La Generalitat crea un programa d’investigació sobre la vacunació per a millorar la seua efectivitat

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit este dilluns la reunió de creació del Programa Valencià d’Investigació Vacunal COVID-19 (ProVaVac), un «ambiciós» pla sobre el procés d’immunització coordinat entre la xarxa sanitària pública valenciana i els centres d’investigació, que treballaran al costat de la Fundació Ellis o Institut de Biomedicina de València (IVB-CSIC) amb l‘objectiu de «millorar l’efectivitat» de la vacunació.

 

Esta iniciativa, ha assenyalat Puig, és «pionera en Espanya i permetrà generar coneixement» sobre el programa de vacunació en aspectes relacionats amb la resposta immunitària postvacunal en la població del territori valencià, el grau de l’efectivitat de les diferents vacunes i la seua relació amb les diferents variants o l’anàlisi de l’impacte de la vacunació en l’evolució de la pandèmia.

 

El programa d’investigació també està orientat cap a la presa de decisions en salut pública, de manera que el coneixement generat «puga ser aplicat a la millora de l’atenció sanitària i en salut a partir de les evidències científiques recaptades», ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

És una operació «basada en la ciència i la investigació»

En la reunió, celebrada este dilluns, també ha assistit la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, juntament amb altres alts càrrecs de la Conselleria, experts en epidemiologia i responsables dels principals centres d’investigació sanitària del territori valencià.

 

Puig ha destacat que este programa pretén «sumar sinergies» entre instituts i fundacions mèdiques i d’investigació, a demés de treballar per a «donar resposta a les preguntes i millorar l’efectivitat» del procés de vacunació. Es tracta, ha afegit, d’una operació «basada en la ciència i la investigació, que són fonamentals» en este moment, i per a «donar la màxima seguretat a l’actiu més important, que és la vacunació».

 

ProVaVac comptarà inicialment, a demés d’amb els suports d’informació del Sistema Valencià de Salut, amb grups d’investigació de les «principals» institucions d’investigació sanitària i biomèdica del territori valencià, entre les que s’inclouen les fundacions i instituts d’investigació sanitària del sector públic de la Generalitat, les universitats valencianes, institucions estatals amb presència en el territori valencià i altres centres d’investigació.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.