La Generalitat estudia sancionar les entrades d’alcaldes en residències per «muntar un circ» amb la vacunació

La mesura s’està plantejant | iStockPhoto (Teka77)

 

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha garantit este dimecres que la Generalitat estudia sancionar qualsevol entrada prohibida en residències de càrrecs públics que no siguen familiars, treballadors o proveïdors, les úniques excepcions que contempla la normativa actual.

 

«No poden muntar ací un circ amb les vacunes», ha recalcat als periodistes després dels casos d’alguns alcaldes o regidors que van accedir als centres per a difondre l’arribada de les primeres dosis en les últimes setmanes. Es tracta d’alguna cosa que va traslladar este dimarts a través d’una carta als alcaldes i als directors de residències, al marge de les investigacions obertes a alcaldes vacunats sense ser grup prioritari. 

 

Oltra ha posat l’accent que l’accés a estes instal·lacions està regulat «amb detall» i només poden entrar treballadors, proveïdors i visites de familiars o persones pròximes amb cita prèvia. «Una altra cosa és que la gent s’ho salte», ha lamentat.

 

«Un alcalde no pot anar allí amb totes les càmeres i micròfons»

Si es confirmen eixos casos, la Generalitat aplicarà les sancions que establix el decret llei d’agost a on «és molt clar que és una falta greu. No es pot fer: un alcalde no pot anar allí amb totes les càmeres i micròfons de televisió a fer-se fotos», ha recalcat, alguna cosa que veu de sentit comú.

 

La responsable de servicis socials ha garantit que «per descomptat, la Inspecció actuarà a on suposadament ha pogut passar i les sancions que es puguen derivar s’imposaran». «A ningú de l’equip de la Conselleria d’Igualtat se li ha ocorregut, quan tenim més ganes que ningú que estiguen vacunats. Què pinta ací un regidor com si la vacunació l’haguera inventada ell?», ha emfatitzat.

Últimes notícies

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.