Un expert parla clar sobre fer plans per a este estiu de 2021

 

Espanya ha viscut una tercera onada que ha colpejat amb força bona part del país. Tot i que les dades que s’estan registrant els últims dies des de Sanitat i les comunitats autònomes mostren una clara millora, esta nova onada encara no s’ha superat.

 

A pesar que el número de contagis i la pressió hospitalària baixen, xifres com la incidència acumulada seguixen lluny del desitjat. És per això que existix un gran temor entre els experts sanitaris. Este no és un altre que caure en els darrers ja viscuts per Nadal, que puguen provocar que es torne a repetir la situació d’este gener i febrer.

 

Un d’ells és el metge i investigador espanyol de la Universitat de Leicester, Salvador Macip. Este advertia, en una intervenció a ‘El Rojo Vivo’, sobre el fet de relaxar restriccions de cara la Setmana Santa. Veu clara la possibilitat, si això passa, d’una quarta onada al maig i una «onada alta».

 

El sanitari ha demanat evitar una «Operació Setmana Santa» o una «Operació salvem l’estiu» com la viscuda per Nadal que va tindre greus conseqüències. Baix el seu punt de vista, encara estem lluny de poder reduir les restriccions actuals.

 

De fet, recordava que actualment ens trobem en incidències de 400 o 500, tot i que la mitjana nacional ha baixat a 385 este dimarts, quan «l’ideal és estar per baix de 100 d’incidència acumulada». En este sentit, l’OMS recomana fixar-se com a objectiu els 25 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies.

 

A demés, recordava què és el que han fet alguns països europeus com Alemanya o Regne Unit. Estos, amb millors dades que Espanya, no pensen reduir les restriccions i les mantenen per evitar caure en «la relaxació». És per això que creu que seguir l’exemple d’estos països i que els governs autonòmics no es deixen emportar per l’eufòria d’una millora relativament ràpida, però encara no prou suficient.

 

La tornada a la normalitat pot dependre de noves variants

Entre altres coses, ha volgut recordar que ara mateix encara vivim «una situació molt fràgil» i que existixen incògnites sobre «l’impacte» de les noves variants. Estes podrien acabar provocant esta quarta onada que alguns «models matemàtics» situen al mes de maig. És per això que afirma que és «arriscat» començar a planejar l’estiu, sabent a demés que el ritme de vacunació és més lent del que es volia. 

 

El metge apunta que existix el risc «que aparega una variant que s’escape de les vacunes i haguem de tornar a començar». Per això, vaticina que és possible que haguem d’esperar fins a final d’any perquè puguem «fer un poc més de vida normal». Això sí, afegint que sent «realista», s’hauria de mirar l’any que ve per «recuperar el nostre ritme més habitual».

 

Macip responia sobre les tres variants aparegudes, la britànica, la brasilera i la sud-africana, confirmant que tenen la mateixa característica: «Pareix que són més infeccioses i que ràpidament es convertixen predominants en una zona».

 

Tot i que afegia que les dos primeres estan despertant una preocupació especial pel que s’ha vist en alguns estudis. I és que com explicava anteriorment, estes dos pareixen presentar una resistència més gran a les vacunes actuals com la d’AstraZeneca, que veuen reduïda la seua eficàcia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.

Detingut a Polop un fugitiu moldau buscat per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Polop a un fugitiu moldau de 30 anys, buscat amb una orde internacional de detenció i penes de fins a 15 anys per delictes de tràfic de drogues.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.