Francesc Camps, processat per la construcció del circuit de Fórmula 1 de València

La jutgessa ha decidit processar l'expresident valencià Francisco Camps

La jutgessa ha decidit processar l’expresident Francesc Camps | Europa Press

 

La jutgessa del Jutjat d’Instrucció número 17 de València ha decidit processar l’expresident de la Generalitat Francesc Camps; el que va ser el seu vicepresident Vicente Rambla; l’exconseller d’Infraestructures Mario Flores i altres càrrecs de l’Ens Gestor de la Xarxa de Transport i Ports de la Generalitat (GTP) i diversos empresaris, en la causa per la construcció del circuit urbà de la Fórmula 1 a València. Entre estos últims, se troba el representant de FCC Construcció S.A. José Mayor Oreja, germà de l’exministre Jaime Mayor Oreja.

 

La jutgessa manté que va ser Camps qui «va impulsar i va permetre» la construcció del circuit «amb l’única intenció de projectar la seua imatge», com a màxim representant de la Comunitat Valenciana, «al marge de les funcions pròpies» de la seua competència com a president. També ho va fer al marge de la legislació aplicable i «utilitzant indegudament els fons públics, alterant les dades i dates en documents d’expedients administratius».

 

També sosté que va donar «tractes de favor a determinades empreses que resultaven beneficiades d’adjudicacions públiques per donacions i entregues de diners» que indica que es van fer de forma «no altruista» sinó que ho van fer amb «caràcter finalista per a obtenir com a contrapartida adjudicacions irregulars».

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.