos per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

En els llocs que es troben en esta situació, també es redueix l’horari dels espais interiors dels establiments hostalers, que només es podran utilitzar entre les 6.30 i les 9.30 hores, i entre les 13.00 i les 16.30 hores. Estes mesures es refereixen i afecten també a l’esport i als locals de jocs i apostes.

Àlaba presenta este dilluns una taxa d’incidència acumulada de 407,62, però ja va entrar en zona roja divendres passat, 2 abril, amb una incidència de 407,92 casos per 100.000 habitants en 14 dies.

La llista de municipis afectats pel confinament

Els municipis de més de 5.000 habitants amb una taxa d’incidència acumulada de casos positius per Covid-19 en els últims 14 dies iguala o supera la xifra de 400 per cada 100.000 habitants són els guipuscoans d’Arrasate/Mondragón, Beasain, Lazkao, Legazpi, Lezo, Oiartzun, Oñati, Ordizia, Tolosa, Urretxu, Vitòria i Zumarraga, la capital alabesa, Vitòria, i els biscaïns d’Ermua i Ondarroa. Respecte a l’anterior resolució, surten de la llista els municipis biscaïns d’Elorrio i Muskiz.

Per part seua, la relació de municipis amb una població inferior a 5.000 habitants i la situació epidemiològica dels quals requereix l’aplicació de les mesures establertes en el Decret 16/2021, del 26 de març del Lehendakari són Berriatua, Berriz, Elciego, Idiazabal, Iruña de Oca, Labastida, Legutio, Ormaiztegi, Segura, Zaldibar, Zaldibia i Zegama.

Ixen del llistat, respecte a l’última relació de municipis confinats, Ataun, Elvillar, Idiazabal, Olaberria, Urkabustaiz i Zigoitia.

Últimes notícies

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.