5.1 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Ford Almussafes paralitza la producció amb un ERTO «sense data de tornada»

Planta de Ford en Almussafes (València)

Ford Almussafes para la producció «sense data de tornada» | À Punt

 

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat als sindicats un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) «per força major», amb caràcter retroactiu, a comptar des de dilluns passat, 16 de març, que paralitzarà la producció en la planta valenciana fins que la situació provocada per l’expansió del Covid-19 torne a la normalitat, segons han informat fonts sindicals.

 

La companyia automobilística ha anunciat esta decisió als sindicats en una reunió en la que ha exposat la decisió de paralitzar a partir del pròxim dijous, 19 de març, i durant «les pròximes setmanes», les seues plantes de producció de vehicles i motors en tota Europa, amb l’objectiu d’evitar l’expansió del brot de coronavirus. «Si bé l’impacte del coronavirus fins ara en les nostres instal·lacions ha sigut limitat, els seus efectes en els nostres empleats, distribuïdors, proveïdors i clients, i en la societat europea en general, no tenen precedents», ha assenyalat el president de Ford en Europa, Stuart Rowley.

 

ERTO urgent en la planta valenciana

En el cas de la planta valenciana, immersa en les negociacions d’un ERO de caràcter extintiu plantejat per a 410 persones, la direcció havia posposat les converses sobre este tema arran de la crisi del Covid-19 i havia decidit tancar la fàbrica una setmana completa des de dilluns passat, per a evitar la propagació del virus, que en l’entorn de la factoria ja ha registrat tres casos positius.

 

En este escenari, des de la Unió General de Treballadors (UGT), sindicat majoritari en la planta, s’havia oferit la possibilitat d’«avançar les vacacions de Setmana Santa» per a parar també la següent setmana donada l’«emergència» del moment. A pesar d’això, la marca ha decidit finalment presentar un ERTO urgent. Des d’UGT, el seu portaveu, Carlos Faubel, també president del Comité d’Empresa, ha lamentat que la seua proposta d’avançament de vacacions no haja servit per a solucionar una «situació de gravetat incalculable».

 

«D’haver-se adoptat, hauria servit per a garantir el 100% dels salaris, la normalitat del seu cobrament, ja que l’Administració es troba saturada d’ERTO i també per a assegurar l’èxit del Kuga, clau per al nostre futur», apunta el sindicat. En tot cas, Faubel espera que l’automobilística no aprofite per a «traure avantatge» i defensa que este ERTO tinga «les mateixes condicions salarials que els anteriorment negociats». La direcció ha dit que no tindrà resposta per al complement salarial fins divendres que ve, ha apuntat el líder sindical.

Últimes notícies

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.