La Generalitat estudia sancionar les entrades d’alcaldes en residències per «muntar un circ» amb la vacunació

La mesura s’està plantejant | iStockPhoto (Teka77)

 

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha garantit este dimecres que la Generalitat estudia sancionar qualsevol entrada prohibida en residències de càrrecs públics que no siguen familiars, treballadors o proveïdors, les úniques excepcions que contempla la normativa actual.

 

«No poden muntar ací un circ amb les vacunes», ha recalcat als periodistes després dels casos d’alguns alcaldes o regidors que van accedir als centres per a difondre l’arribada de les primeres dosis en les últimes setmanes. Es tracta d’alguna cosa que va traslladar este dimarts a través d’una carta als alcaldes i als directors de residències, al marge de les investigacions obertes a alcaldes vacunats sense ser grup prioritari. 

 

Oltra ha posat l’accent que l’accés a estes instal·lacions està regulat «amb detall» i només poden entrar treballadors, proveïdors i visites de familiars o persones pròximes amb cita prèvia. «Una altra cosa és que la gent s’ho salte», ha lamentat.

 

«Un alcalde no pot anar allí amb totes les càmeres i micròfons»

Si es confirmen eixos casos, la Generalitat aplicarà les sancions que establix el decret llei d’agost a on «és molt clar que és una falta greu. No es pot fer: un alcalde no pot anar allí amb totes les càmeres i micròfons de televisió a fer-se fotos», ha recalcat, alguna cosa que veu de sentit comú.

 

La responsable de servicis socials ha garantit que «per descomptat, la Inspecció actuarà a on suposadament ha pogut passar i les sancions que es puguen derivar s’imposaran». «A ningú de l’equip de la Conselleria d’Igualtat se li ha ocorregut, quan tenim més ganes que ningú que estiguen vacunats. Què pinta ací un regidor com si la vacunació l’haguera inventada ell?», ha emfatitzat.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.