Un expert parla clar sobre fer plans per a este estiu de 2021

 

Espanya ha viscut una tercera onada que ha colpejat amb força bona part del país. Tot i que les dades que s’estan registrant els últims dies des de Sanitat i les comunitats autònomes mostren una clara millora, esta nova onada encara no s’ha superat.

 

A pesar que el número de contagis i la pressió hospitalària baixen, xifres com la incidència acumulada seguixen lluny del desitjat. És per això que existix un gran temor entre els experts sanitaris. Este no és un altre que caure en els darrers ja viscuts per Nadal, que puguen provocar que es torne a repetir la situació d’este gener i febrer.

 

Un d’ells és el metge i investigador espanyol de la Universitat de Leicester, Salvador Macip. Este advertia, en una intervenció a ‘El Rojo Vivo’, sobre el fet de relaxar restriccions de cara la Setmana Santa. Veu clara la possibilitat, si això passa, d’una quarta onada al maig i una «onada alta».

 

El sanitari ha demanat evitar una «Operació Setmana Santa» o una «Operació salvem l’estiu» com la viscuda per Nadal que va tindre greus conseqüències. Baix el seu punt de vista, encara estem lluny de poder reduir les restriccions actuals.

 

De fet, recordava que actualment ens trobem en incidències de 400 o 500, tot i que la mitjana nacional ha baixat a 385 este dimarts, quan «l’ideal és estar per baix de 100 d’incidència acumulada». En este sentit, l’OMS recomana fixar-se com a objectiu els 25 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies.

 

A demés, recordava què és el que han fet alguns països europeus com Alemanya o Regne Unit. Estos, amb millors dades que Espanya, no pensen reduir les restriccions i les mantenen per evitar caure en «la relaxació». És per això que creu que seguir l’exemple d’estos països i que els governs autonòmics no es deixen emportar per l’eufòria d’una millora relativament ràpida, però encara no prou suficient.

 

La tornada a la normalitat pot dependre de noves variants

Entre altres coses, ha volgut recordar que ara mateix encara vivim «una situació molt fràgil» i que existixen incògnites sobre «l’impacte» de les noves variants. Estes podrien acabar provocant esta quarta onada que alguns «models matemàtics» situen al mes de maig. És per això que afirma que és «arriscat» començar a planejar l’estiu, sabent a demés que el ritme de vacunació és més lent del que es volia. 

 

El metge apunta que existix el risc «que aparega una variant que s’escape de les vacunes i haguem de tornar a començar». Per això, vaticina que és possible que haguem d’esperar fins a final d’any perquè puguem «fer un poc més de vida normal». Això sí, afegint que sent «realista», s’hauria de mirar l’any que ve per «recuperar el nostre ritme més habitual».

 

Macip responia sobre les tres variants aparegudes, la britànica, la brasilera i la sud-africana, confirmant que tenen la mateixa característica: «Pareix que són més infeccioses i que ràpidament es convertixen predominants en una zona».

 

Tot i que afegia que les dos primeres estan despertant una preocupació especial pel que s’ha vist en alguns estudis. I és que com explicava anteriorment, estes dos pareixen presentar una resistència més gran a les vacunes actuals com la d’AstraZeneca, que veuen reduïda la seua eficàcia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges intenses deixen 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² a la Marina Alta

L'episodi d'este dimecres ha deixat 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² en diverses localitats de la Marina Alta. S'han obert clars cap al nord, mentres Alacant seguix molt nuvolós.

Afectats de covid persistent denuncien la falta de reconeixement com a malaltia crònica en la Comunitat Valenciana

El Col·lectiu Covid Persistent Comunitat Valenciana denúncia que no s'ha implantat l'Estratègia de Cronicitat que reconeix la malaltia com a malaltia crònica. Sanitat defén que treballa en la seua adaptació i anuncia formació en Atenció Primària.

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

Pérez Llorca ha avançat que obrirà converses amb Vox per a tirar avant nous comptes en 2026 i ha reivindicat l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha assenyalat que la seua prioritat és governar i que demanarà un congrés del PPCV abans de les autonòmiques.