21.9 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

La Generalitat intentarà comprar el Trinquet de Pelayo

La Generalitat reprendrà les negociacions per a adquirir el Trinquet de Pelayo. Així ho ha comunicat la nova consellera d’Educació, Cultura i Esport Raquel Tamarit en les Corts Valencianes.

El Trinquet de Pelayo aquesta en el número 6 d’aquest carrer de València i és considerat com la Catedral de la Pilota Valenciana. Inaugurat en 1868, compta amb 4 galeries, les de les parets del dau i la resta més altres dos sobre les muralles, les parets laterals.

Aquest local, al qual s’entra a través d’un restaurant, és propietat actualment de la Fundació de Pilota Valenciana en una col·laboració públic-privada. No es tracta del primer intent de la Generalitat d’adquirir aquest espai esportiu. El president de les Corts Enric Morera ja va proposar aquesta compra a l’inici de la legislatura 2015, no obstant això es va mantindre l’acord de lloguer amb els actuals propietaris.

La llotgeta és molt ampla i una miqueta elevada, però sense mur de protecció per als espectadors, a més la llotgeta de les autoritats superior la cobreix totalment, de manera que per a enviar la pilota no hi ha suficient amb una volea llarga, sinó que cal fer-la baixa i ben dirigida.

En el frontó del dau, i al costat de la llotgeta, hi ha una porta que porta al bar del trinquet, en aquest lloc també acostuma a haver-hi gent veient la partida, així que és un altre racó per a defensar i/o evitar que es fique la pilota, en cas que es tanque la porta el rebot pot fer estranys o eixir esmorteïda.

En els seus començaments la terra era de lloses, i fins al 1920 era de rajoles. Fins a 1976 va ser un trinquet descobert, és a dir, sense sostre. Tampoc estava completament delimitat, ja que, a pesar que les galeries estaven cobertes per unes malles metàl·liques, les pilotes podien eixir per dalt (o pels forats).

Últimes notícies

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.