La Generalitat augmenta el pressupost destinat a Turisme en 2022

El director general de Turisme, Herick Campos, ha valorat l’increment pressupostari de la partida destinada a turisme en els Pressupostos de la Generalitat per a 2022, que aconsegueix els 103,9 milions d’euros.

En concret, el director general ha destacat que els comptes públics per a l’any vinent contemplen destinar 90 milions d’euros a Turisme Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un augment del seu pressupost del 7% respecte al 2021.

Principals objectius

Entre els principals objectius de la Generalitat per a l’any vinent, Campos ha assenyalat «l’increment de la promoció turística, la diversificació dels mercats, i el suport a la gastronomia, amb la finalitat de continuar creixent en el nombre de turistes que visiten la Comunitat Valenciana«.

Increment pressupostari

Així mateix, el director general ha destacat l’increment pressupostari destinat a polítiques actives de promoció turística, que aconsegueix un 14,89%, per la qual cosa tindran una consignació pressupostària de 28 milions d’euros.

«Des de la Generalitat -ha assegurat- considerem necessari realitzar una aposta per la qualitat i la sostenibilitat turística per al que s’incrementa tant la partida destinada a promoció com la dirigida a millorar la competitivitat del sector«.

Seguir millorant la formació del sector

De la mateixa manera, Campos ha assenyalat la necessitat de continuar millorant la formació del sector, així com d’avançar en la desestacionalització. En este sentit, ha anunciat un augment de 3 milions d’euros per al Bo Viatge 2022, que comptarà amb un pressupost de 15 milions d’euros, i ha avançat que es podrà sol·licitar a partir del 20 de desembre.

La Generalitat fa costat al sector turístic

Finalment, el director ha explicat que la Generalitat ha fet costat al sector turístic durant la pandèmia oferint-li ajudes directes, a través dels plans Resistir i Resistir Plus, amb la finalitat de suportar els efectes de la crisi econòmica i social generada, i amb els pressupostos del pròxim any «volem que les empreses que s’han mantingut, i que han tingut una bona campanya estival, reben el nostre suport en la seua aposta per la promoció de la qualitat i de la sostenibilitat«.

Increment del turisme internacional

Entre els mesos de gener a setembre d’enguany la Comunitat Valenciana ha registrat l’arribada de 2.612.089 de turistes internacionals, la qual cosa suposa un augment del 16,6% respecte al mateix període de l’any anterior.

En concret, el mes de setembre el nombre de turistes estrangers que ha visitat la Comunitat ha estat de 641.452, la qual cosa suposa un fort repunt del 246% respecte al mateix mes de l’any anterior, en què les visites van ser un total de 185.154.

Referent a això, el director general ha destacat que «les perspectives podrien millorar més en els pròxims mesos a causa de l’avanç de la vacunació, que podria canalitzar-se cap a una major demanda de serveis turístics«, ha conclòs.

Últimes notícies

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.