25.1 C
València
Dissabte, 25 octubre, 2025

Gandia amplia la capacitat de les terrasses del 50 al 75%

Ciutadans de Gandia en la terrassa d'un bar

Gandia augmenta la capacitat de les terrasses fins al 75% | Ajuntament de Gandia

 

Gandia, la capital de la comarca de la Safor (València), ha conseguit ampliar la capacitat de les terrasses dels bars i restaurants del 50 al 75%. L’àrea de Polítiques Econòmiques i Comerç està accelerant les inspeccions per ajustar el número de taules acceptable dins del marc legal de la Fase I, el 50% dels mòduls de 2019, a les possibilitats reals del sector hostaler de la ciutat.

 

Eixes inspeccions —fetes pels tècnics del departament, amb la col·laboració de la Policia Local—, són individuals, una a una, i estan fent-se a tots els qui han sol·licitat l’ampliació i a altres que no l’han demanada. Com a resultat, després d’haver revisat 248 terrasses, s’ha conseguit pujar el 50% de mòduls sobre l’any anterior, que marca la llei, al 75%. Una millora sensible. Es tracta només d’una mitjana, perquè cada cas és diferent, i en moltes terrasses s’hi ha superat. Moltes d’estes ampliacions, totes a on ha sigut possible, s’han fet baixant les taules a la calçada.

 

«Per tot això, és inqüestionable la predisposició de l’Ajuntament a abordar la reobertura dels establiments del sector amb tota la flexibilitat i generositat necessàries per tal de normalitzar l’activitat en el termini més curt possible. I les terrasses són l’element més important de que es disposa, ara per ara, per tal d’avançar cap a eixa normalitat. Crec que no es pot qüestionar la sensibilitat de l’Ajuntament de Gandia cap al sector de l’hostaleria i la restauració, tan important per a la nostra ciutat. No es pot qüestionar, dic, sense entrar en subjectivitats o, el que és pitjor, distorsionant interessadament la realitat», ha assegurat el regidor de Polítiques Econòmiques i Comerç, Ferran Martínez

 

Limitacions en les ampliacions

Martínez ha assegurat que el govern local conjugarà esta sensibilitat cap al sector amb la protecció de la salut de l’empresariat, el personal, clientela de l’hostaleria i dels vianants, la prioritat màxima a hores d’ara. El compliment de la Llei, que regula el desplegament de les terrasses en la Fase 1, establix dos límits: el «50% de les taules permeses en l’any anterior» i «la distància física de, com a mínim, 2 metres entre les taules o agrupacions de taules». A demés, faculta els ajuntaments a ampliar la superfície «…respectant, en tot cas, la proporció del 50% entre taules i superfície disponible i fent un increment proporcional de l’espai per als vianants en el mateix tram de la via pública».

 

A les limitacions físiques preexistents a l’hora d’abordar una ampliació (existència de guals per a vehicles, accessos a vivendes i comerços, limitacions de la façana pròpia, etc.) s’afegixen les marcades per l’Ordre Ministerial. Especialment l’última que, protegint el vianant, qui ha de mantindre també la distància reglamentària, obliga a reposar la superfície per a vianants que transformes en terrassa. En este sentit, el percentatge es pot millorar quan canvie el marc legal o fructifiquen els estudis que s’estan fent des de l’ajuntament per tal de crear nous espais per a vianants i terrasses.

 

«Esta és la situació i no pot ser d’una altra manera si no et botes la Llei, o poses en perill la salut de les persones. Nosaltres no ho farem mai. Per tant, el dur treball per a millorar les condicions de reobertura dels establiments que estan fent les àrees de Comerç i Mobilitat, continuarà fins que entrem en fase de normalitat», ha assegurat Martínez.

 

Finalment, el regidor ha expressat el desig que l’empresariat del sector continue confiant en este treball i sol·licitant les ampliacions en el web de l’Ajuntament. «I, totes i tots, esforçant-nos per seguir escrupolosament les indicacions de l’Autoritat sanitària per a l’eixida ràpida de la crisi».

Últimes notícies

Espanyol i Elx mesuren la seua condició d’equips revelació en el RCDE Stadium

Espanyol, sext, i Elx, sèptim, s'enfronten en el RCDE Stadium en plena lluita per Europa després del seu retorn a Primera. Dol de ratxes, baixes i retorns a les 16.15.

Dol autonòmic a Mestalla amb urgències per a València i Vila-real

València i Vila-real arriben amb ratxes negatives i necessitat de victòria. Els locals miren al descens; els grocs volen sostindre's en la part alta.

Antonio Tejero rep l’alta hospitalària

Antonio Tejero, de 93 anys, ha rebut l'alta hospitalària i es troba en situació d'estabilitat clínica. La seua família afirma que seguirà 'la seua recuperació en l'entorn familiar'.

València inicia la neteja del barranc del Palmaret i critica la inacció de la CHJ

L'Ajuntament ha començat a netejar el barranc del Palmaret en Carpesa i Massarrojos i retrau a la CHJ no assumir la seua competència. Els treballs podrien acabar la primera setmana de novembre.

La Fiscalia rebutja la petició de sobreseïment de la exconsellera Salomé Pradas

La Fiscalia de València ha informat en contra del recurs de la exconsellera i la causa s'eleva a l'Audiència Provincial. El procediment continua obert.

Detenen al lladre de Benimaclet la cara del qual va acabar en samarretes i xapes

La Policia Nacional ha detingut al presumpte autor de 19 robatoris en comerços i locals de restauració de Benimaclet. El seu rostre dibuixat es va estampar en samarretes i xapes que es van esgotar en hores.

Generalitat, patronal i sindicats destaquen el dinamisme de l’ocupació en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana ha sumat 37.400 ocupats en el tercer trimestre, fins a 2.451.000, mentres l'atur ha repuntat en 11.500 persones, fins a 325.600 i una taxa del 11,73%. Indústria i jóvens van liderar l'avanç, segons Generalitat, CEV i sindicats, que reclamen millorar la qualitat de l'ocupació.

Sanitat estudiarà vies jurídiques per a obligar comunitats del PP a publicar les dades dels seus cribratges

Mónica García ha avisat que activarà totes les vies legals per a forçar a les autonomies del PP a entregar les dades de cribratges. El plançó dels consellers populars ha impedit aprovar 2 milions per a vigilància del càncer i altres mesures.