La Generalitat es personarà en el cas Erial per a «recuperar els diners robats»

Imatge d’arxiu de l’expresident de la Generalitat, Eduardo Zaplana | Cedida

 

La Generalitat Valenciana es personarà en el cas Erial, en el qual està imputat l’expresident valencià del PP Eduardo Zaplana, ha anunciat el president Ximo Puig, amb l’objectiu de «recuperar els diners que vostés ací també han robat», ha dit dirigint-se a la bancada ‘popular’.

 

Així ho ha avançat en la sessió de control en Les Corts, en la qual ha defensat que amb el Consell actual ha millorat «la vida de les persones i també la gestió», encara que «les rèpliques del terratrèmol de la corrupció» continuen produint-se, deixant «una herència enverinada» que ara es materialitza en els 80 milions a pagar per les ITV com a conseqüència de la «mala gestió» del PP.

 

A més, Puig s’ha referit a qüestions «directament imputables» a la presidenta del PPCV, Isabel Bonig, quan era consellera d’Infraestructures, com els 9,4 milions a pagar per l’autovia CV-95 o els 14 per l’avinguda de Dénia: «Un total de 134 milions sols per les seues «fechorías», per la seua incompetència en la gestió».

 

Eduardo Zaplana, en llibertat

La titular del Jutjat d’instrucció número 8 de València, que instrueix el cas Erial, deixava en llibertat provisional el passat 7 de febrer a l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball Eduardo Zaplana i als altres dos detinguts en el marc d’aquest cas, l’advocat Francisco Grau i l’exdirectiu de Terra Mítica, Joaquín Barceló.

 

Aquesta decisió es va adoptar, segons fonts judicials, en haver-se observat una considerable reducció del risc de fugida, després d’haver aconseguit bloquejar més de sis milions d’euros suposadament procedents del cobrament de ‘mordidas’.

 

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

 

En la causa consten com a investigats, a més, l’exdirector general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal de l’expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Eduardo Zaplana va ser detingut el passat 24 de maig i enviat posteriorment a presó preventiva en el penal de Picassent (València), tot i que des del passat 18 de desembre es trobava ingressat a l’Hospital La Fe de València a causa de complicacions derivades de la leucèmia que pateix i per la qual va ser trasplantat de medul·la en 2015.

 

Pocs dies després, el dilluns 11 de febrer, Zaplana rebia l’alta hospitalària i abandonava l’Hospital La Fe de València.

Últimes notícies

Registre policial a la clínica del logopeda assassinat per uns possibles abusos a un menor

Agents d'Homicidis i Policia Científica de la Policia Nacional han registrat la clínica logopèdica de València on un pare ha assassinat el professional que tractava el seu fill de 2 anys, després de sospitar d'uns possibles abusos sexuals al menor.

Simulacre a la platja del Postiguet amb moto aquàtica i dron per a millorar els rescats

El servici de Salvament i Socorrisme i la Unitat de Platges de la Policia Local d'Alacant han provat al Postiguet un protocol de rescat amb moto aquàtica i dron per a comprovar el temps de resposta davant una emergència en l'aigua.

Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que és una il·lusió especial disputar la final de la Lliga Endesa contra el Barça i enfrontar-se a bases com Nico Laprovittola, jugadors que havia seguit per televisió.

El nou trasvasament Tajo-Segura aportarà 120 hectòmetres cúbics en juny i juliol

La Comissió d'Explotació de l'Aqüeducte Tajo-Segura ha autoritzat un nou enviament de 120 hectòmetres cúbics per als mesos de juny i juliol, 60 cada mes, mentres els municipis riberenys critiquen que encara no s'han actualitzat les regles d'explotació.

Els pantans del Xúquer i del Segura perden aigua però resisten millor que la mitjana estatal

Les reserves dels pantans del Xúquer i del Segura han baixat un 0,8 % i un 0,3 % en lúltima setmana, per davall del descens mitjà espanyol del 0,9 %, ambdós per damunt del 50 % de la seua capacitat.

Estudiants de la UMH busquen el podi de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26

Un equip d’estudiants de la UMH d’Elx competirà del 24 al 29 de juny al circuit polonés de Silesia Ring amb el prototip Dátil 26, amb l’objectiu declarat de pujar al podi de la Shell Eco-Marathon Europe and Africa 2026.

Sis de cada deu espanyols gasten uns 20 euros en tapes almenys una volta a la setmana

El 65 % dels espanyols ix de tapes almenys una vegada a la setmana i gasta fins a 20 euros per ocasió. El sector busca ara que el tapeo siga reconegut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Les primeres peces de la Foguera Oficial ja ocupen la plaça de l’Ajuntament d’Alacant

Les primeres peces de ‘Singulares’, la Foguera Oficial d’Alacant de Pedro Espadero, ja han arribat a la plaça de l’Ajuntament, on este dimecres està previst alçar el gran remat amb l’ajuda de grues.