Fernando Simón té bones notícies sobre la vacunació: «En els pròxims dies»

 

En la roda de premsa d’esta dimarts 10 de novembre, Fernando Simón ha assenyalat que espera que Sanitat establisca quina serà l’estratègia de vacunació del Covid-19 en «els pròxims dies» després d’anunciar que el govern espanyol pretén vacunar a uns 10 milions de persones abans d’acabar l’any. La notícia arriba després de deixar caure que Espanya podria estar vivint una fase d’estabilització de la segona onada de la pandèmia perquè les dades de contagi han començat a millorar en algunes comunitats.

 

El portaveu de Sanitat ha explicat que en els pròxims dies es detallarà una estratègia de vacunació, que establirà quins grups seran els primers en ser vacunats una volta es done el vistiplau a la distribució de la vacuna de Pfzier, que va anunciar este dilluns que té una efectivitat del 90%. Tot fa indicar però, que els primers grups en vacunar-se seran el col·lectiu sanitari i els majors de 65 anys.

 

A banda de la dosi de Pfzier, Simón va plantejar la possibilitat de subministrar les vacunes d’altres laboratoris al mateix temps, un fet que permetria ampliar els grups vacunats. Tot i això, va reconéixer que la de Pfzier és la que està més avançada i la que probablement arribarà primer. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries va detallar que ara mateix un grup d’experts de totes les comunitats autònomes, i tècnics independents, estan treballant en l’elaboració del text de l’estratègia estatal.

 

Una volta estiga fet el text, es debatrà en el Consell Interterritorial de Salut, l’òrgan creat per a la gestió de la pandèmia que inclou els consellers de Sanitat de totes les comunitats autònomes, i el Ministeri de Sanitat.

 

 

La vacuna «canviarà radicalment» la situació pel Covid-19

Simón es va mostrar positiu sobre la possible arribada de la vacuna i creu que «a ningú se li escapa que, quan tinguem la vacuna, això canviarà radicalment», però també va voler ser prudent i va animar a esperar que acaben els estudis sobre la vacuna de Pfzier, que tot i que no estan acabats sí que donen resultats «esperançadors».

 

«És molt possible que tinguem vacunes per a començar en gener», va remarcar el portaveu de Sanitat a la volta que indicava de la possibilitat que hi haja diferents vacunes. Per a Simón, això seria molt positiu perquè cap laboratori del món té la capacitat de produir vacunes per a distribuir-se a tota la població, però si són vacunes de diferents laboratoris, la rapidesa de la seua distribució permetrà que la immunització de la població augmente.

 

Tot i això, Simón seguix mostrant-se prudent i estudia els terminis dels que parla Sanitat per a comprovar que les diferents vacunes tenen «eficàcia suficient». A demés, afegix que en un hipotètic escenari a on hi haja dos o més vacunes per a la població, es donarà prioritat «a la més segura i eficaç» en cada moment. «Si estan al mateix temps, per descomptat que es prioritzaran les més eficaces i en els grups que més interessa», va aclarir.

 

Fernando Simón també s’ha referit a l’avanç de les vacunes espanyoles, que ara per ara estan en un procés de desenvolupament més llunyà. De moment, s’espera que a principis del segon semestre del 2021 puguen començar a estar disponibles alguns dels 8 o 10 projectes que tenen possibilitats de produir alguna eficàcia.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.