La Generalitat no descarta el confinament quirúrgic si hi ha contagi social

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública no es planteja, «en absolut», decretar l’ús obligatori de la mascareta en espais públics com ha fet Catalunya, però no descarta aplicar el confinament quirúrgic d’una part de la població si es produïx un contagi social per coronavirus per a tractar d’«encapsular» el rebrot i evitar que s’estenga.

 

D’esta manera ho ha confirmat la consellera, Ana Barceló, en la primera roda de premsa presencial des de què es decretà l’estat d’alarma i en la que també ha explicat les mesures adoptades en relació a la nova normalitat en el territori valencià.

 

Barceló ha afirmat que no es plantegen l’ús obligatori de la mascareta perquè considera que és una mesura que no és necessària donada l’actual taxa de contagi: 1,72 casos per cada 100.000 habitants en els últims 7 dies, per davall de la taxa mitjana nacional (4,99).

 

No descarta el confinament quirúrgic

Per contra, sí que es recorrerà a «tots els mecanismes» possibles per a no perdre la traçabilitat d’un brot si hi ha un contagi comunitari, entre ells el confinament d’una part de la població com ha passat en Lleida amb la comarca del Segrià per a tractar d’«encapsular» el repunt.

 

A pesar d’aixó, la consellera de Sanitat ha destacat que tots els brots que s’han registrat en el territori valencià són familiars i no socials, inclòs el de Castelló, que afecta als membres de «tres famílies que es van reunir per a celebrar Sant Joan i que a demés es va produir com a conseqüència d’una persona que va vindre de Lleida, per tant és un cas important».

 

Per això, assegura que el confinament quirúrgic s’aplicaria en el cas que es detectara un contagi social que «impedisca fer un seguiment o quan es desconega el pacient zero, que no és la situació actual dels brots valencians». En eixe cas «sí que es poden utilitzar tots els mecanismes per a que eixe brot no traspasse i passe a ser major, però ara no és el cas», ha insistit.

 

Barceló ha confirmat que no s’ha detectat cap brot sorgit d’alguna festa de jóvens, encara que ha lamentat «les imàtgens gens gratificants que s’han vist de relaxació de mesures».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.