11.3 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Fernando Simón té bones notícies sobre la vacunació: «En els pròxims dies»

 

En la roda de premsa d’esta dimarts 10 de novembre, Fernando Simón ha assenyalat que espera que Sanitat establisca quina serà l’estratègia de vacunació del Covid-19 en «els pròxims dies» després d’anunciar que el govern espanyol pretén vacunar a uns 10 milions de persones abans d’acabar l’any. La notícia arriba després de deixar caure que Espanya podria estar vivint una fase d’estabilització de la segona onada de la pandèmia perquè les dades de contagi han començat a millorar en algunes comunitats.

 

El portaveu de Sanitat ha explicat que en els pròxims dies es detallarà una estratègia de vacunació, que establirà quins grups seran els primers en ser vacunats una volta es done el vistiplau a la distribució de la vacuna de Pfzier, que va anunciar este dilluns que té una efectivitat del 90%. Tot fa indicar però, que els primers grups en vacunar-se seran el col·lectiu sanitari i els majors de 65 anys.

 

A banda de la dosi de Pfzier, Simón va plantejar la possibilitat de subministrar les vacunes d’altres laboratoris al mateix temps, un fet que permetria ampliar els grups vacunats. Tot i això, va reconéixer que la de Pfzier és la que està més avançada i la que probablement arribarà primer. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries va detallar que ara mateix un grup d’experts de totes les comunitats autònomes, i tècnics independents, estan treballant en l’elaboració del text de l’estratègia estatal.

 

Una volta estiga fet el text, es debatrà en el Consell Interterritorial de Salut, l’òrgan creat per a la gestió de la pandèmia que inclou els consellers de Sanitat de totes les comunitats autònomes, i el Ministeri de Sanitat.

 

 

La vacuna «canviarà radicalment» la situació pel Covid-19

Simón es va mostrar positiu sobre la possible arribada de la vacuna i creu que «a ningú se li escapa que, quan tinguem la vacuna, això canviarà radicalment», però també va voler ser prudent i va animar a esperar que acaben els estudis sobre la vacuna de Pfzier, que tot i que no estan acabats sí que donen resultats «esperançadors».

 

«És molt possible que tinguem vacunes per a començar en gener», va remarcar el portaveu de Sanitat a la volta que indicava de la possibilitat que hi haja diferents vacunes. Per a Simón, això seria molt positiu perquè cap laboratori del món té la capacitat de produir vacunes per a distribuir-se a tota la població, però si són vacunes de diferents laboratoris, la rapidesa de la seua distribució permetrà que la immunització de la població augmente.

 

Tot i això, Simón seguix mostrant-se prudent i estudia els terminis dels que parla Sanitat per a comprovar que les diferents vacunes tenen «eficàcia suficient». A demés, afegix que en un hipotètic escenari a on hi haja dos o més vacunes per a la població, es donarà prioritat «a la més segura i eficaç» en cada moment. «Si estan al mateix temps, per descomptat que es prioritzaran les més eficaces i en els grups que més interessa», va aclarir.

 

Fernando Simón també s’ha referit a l’avanç de les vacunes espanyoles, que ara per ara estan en un procés de desenvolupament més llunyà. De moment, s’espera que a principis del segon semestre del 2021 puguen començar a estar disponibles alguns dels 8 o 10 projectes que tenen possibilitats de produir alguna eficàcia.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.