13.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Gandia amplia la capacitat de les terrasses del 50 al 75%

Ciutadans de Gandia en la terrassa d'un bar

Gandia augmenta la capacitat de les terrasses fins al 75% | Ajuntament de Gandia

 

Gandia, la capital de la comarca de la Safor (València), ha conseguit ampliar la capacitat de les terrasses dels bars i restaurants del 50 al 75%. L’àrea de Polítiques Econòmiques i Comerç està accelerant les inspeccions per ajustar el número de taules acceptable dins del marc legal de la Fase I, el 50% dels mòduls de 2019, a les possibilitats reals del sector hostaler de la ciutat.

 

Eixes inspeccions —fetes pels tècnics del departament, amb la col·laboració de la Policia Local—, són individuals, una a una, i estan fent-se a tots els qui han sol·licitat l’ampliació i a altres que no l’han demanada. Com a resultat, després d’haver revisat 248 terrasses, s’ha conseguit pujar el 50% de mòduls sobre l’any anterior, que marca la llei, al 75%. Una millora sensible. Es tracta només d’una mitjana, perquè cada cas és diferent, i en moltes terrasses s’hi ha superat. Moltes d’estes ampliacions, totes a on ha sigut possible, s’han fet baixant les taules a la calçada.

 

«Per tot això, és inqüestionable la predisposició de l’Ajuntament a abordar la reobertura dels establiments del sector amb tota la flexibilitat i generositat necessàries per tal de normalitzar l’activitat en el termini més curt possible. I les terrasses són l’element més important de que es disposa, ara per ara, per tal d’avançar cap a eixa normalitat. Crec que no es pot qüestionar la sensibilitat de l’Ajuntament de Gandia cap al sector de l’hostaleria i la restauració, tan important per a la nostra ciutat. No es pot qüestionar, dic, sense entrar en subjectivitats o, el que és pitjor, distorsionant interessadament la realitat», ha assegurat el regidor de Polítiques Econòmiques i Comerç, Ferran Martínez

 

Limitacions en les ampliacions

Martínez ha assegurat que el govern local conjugarà esta sensibilitat cap al sector amb la protecció de la salut de l’empresariat, el personal, clientela de l’hostaleria i dels vianants, la prioritat màxima a hores d’ara. El compliment de la Llei, que regula el desplegament de les terrasses en la Fase 1, establix dos límits: el «50% de les taules permeses en l’any anterior» i «la distància física de, com a mínim, 2 metres entre les taules o agrupacions de taules». A demés, faculta els ajuntaments a ampliar la superfície «…respectant, en tot cas, la proporció del 50% entre taules i superfície disponible i fent un increment proporcional de l’espai per als vianants en el mateix tram de la via pública».

 

A les limitacions físiques preexistents a l’hora d’abordar una ampliació (existència de guals per a vehicles, accessos a vivendes i comerços, limitacions de la façana pròpia, etc.) s’afegixen les marcades per l’Ordre Ministerial. Especialment l’última que, protegint el vianant, qui ha de mantindre també la distància reglamentària, obliga a reposar la superfície per a vianants que transformes en terrassa. En este sentit, el percentatge es pot millorar quan canvie el marc legal o fructifiquen els estudis que s’estan fent des de l’ajuntament per tal de crear nous espais per a vianants i terrasses.

 

«Esta és la situació i no pot ser d’una altra manera si no et botes la Llei, o poses en perill la salut de les persones. Nosaltres no ho farem mai. Per tant, el dur treball per a millorar les condicions de reobertura dels establiments que estan fent les àrees de Comerç i Mobilitat, continuarà fins que entrem en fase de normalitat», ha assegurat Martínez.

 

Finalment, el regidor ha expressat el desig que l’empresariat del sector continue confiant en este treball i sol·licitant les ampliacions en el web de l’Ajuntament. «I, totes i tots, esforçant-nos per seguir escrupolosament les indicacions de l’Autoritat sanitària per a l’eixida ràpida de la crisi».

Últimes notícies

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.

Defensa exigix disculpes a Feijóo i Mazón per faltar a la veritat sobre l’UME en la dana

Defensa ha demanat a Feijóo i a Mazón disculpes públiques per faltar a la veritat sobre el desplegament de la UME durant la dana. Missatges entre els dos han acreditat que la unitat va estar disponible des de l'inici, mentres un jutjat investiga els fets.

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.