Fernando Simón té bones notícies sobre la vacunació: «En els pròxims dies»

 

En la roda de premsa d’esta dimarts 10 de novembre, Fernando Simón ha assenyalat que espera que Sanitat establisca quina serà l’estratègia de vacunació del Covid-19 en «els pròxims dies» després d’anunciar que el govern espanyol pretén vacunar a uns 10 milions de persones abans d’acabar l’any. La notícia arriba després de deixar caure que Espanya podria estar vivint una fase d’estabilització de la segona onada de la pandèmia perquè les dades de contagi han començat a millorar en algunes comunitats.

 

El portaveu de Sanitat ha explicat que en els pròxims dies es detallarà una estratègia de vacunació, que establirà quins grups seran els primers en ser vacunats una volta es done el vistiplau a la distribució de la vacuna de Pfzier, que va anunciar este dilluns que té una efectivitat del 90%. Tot fa indicar però, que els primers grups en vacunar-se seran el col·lectiu sanitari i els majors de 65 anys.

 

A banda de la dosi de Pfzier, Simón va plantejar la possibilitat de subministrar les vacunes d’altres laboratoris al mateix temps, un fet que permetria ampliar els grups vacunats. Tot i això, va reconéixer que la de Pfzier és la que està més avançada i la que probablement arribarà primer. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries va detallar que ara mateix un grup d’experts de totes les comunitats autònomes, i tècnics independents, estan treballant en l’elaboració del text de l’estratègia estatal.

 

Una volta estiga fet el text, es debatrà en el Consell Interterritorial de Salut, l’òrgan creat per a la gestió de la pandèmia que inclou els consellers de Sanitat de totes les comunitats autònomes, i el Ministeri de Sanitat.

 

 

La vacuna «canviarà radicalment» la situació pel Covid-19

Simón es va mostrar positiu sobre la possible arribada de la vacuna i creu que «a ningú se li escapa que, quan tinguem la vacuna, això canviarà radicalment», però també va voler ser prudent i va animar a esperar que acaben els estudis sobre la vacuna de Pfzier, que tot i que no estan acabats sí que donen resultats «esperançadors».

 

«És molt possible que tinguem vacunes per a començar en gener», va remarcar el portaveu de Sanitat a la volta que indicava de la possibilitat que hi haja diferents vacunes. Per a Simón, això seria molt positiu perquè cap laboratori del món té la capacitat de produir vacunes per a distribuir-se a tota la població, però si són vacunes de diferents laboratoris, la rapidesa de la seua distribució permetrà que la immunització de la població augmente.

 

Tot i això, Simón seguix mostrant-se prudent i estudia els terminis dels que parla Sanitat per a comprovar que les diferents vacunes tenen «eficàcia suficient». A demés, afegix que en un hipotètic escenari a on hi haja dos o més vacunes per a la població, es donarà prioritat «a la més segura i eficaç» en cada moment. «Si estan al mateix temps, per descomptat que es prioritzaran les més eficaces i en els grups que més interessa», va aclarir.

 

Fernando Simón també s’ha referit a l’avanç de les vacunes espanyoles, que ara per ara estan en un procés de desenvolupament més llunyà. De moment, s’espera que a principis del segon semestre del 2021 puguen començar a estar disponibles alguns dels 8 o 10 projectes que tenen possibilitats de produir alguna eficàcia.

Últimes notícies

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.