La Generalitat estudia sancionar les entrades d’alcaldes en residències per «muntar un circ» amb la vacunació

La mesura s’està plantejant | iStockPhoto (Teka77)

 

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha garantit este dimecres que la Generalitat estudia sancionar qualsevol entrada prohibida en residències de càrrecs públics que no siguen familiars, treballadors o proveïdors, les úniques excepcions que contempla la normativa actual.

 

«No poden muntar ací un circ amb les vacunes», ha recalcat als periodistes després dels casos d’alguns alcaldes o regidors que van accedir als centres per a difondre l’arribada de les primeres dosis en les últimes setmanes. Es tracta d’alguna cosa que va traslladar este dimarts a través d’una carta als alcaldes i als directors de residències, al marge de les investigacions obertes a alcaldes vacunats sense ser grup prioritari. 

 

Oltra ha posat l’accent que l’accés a estes instal·lacions està regulat «amb detall» i només poden entrar treballadors, proveïdors i visites de familiars o persones pròximes amb cita prèvia. «Una altra cosa és que la gent s’ho salte», ha lamentat.

 

«Un alcalde no pot anar allí amb totes les càmeres i micròfons»

Si es confirmen eixos casos, la Generalitat aplicarà les sancions que establix el decret llei d’agost a on «és molt clar que és una falta greu. No es pot fer: un alcalde no pot anar allí amb totes les càmeres i micròfons de televisió a fer-se fotos», ha recalcat, alguna cosa que veu de sentit comú.

 

La responsable de servicis socials ha garantit que «per descomptat, la Inspecció actuarà a on suposadament ha pogut passar i les sancions que es puguen derivar s’imposaran». «A ningú de l’equip de la Conselleria d’Igualtat se li ha ocorregut, quan tenim més ganes que ningú que estiguen vacunats. Què pinta ací un regidor com si la vacunació l’haguera inventada ell?», ha emfatitzat.

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.