8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Gandia posa en marxa la campanya ‘No estàs sola’

Gandia, en la Safor (València) posa en marxa la campanya 'No estàs sola'

Cartell de la campanua | Ajuntament de Gandia

 

L‘Ajuntament de Gandia, en la Safor (València), des de l’Àrea d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives juntament amb l’Àrea de Polítiques Econòmiques, Comerç, Indústria i Innovació i, en col·laboració amb els supermercats de la ciutat, ha creat la campanya destinada a la prevenció i lluita contra la violència masclista ‘No estàs sola‘, amb l’objectiu de fer saber a les dones que no estan soles davant d’esta classe de violència.

 

Esta iniciativa naix amb l‘objectiu d’ajudar a les dones víctimes de violència masclista, dins de la situació d’Estat d’Alarma i de confinament originat per la COVID-19. Durant este període, elles, les seues filles i fills, i altres persones en situació de dependència al seu càrrec, es veuen obligades a conviure al costat del maltractador, en un clima caracteritzat per una especial tensió.

 

A tot això cal sumar que, en general, a estes dones únicament se’ls permet eixir al carrer per a poder fer la compra. Per esta raó, els supermercats són un punt clau, ja que una volta siga comunicada la situació de risc o perill per part de la víctima, es pot donar l’alerta i activar els protocols, que és la finalitat de la campanya.

 

Els supermercats de la campanya

Els supermercats adherits a esta iniciativa són: Carrefour, Economy Cash, Vidal i Family Cash. Tots ells han rebut per part de l’Àrea un cartell informatiu de la campanya, que han col·locat a la porta principal dels seus establiments, i també una guia dels principals telèfons i recursos amb els que es compta per a posar en marxa el protocol d’atenció i intervenció immediata a les víctimes.

 

Les dones que ho necessiten, podran acudir als supermercats abans esmentats i dirigir-se a les o els responsables del mateix i demanar ajuda. Immediatament, es procedirà a activar el protocol que s’ha elaborat per a esta finalitat.

Últimes notícies

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i nevades a l’interior de Castelló

Aemet ha establit l'avís groc per pluges en el litoral nord d'Alacant, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en dotze. També ha activat l'avís per nevades a l'interior nord de Castelló, amb 8 cm des de 700 metres.

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.