9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Francesc Camps, processat per la construcció del circuit de Fórmula 1 de València

La jutgessa ha decidit processar l'expresident valencià Francisco Camps

La jutgessa ha decidit processar l’expresident Francesc Camps | Europa Press

 

La jutgessa del Jutjat d’Instrucció número 17 de València ha decidit processar l’expresident de la Generalitat Francesc Camps; el que va ser el seu vicepresident Vicente Rambla; l’exconseller d’Infraestructures Mario Flores i altres càrrecs de l’Ens Gestor de la Xarxa de Transport i Ports de la Generalitat (GTP) i diversos empresaris, en la causa per la construcció del circuit urbà de la Fórmula 1 a València. Entre estos últims, se troba el representant de FCC Construcció S.A. José Mayor Oreja, germà de l’exministre Jaime Mayor Oreja.

 

La jutgessa manté que va ser Camps qui «va impulsar i va permetre» la construcció del circuit «amb l’única intenció de projectar la seua imatge», com a màxim representant de la Comunitat Valenciana, «al marge de les funcions pròpies» de la seua competència com a president. També ho va fer al marge de la legislació aplicable i «utilitzant indegudament els fons públics, alterant les dades i dates en documents d’expedients administratius».

 

També sosté que va donar «tractes de favor a determinades empreses que resultaven beneficiades d’adjudicacions públiques per donacions i entregues de diners» que indica que es van fer de forma «no altruista» sinó que ho van fer amb «caràcter finalista per a obtenir com a contrapartida adjudicacions irregulars».

Últimes notícies

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.

La tragèdia ferroviària de Adamuz ha suspés les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha suspés la majoria d'actes públics després de l'accident ferroviari de Adamuz, amb minuts de silenci a les 12 hores a València i Alacant.

Basset espera concloure este dilluns la seua declaració sobre la DANA i ‘tancar este episodi’

Basset reprén la seua compareixença com a testimoni en Instrucció 3 de Catarroja després de quasi huit hores de preguntes el divendres. Confia a 'tancar este episodi'.

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.