Gandia amplia la capacitat de les terrasses del 50 al 75%

Ejemplo de shortcode con estilo
Gandia augmenta la capacitat de les terrasses fins al 75% | Ajuntament de Gandia   Gandia, la capital de la comarca de la Safor (València), ha conseguit ampliar la capacitat de les terrasses dels bars i restaurants del 50 al 75%. L’àrea de Polítiques Econòmiques i Comerç està accelerant les inspeccions per ajustar el número […]
Ciutadans de Gandia en la terrassa d'un bar

Gandia augmenta la capacitat de les terrasses fins al 75% | Ajuntament de Gandia

 

Gandia, la capital de la comarca de la Safor (València), ha conseguit ampliar la capacitat de les terrasses dels bars i restaurants del 50 al 75%. L’àrea de Polítiques Econòmiques i Comerç està accelerant les inspeccions per ajustar el número de taules acceptable dins del marc legal de la Fase I, el 50% dels mòduls de 2019, a les possibilitats reals del sector hostaler de la ciutat.

 

Eixes inspeccions —fetes pels tècnics del departament, amb la col·laboració de la Policia Local—, són individuals, una a una, i estan fent-se a tots els qui han sol·licitat l’ampliació i a altres que no l’han demanada. Com a resultat, després d’haver revisat 248 terrasses, s’ha conseguit pujar el 50% de mòduls sobre l’any anterior, que marca la llei, al 75%. Una millora sensible. Es tracta només d’una mitjana, perquè cada cas és diferent, i en moltes terrasses s’hi ha superat. Moltes d’estes ampliacions, totes a on ha sigut possible, s’han fet baixant les taules a la calçada.

 

«Per tot això, és inqüestionable la predisposició de l’Ajuntament a abordar la reobertura dels establiments del sector amb tota la flexibilitat i generositat necessàries per tal de normalitzar l’activitat en el termini més curt possible. I les terrasses són l’element més important de que es disposa, ara per ara, per tal d’avançar cap a eixa normalitat. Crec que no es pot qüestionar la sensibilitat de l’Ajuntament de Gandia cap al sector de l’hostaleria i la restauració, tan important per a la nostra ciutat. No es pot qüestionar, dic, sense entrar en subjectivitats o, el que és pitjor, distorsionant interessadament la realitat», ha assegurat el regidor de Polítiques Econòmiques i Comerç, Ferran Martínez. 

 

Limitacions en les ampliacions

Martínez ha assegurat que el govern local conjugarà esta sensibilitat cap al sector amb la protecció de la salut de l’empresariat, el personal, clientela de l’hostaleria i dels vianants, la prioritat màxima a hores d’ara. El compliment de la Llei, que regula el desplegament de les terrasses en la Fase 1, establix dos límits: el «50% de les taules permeses en l’any anterior» i «la distància física de, com a mínim, 2 metres entre les taules o agrupacions de taules». A demés, faculta els ajuntaments a ampliar la superfície «…respectant, en tot cas, la proporció del 50% entre taules i superfície disponible i fent un increment proporcional de l’espai per als vianants en el mateix tram de la via pública».

 

A les limitacions físiques preexistents a l’hora d’abordar una ampliació (existència de guals per a vehicles, accessos a vivendes i comerços, limitacions de la façana pròpia, etc.) s’afegixen les marcades per l’Ordre Ministerial. Especialment l’última que, protegint el vianant, qui ha de mantindre també la distància reglamentària, obliga a reposar la superfície per a vianants que transformes en terrassa. En este sentit, el percentatge es pot millorar quan canvie el marc legal o fructifiquen els estudis que s’estan fent des de l’ajuntament per tal de crear nous espais per a vianants i terrasses.

 

«Esta és la situació i no pot ser d’una altra manera si no et botes la Llei, o poses en perill la salut de les persones. Nosaltres no ho farem mai. Per tant, el dur treball per a millorar les condicions de reobertura dels establiments que estan fent les àrees de Comerç i Mobilitat, continuarà fins que entrem en fase de normalitat», ha assegurat Martínez.

 

Finalment, el regidor ha expressat el desig que l’empresariat del sector continue confiant en este treball i sol·licitant les ampliacions en el web de l’Ajuntament. «I, totes i tots, esforçant-nos per seguir escrupolosament les indicacions de l’Autoritat sanitària per a l’eixida ràpida de la crisi».

Últimes notícies

David Ferrer anunciarà dilluns l’equip espanyol per a Bolonya

David Ferrer donarà a conéixer dilluns els convocats d’Espanya per a la Final 8 de la Copa Davis, del 24 al 29 de novembre. Serà la seua última llista com a capità.

La Comunitat Valenciana supera la media estatal en calidad de vida

La Comunitat Valenciana ha arribat als 102,74 punts en l’Indicador Multidimensional de Qualitat de Vida de 2025. Se situa per damunt de la mitjana estatal i és una de les autonomies que més ha avançat.

33.350 valencians esperen atenció del sistema de dependència

33.350 persones de la Comunitat Valenciana continuen en la llista d’espera de dependència. A Espanya, el temps mitjà és de 314 dies, molt per damunt del màxim legal de 180.

Les ajudes al cinema valencià no restringixen el contingut de les obres

La Comunitat Valenciana destina 6,7 milions d’euros a ajudes audiovisuals sense limitar el contingut de les obres. Els documentals sobre tradicions vives poden optar a 395.000 euros.

Quatre detinguts per huit robatoris de coure en parcs eòlics de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens per la presumpta relació amb huit robatoris de cable de coure en parcs eòlics de Castelló. Els danys s’acosten als 420.000 euros.

Un sustrato de posidonia mejora el sabor y el aroma del tomate

La Universidad de Alicante ha creado un sustrato agrícola con restos de posidonia que mejora el sabor y el aroma del tomate. El método evita aditivos químicos y se fabrica en cinco días.

Detenen a Elx un fugitiu neerlandés per una estafa d’1,3 milions

Un home de 71 anys ha sigut detingut a Elx per una estafa de més d’1,3 milions d’euros i el blanqueig de prop de 890.000 euros. Els fets investigats van ocórrer entre 2007 i 2014.

La Generalitat destina 6,7 milions al cinema sense filtres de contingut

La Generalitat ha destinat 6,7 milions d’euros a ficció, documentals i animació, sense requisits específics sobre el contingut. També hi ha 395.000 euros per a documentals de tradicions vives, pendents de resolució.