Ford Almussafes planteja un ERO per a un total de 630 treballadors

 

La direcció de Ford Almussafes, en la comarca de la Ribera Baixa (València),riber ha plantejat este dilluns als sindicats un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) per a 630 treballadors de les plantes BAO (de fabricació de vehicles) que podria portar a la desaparició del torn de nit, segons han informat fonts sindicals.

 

La companyia argumenta que és necessari reduir la producció de manera estructural en uns 280 cotxes diaris i justifica la decisió en una caiguda de la demanda europea i sobretot de la venda de models que fabrica la planta valenciana com el S-Max, el Galaxy o el Mondeo. Tot això, ha afegit, en un context marcat per crisi de la Covid-19, el Brexit i l’existència d’incertesa en els compradors a l’hora de triar entre models híbrids o de combustió, han explicat des dels sindicats.

 

Davant l’anunci, el president del Comité d’Empresa i portaveu el sindicat majoritari UGT, Carlos Faubel, ha demanat un recés de 15 dies per a poder estudiar la situació abans d’iniciar les negociacions i no abordar este volum d’acomiadaments «de pressa i a la carrera», sinó esperar fins a després de Setmana Santa, una cosa a la que s’han sumat la resta de sindicats.

 

al tindre en compte, ha apuntat Faubel, que el pròxim 30 de març es reunirà el Comité d’Empresa Europeu i abordarà la situació en tot el continent i el dia següent, el 31 de març, ha acordat reunir-se el Comité d’Empresa de Ford Almussafes.

Últimes notícies

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.