Alumnes de selectivitat protesten per l’examen «més difícil de tots els anys»

Els alumnes valencians van començar ahir la selectivitat | ACN

 

Els alumnes de selectivitat d’este juny de 2019 s’han alçat en peu de guerra contra la Conselleria d’Educació. Ahir, el primer dia que començaven els exàmens, van haver de fer la prova de Matemàtiques II –la prova de matemàtiques difícils– i molts van trobar que el nivell que se’ls demanava era molt superior als coneiximents que se’ls havia donat durant el curs. Per això s’han organitzat exigint solucions. En menys de 24 hores ja han arreplegat 27.000 firmes, i pujant.

 

Rubén Garcia Ferrer, la vesprada de la prova, va acudir a la plataforma per a reunir firmes ‘change.org’ i va iniciar una petició «Busquem solucions davant de l’examen més difícil de Matemàtiques II de selectivitat de la Comunitat Valenciana. Es tracta de l’examen més difícil de tots els anys. Exigim solucions ja.» indica en el seu comunicat, al mateix temps que adjunta l’examen. És la primera maniobra per a demanar la intervenció de la Conselleria davant d’un examen que troba injust. Els suports no paren d’arribar-li.

 

Exàmens Selectivitat Matemàtiques II

Els exàmens que han provocat la reacció dels estudiants valencians | Generalitat Valenciana

 

La Comissió Gestora ho valora com a «desproporcionat»

Des de la Comissió Gestora dels Processos d’Accés i Preinscripció valoren la reacció com a «desproporcionada». En primer lloc, perquè els alumnes convocats a l’examen n’eren 10.000 (en tota la selectivitat en són 20.000). Per tant, si ja hi ha quasi 30.000 firmants, ho estan fent per «simpatia», en paraules de Toni Gil, secretari de la Comissió.

 

A més, també remarca que l’examen està d’acord amb el currículum de 2n de batxillerat i que s’establix en una comissió amb membres de les 5 universitats públiques valencianes i professors d’institut. I recorda que l’any passat es va produir una protesta pública igual i que el malestar va acabar quan van eixir les notes, ja que la persona que l’havia promoguda en el seu moment va traure un 10.

 

Gil relaciona la magnitud del debat amb «els nervis» propis d’esta classe de proves i a l’acció multiplicadora de les xarxes socials. I tranquil·litza recordant que sempre hi ha la possibilitat de reclamar i, fins i tot, demanar una segona correcció, quan les notes es facen públiques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.