23.7 C
València
Dijous, 30 octubre, 2025

La Generalitat es personarà en el cas Erial per a “recuperar els diners robats”

Imatge d’arxiu de l’expresident de la Generalitat, Eduardo Zaplana | Cedida

 

La Generalitat Valenciana es personarà en el cas Erial, en el qual està imputat l’expresident valencià del PP Eduardo Zaplana, ha anunciat el president Ximo Puig, amb l’objectiu de “recuperar els diners que vostés ací també han robat”, ha dit dirigint-se a la bancada ‘popular’.

 

Així ho ha avançat en la sessió de control en Les Corts, en la qual ha defensat que amb el Consell actual ha millorat “la vida de les persones i també la gestió”, encara que “les rèpliques del terratrèmol de la corrupció” continuen produint-se, deixant “una herència enverinada” que ara es materialitza en els 80 milions a pagar per les ITV com a conseqüència de la “mala gestió” del PP.

 

A més, Puig s’ha referit a qüestions “directament imputables” a la presidenta del PPCV, Isabel Bonig, quan era consellera d’Infraestructures, com els 9,4 milions a pagar per l’autovia CV-95 o els 14 per l’avinguda de Dénia: “Un total de 134 milions sols per les seues “fechorías”, per la seua incompetència en la gestió”.

 

Eduardo Zaplana, en llibertat

La titular del Jutjat d’instrucció número 8 de València, que instrueix el cas Erial, deixava en llibertat provisional el passat 7 de febrer a l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball Eduardo Zaplana i als altres dos detinguts en el marc d’aquest cas, l’advocat Francisco Grau i l’exdirectiu de Terra Mítica, Joaquín Barceló.

 

Aquesta decisió es va adoptar, segons fonts judicials, en haver-se observat una considerable reducció del risc de fugida, després d’haver aconseguit bloquejar més de sis milions d’euros suposadament procedents del cobrament de ‘mordidas’.

 

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

 

En la causa consten com a investigats, a més, l’exdirector general de la Policia i expresident de les Corts Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal de l’expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Eduardo Zaplana va ser detingut el passat 24 de maig i enviat posteriorment a presó preventiva en el penal de Picassent (València), tot i que des del passat 18 de desembre es trobava ingressat a l’Hospital La Fe de València a causa de complicacions derivades de la leucèmia que pateix i per la qual va ser trasplantat de medul·la en 2015.

 

Pocs dies després, el dilluns 11 de febrer, Zaplana rebia l’alta hospitalària i abandonava l’Hospital La Fe de València.

Últimes notícies

Els mitjans digitals valencians col·laboraran amb Club Abierto de Editores per a reforçar la seua activitat

L’associació AMDComVal i el col·lectiu editorial han signat un acord de col·laboració que també té com a objectiu potenciar el reconeixement dels mitjans natius digitals

Mazón avança una reflexió més profunda després del funeral per les víctimes de la DANA

El president ha assumit l'ocorregut en el funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA i ha avançat que en els pròxims dies farà una reflexió més profunda. També ha assenyalat que rebrà hui a una família d'afectats i que acudirà a comissions d'investigació.

Mompó acusa Moncloa d’orquestrar el funeral d’Estat i lamenta l’ús de les víctimes

El president de la Diputació de València ha atribuït a Moncloa l'organització del funeral per la DANA i ha demanat que el focus es mantinga en les víctimes. També ha qüestionat el protocol i ha defés millorar coordinació i formació davant emergències.

El vicepresident de la comissió de la DANA creu que Mazón no seguirà en el càrrec quan comparega

IU sosté que Carlos Mazón podria no continuar com a president abans de la seua cita del dia 17 en la comissió de la DANA. Exigixen la seua dimissió i respecte a les víctimes.

La dana dispara la preocupació climàtica i la ecoansiedad en la Comunitat Valenciana

Un estudi liderat des de la UCV constata que la dana d'octubre intensifica la preocupació pel canvi climàtic i eleva la ecoansiedad, sobretot en dones i jóvens.

El PSPV denuncia violència institucional de Mazón amb les víctimes de la DANA

El síndic José Muñoz ha acusat a Carlos Mazón de violència institucional amb les víctimes de la DANA després del funeral d'Estat. El PSPV ha demanat eleccions anticipades i ha assenyalat a PP i Vox com a responsables de sostindre-ho en el càrrec.

La plantilla de Mahle vota el preacord del ERE: 506 acomiadaments, 40 a Paterna

El preacord entre la direcció i CCOO i UGT fixa 506 acomiadaments, millores d'indemnització i una borsa d'ocupació. La votació en assemblees pot tancar la negociació.

Vox: el funeral per la DANA no va honrar a les víctimes i va blanquejar a Sánchez

Vox ha sostingut que el funeral per les víctimes de la DANA va servir per a blanquejar a Pedro Sánchez i no per a honrar als morts. José María Llanos ha denunciat que un any després no s'han iniciat obres i ha qüestionat el Pacte Verd.