Un expert parla clar sobre fer plans per a este estiu de 2021

 

Espanya ha viscut una tercera onada que ha colpejat amb força bona part del país. Tot i que les dades que s’estan registrant els últims dies des de Sanitat i les comunitats autònomes mostren una clara millora, esta nova onada encara no s’ha superat.

 

A pesar que el número de contagis i la pressió hospitalària baixen, xifres com la incidència acumulada seguixen lluny del desitjat. És per això que existix un gran temor entre els experts sanitaris. Este no és un altre que caure en els darrers ja viscuts per Nadal, que puguen provocar que es torne a repetir la situació d’este gener i febrer.

 

Un d’ells és el metge i investigador espanyol de la Universitat de Leicester, Salvador Macip. Este advertia, en una intervenció a ‘El Rojo Vivo’, sobre el fet de relaxar restriccions de cara la Setmana Santa. Veu clara la possibilitat, si això passa, d’una quarta onada al maig i una «onada alta».

 

El sanitari ha demanat evitar una «Operació Setmana Santa» o una «Operació salvem l’estiu» com la viscuda per Nadal que va tindre greus conseqüències. Baix el seu punt de vista, encara estem lluny de poder reduir les restriccions actuals.

 

De fet, recordava que actualment ens trobem en incidències de 400 o 500, tot i que la mitjana nacional ha baixat a 385 este dimarts, quan «l’ideal és estar per baix de 100 d’incidència acumulada». En este sentit, l’OMS recomana fixar-se com a objectiu els 25 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies.

 

A demés, recordava què és el que han fet alguns països europeus com Alemanya o Regne Unit. Estos, amb millors dades que Espanya, no pensen reduir les restriccions i les mantenen per evitar caure en «la relaxació». És per això que creu que seguir l’exemple d’estos països i que els governs autonòmics no es deixen emportar per l’eufòria d’una millora relativament ràpida, però encara no prou suficient.

 

La tornada a la normalitat pot dependre de noves variants

Entre altres coses, ha volgut recordar que ara mateix encara vivim «una situació molt fràgil» i que existixen incògnites sobre «l’impacte» de les noves variants. Estes podrien acabar provocant esta quarta onada que alguns «models matemàtics» situen al mes de maig. És per això que afirma que és «arriscat» començar a planejar l’estiu, sabent a demés que el ritme de vacunació és més lent del que es volia. 

 

El metge apunta que existix el risc «que aparega una variant que s’escape de les vacunes i haguem de tornar a començar». Per això, vaticina que és possible que haguem d’esperar fins a final d’any perquè puguem «fer un poc més de vida normal». Això sí, afegint que sent «realista», s’hauria de mirar l’any que ve per «recuperar el nostre ritme més habitual».

 

Macip responia sobre les tres variants aparegudes, la britànica, la brasilera i la sud-africana, confirmant que tenen la mateixa característica: «Pareix que són més infeccioses i que ràpidament es convertixen predominants en una zona».

 

Tot i que afegia que les dos primeres estan despertant una preocupació especial pel que s’ha vist en alguns estudis. I és que com explicava anteriorment, estes dos pareixen presentar una resistència més gran a les vacunes actuals com la d’AstraZeneca, que veuen reduïda la seua eficàcia.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.