Files interminables per a canviar les pessetes per euros

 

Este dimecres és l’últim dia de termini per a canviar les pessetes i molts són els valencians que han esperat a última hora per a acudir a la seu del Banc d’Espanya per a efectuar el canvi.

Les files de gent -sense cita prèvia- esperant el seu torn és una estampa que es repeteix des de finals de la setmana passada.

«És típic d’alguns espanyols deixar tot per al final«, comenta una de les persones que estan fent cua.

Cal destacar que les persones que tenen cita prèvia, són ateses a la seua hora i que el personal del Banc d’Espanya informen en tot moment a les persones que fan fila de les monedes i bitllets susceptibles de ser canviades a euros per a agilitar l’espera.

A més, també tenen la possibilitat de deixar en custòdia els diners al costat d’un número de compte bancari i se li ingressarà en euros a partir de l’1 de juliol.

Moltes persones prefereixen guardar les monedes, perquè les conserven “per afecte”, ja que han crescut o viscut part de la seua vida amb pessetes i pot més la nostàlgia que el Banc d’Espanya els puga donar per elles.

A més, hi ha gent que aprofita el viatge, per a fer el canvi no sols de les seues pessetes, sinó també de persones de confiança, que així s’estalvien un viatge.

Qualsevol persona física o jurídica pot fer el canvi de pessetes a euros en les sucursals del Banc d’Espanya o en la seu central (a Madrid).

En 2002, l’euro va substituir definitivament a la pesseta com a moneda de curs legal i des d’este dimecres passarà a ser història.

Últimes notícies

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.