Gandia amplia la capacitat de les terrasses del 50 al 75%

Ciutadans de Gandia en la terrassa d'un bar

Gandia augmenta la capacitat de les terrasses fins al 75% | Ajuntament de Gandia

 

Gandia, la capital de la comarca de la Safor (València), ha conseguit ampliar la capacitat de les terrasses dels bars i restaurants del 50 al 75%. L’àrea de Polítiques Econòmiques i Comerç està accelerant les inspeccions per ajustar el número de taules acceptable dins del marc legal de la Fase I, el 50% dels mòduls de 2019, a les possibilitats reals del sector hostaler de la ciutat.

 

Eixes inspeccions —fetes pels tècnics del departament, amb la col·laboració de la Policia Local—, són individuals, una a una, i estan fent-se a tots els qui han sol·licitat l’ampliació i a altres que no l’han demanada. Com a resultat, després d’haver revisat 248 terrasses, s’ha conseguit pujar el 50% de mòduls sobre l’any anterior, que marca la llei, al 75%. Una millora sensible. Es tracta només d’una mitjana, perquè cada cas és diferent, i en moltes terrasses s’hi ha superat. Moltes d’estes ampliacions, totes a on ha sigut possible, s’han fet baixant les taules a la calçada.

 

«Per tot això, és inqüestionable la predisposició de l’Ajuntament a abordar la reobertura dels establiments del sector amb tota la flexibilitat i generositat necessàries per tal de normalitzar l’activitat en el termini més curt possible. I les terrasses són l’element més important de que es disposa, ara per ara, per tal d’avançar cap a eixa normalitat. Crec que no es pot qüestionar la sensibilitat de l’Ajuntament de Gandia cap al sector de l’hostaleria i la restauració, tan important per a la nostra ciutat. No es pot qüestionar, dic, sense entrar en subjectivitats o, el que és pitjor, distorsionant interessadament la realitat», ha assegurat el regidor de Polítiques Econòmiques i Comerç, Ferran Martínez

 

Limitacions en les ampliacions

Martínez ha assegurat que el govern local conjugarà esta sensibilitat cap al sector amb la protecció de la salut de l’empresariat, el personal, clientela de l’hostaleria i dels vianants, la prioritat màxima a hores d’ara. El compliment de la Llei, que regula el desplegament de les terrasses en la Fase 1, establix dos límits: el «50% de les taules permeses en l’any anterior» i «la distància física de, com a mínim, 2 metres entre les taules o agrupacions de taules». A demés, faculta els ajuntaments a ampliar la superfície «…respectant, en tot cas, la proporció del 50% entre taules i superfície disponible i fent un increment proporcional de l’espai per als vianants en el mateix tram de la via pública».

 

A les limitacions físiques preexistents a l’hora d’abordar una ampliació (existència de guals per a vehicles, accessos a vivendes i comerços, limitacions de la façana pròpia, etc.) s’afegixen les marcades per l’Ordre Ministerial. Especialment l’última que, protegint el vianant, qui ha de mantindre també la distància reglamentària, obliga a reposar la superfície per a vianants que transformes en terrassa. En este sentit, el percentatge es pot millorar quan canvie el marc legal o fructifiquen els estudis que s’estan fent des de l’ajuntament per tal de crear nous espais per a vianants i terrasses.

 

«Esta és la situació i no pot ser d’una altra manera si no et botes la Llei, o poses en perill la salut de les persones. Nosaltres no ho farem mai. Per tant, el dur treball per a millorar les condicions de reobertura dels establiments que estan fent les àrees de Comerç i Mobilitat, continuarà fins que entrem en fase de normalitat», ha assegurat Martínez.

 

Finalment, el regidor ha expressat el desig que l’empresariat del sector continue confiant en este treball i sol·licitant les ampliacions en el web de l’Ajuntament. «I, totes i tots, esforçant-nos per seguir escrupolosament les indicacions de l’Autoritat sanitària per a l’eixida ràpida de la crisi».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.

Cap de setmana de cels buidats i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es presenta estable en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats, pujada de temperatures i vent fluix després de les ratxes fortes en el nord de Castelló.

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.