Fernando Simón té bones notícies sobre la vacunació: «En els pròxims dies»

 

En la roda de premsa d’esta dimarts 10 de novembre, Fernando Simón ha assenyalat que espera que Sanitat establisca quina serà l’estratègia de vacunació del Covid-19 en «els pròxims dies» després d’anunciar que el govern espanyol pretén vacunar a uns 10 milions de persones abans d’acabar l’any. La notícia arriba després de deixar caure que Espanya podria estar vivint una fase d’estabilització de la segona onada de la pandèmia perquè les dades de contagi han començat a millorar en algunes comunitats.

 

El portaveu de Sanitat ha explicat que en els pròxims dies es detallarà una estratègia de vacunació, que establirà quins grups seran els primers en ser vacunats una volta es done el vistiplau a la distribució de la vacuna de Pfzier, que va anunciar este dilluns que té una efectivitat del 90%. Tot fa indicar però, que els primers grups en vacunar-se seran el col·lectiu sanitari i els majors de 65 anys.

 

A banda de la dosi de Pfzier, Simón va plantejar la possibilitat de subministrar les vacunes d’altres laboratoris al mateix temps, un fet que permetria ampliar els grups vacunats. Tot i això, va reconéixer que la de Pfzier és la que està més avançada i la que probablement arribarà primer. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries va detallar que ara mateix un grup d’experts de totes les comunitats autònomes, i tècnics independents, estan treballant en l’elaboració del text de l’estratègia estatal.

 

Una volta estiga fet el text, es debatrà en el Consell Interterritorial de Salut, l’òrgan creat per a la gestió de la pandèmia que inclou els consellers de Sanitat de totes les comunitats autònomes, i el Ministeri de Sanitat.

 

 

La vacuna «canviarà radicalment» la situació pel Covid-19

Simón es va mostrar positiu sobre la possible arribada de la vacuna i creu que «a ningú se li escapa que, quan tinguem la vacuna, això canviarà radicalment», però també va voler ser prudent i va animar a esperar que acaben els estudis sobre la vacuna de Pfzier, que tot i que no estan acabats sí que donen resultats «esperançadors».

 

«És molt possible que tinguem vacunes per a començar en gener», va remarcar el portaveu de Sanitat a la volta que indicava de la possibilitat que hi haja diferents vacunes. Per a Simón, això seria molt positiu perquè cap laboratori del món té la capacitat de produir vacunes per a distribuir-se a tota la població, però si són vacunes de diferents laboratoris, la rapidesa de la seua distribució permetrà que la immunització de la població augmente.

 

Tot i això, Simón seguix mostrant-se prudent i estudia els terminis dels que parla Sanitat per a comprovar que les diferents vacunes tenen «eficàcia suficient». A demés, afegix que en un hipotètic escenari a on hi haja dos o més vacunes per a la població, es donarà prioritat «a la més segura i eficaç» en cada moment. «Si estan al mateix temps, per descomptat que es prioritzaran les més eficaces i en els grups que més interessa», va aclarir.

 

Fernando Simón també s’ha referit a l’avanç de les vacunes espanyoles, que ara per ara estan en un procés de desenvolupament més llunyà. De moment, s’espera que a principis del segon semestre del 2021 puguen començar a estar disponibles alguns dels 8 o 10 projectes que tenen possibilitats de produir alguna eficàcia.

Últimes notícies

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.

València entra en el rànquing mundial de ciutats i se situa en el lloc 180

València sha situat en el lloc 180 del Índex Global de Ciutats 2026 de Oxford Economics, com a tercera ciutat espanyola darrere de Madrid i Barcelona.