La Generalitat es personarà en el cas Erial per a “recuperar els diners robats”

Imatge d’arxiu de l’expresident de la Generalitat, Eduardo Zaplana | Cedida

 

La Generalitat Valenciana es personarà en el cas Erial, en el qual està imputat l’expresident valencià del PP Eduardo Zaplana, ha anunciat el president Ximo Puig, amb l’objectiu de “recuperar els diners que vostés ací també han robat”, ha dit dirigint-se a la bancada ‘popular’.

 

Així ho ha avançat en la sessió de control en Les Corts, en la qual ha defensat que amb el Consell actual ha millorat “la vida de les persones i també la gestió”, encara que “les rèpliques del terratrèmol de la corrupció” continuen produint-se, deixant “una herència enverinada” que ara es materialitza en els 80 milions a pagar per les ITV com a conseqüència de la “mala gestió” del PP.

 

A més, Puig s’ha referit a qüestions “directament imputables” a la presidenta del PPCV, Isabel Bonig, quan era consellera d’Infraestructures, com els 9,4 milions a pagar per l’autovia CV-95 o els 14 per l’avinguda de Dénia: “Un total de 134 milions sols per les seues “fechorías”, per la seua incompetència en la gestió”.

 

Eduardo Zaplana, en llibertat

La titular del Jutjat d’instrucció número 8 de València, que instrueix el cas Erial, deixava en llibertat provisional el passat 7 de febrer a l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball Eduardo Zaplana i als altres dos detinguts en el marc d’aquest cas, l’advocat Francisco Grau i l’exdirectiu de Terra Mítica, Joaquín Barceló.

 

Aquesta decisió es va adoptar, segons fonts judicials, en haver-se observat una considerable reducció del risc de fugida, després d’haver aconseguit bloquejar més de sis milions d’euros suposadament procedents del cobrament de ‘mordidas’.

 

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

 

En la causa consten com a investigats, a més, l’exdirector general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal de l’expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Eduardo Zaplana va ser detingut el passat 24 de maig i enviat posteriorment a presó preventiva en el penal de Picassent (València), tot i que des del passat 18 de desembre es trobava ingressat a l’Hospital La Fe de València a causa de complicacions derivades de la leucèmia que pateix i per la qual va ser trasplantat de medul·la en 2015.

 

Pocs dies després, el dilluns 11 de febrer, Zaplana rebia l’alta hospitalària i abandonava l’Hospital La Fe de València.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.