La Fiscalia veu delicte en el tracte als usuaris de la residència DomusVi de Llíria

 

La Fiscalia de València creu que el possible maltractament a ancians en la residència Domus VI de Llíria, en el Camp de Túria (València), que es van difondre públicament fa un mes podrien constituir delictes contra la integritat moral de les víctimes, pel que ha demanat als jutges que òbriguen una causa penal contra els responsables.

 

Telecinco, i després altres mitjans de comunicació, van difondre el mes de setembre passat unes imàtgens en les que pot vore a ancians lligats a cadires, desatesos per a menjar i abandonats després de caure a terra. La Fiscalia Provincial de València va obrir diligències d’investigació el passat 9 de setembre davant de la gravetat.

 

En el seu escrit d’este dimecres, al que ha tingut accés EFE, assenyala que després de la investigació preliminar considera que les situacions d’abandó i desprotecció a ancians que pareixen haver passat en eixa residència «poden ser constitutius de diferents delictes contra la integritat moral de l’article 173.1 del Codi Penal».

 

Demanen una investigació penal

Per això, ha remés les seues diligències als jutjats d’esta localitat perquè òbriguen una investigació penal contra els responsables. «A causa de les actuacions duies a terme per la Fiscalia s’inferix que existixen indicis que el tracte dispensat als residents per la directora de la residència, en la seua posició de garant, i pels encarregats de la cura, vigilància i atenció, va soscavar greument la seua dignitat i integritat moral».

 

Este fet continua, «encara es va fer més palés i punyent en el cas dels residents que eren més vulnerables per la seua avançada edat, per les seues greus malalties psíquiques i físiques i, en suma, pel seu alt grau de dependència en ser els qui requerien de la màxima protecció».

Últimes notícies

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.

Els partits valencians amaguen encara les seues llistes per a un 29-N que consideren clau

Els principals partits de la Comunitat Valenciana mantenen la incògnita sobre qui encapçalarà les llistes del 29-N, uns comicis que veuen decisius i en què busquen millorar els resultats de 2023.

Máximo Quiles es corona campió del món de Moto3 amb una nova exhibició a Indonèsia

Máximo 'Meridio' Quiles ha tancat el títol mundial de Moto3 al Gran Premi d'Indonèsia, que ha guanyat amb una autoritat incontestable. El murcià és el primer campió de la categoria que assegura el títol a cinc grans premis del final.

Pugen les temperatures i el cel es manté poc nuvolós en la Comunitat Valenciana

Este diumenge l’ambient serà assolellat i més càlid en la Comunitat Valenciana, amb vent fluix i cel poc nuvolós. Dilluns, festiu, continuarà la calma, amb mínimes en ascens i temperatures diürnes sense canvis importants.