Ford Almussafes paralitza la producció amb un ERTO «sense data de tornada»

Planta de Ford en Almussafes (València)

Ford Almussafes para la producció «sense data de tornada» | À Punt

 

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat als sindicats un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) «per força major», amb caràcter retroactiu, a comptar des de dilluns passat, 16 de març, que paralitzarà la producció en la planta valenciana fins que la situació provocada per l’expansió del Covid-19 torne a la normalitat, segons han informat fonts sindicals.

 

La companyia automobilística ha anunciat esta decisió als sindicats en una reunió en la que ha exposat la decisió de paralitzar a partir del pròxim dijous, 19 de març, i durant «les pròximes setmanes», les seues plantes de producció de vehicles i motors en tota Europa, amb l’objectiu d’evitar l’expansió del brot de coronavirus. «Si bé l’impacte del coronavirus fins ara en les nostres instal·lacions ha sigut limitat, els seus efectes en els nostres empleats, distribuïdors, proveïdors i clients, i en la societat europea en general, no tenen precedents», ha assenyalat el president de Ford en Europa, Stuart Rowley.

 

ERTO urgent en la planta valenciana

En el cas de la planta valenciana, immersa en les negociacions d’un ERO de caràcter extintiu plantejat per a 410 persones, la direcció havia posposat les converses sobre este tema arran de la crisi del Covid-19 i havia decidit tancar la fàbrica una setmana completa des de dilluns passat, per a evitar la propagació del virus, que en l’entorn de la factoria ja ha registrat tres casos positius.

 

En este escenari, des de la Unió General de Treballadors (UGT), sindicat majoritari en la planta, s’havia oferit la possibilitat d’«avançar les vacacions de Setmana Santa» per a parar també la següent setmana donada l’«emergència» del moment. A pesar d’això, la marca ha decidit finalment presentar un ERTO urgent. Des d’UGT, el seu portaveu, Carlos Faubel, també president del Comité d’Empresa, ha lamentat que la seua proposta d’avançament de vacacions no haja servit per a solucionar una «situació de gravetat incalculable».

 

«D’haver-se adoptat, hauria servit per a garantir el 100% dels salaris, la normalitat del seu cobrament, ja que l’Administració es troba saturada d’ERTO i també per a assegurar l’èxit del Kuga, clau per al nostre futur», apunta el sindicat. En tot cas, Faubel espera que l’automobilística no aprofite per a «traure avantatge» i defensa que este ERTO tinga «les mateixes condicions salarials que els anteriorment negociats». La direcció ha dit que no tindrà resposta per al complement salarial fins divendres que ve, ha apuntat el líder sindical.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.