14.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Alumnes de selectivitat protesten per l’examen «més difícil de tots els anys»

Els alumnes valencians van començar ahir la selectivitat | ACN

 

Els alumnes de selectivitat d’este juny de 2019 s’han alçat en peu de guerra contra la Conselleria d’Educació. Ahir, el primer dia que començaven els exàmens, van haver de fer la prova de Matemàtiques II –la prova de matemàtiques difícils– i molts van trobar que el nivell que se’ls demanava era molt superior als coneiximents que se’ls havia donat durant el curs. Per això s’han organitzat exigint solucions. En menys de 24 hores ja han arreplegat 27.000 firmes, i pujant.

 

Rubén Garcia Ferrer, la vesprada de la prova, va acudir a la plataforma per a reunir firmes ‘change.org’ i va iniciar una petició «Busquem solucions davant de l’examen més difícil de Matemàtiques II de selectivitat de la Comunitat Valenciana. Es tracta de l’examen més difícil de tots els anys. Exigim solucions ja.» indica en el seu comunicat, al mateix temps que adjunta l’examen. És la primera maniobra per a demanar la intervenció de la Conselleria davant d’un examen que troba injust. Els suports no paren d’arribar-li.

 

Exàmens Selectivitat Matemàtiques II

Els exàmens que han provocat la reacció dels estudiants valencians | Generalitat Valenciana

 

La Comissió Gestora ho valora com a «desproporcionat»

Des de la Comissió Gestora dels Processos d’Accés i Preinscripció valoren la reacció com a «desproporcionada». En primer lloc, perquè els alumnes convocats a l’examen n’eren 10.000 (en tota la selectivitat en són 20.000). Per tant, si ja hi ha quasi 30.000 firmants, ho estan fent per «simpatia», en paraules de Toni Gil, secretari de la Comissió.

 

A més, també remarca que l’examen està d’acord amb el currículum de 2n de batxillerat i que s’establix en una comissió amb membres de les 5 universitats públiques valencianes i professors d’institut. I recorda que l’any passat es va produir una protesta pública igual i que el malestar va acabar quan van eixir les notes, ja que la persona que l’havia promoguda en el seu moment va traure un 10.

 

Gil relaciona la magnitud del debat amb «els nervis» propis d’esta classe de proves i a l’acció multiplicadora de les xarxes socials. I tranquil·litza recordant que sempre hi ha la possibilitat de reclamar i, fins i tot, demanar una segona correcció, quan les notes es facen públiques.

Últimes notícies

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.

Detinguts tres sospitosos en ser sorpresos grimpant a un balcó per a robar a València

La Policia Local ha detingut a dos hòmens i una dona sorpresos quan escalaven la façana d'un edifici de Ciutat Vella per a entrar per un balcó. Els agents els atribuïxen un presumpte robatori amb força i ja han passat a disposició judicial.

Català demana a LaLiga canviar l’horari del València-Sevilla per la Marató

L'alcaldessa ha sol·licitat a LaLiga moure el València-Sevilla del diumenge 7 de desembre (16.15) per la seua coincidència amb la Marató de València i els previsibles problemes de mobilitat.

La factura detalla dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA: 165 euros

Una factura incorporada al sumari per la gestió de la DANA arreplega que Carlos Mazón i Maribel Vilaplana van menjar en El Ventorro dos menús per 165 euros. El document consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana i s'acompanya de fotos i pla del reservat.

El jutjat certifica que Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.48 el dia de la DANA

Un jutjat ha certificat els horaris d'entrada, pagament i eixida del cotxe de Maribel Vilaplana el 29 d'octubre. L'acusació popular demana tornar a citar-la.