La Generalitat estudia sancionar les entrades d’alcaldes en residències per «muntar un circ» amb la vacunació

La mesura s’està plantejant | iStockPhoto (Teka77)

 

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha garantit este dimecres que la Generalitat estudia sancionar qualsevol entrada prohibida en residències de càrrecs públics que no siguen familiars, treballadors o proveïdors, les úniques excepcions que contempla la normativa actual.

 

«No poden muntar ací un circ amb les vacunes», ha recalcat als periodistes després dels casos d’alguns alcaldes o regidors que van accedir als centres per a difondre l’arribada de les primeres dosis en les últimes setmanes. Es tracta d’alguna cosa que va traslladar este dimarts a través d’una carta als alcaldes i als directors de residències, al marge de les investigacions obertes a alcaldes vacunats sense ser grup prioritari. 

 

Oltra ha posat l’accent que l’accés a estes instal·lacions està regulat «amb detall» i només poden entrar treballadors, proveïdors i visites de familiars o persones pròximes amb cita prèvia. «Una altra cosa és que la gent s’ho salte», ha lamentat.

 

«Un alcalde no pot anar allí amb totes les càmeres i micròfons»

Si es confirmen eixos casos, la Generalitat aplicarà les sancions que establix el decret llei d’agost a on «és molt clar que és una falta greu. No es pot fer: un alcalde no pot anar allí amb totes les càmeres i micròfons de televisió a fer-se fotos», ha recalcat, alguna cosa que veu de sentit comú.

 

La responsable de servicis socials ha garantit que «per descomptat, la Inspecció actuarà a on suposadament ha pogut passar i les sancions que es puguen derivar s’imposaran». «A ningú de l’equip de la Conselleria d’Igualtat se li ha ocorregut, quan tenim més ganes que ningú que estiguen vacunats. Què pinta ací un regidor com si la vacunació l’haguera inventada ell?», ha emfatitzat.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.