Francesc Camps, processat per la construcció del circuit de Fórmula 1 de València

La jutgessa ha decidit processar l'expresident valencià Francisco Camps

La jutgessa ha decidit processar l’expresident Francesc Camps | Europa Press

 

La jutgessa del Jutjat d’Instrucció número 17 de València ha decidit processar l’expresident de la Generalitat Francesc Camps; el que va ser el seu vicepresident Vicente Rambla; l’exconseller d’Infraestructures Mario Flores i altres càrrecs de l’Ens Gestor de la Xarxa de Transport i Ports de la Generalitat (GTP) i diversos empresaris, en la causa per la construcció del circuit urbà de la Fórmula 1 a València. Entre estos últims, se troba el representant de FCC Construcció S.A. José Mayor Oreja, germà de l’exministre Jaime Mayor Oreja.

 

La jutgessa manté que va ser Camps qui «va impulsar i va permetre» la construcció del circuit «amb l’única intenció de projectar la seua imatge», com a màxim representant de la Comunitat Valenciana, «al marge de les funcions pròpies» de la seua competència com a president. També ho va fer al marge de la legislació aplicable i «utilitzant indegudament els fons públics, alterant les dades i dates en documents d’expedients administratius».

 

També sosté que va donar «tractes de favor a determinades empreses que resultaven beneficiades d’adjudicacions públiques per donacions i entregues de diners» que indica que es van fer de forma «no altruista» sinó que ho van fer amb «caràcter finalista per a obtenir com a contrapartida adjudicacions irregulars».

Últimes notícies

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.