La Generalitat augmenta el pressupost destinat a Turisme en 2022

El director general de Turisme, Herick Campos, ha valorat l’increment pressupostari de la partida destinada a turisme en els Pressupostos de la Generalitat per a 2022, que aconsegueix els 103,9 milions d’euros.

En concret, el director general ha destacat que els comptes públics per a l’any vinent contemplen destinar 90 milions d’euros a Turisme Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un augment del seu pressupost del 7% respecte al 2021.

Principals objectius

Entre els principals objectius de la Generalitat per a l’any vinent, Campos ha assenyalat «l’increment de la promoció turística, la diversificació dels mercats, i el suport a la gastronomia, amb la finalitat de continuar creixent en el nombre de turistes que visiten la Comunitat Valenciana«.

Increment pressupostari

Així mateix, el director general ha destacat l’increment pressupostari destinat a polítiques actives de promoció turística, que aconsegueix un 14,89%, per la qual cosa tindran una consignació pressupostària de 28 milions d’euros.

«Des de la Generalitat -ha assegurat- considerem necessari realitzar una aposta per la qualitat i la sostenibilitat turística per al que s’incrementa tant la partida destinada a promoció com la dirigida a millorar la competitivitat del sector«.

Seguir millorant la formació del sector

De la mateixa manera, Campos ha assenyalat la necessitat de continuar millorant la formació del sector, així com d’avançar en la desestacionalització. En este sentit, ha anunciat un augment de 3 milions d’euros per al Bo Viatge 2022, que comptarà amb un pressupost de 15 milions d’euros, i ha avançat que es podrà sol·licitar a partir del 20 de desembre.

La Generalitat fa costat al sector turístic

Finalment, el director ha explicat que la Generalitat ha fet costat al sector turístic durant la pandèmia oferint-li ajudes directes, a través dels plans Resistir i Resistir Plus, amb la finalitat de suportar els efectes de la crisi econòmica i social generada, i amb els pressupostos del pròxim any «volem que les empreses que s’han mantingut, i que han tingut una bona campanya estival, reben el nostre suport en la seua aposta per la promoció de la qualitat i de la sostenibilitat«.

Increment del turisme internacional

Entre els mesos de gener a setembre d’enguany la Comunitat Valenciana ha registrat l’arribada de 2.612.089 de turistes internacionals, la qual cosa suposa un augment del 16,6% respecte al mateix període de l’any anterior.

En concret, el mes de setembre el nombre de turistes estrangers que ha visitat la Comunitat ha estat de 641.452, la qual cosa suposa un fort repunt del 246% respecte al mateix mes de l’any anterior, en què les visites van ser un total de 185.154.

Referent a això, el director general ha destacat que «les perspectives podrien millorar més en els pròxims mesos a causa de l’avanç de la vacunació, que podria canalitzar-se cap a una major demanda de serveis turístics«, ha conclòs.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.