Files interminables per a canviar les pessetes per euros

 

Este dimecres és l’últim dia de termini per a canviar les pessetes i molts són els valencians que han esperat a última hora per a acudir a la seu del Banc d’Espanya per a efectuar el canvi.

Les files de gent -sense cita prèvia- esperant el seu torn és una estampa que es repeteix des de finals de la setmana passada.

«És típic d’alguns espanyols deixar tot per al final«, comenta una de les persones que estan fent cua.

Cal destacar que les persones que tenen cita prèvia, són ateses a la seua hora i que el personal del Banc d’Espanya informen en tot moment a les persones que fan fila de les monedes i bitllets susceptibles de ser canviades a euros per a agilitar l’espera.

A més, també tenen la possibilitat de deixar en custòdia els diners al costat d’un número de compte bancari i se li ingressarà en euros a partir de l’1 de juliol.

Moltes persones prefereixen guardar les monedes, perquè les conserven “per afecte”, ja que han crescut o viscut part de la seua vida amb pessetes i pot més la nostàlgia que el Banc d’Espanya els puga donar per elles.

A més, hi ha gent que aprofita el viatge, per a fer el canvi no sols de les seues pessetes, sinó també de persones de confiança, que així s’estalvien un viatge.

Qualsevol persona física o jurídica pot fer el canvi de pessetes a euros en les sucursals del Banc d’Espanya o en la seu central (a Madrid).

En 2002, l’euro va substituir definitivament a la pesseta com a moneda de curs legal i des d’este dimecres passarà a ser història.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.