Francesc Camps, processat per la construcció del circuit de Fórmula 1 de València

La jutgessa ha decidit processar l'expresident valencià Francisco Camps

La jutgessa ha decidit processar l’expresident Francesc Camps | Europa Press

 

La jutgessa del Jutjat d’Instrucció número 17 de València ha decidit processar l’expresident de la Generalitat Francesc Camps; el que va ser el seu vicepresident Vicente Rambla; l’exconseller d’Infraestructures Mario Flores i altres càrrecs de l’Ens Gestor de la Xarxa de Transport i Ports de la Generalitat (GTP) i diversos empresaris, en la causa per la construcció del circuit urbà de la Fórmula 1 a València. Entre estos últims, se troba el representant de FCC Construcció S.A. José Mayor Oreja, germà de l’exministre Jaime Mayor Oreja.

 

La jutgessa manté que va ser Camps qui «va impulsar i va permetre» la construcció del circuit «amb l’única intenció de projectar la seua imatge», com a màxim representant de la Comunitat Valenciana, «al marge de les funcions pròpies» de la seua competència com a president. També ho va fer al marge de la legislació aplicable i «utilitzant indegudament els fons públics, alterant les dades i dates en documents d’expedients administratius».

 

També sosté que va donar «tractes de favor a determinades empreses que resultaven beneficiades d’adjudicacions públiques per donacions i entregues de diners» que indica que es van fer de forma «no altruista» sinó que ho van fer amb «caràcter finalista per a obtenir com a contrapartida adjudicacions irregulars».

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.