15.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

La Generalitat augmenta el pressupost destinat a Turisme en 2022

El director general de Turisme, Herick Campos, ha valorat l’increment pressupostari de la partida destinada a turisme en els Pressupostos de la Generalitat per a 2022, que aconsegueix els 103,9 milions d’euros.

En concret, el director general ha destacat que els comptes públics per a l’any vinent contemplen destinar 90 milions d’euros a Turisme Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un augment del seu pressupost del 7% respecte al 2021.

Principals objectius

Entre els principals objectius de la Generalitat per a l’any vinent, Campos ha assenyalat “l’increment de la promoció turística, la diversificació dels mercats, i el suport a la gastronomia, amb la finalitat de continuar creixent en el nombre de turistes que visiten la Comunitat Valenciana“.

Increment pressupostari

Així mateix, el director general ha destacat l’increment pressupostari destinat a polítiques actives de promoció turística, que aconsegueix un 14,89%, per la qual cosa tindran una consignació pressupostària de 28 milions d’euros.

Des de la Generalitat -ha assegurat- considerem necessari realitzar una aposta per la qualitat i la sostenibilitat turística per al que s’incrementa tant la partida destinada a promoció com la dirigida a millorar la competitivitat del sector“.

Seguir millorant la formació del sector

De la mateixa manera, Campos ha assenyalat la necessitat de continuar millorant la formació del sector, així com d’avançar en la desestacionalització. En este sentit, ha anunciat un augment de 3 milions d’euros per al Bo Viatge 2022, que comptarà amb un pressupost de 15 milions d’euros, i ha avançat que es podrà sol·licitar a partir del 20 de desembre.

La Generalitat fa costat al sector turístic

Finalment, el director ha explicat que la Generalitat ha fet costat al sector turístic durant la pandèmia oferint-li ajudes directes, a través dels plans Resistir i Resistir Plus, amb la finalitat de suportar els efectes de la crisi econòmica i social generada, i amb els pressupostos del pròxim any “volem que les empreses que s’han mantingut, i que han tingut una bona campanya estival, reben el nostre suport en la seua aposta per la promoció de la qualitat i de la sostenibilitat“.

Increment del turisme internacional

Entre els mesos de gener a setembre d’enguany la Comunitat Valenciana ha registrat l’arribada de 2.612.089 de turistes internacionals, la qual cosa suposa un augment del 16,6% respecte al mateix període de l’any anterior.

En concret, el mes de setembre el nombre de turistes estrangers que ha visitat la Comunitat ha estat de 641.452, la qual cosa suposa un fort repunt del 246% respecte al mateix mes de l’any anterior, en què les visites van ser un total de 185.154.

Referent a això, el director general ha destacat que “les perspectives podrien millorar més en els pròxims mesos a causa de l’avanç de la vacunació, que podria canalitzar-se cap a una major demanda de serveis turístics“, ha conclòs.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.