Files interminables per a canviar les pessetes per euros

 

Este dimecres és l’últim dia de termini per a canviar les pessetes i molts són els valencians que han esperat a última hora per a acudir a la seu del Banc d’Espanya per a efectuar el canvi.

Les files de gent -sense cita prèvia- esperant el seu torn és una estampa que es repeteix des de finals de la setmana passada.

“És típic d’alguns espanyols deixar tot per al final“, comenta una de les persones que estan fent cua.

Cal destacar que les persones que tenen cita prèvia, són ateses a la seua hora i que el personal del Banc d’Espanya informen en tot moment a les persones que fan fila de les monedes i bitllets susceptibles de ser canviades a euros per a agilitar l’espera.

A més, també tenen la possibilitat de deixar en custòdia els diners al costat d’un número de compte bancari i se li ingressarà en euros a partir de l’1 de juliol.

Moltes persones prefereixen guardar les monedes, perquè les conserven “per afecte”, ja que han crescut o viscut part de la seua vida amb pessetes i pot més la nostàlgia que el Banc d’Espanya els puga donar per elles.

A més, hi ha gent que aprofita el viatge, per a fer el canvi no sols de les seues pessetes, sinó també de persones de confiança, que així s’estalvien un viatge.

Qualsevol persona física o jurídica pot fer el canvi de pessetes a euros en les sucursals del Banc d’Espanya o en la seu central (a Madrid).

En 2002, l’euro va substituir definitivament a la pesseta com a moneda de curs legal i des d’este dimecres passarà a ser història.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.