La Fira de les comarques acosta l’oferta turística dels municipis valencians a la capital del Túria

Els municipis valencians reivindiquen el seu patrimoni, cultura i tradicions durant la Fira de les comarques organitzada per la Diputació i que, per primera vegada, se celebra en la plaça de l’Ajuntament de València.

Experiències turístiques

L’esdeveniment permet conéixer les experiències turístiques globals de tot el territori, que inclouen gastronomia i escapades a espais naturals, i pretenen alçar-se com a «motor per a reactivar l’economia després de la pandèmia«, ha explicat la Diputació de València en un comunicat.

Coneix totes les rutes dels pobles de la mancomunitat i la provincia de València

Més de 40 ajuntaments de la província, una desena de mancomunitats i una vintena d’empreses del sector turístic protagonitzen la Fira i s’han desplaçat este dissabte fins al cor de la ciutat, on han acudit també el president de la Diputació de València, Toni Gaspar; el diputat de Turisme, Jordi Mayor, diputades i diputats provincials i alcaldes i alcaldesses de les localitats participants en este aparador de l’oferta turística dels pobles i comarques valencianes.

«Este cap de setmana celebrem el primer esdeveniment turístic després de la pandèmia, la qual cosa demostra que este tipus de certàmens és compatible amb la seguretat de les persones», ha assenyalat Gaspar, qui s’ha sumat a la reivindicació del municipalisme «donant a conéixer el millor que tenen i posant de manifest el paper que poden jugar en la recuperació econòmica«.

Canvi d’ubicació de la Fira

Per part seua, el responsable provincial de Turisme, Jordi Mayor, ha explicat que el canvi d’ubicació de la Fira, en la seua tornada a la presencialitat després de l’edició en línia del passat any, es deu al «Mayor espai disponible per a garantir les mesures de seguretat que ens recomanen les autoritats sanitàries«. Mayor ha agraït la participació en el certamen als prop de 90 expositors que romandran oberts fins a la tard-nit del diumenge en la Plaça de l’Ajuntament de València.

Demostracions gastronòmiques, balls i denses tradicionals

La Fira de les comarques ofereix demostracions gastronòmiques, balls i danses tradicionals, espectacles circenses i infantils i actuacions musicals, i pot visitar-se este dissabte fins a les 21.00 hores i el diumenge de 10 a 15 i de 16.30 a 20 hores.

Rutes accessibles per a persones amb discapacitat

A més de les corporacions locals, també ha estat present la Confederació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Comunitat Valenciana (COCEMFE CV), que ha presentat este dissabte un total de sis rutes accessibles i inclusives a la província de València.

Estes propostes formen part del projecte ‘La Comunitat Valenciana, també per a la teua‘, que duu a terme en col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana per a l’impuls del turisme accessible i inclusiu en el territori, ha explicat la confederació en un comunicat.

En este acte, realitzat en l’escenari principal del certamen, l’entitat d’utilitat pública ha detallat rutes de temàtiques diverses com la fallera, musical, científica i ecològica en un acte conduït pel copresentador del programa SER Viatgers Comunitat Valenciana, Santiago Botella, i amenitzat pel col·laborador del programa radiofònic Camina Ja, Keru Sánchez.

D’esta manera, les persones assistents han pogut conéixer les rutes ‘L’Art del Ninot’, ‘La València Científica’, ‘Del cuc de Seda a l’Espolí’, la ‘València Musical’, ‘L’Albufera i el Cultiu de l’Arròs’ i ‘La Fauna Pròxima’; totes elles dissenyades per a garantir itineraris i vistes sense barreres gràcies a la col·laboració d’empreses i institucions públiques.

COCEMFE CV serà present durant tot el certamen en un estand per a oferir informació tant de sobre la guia turística que recull estes rutes com sobre l’aplicació mòbil AccTUR, una eina destinada a responsables d’hotels, restaurants, museus o parcs temàtics amb l’objectiu que puguen avaluar l’accessibilitat dels seus recursos turístics.

El president de COCEMFE CV, Juan Mondéjar, ha destacat la implicació tant de l’administració pública com del sector turístic: «Accesibilizar recursos turístics que no són visitables per les persones amb discapacitat és l’objectiu d’esta iniciativa, que és possible gràcies a la implicació de moltes persones que creen en l’accessibilitat com un fet diferencial de qualitat i com una oportunitat per a ampliar els seus serveis a més públics. Tot això des d’una perspectiva de Drets Humans que persegueix derrocar barreres no sols físiques sinó també actitudinals per a un tracte adequat al col·lectiu«, ha explicat.

Últimes notícies

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.

Onze arrestats a València per una estafa piramidal amb falses inversions

La Policia Nacional ha detingut 11 persones a València per integrar suposadament un grup criminal que ha comés una estafa piramidal amb falses inversions, amb un perjuí estimat de més de 50.000 euros i almenys 16 víctimes identificades.

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.

Investiguen la mort d’un home major trobat en una casa abandonada de Vilamarxant

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home de molta edat localitzat en una casa de camp abandonada de Vilamarxant, amb el cadàver momificat i sense signes aparents de violència. El jutjat de guàrdia de Llíria porta la instrucció i el fill ha sigut detingut, segons diversos mitjans, per presumptament ocultar el decés per a continuar cobrant la pensió.

Aemet activa avís groc per pluges a Castelló i per calor extrema a l’interior de València

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior de Castelló i per temperatures de fins a 38 graus a l’interior sud de València. Divendres s’estendran les alertes per tempestes a l’interior de la província de València.

Ruixats, tronades i calor intensa a l’interior de la Comunitat este dijous

La jornada d’este dijous arriba amb cel poc nuvolós, però amb ruixats i tronades probables a l’interior i temperatures màximes en ascens, especialment en zones interiors i prelitorals. Divendres es mantindrà l’ambient calorós i la inestabilitat a l’interior de València i Alacant.

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.