La Generalitat acorda una taula de treball amb l’oci nocturn per a evitar que es tire de la faena a la gent

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la creació immediata d’una taula de treball amb l’oci nocturn valencià per a «avançar en el que ha de ser una resposta de justícia a un sector al que se l’obliga a tancar», amb l’objectiu d’evitar que la gent es quede sense faena mentres seguisquen les restriccions i concretar ajudes directes.

 

Es tracta d’un acord conseguit este dimecres amb el sector, un dia abans de l’acampada que l’oci nocturn tenia previst iniciar davant del Palau de la Generalitat i que finalment ha ajornat.

 

Puig, en la sessió de control en Les Corts, ha defensat que la intenció és que «milers d’ocupacions no es perden» en els bars, pubs i discoteques valencianes que porten mesos tancats o amb horari limitat. «Ha de ser una resposta de justícia al sector», ha reivindicat, confiant que vaja acompanyada d’una reacció del Govern.

 

Per a això, la taula de treball comptarà amb representants de les conselleries de Sanitat i Interior i amb Turisme CV. Tots tractaran de «buscar de quina manera pot haver un model de treball per a l’oci nocturn en estes restriccions que continuaran». «La nostra voluntat és la mateixa: superar la pandèmia i reactivar l’economia», ha garantit el també líder del PSPV durant la seua resposta al síndic de Ciutadans, Toni Cantó.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.