Un expert parla clar sobre fer plans per a este estiu de 2021

 

Espanya ha viscut una tercera onada que ha colpejat amb força bona part del país. Tot i que les dades que s’estan registrant els últims dies des de Sanitat i les comunitats autònomes mostren una clara millora, esta nova onada encara no s’ha superat.

 

A pesar que el número de contagis i la pressió hospitalària baixen, xifres com la incidència acumulada seguixen lluny del desitjat. És per això que existix un gran temor entre els experts sanitaris. Este no és un altre que caure en els darrers ja viscuts per Nadal, que puguen provocar que es torne a repetir la situació d’este gener i febrer.

 

Un d’ells és el metge i investigador espanyol de la Universitat de Leicester, Salvador Macip. Este advertia, en una intervenció a ‘El Rojo Vivo’, sobre el fet de relaxar restriccions de cara la Setmana Santa. Veu clara la possibilitat, si això passa, d’una quarta onada al maig i una «onada alta».

 

El sanitari ha demanat evitar una «Operació Setmana Santa» o una «Operació salvem l’estiu» com la viscuda per Nadal que va tindre greus conseqüències. Baix el seu punt de vista, encara estem lluny de poder reduir les restriccions actuals.

 

De fet, recordava que actualment ens trobem en incidències de 400 o 500, tot i que la mitjana nacional ha baixat a 385 este dimarts, quan «l’ideal és estar per baix de 100 d’incidència acumulada». En este sentit, l’OMS recomana fixar-se com a objectiu els 25 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies.

 

A demés, recordava què és el que han fet alguns països europeus com Alemanya o Regne Unit. Estos, amb millors dades que Espanya, no pensen reduir les restriccions i les mantenen per evitar caure en «la relaxació». És per això que creu que seguir l’exemple d’estos països i que els governs autonòmics no es deixen emportar per l’eufòria d’una millora relativament ràpida, però encara no prou suficient.

 

La tornada a la normalitat pot dependre de noves variants

Entre altres coses, ha volgut recordar que ara mateix encara vivim «una situació molt fràgil» i que existixen incògnites sobre «l’impacte» de les noves variants. Estes podrien acabar provocant esta quarta onada que alguns «models matemàtics» situen al mes de maig. És per això que afirma que és «arriscat» començar a planejar l’estiu, sabent a demés que el ritme de vacunació és més lent del que es volia. 

 

El metge apunta que existix el risc «que aparega una variant que s’escape de les vacunes i haguem de tornar a començar». Per això, vaticina que és possible que haguem d’esperar fins a final d’any perquè puguem «fer un poc més de vida normal». Això sí, afegint que sent «realista», s’hauria de mirar l’any que ve per «recuperar el nostre ritme més habitual».

 

Macip responia sobre les tres variants aparegudes, la britànica, la brasilera i la sud-africana, confirmant que tenen la mateixa característica: «Pareix que són més infeccioses i que ràpidament es convertixen predominants en una zona».

 

Tot i que afegia que les dos primeres estan despertant una preocupació especial pel que s’ha vist en alguns estudis. I és que com explicava anteriorment, estes dos pareixen presentar una resistència més gran a les vacunes actuals com la d’AstraZeneca, que veuen reduïda la seua eficàcia.

Últimes notícies

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.