La Generalitat estudia sancionar les entrades d’alcaldes en residències per «muntar un circ» amb la vacunació

La mesura s’està plantejant | iStockPhoto (Teka77)

 

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha garantit este dimecres que la Generalitat estudia sancionar qualsevol entrada prohibida en residències de càrrecs públics que no siguen familiars, treballadors o proveïdors, les úniques excepcions que contempla la normativa actual.

 

«No poden muntar ací un circ amb les vacunes», ha recalcat als periodistes després dels casos d’alguns alcaldes o regidors que van accedir als centres per a difondre l’arribada de les primeres dosis en les últimes setmanes. Es tracta d’alguna cosa que va traslladar este dimarts a través d’una carta als alcaldes i als directors de residències, al marge de les investigacions obertes a alcaldes vacunats sense ser grup prioritari. 

 

Oltra ha posat l’accent que l’accés a estes instal·lacions està regulat «amb detall» i només poden entrar treballadors, proveïdors i visites de familiars o persones pròximes amb cita prèvia. «Una altra cosa és que la gent s’ho salte», ha lamentat.

 

«Un alcalde no pot anar allí amb totes les càmeres i micròfons»

Si es confirmen eixos casos, la Generalitat aplicarà les sancions que establix el decret llei d’agost a on «és molt clar que és una falta greu. No es pot fer: un alcalde no pot anar allí amb totes les càmeres i micròfons de televisió a fer-se fotos», ha recalcat, alguna cosa que veu de sentit comú.

 

La responsable de servicis socials ha garantit que «per descomptat, la Inspecció actuarà a on suposadament ha pogut passar i les sancions que es puguen derivar s’imposaran». «A ningú de l’equip de la Conselleria d’Igualtat se li ha ocorregut, quan tenim més ganes que ningú que estiguen vacunats. Què pinta ací un regidor com si la vacunació l’haguera inventada ell?», ha emfatitzat.

Últimes notícies

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.