20.8 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

La Generalitat intentarà comprar el Trinquet de Pelayo

La Generalitat reprendrà les negociacions per a adquirir el Trinquet de Pelayo. Així ho ha comunicat la nova consellera d’Educació, Cultura i Esport Raquel Tamarit en les Corts Valencianes.

El Trinquet de Pelayo aquesta en el número 6 d’aquest carrer de València i és considerat com la Catedral de la Pilota Valenciana. Inaugurat en 1868, compta amb 4 galeries, les de les parets del dau i la resta més altres dos sobre les muralles, les parets laterals.

Aquest local, al qual s’entra a través d’un restaurant, és propietat actualment de la Fundació de Pilota Valenciana en una col·laboració públic-privada. No es tracta del primer intent de la Generalitat d’adquirir aquest espai esportiu. El president de les Corts Enric Morera ja va proposar aquesta compra a l’inici de la legislatura 2015, no obstant això es va mantindre l’acord de lloguer amb els actuals propietaris.

La llotgeta és molt ampla i una miqueta elevada, però sense mur de protecció per als espectadors, a més la llotgeta de les autoritats superior la cobreix totalment, de manera que per a enviar la pilota no hi ha suficient amb una volea llarga, sinó que cal fer-la baixa i ben dirigida.

En el frontó del dau, i al costat de la llotgeta, hi ha una porta que porta al bar del trinquet, en aquest lloc també acostuma a haver-hi gent veient la partida, així que és un altre racó per a defensar i/o evitar que es fique la pilota, en cas que es tanque la porta el rebot pot fer estranys o eixir esmorteïda.

En els seus començaments la terra era de lloses, i fins al 1920 era de rajoles. Fins a 1976 va ser un trinquet descobert, és a dir, sense sostre. Tampoc estava completament delimitat, ja que, a pesar que les galeries estaven cobertes per unes malles metàl·liques, les pilotes podien eixir per dalt (o pels forats).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.

La Generalitat informa la jutgessa d’Alacant d’ocupants no adjudicataris en vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La Generalitat ha traslladat al jutjat que investiga les VPP de la Platja de Sant Joan que hi ha empadronats que no van ser adjudicataris. L'encreuament de dades amb els visats ja està en mans de la magistrada.

Víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Representants d'associacions de víctimes han declarat en la comissió d'investigació de Les Corts i han lamentat la falta d'avisos i la descoordinació. Han demanat mesures per a evitar que un episodi similar torne a causar 230 víctimes i danys tan greus.