Ford Almussafes planteja un ERO per a un total de 630 treballadors

 

La direcció de Ford Almussafes, en la comarca de la Ribera Baixa (València),riber ha plantejat este dilluns als sindicats un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) per a 630 treballadors de les plantes BAO (de fabricació de vehicles) que podria portar a la desaparició del torn de nit, segons han informat fonts sindicals.

 

La companyia argumenta que és necessari reduir la producció de manera estructural en uns 280 cotxes diaris i justifica la decisió en una caiguda de la demanda europea i sobretot de la venda de models que fabrica la planta valenciana com el S-Max, el Galaxy o el Mondeo. Tot això, ha afegit, en un context marcat per crisi de la Covid-19, el Brexit i l’existència d’incertesa en els compradors a l’hora de triar entre models híbrids o de combustió, han explicat des dels sindicats.

 

Davant l’anunci, el president del Comité d’Empresa i portaveu el sindicat majoritari UGT, Carlos Faubel, ha demanat un recés de 15 dies per a poder estudiar la situació abans d’iniciar les negociacions i no abordar este volum d’acomiadaments «de pressa i a la carrera», sinó esperar fins a després de Setmana Santa, una cosa a la que s’han sumat la resta de sindicats.

 

al tindre en compte, ha apuntat Faubel, que el pròxim 30 de març es reunirà el Comité d’Empresa Europeu i abordarà la situació en tot el continent i el dia següent, el 31 de març, ha acordat reunir-se el Comité d’Empresa de Ford Almussafes.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.