Ford Almussafes planteja un ERO per a un total de 630 treballadors

 

La direcció de Ford Almussafes, en la comarca de la Ribera Baixa (València),riber ha plantejat este dilluns als sindicats un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) per a 630 treballadors de les plantes BAO (de fabricació de vehicles) que podria portar a la desaparició del torn de nit, segons han informat fonts sindicals.

 

La companyia argumenta que és necessari reduir la producció de manera estructural en uns 280 cotxes diaris i justifica la decisió en una caiguda de la demanda europea i sobretot de la venda de models que fabrica la planta valenciana com el S-Max, el Galaxy o el Mondeo. Tot això, ha afegit, en un context marcat per crisi de la Covid-19, el Brexit i l’existència d’incertesa en els compradors a l’hora de triar entre models híbrids o de combustió, han explicat des dels sindicats.

 

Davant l’anunci, el president del Comité d’Empresa i portaveu el sindicat majoritari UGT, Carlos Faubel, ha demanat un recés de 15 dies per a poder estudiar la situació abans d’iniciar les negociacions i no abordar este volum d’acomiadaments «de pressa i a la carrera», sinó esperar fins a després de Setmana Santa, una cosa a la que s’han sumat la resta de sindicats.

 

al tindre en compte, ha apuntat Faubel, que el pròxim 30 de març es reunirà el Comité d’Empresa Europeu i abordarà la situació en tot el continent i el dia següent, el 31 de març, ha acordat reunir-se el Comité d’Empresa de Ford Almussafes.

Últimes notícies

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.