Files interminables per a canviar les pessetes per euros

 

Este dimecres és l’últim dia de termini per a canviar les pessetes i molts són els valencians que han esperat a última hora per a acudir a la seu del Banc d’Espanya per a efectuar el canvi.

Les files de gent -sense cita prèvia- esperant el seu torn és una estampa que es repeteix des de finals de la setmana passada.

«És típic d’alguns espanyols deixar tot per al final«, comenta una de les persones que estan fent cua.

Cal destacar que les persones que tenen cita prèvia, són ateses a la seua hora i que el personal del Banc d’Espanya informen en tot moment a les persones que fan fila de les monedes i bitllets susceptibles de ser canviades a euros per a agilitar l’espera.

A més, també tenen la possibilitat de deixar en custòdia els diners al costat d’un número de compte bancari i se li ingressarà en euros a partir de l’1 de juliol.

Moltes persones prefereixen guardar les monedes, perquè les conserven “per afecte”, ja que han crescut o viscut part de la seua vida amb pessetes i pot més la nostàlgia que el Banc d’Espanya els puga donar per elles.

A més, hi ha gent que aprofita el viatge, per a fer el canvi no sols de les seues pessetes, sinó també de persones de confiança, que així s’estalvien un viatge.

Qualsevol persona física o jurídica pot fer el canvi de pessetes a euros en les sucursals del Banc d’Espanya o en la seu central (a Madrid).

En 2002, l’euro va substituir definitivament a la pesseta com a moneda de curs legal i des d’este dimecres passarà a ser història.

Últimes notícies

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.