La Generalitat crea un programa d’investigació sobre la vacunació per a millorar la seua efectivitat

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit este dilluns la reunió de creació del Programa Valencià d’Investigació Vacunal COVID-19 (ProVaVac), un «ambiciós» pla sobre el procés d’immunització coordinat entre la xarxa sanitària pública valenciana i els centres d’investigació, que treballaran al costat de la Fundació Ellis o Institut de Biomedicina de València (IVB-CSIC) amb l‘objectiu de «millorar l’efectivitat» de la vacunació.

 

Esta iniciativa, ha assenyalat Puig, és «pionera en Espanya i permetrà generar coneixement» sobre el programa de vacunació en aspectes relacionats amb la resposta immunitària postvacunal en la població del territori valencià, el grau de l’efectivitat de les diferents vacunes i la seua relació amb les diferents variants o l’anàlisi de l’impacte de la vacunació en l’evolució de la pandèmia.

 

El programa d’investigació també està orientat cap a la presa de decisions en salut pública, de manera que el coneixement generat «puga ser aplicat a la millora de l’atenció sanitària i en salut a partir de les evidències científiques recaptades», ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

És una operació «basada en la ciència i la investigació»

En la reunió, celebrada este dilluns, també ha assistit la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, juntament amb altres alts càrrecs de la Conselleria, experts en epidemiologia i responsables dels principals centres d’investigació sanitària del territori valencià.

 

Puig ha destacat que este programa pretén «sumar sinergies» entre instituts i fundacions mèdiques i d’investigació, a demés de treballar per a «donar resposta a les preguntes i millorar l’efectivitat» del procés de vacunació. Es tracta, ha afegit, d’una operació «basada en la ciència i la investigació, que són fonamentals» en este moment, i per a «donar la màxima seguretat a l’actiu més important, que és la vacunació».

 

ProVaVac comptarà inicialment, a demés d’amb els suports d’informació del Sistema Valencià de Salut, amb grups d’investigació de les «principals» institucions d’investigació sanitària i biomèdica del territori valencià, entre les que s’inclouen les fundacions i instituts d’investigació sanitària del sector públic de la Generalitat, les universitats valencianes, institucions estatals amb presència en el territori valencià i altres centres d’investigació.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU