La Generalitat augmenta el pressupost destinat a Turisme en 2022

El director general de Turisme, Herick Campos, ha valorat l’increment pressupostari de la partida destinada a turisme en els Pressupostos de la Generalitat per a 2022, que aconsegueix els 103,9 milions d’euros.

En concret, el director general ha destacat que els comptes públics per a l’any vinent contemplen destinar 90 milions d’euros a Turisme Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un augment del seu pressupost del 7% respecte al 2021.

Principals objectius

Entre els principals objectius de la Generalitat per a l’any vinent, Campos ha assenyalat «l’increment de la promoció turística, la diversificació dels mercats, i el suport a la gastronomia, amb la finalitat de continuar creixent en el nombre de turistes que visiten la Comunitat Valenciana«.

Increment pressupostari

Així mateix, el director general ha destacat l’increment pressupostari destinat a polítiques actives de promoció turística, que aconsegueix un 14,89%, per la qual cosa tindran una consignació pressupostària de 28 milions d’euros.

«Des de la Generalitat -ha assegurat- considerem necessari realitzar una aposta per la qualitat i la sostenibilitat turística per al que s’incrementa tant la partida destinada a promoció com la dirigida a millorar la competitivitat del sector«.

Seguir millorant la formació del sector

De la mateixa manera, Campos ha assenyalat la necessitat de continuar millorant la formació del sector, així com d’avançar en la desestacionalització. En este sentit, ha anunciat un augment de 3 milions d’euros per al Bo Viatge 2022, que comptarà amb un pressupost de 15 milions d’euros, i ha avançat que es podrà sol·licitar a partir del 20 de desembre.

La Generalitat fa costat al sector turístic

Finalment, el director ha explicat que la Generalitat ha fet costat al sector turístic durant la pandèmia oferint-li ajudes directes, a través dels plans Resistir i Resistir Plus, amb la finalitat de suportar els efectes de la crisi econòmica i social generada, i amb els pressupostos del pròxim any «volem que les empreses que s’han mantingut, i que han tingut una bona campanya estival, reben el nostre suport en la seua aposta per la promoció de la qualitat i de la sostenibilitat«.

Increment del turisme internacional

Entre els mesos de gener a setembre d’enguany la Comunitat Valenciana ha registrat l’arribada de 2.612.089 de turistes internacionals, la qual cosa suposa un augment del 16,6% respecte al mateix període de l’any anterior.

En concret, el mes de setembre el nombre de turistes estrangers que ha visitat la Comunitat ha estat de 641.452, la qual cosa suposa un fort repunt del 246% respecte al mateix mes de l’any anterior, en què les visites van ser un total de 185.154.

Referent a això, el director general ha destacat que «les perspectives podrien millorar més en els pròxims mesos a causa de l’avanç de la vacunació, que podria canalitzar-se cap a una major demanda de serveis turístics«, ha conclòs.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.