La Generalitat es personarà en el cas Erial per a “recuperar els diners robats”

Imatge d’arxiu de l’expresident de la Generalitat, Eduardo Zaplana | Cedida

 

La Generalitat Valenciana es personarà en el cas Erial, en el qual està imputat l’expresident valencià del PP Eduardo Zaplana, ha anunciat el president Ximo Puig, amb l’objectiu de “recuperar els diners que vostés ací també han robat”, ha dit dirigint-se a la bancada ‘popular’.

 

Així ho ha avançat en la sessió de control en Les Corts, en la qual ha defensat que amb el Consell actual ha millorat “la vida de les persones i també la gestió”, encara que “les rèpliques del terratrèmol de la corrupció” continuen produint-se, deixant “una herència enverinada” que ara es materialitza en els 80 milions a pagar per les ITV com a conseqüència de la “mala gestió” del PP.

 

A més, Puig s’ha referit a qüestions “directament imputables” a la presidenta del PPCV, Isabel Bonig, quan era consellera d’Infraestructures, com els 9,4 milions a pagar per l’autovia CV-95 o els 14 per l’avinguda de Dénia: “Un total de 134 milions sols per les seues “fechorías”, per la seua incompetència en la gestió”.

 

Eduardo Zaplana, en llibertat

La titular del Jutjat d’instrucció número 8 de València, que instrueix el cas Erial, deixava en llibertat provisional el passat 7 de febrer a l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball Eduardo Zaplana i als altres dos detinguts en el marc d’aquest cas, l’advocat Francisco Grau i l’exdirectiu de Terra Mítica, Joaquín Barceló.

 

Aquesta decisió es va adoptar, segons fonts judicials, en haver-se observat una considerable reducció del risc de fugida, després d’haver aconseguit bloquejar més de sis milions d’euros suposadament procedents del cobrament de ‘mordidas’.

 

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

 

En la causa consten com a investigats, a més, l’exdirector general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal de l’expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Eduardo Zaplana va ser detingut el passat 24 de maig i enviat posteriorment a presó preventiva en el penal de Picassent (València), tot i que des del passat 18 de desembre es trobava ingressat a l’Hospital La Fe de València a causa de complicacions derivades de la leucèmia que pateix i per la qual va ser trasplantat de medul·la en 2015.

 

Pocs dies després, el dilluns 11 de febrer, Zaplana rebia l’alta hospitalària i abandonava l’Hospital La Fe de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un bar de Paiporta aposta per conciliar: mares al capdavant i sol esmorzars

Després de la dana, el bar Arosa de Paiporta va reobrir amb un equip de mares i un horari de 8 a 14 només per a esmorzars. Menys ingressos i més vida familiar.

Detingut a Alacant un fugitiu condemnat a 20 anys a Itàlia per robatoris i lesions greus

Un home de 31 anys ha sigut detingut a Alacant en compliment d'una OEDE després de fugir d'Itàlia, on va ser condemnat a 20 anys per robatoris violents a ancians. L'Audiència Nacional tramita la seua extradició.

L’Audiència de València ha confirmat la negativa al fet que Pedro Sánchez declare per la gestió de la DANA

L'Audiència Provincial de València ha ratificat la decisió de la jutgessa de Catarroja i ha rebutjat la testifical del president per falta d'utilitat. El tribunal desestima el recurs de Fes-te Sentir en apreciar tints prospectius en la diligència sol·licitada.

Traslladen a l’hospital a una dona després de caure-li un arc d’il·luminació fallera a València

Una dona de 40 anys ha sigut traslladada a l'Hospital General de València després de rebre l'impacte d'un arc d'il·luminació fallera al carrer Marvà. Bombers i Policia Local han acudit i revisen la instal·lació.

La vivenda es va encarir un 13,5% en 2025 en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va pujar un 13,5% en 2025, per damunt de les referències nacionals. La segona mà va liderar les pujades.

Tres detinguts, dos d’ells menors, per un doble apunyalament en ple centre de València

La Policia Nacional ha detingut a València a tres jóvens, dos menors i un de 19 anys, per un doble apunyalament del 21 de novembre en la plaça de l'Ajuntament. S'ha identificat a un quart implicat inimputable; un dels ferits va ser operat d'urgència i la investigació continua oberta.

Cap de setmana de pluja en la Comunitat Valenciana, amb tempestes i neu des de 1.400 m

La pluja s'estén en tota la Comunitat, amb episodis localment forts i tempestes. La cota de neu se situa entre 1.400 i 1.600 metres, amb ambient fresc.

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.