Un expert parla clar sobre fer plans per a este estiu de 2021

 

Espanya ha viscut una tercera onada que ha colpejat amb força bona part del país. Tot i que les dades que s’estan registrant els últims dies des de Sanitat i les comunitats autònomes mostren una clara millora, esta nova onada encara no s’ha superat.

 

A pesar que el número de contagis i la pressió hospitalària baixen, xifres com la incidència acumulada seguixen lluny del desitjat. És per això que existix un gran temor entre els experts sanitaris. Este no és un altre que caure en els darrers ja viscuts per Nadal, que puguen provocar que es torne a repetir la situació d’este gener i febrer.

 

Un d’ells és el metge i investigador espanyol de la Universitat de Leicester, Salvador Macip. Este advertia, en una intervenció a ‘El Rojo Vivo’, sobre el fet de relaxar restriccions de cara la Setmana Santa. Veu clara la possibilitat, si això passa, d’una quarta onada al maig i una «onada alta».

 

El sanitari ha demanat evitar una «Operació Setmana Santa» o una «Operació salvem l’estiu» com la viscuda per Nadal que va tindre greus conseqüències. Baix el seu punt de vista, encara estem lluny de poder reduir les restriccions actuals.

 

De fet, recordava que actualment ens trobem en incidències de 400 o 500, tot i que la mitjana nacional ha baixat a 385 este dimarts, quan «l’ideal és estar per baix de 100 d’incidència acumulada». En este sentit, l’OMS recomana fixar-se com a objectiu els 25 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies.

 

A demés, recordava què és el que han fet alguns països europeus com Alemanya o Regne Unit. Estos, amb millors dades que Espanya, no pensen reduir les restriccions i les mantenen per evitar caure en «la relaxació». És per això que creu que seguir l’exemple d’estos països i que els governs autonòmics no es deixen emportar per l’eufòria d’una millora relativament ràpida, però encara no prou suficient.

 

La tornada a la normalitat pot dependre de noves variants

Entre altres coses, ha volgut recordar que ara mateix encara vivim «una situació molt fràgil» i que existixen incògnites sobre «l’impacte» de les noves variants. Estes podrien acabar provocant esta quarta onada que alguns «models matemàtics» situen al mes de maig. És per això que afirma que és «arriscat» començar a planejar l’estiu, sabent a demés que el ritme de vacunació és més lent del que es volia. 

 

El metge apunta que existix el risc «que aparega una variant que s’escape de les vacunes i haguem de tornar a començar». Per això, vaticina que és possible que haguem d’esperar fins a final d’any perquè puguem «fer un poc més de vida normal». Això sí, afegint que sent «realista», s’hauria de mirar l’any que ve per «recuperar el nostre ritme més habitual».

 

Macip responia sobre les tres variants aparegudes, la britànica, la brasilera i la sud-africana, confirmant que tenen la mateixa característica: «Pareix que són més infeccioses i que ràpidament es convertixen predominants en una zona».

 

Tot i que afegia que les dos primeres estan despertant una preocupació especial pel que s’ha vist en alguns estudis. I és que com explicava anteriorment, estes dos pareixen presentar una resistència més gran a les vacunes actuals com la d’AstraZeneca, que veuen reduïda la seua eficàcia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.