La Generalitat crea un programa d’investigació sobre la vacunació per a millorar la seua efectivitat

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit este dilluns la reunió de creació del Programa Valencià d’Investigació Vacunal COVID-19 (ProVaVac), un «ambiciós» pla sobre el procés d’immunització coordinat entre la xarxa sanitària pública valenciana i els centres d’investigació, que treballaran al costat de la Fundació Ellis o Institut de Biomedicina de València (IVB-CSIC) amb l‘objectiu de «millorar l’efectivitat» de la vacunació.

 

Esta iniciativa, ha assenyalat Puig, és «pionera en Espanya i permetrà generar coneixement» sobre el programa de vacunació en aspectes relacionats amb la resposta immunitària postvacunal en la població del territori valencià, el grau de l’efectivitat de les diferents vacunes i la seua relació amb les diferents variants o l’anàlisi de l’impacte de la vacunació en l’evolució de la pandèmia.

 

El programa d’investigació també està orientat cap a la presa de decisions en salut pública, de manera que el coneixement generat «puga ser aplicat a la millora de l’atenció sanitària i en salut a partir de les evidències científiques recaptades», ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

És una operació «basada en la ciència i la investigació»

En la reunió, celebrada este dilluns, també ha assistit la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, juntament amb altres alts càrrecs de la Conselleria, experts en epidemiologia i responsables dels principals centres d’investigació sanitària del territori valencià.

 

Puig ha destacat que este programa pretén «sumar sinergies» entre instituts i fundacions mèdiques i d’investigació, a demés de treballar per a «donar resposta a les preguntes i millorar l’efectivitat» del procés de vacunació. Es tracta, ha afegit, d’una operació «basada en la ciència i la investigació, que són fonamentals» en este moment, i per a «donar la màxima seguretat a l’actiu més important, que és la vacunació».

 

ProVaVac comptarà inicialment, a demés d’amb els suports d’informació del Sistema Valencià de Salut, amb grups d’investigació de les «principals» institucions d’investigació sanitària i biomèdica del territori valencià, entre les que s’inclouen les fundacions i instituts d’investigació sanitària del sector públic de la Generalitat, les universitats valencianes, institucions estatals amb presència en el territori valencià i altres centres d’investigació.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.