La I Fira de Nadal de la Diputació de Castelló promocionarà els productes de la província

 

La primera Fira de Nadal de productes ‘Castelló de Ruta de Sabor’ és la gran aposta de la Diputació Provincial de Castelló per a promocionar el consum d’aliments amb segell castellonenc durant les pròximes festes nadalenques.

 

Des d’este divendres i fins al diumenge per la nit, la plaça de les Aules de la ciutat de Castelló de la Plana acollirà els estands de les xicotetes empreses locals que han acceptat la invitació de traslladar al mateix centre de la capital la seua millor selecció de productes. Els visitants podran trobar des de vins i licors i dolços nadalencs fins a formatges, hortalisses i olis.

 

Amb esta exposició gastronòmica, la Diputació s’ha posat com a meta incentivar l’adquisició de productes locals perquè estes festes copen les taules de totes les cases castellonenques. «A tot el món li agrada oferir qualitat als seus comensals quan venen dates assenyalades i crec que coincidim que el millor producte que hi ha és el de casa», ha assenyalat Virginia Martí, diputada responsable de la marca ‘Ruta de Sabor’.

 

La Fira, amb estrictes mesures de seguretat

Amb això ha fet una invitació a tota la ciutadania a acostar-se a Castelló de la Plana a fer les compres del menjar de Nadal «perquè d’eixa manera estarem ajudant els productors de quilòmetre zero a créixer i a posicionar els seus productes en el mercat».

 

Atenent a la situació de pandèmia, la participació s’ha hagut de limitar a una desena d’empreses, el que «en cap cas ressentirà l’experiència sensorial i gastronòmica de les persones que s’arrimen a conéixer-nos». A això cal sumar-li l’aplicació d’un protocol de seguretat: es garantirà la separació lateral entre els estands, es prendrà la temperatura i s’oferirà gel hidroalcohòlic perquè s’higienitzen les mans abans d’entrar.

 

A banda de poder contemplar la producció alimentària provincial, els assistents també podran disfrutar  d’activitats complementàries, que van des de ‘showcookings’ a presentacions de productes. La inauguració de la fira tindrà lloc el divendres a les 10.00 hores del matí. L’horari d’obertura serà el mateix els tres dies, mentres que el de tancament s’establix a les 22.00 hores excepte el diumenge, quan s’avançarà a les 20.00 hores.

 

Esta primera Fira de Nadal és l’evolució natural de l’anterior mostra de la trufa, el que és «un procés de canvi i de potenciació de la marca que passa per obrir nous espais d’exposició a on presentar a la ciutadania tota la gamma de productes que oferix la nostra terra». A demés, «també l’hem dotada d’un nom més idoni i atractiu per a les dates que corren».

Últimes notícies

Guitarricadelafuente acomiada el seu any triomfal a Madrid amb un crit a favor de la protesta en Sol

Guitarricadelafuente ha tancat al Movistar Arena de Madrid la gira del disc 'Spanish Leather' davant 15.800 persones i amb un missatge explícit de suport a la protesta per l’habitatge a la Puerta del Sol.

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.