La Generalitat crea un programa d’investigació sobre la vacunació per a millorar la seua efectivitat

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit este dilluns la reunió de creació del Programa Valencià d’Investigació Vacunal COVID-19 (ProVaVac), un «ambiciós» pla sobre el procés d’immunització coordinat entre la xarxa sanitària pública valenciana i els centres d’investigació, que treballaran al costat de la Fundació Ellis o Institut de Biomedicina de València (IVB-CSIC) amb l‘objectiu de «millorar l’efectivitat» de la vacunació.

 

Esta iniciativa, ha assenyalat Puig, és «pionera en Espanya i permetrà generar coneixement» sobre el programa de vacunació en aspectes relacionats amb la resposta immunitària postvacunal en la població del territori valencià, el grau de l’efectivitat de les diferents vacunes i la seua relació amb les diferents variants o l’anàlisi de l’impacte de la vacunació en l’evolució de la pandèmia.

Anuncios

 

El programa d’investigació també està orientat cap a la presa de decisions en salut pública, de manera que el coneixement generat «puga ser aplicat a la millora de l’atenció sanitària i en salut a partir de les evidències científiques recaptades», ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

És una operació «basada en la ciència i la investigació»

En la reunió, celebrada este dilluns, també ha assistit la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, juntament amb altres alts càrrecs de la Conselleria, experts en epidemiologia i responsables dels principals centres d’investigació sanitària del territori valencià.

 

Puig ha destacat que este programa pretén «sumar sinergies» entre instituts i fundacions mèdiques i d’investigació, a demés de treballar per a «donar resposta a les preguntes i millorar l’efectivitat» del procés de vacunació. Es tracta, ha afegit, d’una operació «basada en la ciència i la investigació, que són fonamentals» en este moment, i per a «donar la màxima seguretat a l’actiu més important, que és la vacunació».

 

ProVaVac comptarà inicialment, a demés d’amb els suports d’informació del Sistema Valencià de Salut, amb grups d’investigació de les «principals» institucions d’investigació sanitària i biomèdica del territori valencià, entre les que s’inclouen les fundacions i instituts d’investigació sanitària del sector públic de la Generalitat, les universitats valencianes, institucions estatals amb presència en el territori valencià i altres centres d’investigació.

Anuncios

Últimes notícies

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.