19.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La Generalitat augmenta el pressupost destinat a Turisme en 2022

El director general de Turisme, Herick Campos, ha valorat l’increment pressupostari de la partida destinada a turisme en els Pressupostos de la Generalitat per a 2022, que aconsegueix els 103,9 milions d’euros.

En concret, el director general ha destacat que els comptes públics per a l’any vinent contemplen destinar 90 milions d’euros a Turisme Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un augment del seu pressupost del 7% respecte al 2021.

Principals objectius

Entre els principals objectius de la Generalitat per a l’any vinent, Campos ha assenyalat “l’increment de la promoció turística, la diversificació dels mercats, i el suport a la gastronomia, amb la finalitat de continuar creixent en el nombre de turistes que visiten la Comunitat Valenciana“.

Increment pressupostari

Així mateix, el director general ha destacat l’increment pressupostari destinat a polítiques actives de promoció turística, que aconsegueix un 14,89%, per la qual cosa tindran una consignació pressupostària de 28 milions d’euros.

Des de la Generalitat -ha assegurat- considerem necessari realitzar una aposta per la qualitat i la sostenibilitat turística per al que s’incrementa tant la partida destinada a promoció com la dirigida a millorar la competitivitat del sector“.

Seguir millorant la formació del sector

De la mateixa manera, Campos ha assenyalat la necessitat de continuar millorant la formació del sector, així com d’avançar en la desestacionalització. En este sentit, ha anunciat un augment de 3 milions d’euros per al Bo Viatge 2022, que comptarà amb un pressupost de 15 milions d’euros, i ha avançat que es podrà sol·licitar a partir del 20 de desembre.

La Generalitat fa costat al sector turístic

Finalment, el director ha explicat que la Generalitat ha fet costat al sector turístic durant la pandèmia oferint-li ajudes directes, a través dels plans Resistir i Resistir Plus, amb la finalitat de suportar els efectes de la crisi econòmica i social generada, i amb els pressupostos del pròxim any “volem que les empreses que s’han mantingut, i que han tingut una bona campanya estival, reben el nostre suport en la seua aposta per la promoció de la qualitat i de la sostenibilitat“.

Increment del turisme internacional

Entre els mesos de gener a setembre d’enguany la Comunitat Valenciana ha registrat l’arribada de 2.612.089 de turistes internacionals, la qual cosa suposa un augment del 16,6% respecte al mateix període de l’any anterior.

En concret, el mes de setembre el nombre de turistes estrangers que ha visitat la Comunitat ha estat de 641.452, la qual cosa suposa un fort repunt del 246% respecte al mateix mes de l’any anterior, en què les visites van ser un total de 185.154.

Referent a això, el director general ha destacat que “les perspectives podrien millorar més en els pròxims mesos a causa de l’avanç de la vacunació, que podria canalitzar-se cap a una major demanda de serveis turístics“, ha conclòs.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.