La Generalitat no descarta el confinament quirúrgic si hi ha contagi social

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública no es planteja, «en absolut», decretar l’ús obligatori de la mascareta en espais públics com ha fet Catalunya, però no descarta aplicar el confinament quirúrgic d’una part de la població si es produïx un contagi social per coronavirus per a tractar d’«encapsular» el rebrot i evitar que s’estenga.

 

D’esta manera ho ha confirmat la consellera, Ana Barceló, en la primera roda de premsa presencial des de què es decretà l’estat d’alarma i en la que també ha explicat les mesures adoptades en relació a la nova normalitat en el territori valencià.

 

Barceló ha afirmat que no es plantegen l’ús obligatori de la mascareta perquè considera que és una mesura que no és necessària donada l’actual taxa de contagi: 1,72 casos per cada 100.000 habitants en els últims 7 dies, per davall de la taxa mitjana nacional (4,99).

 

No descarta el confinament quirúrgic

Per contra, sí que es recorrerà a «tots els mecanismes» possibles per a no perdre la traçabilitat d’un brot si hi ha un contagi comunitari, entre ells el confinament d’una part de la població com ha passat en Lleida amb la comarca del Segrià per a tractar d’«encapsular» el repunt.

 

A pesar d’aixó, la consellera de Sanitat ha destacat que tots els brots que s’han registrat en el territori valencià són familiars i no socials, inclòs el de Castelló, que afecta als membres de «tres famílies que es van reunir per a celebrar Sant Joan i que a demés es va produir com a conseqüència d’una persona que va vindre de Lleida, per tant és un cas important».

 

Per això, assegura que el confinament quirúrgic s’aplicaria en el cas que es detectara un contagi social que «impedisca fer un seguiment o quan es desconega el pacient zero, que no és la situació actual dels brots valencians». En eixe cas «sí que es poden utilitzar tots els mecanismes per a que eixe brot no traspasse i passe a ser major, però ara no és el cas», ha insistit.

 

Barceló ha confirmat que no s’ha detectat cap brot sorgit d’alguna festa de jóvens, encara que ha lamentat «les imàtgens gens gratificants que s’han vist de relaxació de mesures».

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.