10.9 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Ford Almussafes paralitza la producció amb un ERTO «sense data de tornada»

Planta de Ford en Almussafes (València)

Ford Almussafes para la producció «sense data de tornada» | À Punt

 

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat als sindicats un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) «per força major», amb caràcter retroactiu, a comptar des de dilluns passat, 16 de març, que paralitzarà la producció en la planta valenciana fins que la situació provocada per l’expansió del Covid-19 torne a la normalitat, segons han informat fonts sindicals.

 

La companyia automobilística ha anunciat esta decisió als sindicats en una reunió en la que ha exposat la decisió de paralitzar a partir del pròxim dijous, 19 de març, i durant «les pròximes setmanes», les seues plantes de producció de vehicles i motors en tota Europa, amb l’objectiu d’evitar l’expansió del brot de coronavirus. «Si bé l’impacte del coronavirus fins ara en les nostres instal·lacions ha sigut limitat, els seus efectes en els nostres empleats, distribuïdors, proveïdors i clients, i en la societat europea en general, no tenen precedents», ha assenyalat el president de Ford en Europa, Stuart Rowley.

 

ERTO urgent en la planta valenciana

En el cas de la planta valenciana, immersa en les negociacions d’un ERO de caràcter extintiu plantejat per a 410 persones, la direcció havia posposat les converses sobre este tema arran de la crisi del Covid-19 i havia decidit tancar la fàbrica una setmana completa des de dilluns passat, per a evitar la propagació del virus, que en l’entorn de la factoria ja ha registrat tres casos positius.

 

En este escenari, des de la Unió General de Treballadors (UGT), sindicat majoritari en la planta, s’havia oferit la possibilitat d’«avançar les vacacions de Setmana Santa» per a parar també la següent setmana donada l’«emergència» del moment. A pesar d’això, la marca ha decidit finalment presentar un ERTO urgent. Des d’UGT, el seu portaveu, Carlos Faubel, també president del Comité d’Empresa, ha lamentat que la seua proposta d’avançament de vacacions no haja servit per a solucionar una «situació de gravetat incalculable».

 

«D’haver-se adoptat, hauria servit per a garantir el 100% dels salaris, la normalitat del seu cobrament, ja que l’Administració es troba saturada d’ERTO i també per a assegurar l’èxit del Kuga, clau per al nostre futur», apunta el sindicat. En tot cas, Faubel espera que l’automobilística no aprofite per a «traure avantatge» i defensa que este ERTO tinga «les mateixes condicions salarials que els anteriorment negociats». La direcció ha dit que no tindrà resposta per al complement salarial fins divendres que ve, ha apuntat el líder sindical.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.