La Generalitat intentarà comprar el Trinquet de Pelayo

La Generalitat reprendrà les negociacions per a adquirir el Trinquet de Pelayo. Així ho ha comunicat la nova consellera d’Educació, Cultura i Esport Raquel Tamarit en les Corts Valencianes.

El Trinquet de Pelayo aquesta en el número 6 d’aquest carrer de València i és considerat com la Catedral de la Pilota Valenciana. Inaugurat en 1868, compta amb 4 galeries, les de les parets del dau i la resta més altres dos sobre les muralles, les parets laterals.

Aquest local, al qual s’entra a través d’un restaurant, és propietat actualment de la Fundació de Pilota Valenciana en una col·laboració públic-privada. No es tracta del primer intent de la Generalitat d’adquirir aquest espai esportiu. El president de les Corts Enric Morera ja va proposar aquesta compra a l’inici de la legislatura 2015, no obstant això es va mantindre l’acord de lloguer amb els actuals propietaris.

La llotgeta és molt ampla i una miqueta elevada, però sense mur de protecció per als espectadors, a més la llotgeta de les autoritats superior la cobreix totalment, de manera que per a enviar la pilota no hi ha suficient amb una volea llarga, sinó que cal fer-la baixa i ben dirigida.

En el frontó del dau, i al costat de la llotgeta, hi ha una porta que porta al bar del trinquet, en aquest lloc també acostuma a haver-hi gent veient la partida, així que és un altre racó per a defensar i/o evitar que es fique la pilota, en cas que es tanque la porta el rebot pot fer estranys o eixir esmorteïda.

En els seus començaments la terra era de lloses, i fins al 1920 era de rajoles. Fins a 1976 va ser un trinquet descobert, és a dir, sense sostre. Tampoc estava completament delimitat, ja que, a pesar que les galeries estaven cobertes per unes malles metàl·liques, les pilotes podien eixir per dalt (o pels forats).

Últimes notícies

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.

El nou coet Miura 9 de PLD Space impulsarà Espanya a la vanguarda espacial

Pedro Sánchez ha visitat la fàbrica il·licitana de PLD Space i ha assegurat que el futur coet Miura 9 col·locarà Espanya a la vanguarda de la indústria espacial europea i mundial. L’empresa, amb més de 550 treballadors, ha aconseguit també un contracte clau de l’ESA per al projecte Miura 5.

Compromís i PSPV reclamen una alternativa per a les 800 persones del vell circuit de F1

Compromís i PSPV han demanat que es paralitze el PAI de l’antic circuit de Fórmula 1 de València fins que les 800 persones que hi viuen tinguen una alternativa social digna i amb garanties judicials.

Detinguts uns pares a València per emportar-se la seua bebé tutelada de l’hospital

La Policia Nacional ha detingut a València uns pares i l’avi de una bebé acabada de nàixer per emportar-se-la de l’hospital, malgrat que la menuda anava a quedar tutelada per la Conselleria de Serveis Socials.

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.