Francesc Camps, processat per la construcció del circuit de Fórmula 1 de València

La jutgessa ha decidit processar l'expresident valencià Francisco Camps

La jutgessa ha decidit processar l’expresident Francesc Camps | Europa Press

 

La jutgessa del Jutjat d’Instrucció número 17 de València ha decidit processar l’expresident de la Generalitat Francesc Camps; el que va ser el seu vicepresident Vicente Rambla; l’exconseller d’Infraestructures Mario Flores i altres càrrecs de l’Ens Gestor de la Xarxa de Transport i Ports de la Generalitat (GTP) i diversos empresaris, en la causa per la construcció del circuit urbà de la Fórmula 1 a València. Entre estos últims, se troba el representant de FCC Construcció S.A. José Mayor Oreja, germà de l’exministre Jaime Mayor Oreja.

 

La jutgessa manté que va ser Camps qui «va impulsar i va permetre» la construcció del circuit «amb l’única intenció de projectar la seua imatge», com a màxim representant de la Comunitat Valenciana, «al marge de les funcions pròpies» de la seua competència com a president. També ho va fer al marge de la legislació aplicable i «utilitzant indegudament els fons públics, alterant les dades i dates en documents d’expedients administratius».

 

També sosté que va donar «tractes de favor a determinades empreses que resultaven beneficiades d’adjudicacions públiques per donacions i entregues de diners» que indica que es van fer de forma «no altruista» sinó que ho van fer amb «caràcter finalista per a obtenir com a contrapartida adjudicacions irregulars».

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.