El Regne Unit dona llum verda a l’extradició de Julian Assange als EUA

La ministra d’Interior britànica, Priti Patel, ha aprovat l’extradició del fundador de Wikileaks, Julian Assange, als Estats Units, on se li busca per 18 càrrecs penals, inclosa la violació d’una llei d’espionatge.

El passat 20 d’abril, un jutge d’un tribunal britànic va emetre una ordre de lliurament del periodista australià als EUA per a ser considerada pel Govern del Regne Unit.

«Segons la Llei d’Extradició de 2003, el Ministre d’Estat ha de signar una ordre d’extradició si no hi ha motius per a prohibir l’ordre«, va dir un portaveu del Departament de l’Interior, en confirmar que la Ministra Priti Pratel va signar el decret per a extradir a Assange.

Després de conéixer la signatura de l’extradició de la ministra britànica, Wikileaks ha anunciat que Julian Assange apel·larà la seua extradició del Regne Unit als Estats Units. Assange té 15 dies per a apel·lar aquesta decisió.

Els tribunals del Regne Unit no han determinat que anara repressiu, injust o un abús procedimental extradir a Assange”, per la qual cosa el Ministeri de l’Interior ha explicat que, en aquest cas, no cap més que donar el vistiplau administratiu al trasllat.

Wikileaks, no obstant això, ha considerat que és “un dia negre per a la llibertat de premsa i la democràcia britànica” i ha confirmat la presentació d’un recurs, la qual cosa previsiblement dilatarà el procés. L’organització ha recordat que Assange s’enfronta als Estats Units a una possible pena de 175 anys de presó.

«En aquest cas, els tribunals del Regne Unit no van determinar que seria opressiu, injust o un abús de procés extradir al senyor Assange. Tampoc van trobar que l’extradició seria incompatible amb els seus drets humans, inclòs el seu dret a un judici just, judici i llibertat d’expressió, i que mentre estiga als Estats Units serà tractat adequadament, fins i tot respecte a la seua salut«, va subratllar el comunicat.

Assange és reclamat per la justícia estatunidenca que vol jutjar-ho per la difusió, des de 2010, de més de 700.000 documents classificats sobre activitats militars i diplomàtiques estatunidenques, en particular a l’Iraq i l’Afganistan. S’enfronta a 175 anys de presó.

Va ser detingut en 2019 després de passar més de set anys refugiat en l’ambaixada de l’Equador a Londres.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.