La Generalitat crea un programa d’investigació sobre la vacunació per a millorar la seua efectivitat

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit este dilluns la reunió de creació del Programa Valencià d’Investigació Vacunal COVID-19 (ProVaVac), un «ambiciós» pla sobre el procés d’immunització coordinat entre la xarxa sanitària pública valenciana i els centres d’investigació, que treballaran al costat de la Fundació Ellis o Institut de Biomedicina de València (IVB-CSIC) amb l‘objectiu de «millorar l’efectivitat» de la vacunació.

 

Esta iniciativa, ha assenyalat Puig, és «pionera en Espanya i permetrà generar coneixement» sobre el programa de vacunació en aspectes relacionats amb la resposta immunitària postvacunal en la població del territori valencià, el grau de l’efectivitat de les diferents vacunes i la seua relació amb les diferents variants o l’anàlisi de l’impacte de la vacunació en l’evolució de la pandèmia.

 

El programa d’investigació també està orientat cap a la presa de decisions en salut pública, de manera que el coneixement generat «puga ser aplicat a la millora de l’atenció sanitària i en salut a partir de les evidències científiques recaptades», ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

És una operació «basada en la ciència i la investigació»

En la reunió, celebrada este dilluns, també ha assistit la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, juntament amb altres alts càrrecs de la Conselleria, experts en epidemiologia i responsables dels principals centres d’investigació sanitària del territori valencià.

 

Puig ha destacat que este programa pretén «sumar sinergies» entre instituts i fundacions mèdiques i d’investigació, a demés de treballar per a «donar resposta a les preguntes i millorar l’efectivitat» del procés de vacunació. Es tracta, ha afegit, d’una operació «basada en la ciència i la investigació, que són fonamentals» en este moment, i per a «donar la màxima seguretat a l’actiu més important, que és la vacunació».

 

ProVaVac comptarà inicialment, a demés d’amb els suports d’informació del Sistema Valencià de Salut, amb grups d’investigació de les «principals» institucions d’investigació sanitària i biomèdica del territori valencià, entre les que s’inclouen les fundacions i instituts d’investigació sanitària del sector públic de la Generalitat, les universitats valencianes, institucions estatals amb presència en el territori valencià i altres centres d’investigació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.