13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

El Regne Unit dona llum verda a l’extradició de Julian Assange als EUA

La ministra d’Interior britànica, Priti Patel, ha aprovat l’extradició del fundador de Wikileaks, Julian Assange, als Estats Units, on se li busca per 18 càrrecs penals, inclosa la violació d’una llei d’espionatge.

El passat 20 d’abril, un jutge d’un tribunal britànic va emetre una ordre de lliurament del periodista australià als EUA per a ser considerada pel Govern del Regne Unit.

Segons la Llei d’Extradició de 2003, el Ministre d’Estat ha de signar una ordre d’extradició si no hi ha motius per a prohibir l’ordre“, va dir un portaveu del Departament de l’Interior, en confirmar que la Ministra Priti Pratel va signar el decret per a extradir a Assange.

Després de conéixer la signatura de l’extradició de la ministra britànica, Wikileaks ha anunciat que Julian Assange apel·larà la seua extradició del Regne Unit als Estats Units. Assange té 15 dies per a apel·lar aquesta decisió.

Els tribunals del Regne Unit no han determinat que anara repressiu, injust o un abús procedimental extradir a Assange”, per la qual cosa el Ministeri de l’Interior ha explicat que, en aquest cas, no cap més que donar el vistiplau administratiu al trasllat.

Wikileaks, no obstant això, ha considerat que és “un dia negre per a la llibertat de premsa i la democràcia britànica” i ha confirmat la presentació d’un recurs, la qual cosa previsiblement dilatarà el procés. L’organització ha recordat que Assange s’enfronta als Estats Units a una possible pena de 175 anys de presó.

En aquest cas, els tribunals del Regne Unit no van determinar que seria opressiu, injust o un abús de procés extradir al senyor Assange. Tampoc van trobar que l’extradició seria incompatible amb els seus drets humans, inclòs el seu dret a un judici just, judici i llibertat d’expressió, i que mentre estiga als Estats Units serà tractat adequadament, fins i tot respecte a la seua salut“, va subratllar el comunicat.

Assange és reclamat per la justícia estatunidenca que vol jutjar-ho per la difusió, des de 2010, de més de 700.000 documents classificats sobre activitats militars i diplomàtiques estatunidenques, en particular a l’Iraq i l’Afganistan. S’enfronta a 175 anys de presó.

Va ser detingut en 2019 després de passar més de set anys refugiat en l’ambaixada de l’Equador a Londres.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.