10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Generalitat es personarà en el cas Erial per a “recuperar els diners robats”

Imatge d’arxiu de l’expresident de la Generalitat, Eduardo Zaplana | Cedida

 

La Generalitat Valenciana es personarà en el cas Erial, en el qual està imputat l’expresident valencià del PP Eduardo Zaplana, ha anunciat el president Ximo Puig, amb l’objectiu de “recuperar els diners que vostés ací també han robat”, ha dit dirigint-se a la bancada ‘popular’.

 

Així ho ha avançat en la sessió de control en Les Corts, en la qual ha defensat que amb el Consell actual ha millorat “la vida de les persones i també la gestió”, encara que “les rèpliques del terratrèmol de la corrupció” continuen produint-se, deixant “una herència enverinada” que ara es materialitza en els 80 milions a pagar per les ITV com a conseqüència de la “mala gestió” del PP.

 

A més, Puig s’ha referit a qüestions “directament imputables” a la presidenta del PPCV, Isabel Bonig, quan era consellera d’Infraestructures, com els 9,4 milions a pagar per l’autovia CV-95 o els 14 per l’avinguda de Dénia: “Un total de 134 milions sols per les seues “fechorías”, per la seua incompetència en la gestió”.

 

Eduardo Zaplana, en llibertat

La titular del Jutjat d’instrucció número 8 de València, que instrueix el cas Erial, deixava en llibertat provisional el passat 7 de febrer a l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball Eduardo Zaplana i als altres dos detinguts en el marc d’aquest cas, l’advocat Francisco Grau i l’exdirectiu de Terra Mítica, Joaquín Barceló.

 

Aquesta decisió es va adoptar, segons fonts judicials, en haver-se observat una considerable reducció del risc de fugida, després d’haver aconseguit bloquejar més de sis milions d’euros suposadament procedents del cobrament de ‘mordidas’.

 

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

 

En la causa consten com a investigats, a més, l’exdirector general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal de l’expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Eduardo Zaplana va ser detingut el passat 24 de maig i enviat posteriorment a presó preventiva en el penal de Picassent (València), tot i que des del passat 18 de desembre es trobava ingressat a l’Hospital La Fe de València a causa de complicacions derivades de la leucèmia que pateix i per la qual va ser trasplantat de medul·la en 2015.

 

Pocs dies després, el dilluns 11 de febrer, Zaplana rebia l’alta hospitalària i abandonava l’Hospital La Fe de València.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.