17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Ford Almussafes paralitza la producció amb un ERTO «sense data de tornada»

Planta de Ford en Almussafes (València)

Ford Almussafes para la producció «sense data de tornada» | À Punt

 

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat als sindicats un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) «per força major», amb caràcter retroactiu, a comptar des de dilluns passat, 16 de març, que paralitzarà la producció en la planta valenciana fins que la situació provocada per l’expansió del Covid-19 torne a la normalitat, segons han informat fonts sindicals.

 

La companyia automobilística ha anunciat esta decisió als sindicats en una reunió en la que ha exposat la decisió de paralitzar a partir del pròxim dijous, 19 de març, i durant «les pròximes setmanes», les seues plantes de producció de vehicles i motors en tota Europa, amb l’objectiu d’evitar l’expansió del brot de coronavirus. «Si bé l’impacte del coronavirus fins ara en les nostres instal·lacions ha sigut limitat, els seus efectes en els nostres empleats, distribuïdors, proveïdors i clients, i en la societat europea en general, no tenen precedents», ha assenyalat el president de Ford en Europa, Stuart Rowley.

 

ERTO urgent en la planta valenciana

En el cas de la planta valenciana, immersa en les negociacions d’un ERO de caràcter extintiu plantejat per a 410 persones, la direcció havia posposat les converses sobre este tema arran de la crisi del Covid-19 i havia decidit tancar la fàbrica una setmana completa des de dilluns passat, per a evitar la propagació del virus, que en l’entorn de la factoria ja ha registrat tres casos positius.

 

En este escenari, des de la Unió General de Treballadors (UGT), sindicat majoritari en la planta, s’havia oferit la possibilitat d’«avançar les vacacions de Setmana Santa» per a parar també la següent setmana donada l’«emergència» del moment. A pesar d’això, la marca ha decidit finalment presentar un ERTO urgent. Des d’UGT, el seu portaveu, Carlos Faubel, també president del Comité d’Empresa, ha lamentat que la seua proposta d’avançament de vacacions no haja servit per a solucionar una «situació de gravetat incalculable».

 

«D’haver-se adoptat, hauria servit per a garantir el 100% dels salaris, la normalitat del seu cobrament, ja que l’Administració es troba saturada d’ERTO i també per a assegurar l’èxit del Kuga, clau per al nostre futur», apunta el sindicat. En tot cas, Faubel espera que l’automobilística no aprofite per a «traure avantatge» i defensa que este ERTO tinga «les mateixes condicions salarials que els anteriorment negociats». La direcció ha dit que no tindrà resposta per al complement salarial fins divendres que ve, ha apuntat el líder sindical.

Últimes notícies

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.