19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La Fiscalia veu delicte en el tracte als usuaris de la residència DomusVi de Llíria

 

La Fiscalia de València creu que el possible maltractament a ancians en la residència Domus VI de Llíria, en el Camp de Túria (València), que es van difondre públicament fa un mes podrien constituir delictes contra la integritat moral de les víctimes, pel que ha demanat als jutges que òbriguen una causa penal contra els responsables.

 

Telecinco, i després altres mitjans de comunicació, van difondre el mes de setembre passat unes imàtgens en les que pot vore a ancians lligats a cadires, desatesos per a menjar i abandonats després de caure a terra. La Fiscalia Provincial de València va obrir diligències d’investigació el passat 9 de setembre davant de la gravetat.

 

En el seu escrit d’este dimecres, al que ha tingut accés EFE, assenyala que després de la investigació preliminar considera que les situacions d’abandó i desprotecció a ancians que pareixen haver passat en eixa residència «poden ser constitutius de diferents delictes contra la integritat moral de l’article 173.1 del Codi Penal».

 

Demanen una investigació penal

Per això, ha remés les seues diligències als jutjats d’esta localitat perquè òbriguen una investigació penal contra els responsables. «A causa de les actuacions duies a terme per la Fiscalia s’inferix que existixen indicis que el tracte dispensat als residents per la directora de la residència, en la seua posició de garant, i pels encarregats de la cura, vigilància i atenció, va soscavar greument la seua dignitat i integritat moral».

 

Este fet continua, «encara es va fer més palés i punyent en el cas dels residents que eren més vulnerables per la seua avançada edat, per les seues greus malalties psíquiques i físiques i, en suma, pel seu alt grau de dependència en ser els qui requerien de la màxima protecció».

Últimes notícies

Dimecres amb ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils impulsa vent de l'oest amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i grocs a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. Hi haurà nuvolositat variable i pluges febles a l'interior a la vesprada, amb mala mar en la costa.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i 23 graus de matinada en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 104 km/h i temperatures de 23 graus en plena matinada en diversos punts de la Comunitat Valenciana. Bombers han intervingut pels efectes del vent.

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 crema amb Kenneth i deixa sis finalistes

Kenneth ha segellat el seu passe a la final del dissabte amb una actuació d'alt voltatge. Li acompanyen Tony Grox i LucyCalys, Izan Llunas, Kitai, Mikel Herzog Jr i el duo María León i Julia Medina.

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.