La Generalitat no descarta el confinament quirúrgic si hi ha contagi social

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública no es planteja, «en absolut», decretar l’ús obligatori de la mascareta en espais públics com ha fet Catalunya, però no descarta aplicar el confinament quirúrgic d’una part de la població si es produïx un contagi social per coronavirus per a tractar d’«encapsular» el rebrot i evitar que s’estenga.

 

D’esta manera ho ha confirmat la consellera, Ana Barceló, en la primera roda de premsa presencial des de què es decretà l’estat d’alarma i en la que també ha explicat les mesures adoptades en relació a la nova normalitat en el territori valencià.

 

Barceló ha afirmat que no es plantegen l’ús obligatori de la mascareta perquè considera que és una mesura que no és necessària donada l’actual taxa de contagi: 1,72 casos per cada 100.000 habitants en els últims 7 dies, per davall de la taxa mitjana nacional (4,99).

 

No descarta el confinament quirúrgic

Per contra, sí que es recorrerà a «tots els mecanismes» possibles per a no perdre la traçabilitat d’un brot si hi ha un contagi comunitari, entre ells el confinament d’una part de la població com ha passat en Lleida amb la comarca del Segrià per a tractar d’«encapsular» el repunt.

 

A pesar d’aixó, la consellera de Sanitat ha destacat que tots els brots que s’han registrat en el territori valencià són familiars i no socials, inclòs el de Castelló, que afecta als membres de «tres famílies que es van reunir per a celebrar Sant Joan i que a demés es va produir com a conseqüència d’una persona que va vindre de Lleida, per tant és un cas important».

 

Per això, assegura que el confinament quirúrgic s’aplicaria en el cas que es detectara un contagi social que «impedisca fer un seguiment o quan es desconega el pacient zero, que no és la situació actual dels brots valencians». En eixe cas «sí que es poden utilitzar tots els mecanismes per a que eixe brot no traspasse i passe a ser major, però ara no és el cas», ha insistit.

 

Barceló ha confirmat que no s’ha detectat cap brot sorgit d’alguna festa de jóvens, encara que ha lamentat «les imàtgens gens gratificants que s’han vist de relaxació de mesures».

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.