La Generalitat intentarà comprar el Trinquet de Pelayo

La Generalitat reprendrà les negociacions per a adquirir el Trinquet de Pelayo. Així ho ha comunicat la nova consellera d’Educació, Cultura i Esport Raquel Tamarit en les Corts Valencianes.

El Trinquet de Pelayo aquesta en el número 6 d’aquest carrer de València i és considerat com la Catedral de la Pilota Valenciana. Inaugurat en 1868, compta amb 4 galeries, les de les parets del dau i la resta més altres dos sobre les muralles, les parets laterals.

Aquest local, al qual s’entra a través d’un restaurant, és propietat actualment de la Fundació de Pilota Valenciana en una col·laboració públic-privada. No es tracta del primer intent de la Generalitat d’adquirir aquest espai esportiu. El president de les Corts Enric Morera ja va proposar aquesta compra a l’inici de la legislatura 2015, no obstant això es va mantindre l’acord de lloguer amb els actuals propietaris.

La llotgeta és molt ampla i una miqueta elevada, però sense mur de protecció per als espectadors, a més la llotgeta de les autoritats superior la cobreix totalment, de manera que per a enviar la pilota no hi ha suficient amb una volea llarga, sinó que cal fer-la baixa i ben dirigida.

En el frontó del dau, i al costat de la llotgeta, hi ha una porta que porta al bar del trinquet, en aquest lloc també acostuma a haver-hi gent veient la partida, així que és un altre racó per a defensar i/o evitar que es fique la pilota, en cas que es tanque la porta el rebot pot fer estranys o eixir esmorteïda.

En els seus començaments la terra era de lloses, i fins al 1920 era de rajoles. Fins a 1976 va ser un trinquet descobert, és a dir, sense sostre. Tampoc estava completament delimitat, ja que, a pesar que les galeries estaven cobertes per unes malles metàl·liques, les pilotes podien eixir per dalt (o pels forats).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.