La I Fira de Nadal de la Diputació de Castelló promocionarà els productes de la província

 

La primera Fira de Nadal de productes Castelló de Ruta de Sabor’ és la gran aposta de la Diputació Provincial de Castelló per a promocionar el consum d’aliments amb segell castellonenc durant les pròximes festes nadalenques.

 

Des d’este divendres i fins al diumenge per la nit, la plaça de les Aules de la ciutat de Castelló de la Plana acollirà els estands de les xicotetes empreses locals que han acceptat la invitació de traslladar al mateix centre de la capital la seua millor selecció de productes. Els visitants podran trobar des de vins i licors i dolços nadalencs fins a formatges, hortalisses i olis.

 

Amb esta exposició gastronòmica, la Diputació s’ha posat com a meta incentivar l’adquisició de productes locals perquè estes festes copen les taules de totes les cases castellonenques. «A tot el món li agrada oferir qualitat als seus comensals quan venen dates assenyalades i crec que coincidim que el millor producte que hi ha és el de casa», ha assenyalat Virginia Martí, diputada responsable de la marca ‘Ruta de Sabor’.

 

La Fira, amb estrictes mesures de seguretat

Amb això ha fet una invitació a tota la ciutadania a acostar-se a Castelló de la Plana a fer les compres del menjar de Nadal «perquè d’eixa manera estarem ajudant els productors de quilòmetre zero a créixer i a posicionar els seus productes en el mercat».

 

Atenent a la situació de pandèmia, la participació s’ha hagut de limitar a una desena d’empreses, el que «en cap cas ressentirà l’experiència sensorial i gastronòmica de les persones que s’arrimen a conéixer-nos». A això cal sumar-li l’aplicació d’un protocol de seguretat: es garantirà la separació lateral entre els estands, es prendrà la temperatura i s’oferirà gel hidroalcohòlic perquè s’higienitzen les mans abans d’entrar.

 

A banda de poder contemplar la producció alimentària provincial, els assistents també podran disfrutar  d’activitats complementàries, que van des de ‘showcookings’ a presentacions de productes. La inauguració de la fira tindrà lloc el divendres a les 10.00 hores del matí. L’horari d’obertura serà el mateix els tres dies, mentres que el de tancament s’establix a les 22.00 hores excepte el diumenge, quan s’avançarà a les 20.00 hores.

 

Esta primera Fira de Nadal és l’evolució natural de l’anterior mostra de la trufa, el que és «un procés de canvi i de potenciació de la marca que passa per obrir nous espais d’exposició a on presentar a la ciutadania tota la gamma de productes que oferix la nostra terra». A demés, «també l’hem dotada d’un nom més idoni i atractiu per a les dates que corren».

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.