Files interminables per a canviar les pessetes per euros

 

Este dimecres és l’últim dia de termini per a canviar les pessetes i molts són els valencians que han esperat a última hora per a acudir a la seu del Banc d’Espanya per a efectuar el canvi.

Les files de gent -sense cita prèvia- esperant el seu torn és una estampa que es repeteix des de finals de la setmana passada.

«És típic d’alguns espanyols deixar tot per al final«, comenta una de les persones que estan fent cua.

Cal destacar que les persones que tenen cita prèvia, són ateses a la seua hora i que el personal del Banc d’Espanya informen en tot moment a les persones que fan fila de les monedes i bitllets susceptibles de ser canviades a euros per a agilitar l’espera.

A més, també tenen la possibilitat de deixar en custòdia els diners al costat d’un número de compte bancari i se li ingressarà en euros a partir de l’1 de juliol.

Moltes persones prefereixen guardar les monedes, perquè les conserven “per afecte”, ja que han crescut o viscut part de la seua vida amb pessetes i pot més la nostàlgia que el Banc d’Espanya els puga donar per elles.

A més, hi ha gent que aprofita el viatge, per a fer el canvi no sols de les seues pessetes, sinó també de persones de confiança, que així s’estalvien un viatge.

Qualsevol persona física o jurídica pot fer el canvi de pessetes a euros en les sucursals del Banc d’Espanya o en la seu central (a Madrid).

En 2002, l’euro va substituir definitivament a la pesseta com a moneda de curs legal i des d’este dimecres passarà a ser història.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU