Fernando Simón té bones notícies sobre la vacunació: «En els pròxims dies»

 

En la roda de premsa d’esta dimarts 10 de novembre, Fernando Simón ha assenyalat que espera que Sanitat establisca quina serà l’estratègia de vacunació del Covid-19 en «els pròxims dies» després d’anunciar que el govern espanyol pretén vacunar a uns 10 milions de persones abans d’acabar l’any. La notícia arriba després de deixar caure que Espanya podria estar vivint una fase d’estabilització de la segona onada de la pandèmia perquè les dades de contagi han començat a millorar en algunes comunitats.

 

El portaveu de Sanitat ha explicat que en els pròxims dies es detallarà una estratègia de vacunació, que establirà quins grups seran els primers en ser vacunats una volta es done el vistiplau a la distribució de la vacuna de Pfzier, que va anunciar este dilluns que té una efectivitat del 90%. Tot fa indicar però, que els primers grups en vacunar-se seran el col·lectiu sanitari i els majors de 65 anys.

 

A banda de la dosi de Pfzier, Simón va plantejar la possibilitat de subministrar les vacunes d’altres laboratoris al mateix temps, un fet que permetria ampliar els grups vacunats. Tot i això, va reconéixer que la de Pfzier és la que està més avançada i la que probablement arribarà primer. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries va detallar que ara mateix un grup d’experts de totes les comunitats autònomes, i tècnics independents, estan treballant en l’elaboració del text de l’estratègia estatal.

 

Una volta estiga fet el text, es debatrà en el Consell Interterritorial de Salut, l’òrgan creat per a la gestió de la pandèmia que inclou els consellers de Sanitat de totes les comunitats autònomes, i el Ministeri de Sanitat.

 

 

La vacuna «canviarà radicalment» la situació pel Covid-19

Simón es va mostrar positiu sobre la possible arribada de la vacuna i creu que «a ningú se li escapa que, quan tinguem la vacuna, això canviarà radicalment», però també va voler ser prudent i va animar a esperar que acaben els estudis sobre la vacuna de Pfzier, que tot i que no estan acabats sí que donen resultats «esperançadors».

 

«És molt possible que tinguem vacunes per a començar en gener», va remarcar el portaveu de Sanitat a la volta que indicava de la possibilitat que hi haja diferents vacunes. Per a Simón, això seria molt positiu perquè cap laboratori del món té la capacitat de produir vacunes per a distribuir-se a tota la població, però si són vacunes de diferents laboratoris, la rapidesa de la seua distribució permetrà que la immunització de la població augmente.

 

Tot i això, Simón seguix mostrant-se prudent i estudia els terminis dels que parla Sanitat per a comprovar que les diferents vacunes tenen «eficàcia suficient». A demés, afegix que en un hipotètic escenari a on hi haja dos o més vacunes per a la població, es donarà prioritat «a la més segura i eficaç» en cada moment. «Si estan al mateix temps, per descomptat que es prioritzaran les més eficaces i en els grups que més interessa», va aclarir.

 

Fernando Simón també s’ha referit a l’avanç de les vacunes espanyoles, que ara per ara estan en un procés de desenvolupament més llunyà. De moment, s’espera que a principis del segon semestre del 2021 puguen començar a estar disponibles alguns dels 8 o 10 projectes que tenen possibilitats de produir alguna eficàcia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.

Marcelino: Lamine Yamal va estar excepcional i el Barça va ser precís

El Vila-real va caure 4-1 al Camp Nou i Marcelino va assenyalar a Lamine Yamal, autor de tres gols, i a l'eficàcia blaugrana. El 3-1, després d'una fallada pròpia, va marcar el desenllaç.